• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wkrótce ruszy przebudowa ul. Stągiewnej

Maciej Naskręt
17 grudnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
Tak ma wyglądać ul. Stągiewna w czerwcu, gdy zakończy się jej przebudowa. Pochłonie ona 7,25 mln zł. Tak ma wyglądać ul. Stągiewna w czerwcu, gdy zakończy się jej przebudowa. Pochłonie ona 7,25 mln zł.

Elegancki deptak, choć z dopuszczonym ruchem samochodów - taka ma być ul. Stągiewna zobacz na mapie Gdańska na Wyspie Spichrzów w Gdańsku już pod koniec maja przyszłego roku. Jej przebudowa pochłonie nieco ponad 7 mln zł.



Czy udostępnienie Stągiewnej zarówno pieszym, jak i samochodom to dobry pomysł?

Ul. Stągiewna, która jest naturalnym przedłużeniem Długiego Targu, zapewnia nie tylko dostęp do północnego cypla Wyspy Spichrzów, ale też łączy Główne Miasto z Długimi Ogrodami. Z tego powodu projektanci jej przebudowy założyli, że ulica nie będzie miała wyodrębnionej jezdni ani chodnika czy ścieżki rowerowej. Pojazdy, piesi i rowerzyści będą poruszać się po tej samej płaszczyźnie. Nawierzchnię będzie stanowiła kostka granitowa. Pojawią się ławki i ozdobne latarnie.

Najważniejszą jednak zmianą jest podniesienie poziomu ul. Stągiewnej o ok. 30-40 cm. Umożliwi to likwidację skarp, które obecnie się tu znajdują. Dlatego wybudowany niedawno hotel Puro powstał nieco wyżej, by w przyszłości jego wejście znajdowało się w poziomie przebudowanej ulicy.

Najważniejszym celem dla inwestora i przyszłego wykonawcy będzie oddanie przebudowanej ul. Stągiewnej pod koniec maja 2016 r. Nikt nie chce, by przyjeżdżający latem do Gdańska turyści krążyli między hałdami piachu.

Plan prac drogowych na Wyspie Spichrzów. Plan prac drogowych na Wyspie Spichrzów.
W środę komisja przetargowa w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty firm zainteresowanych przebudową ul. Stągiewnej. Zgłosiło się ośmioro chętnych. Najkorzystniejszą propozycję złożył Prasbet z Grudziądza, który jest gotowy wykonać prace za 7,25 mln zł i daje gwarancję na 5 lat.

O włos gorszą ofertę złożyła firma z Kartuz Wod-Kan Grzenkowicz, która zaoferowała 7,2 mln zł i gwarancję na 4 lata. Najdrożej swoje usługi wyceniło konsorcjum firm WPRD Gravel, Trakt i Tor-Kar-Sson - 13,5 mln zł. Przedsiębiorstwa proponują też gwarancje na 5 lat.

Choć oferty złożone w przetargu przewyższają kwotę (6,5 mln zł), jaką DRMG zaplanowała wydać na te prace, nie będzie ponownego przetargu. Urzędnicy deklarują, że znajdą brakujące 700 tys. zł.

- Dysponujemy taką kwotą w budżecie, mamy zielone światło na jej wykorzystanie. Umowę na roboty budowlane z wyłonionym wykonawcą planujemy podpisać na początku stycznia, wtedy też rozpoczną się prace przy sieciach podziemnych. Jeśli temperatura powietrza nie będzie spadać poniżej -5 stopni Celsjusza, roboty będzie można prowadzić z powodzeniem - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Prace dodatkowe

Inwestor zakłada też, że do połowy roku uda się mu oddać do ruchu ok. 30-metrowy fragment ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska na północ od strony ul. Stągiewnej. Ten niewielki przebudowany fragment ma umożliwić dojazd do działki budowlanej, na której dotychczas stało koło widokowe. Już niebawem ruszą tam prace, które w pierwszym etapie zakładają budowę hotelu, a następnie budynków mieszkalnych.

Planowana jest też rewitalizacja w ul. Chmielnej dawnej obrotnicy kolejowej, którą przed wojną obracano wagony, by móc umożliwić im podjechanie pod spichlerze.

Natomiast ulice: Pożarnicza, Motławska i Ciesielska i dalszy fragment ul. Chmielnej będą gotowe do końca 2017 r. Ułożenie nawierzchni jezdni i chodników zleci już spółka Granaria, o której piszemy poniżej. Wcześniej jednak - do końca przyszłego roku - zostaną wykonane tam przez miasto sieci podziemne.

Film archiwalny z 2014 r.


Wszystko z myślą o zabudowie Wyspy Spichrzów

Remont ulic, które położone są na północnym cyplu Wyspy Spichrzów ma umożliwić realizację zabudowy wspomnianego terenu przez spółkę Granaria, czyli konsorcjum firm Immobel z Belgii i Multibud z Polski. W ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z miastem, Granaria ma na Wyspie Spichrzów, na działce o powierzchni 18,3 tys. m kw., zbudować w ciągu ośmiu lat hotel ze 180 pokojami, 560 mieszkań, parking podziemny na 700 aut, restauracje, punkty handlowe, biura i plac miejski.

Inwestycja prowadzona przez DRMG będzie obejmować też realizację podziemnych sieci kanalizacyjnych i sanitarnych. Za tę część jednak będzie odpowiadać Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna.

Oferty złożone w przetargu m.in. na przebudowę ul. Stągiewnej.

1. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe "ELGRUNT" - oferta: 10.701.000,00 zł; gwarancja: 60 miesięcy.
2. Eurovia Polska S.A. oferta: 11.778.172,48 zł; gwarancja: 60 miesięcy.
3. Lider Konsorcjum: "WPRD GRAVEL" sp. z o.o., TRAKT Sp. z o.o. i TOR-KAR-SSON Spółka z o.o. S.K. - oferta: 13.477.012,03 zł; gwarancja: 60 miesięcy.
4. STRABAG Sp. z o.o. - oferta: 10.795.993,94 zł; 60 miesięcy.
5. "WOD-KAN-Grzenkowicz" Sp. z o.o. - oferta: 7.220.100,00 zł; gwarancja: 48 miesięcy.
6. Korporacja Budowlana DORACO Spółka z o.o. - oferta: 10.888.076,43 zł; gwarancja: 60 miesięcy.
7. Skanska S.A., - oferta: 8.579.643,59 zł; gwarancja: 60 miesięcy.
8. Firma Budowlano-Drogowa "PRASBET" - oferta: 7.258.486,58 zł; gwarancja: 60 miesięcy.

Miejsca

Opinie (126) 4 zablokowane

  • Stągiewna przed wojną (2)

    http://fotopolska.eu/758890,foto.html
    http://fotopolska.eu/725471,foto.html

    • 13 7

    • I tak powinna wyglądać, żywe złoto , piekno

      • 11 4

    • pięknie

      inna liga ! :) i tak powinno wyglądać miasto

      • 7 3

  • PIS to zło (1)

    • 24 15

    • Oczywiście, podobnie jak PO, nowoczesna, psl i sld

      • 15 4

  • (3)

    A mnie ciekawi jak wykonawca zlikwiduje różnicę poziomów pomiędzy jedną a druga strona ulicy. Ulica jest zaniżona względem prawej strony (patrząc w kierunku Długich ogrodów) o dobre 1,5m. A na wizualizacji widać że jest prawie ten sam poziom.

    • 13 3

    • Przesada z tym 1,5 m. Ale jak doczyrasz artykuł ze zrozumieniem to się dowiesz, że jest plan zniwelowania różnicy wysokości.

      • 2 2

    • Budynki po lewej jeszcze nie istnieją, a po prawej w głębi widać podwyższony chodnik (1)

      • 1 0

      • Hotel jest i ma nisko wejście.

        • 1 0

  • zrobią bohomazy jak na długich ogrodach

    skoro są zdjęcia autentycznych przedwojennych kamienic na ul. Stągiewnej - to pytam dlaczego nie chcecie przywrócić w jedynym miejscu jakie na to zasługuje dawnego i klimatycznego starego Gdańska (oczywiście tylko elewacje bo w środku mogą i powinny być nowoczesne). Nasi architekci którzy nas raczą swoim "kunsztem" nie mają i nie są inspirowani spójnością planu jakiegoś wizjonera który by panował koncepcyjnie nad całym rejonem. To jak zwykle plomby, które doraźnie mają być spójne wyłącznie z budynkami obok.

    • 17 6

  • Oby podczas zabudowy nie zniszczyli tej drogi

    jednak jakoś muszą przywieźć te ton betonu

    • 4 0

  • (1)

    Stągiewna powinna być tylko pieszo-rowerowym deptakiem i miejscem spotkań. Żadnych samochodów bo Główne Miasto to jeden wielki parking. Dlatego całkowicie powinno wyłączyć je ruchu

    • 25 8

    • Popieram w calosci

      Super napisane

      • 3 1

  • Przebudowa Stągiewnej (2)

    Co to za kostka granitowa ma być ułożona na Stągiewnej? Czy możliwe jest, że będzie to ta sama, którą architekt Kozikowski zaprojektował na ulicy Szafarnia, a która nie nadaje się do chodzenia. Niektórzy architekci chodniki postrzegają w skali makiety, lub wizualizacji komputerowej zapominając, że chodnik powinien przede wszystkim nadawać się do chodzenia. Zastosowana przy budynku Waterlane . kostka granitowa łamana o krawędzi 8 - 10 cm stanowi niebagatelną przeszkodę dla każdej kobiety w szpilkach, a i dla mężczyzn nie jest wygodna. Wzdłuż budynku Waterlane przy ul. Szafarnia wykonany chodnik omijany jest przez spacerujących mieszkańców. Prawie wszyscy chodzą wąskim chodnikiem po drugiej stronie ulicy. Podobne rozwiązanie mamy przed filharmonią, a ostatnio przy teatrze Wybrzeże pomiędzy księgarnią i restauracją była wymieniana nawierzchnia i tu również zastosowano kostkę po której nie da się chodzić. Nie rozumiem o co chodzi w tym promowaniu przez architektów i konserwatora rozwiązania które jest kompletnym nieporozumieniem. Nie spotkałem nigdzie w Europie takiego rozwiązania, a prawie wszystkie duże miasta stosują okładzinę kamienną na chodnikach. Piękne nawierzchnie zrobiono np. w Krakowie, może włodarze miasta, architekci, w tym pan architekt Kozikowski wybrali by się do Krakowa popatrzyli, pouczyli i wyciągnęli odpowiednie wnioski.

    • 26 4

    • super tekst - popieram

      ta moja nieszczęsna kobieta nie chce wejść nawet na piękną Mariacką "To ulica nie dla ludzi - moje piękne buciki się zniszczą"

      • 3 1

    • nie trzeba do Krakowa

      Mozna w Sopocie przed nowym dworcem popatrzec....
      plyty granitowe - nie kostka

      • 5 0

  • Hotel już zawdy wiedział jaki będzie POziom ulicy. (1)

    Adamowicz musiał się przychylić do tego poziomu.. i żyje się lepiej.

    • 5 14

    • Ile dostajesz wierszówki?

      Pisowski pachołku?

      • 6 3

  • Co wy tu wypisujecie w tych opiniach? O zabudowie, o materiałach, o fasadach? W artykule jest mowa o ulicy - jezdni i chodnikach, a nie o budynkach! 7 baniek za całą pierzeję byście chcieli płacić? Tyle to jedna kamienica kosztuje...

    Pozostaje się tylko dziwić - i nikt tego nie zauważył :-) - po cholerę przebudowywać ulicę, przy której za chwilę będą budowane domy? Przecież transport , ciężarówki, dźwigi - zaraz ją zniszczą. Najpierw się buduje domy a potem robi do nich przyłącza i remontuje ulicę przy której staną. A nie odwrotnie!
    Wszyscy pogłupieli i ślepi? Po zabudowaniu kwartału trzeba będzie i tak naprawiać!

    • 8 3

  • Stągiewna (2)

    Super pomysł na przebudowę ulicy. Mam na myśli ulicę , a nie zabudowę, która ma powstać po lewej stronie patrząc od strony mostu. Po prawej piękne kamienice, a po lewej stal, szkło i beton. Dla mnie tragedia.
    po lewej powinny powstać kamieniczki takie jak po prawej !!!
    i tylko wtedy Stągiewna będzie prawdziwym przedłużeniem ul. Długiej i długiego targu.

    • 27 5

    • (1)

      Te po prawej tez bez szału jeszcze Kartuzy Bytów ale na Gdansk bez szału

      • 2 4

      • he he

        dokladnie....
        No nie jest to pierzeja Champs Elisees

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane