• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wkrótce ruszy remont peronów stacji Gdańsk Główny

Katarzyna Moritz
4 lipca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Remont peronów dalekobieżnych rozpocznie się jeszcze w lipcu i potrwa do stycznia 2020 roku. Remont peronów dalekobieżnych rozpocznie się jeszcze w lipcu i potrwa do stycznia 2020 roku.

Cztery windy i tyle samo kompletów schodów ruchomych, wyższe perony, modernizacja przejść podziemnych - m.in. takie prace czekają stację Gdańsk Główny. Inwestycja za 62 mln zł rozpocznie się w lipcu i potrwa ok. 2,5 roku.



Czy do tunelu przy peronach powinny wrócić kramy handlarzy?

Umowa pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., które w marcu złożyło najkorzystniejszą ofertę na przebudowę stacji Gdańsk Główny, została właśnie podpisana.

- Przebudowa stacji Gdańsk Główny to zwiększenie komfortu podróży w relacjach aglomeracyjnych, regionalnych i międzyregionalnych. Ta wizytówka całego Trójmiasta doczeka się teraz odpowiedniej oprawy. Funkcjonalność stacji będzie zachowana na następne lata i różnicę odczują nie tylko mieszkańcy, ale także turyści - mówi Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
2,5 roku prac i bardzo dużo zmian

Tak jak już informowaliśmy, na stacji przebudowywane będą perony dalekobieżne. Zostaną one podwyższone do 76 cm i pokryte antypoślizgową nawierzchnią, co ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Zyskają też nowe oświetlenie.

Co istotne, znikną obecne bariery architektoniczne. W związku z kompleksową przebudową dwóch przejść podziemnych, od strony ul. Podwale Grodzkie i od ul. 3 Maja, wreszcie zostaną zamontowane cztery windy i tyle samo schodów ruchomych na perony.

Zabytkowe wiaty na peronach zostaną poddane renowacji, ale będą zachowane ich historyczne walory. Na peronach zamontowane zostaną też nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi poruszanie się po całej stacji.

  •  Wejście do tunelu na perony dalekobieżne.
  •  Tunel do peronów dalekobieżnych.
  •  Peron dalekobieżny
  •  Peron dalekobieżny
  •  Wejście do tunelu na perony dalekobieżne.
Inwestycja w Gdańsku - warta 62 mln zł - w 85 proc. dofinansowana jest z funduszy unijnych i jest częścią krajowego programu kolejowego wartego w sumie 11 mld zł.

Jeszcze w lipcu rozpoczną się prace przygotowawcze. Całość prac zgodnie z umową zakończy się w styczniu 2020 roku.

Stacja i dworzec mają mieć jeden standard obsługi

Kolejną inwestycją będzie remont samego zabytkowego gmachu dworca Gdańsk Główny. Planowane jest m.in. odtworzenie historycznego wyglądu holu głównego i dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Inwestycja zakłada także budowę nowej części podziemnego przejścia dla pieszych, które połączy istniejące przejścia na perony z budynkiem dworca oraz dojścia do przystanków tramwajowych i przejście pod ulicą Podwale Grodzkie.

PKP S.A. posiada niezbędne zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków do przygotowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz uzyskała pozwolenie na budowę. Wraz z wyłonionym zewnętrznym wykonawcą, finalizowane są obecnie prace związane z dokumentacją wykonawczą. Po ich zakończeniu planowane jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy inwestycji, co ma się stać jeszcze latem.

Miejsca

Opinie (154) 1 zablokowana

  • Najważniejsze, żeby można było handlować gaciami

    • 11 3

  • PKP moze sie przymierzac do bankructwa bo niedługo bedziemy jechac Hyperloop W 35 minut z Gdańska do Krakowa ! (5)

    Polska awansowała do grona dziewięciu krajów, w których mógłby powstać nowoczesny środek transportu, jakim jest Hyperloop. Specjalny tor dla kolei przyszłości miałby połączyć Warszawę i Wrocław, a podróż na tej trasie trwałaby zaledwie 21 min.

    Konkurs „Global Challenge” na projekt trasy, którą miałby pojechać pierwszy w Europie superszybki pociąg, zorganizowała firma Hyperloop One. Realizuje ona ideę Elona Muska, dyrektora m.in. Tesli i SpaceX, skonstruowania nowoczesnego środka transportu przeznaczonego do przemieszczania się na niewielkie odległości. Ma on wykorzystywać podciśnienie, dzięki któremu za pomocą kapsuł w specjalnych tunelach można się poruszać z prędkością nawet 1200 km/h.
    A pseudolino to można juz zezłomować :) Bo wszystkie nowe Polskie pociagi jada dokładnie w tym samym czasie i maja więcej miejsca .

    • 7 12

    • I wtedy sie obudzilem zlany potem...

      • 7 3

    • Tak biedaku to wszystko bajka ,mozesz nadal zyc w matrixie tylko jak wyjdziesz na ulice bys zawału niedostał :)

      Naturalnie to wszystko jest zmyślone :)
      lepiej nie opuszczaj swojej dziupli bo za kilka lat sie wystraszysz.To samo tacy jak ty pisali kiedyś o dronach.

      • 4 3

    • Wow (1)

      Wow. Super info! Jakoś nie dotarła do tego mimo że interesuje się nowymi technologiami. Dzięki! :)

      • 0 0

      • no przecież premier Morawiecki o tym mówil wczoraj

        Że Polska ma kształt w miarę owalny i będziemy mieli kolej dużych prędkości ;)

        • 0 0

    • pomyliłeś fora

      tu nie ma ćpunów

      • 1 0

  • A co z ścieżkami rowerowymi. Czy będzie wjazd na perony.

    • 7 6

  • perony (1)

    Myślę, że kluczowe na peronach jest to, że jak czekasz na pociąg, to musisz patrzeć gdzie stajesz... i nie pod nogi, a do góry, bo istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo na gołębi ostrzał...

    • 8 2

    • przynudzasz ...

      • 2 3

  • W koncu wyprzedzimy gdynie (1)

    • 2 4

    • 3/4 peronów w Gdyni wygląda jak by ich nikt nie ruszał od czasów Gierka

      • 4 2

  • 2,5 roku? jeden robol bedzie to wszystko robił? (1)

    • 19 0

    • Nie

      Drugi będzie się przyglądał.

      • 3 0

  • (1)

    kiedy tunel w Srodmiesciu kiedy remont kladki na Stoczni kiedy system inormacji pasazerskiej we Wrzeszczu kiedy remont wiaduktu na Zaspie

    • 9 3

    • w Gdańsku

      też nie ma SIP

      • 2 0

  • Należy też zrobić remont peronów 4 i 5

    Następnie przystosować je do przesiadki tak jak było dawniej. Obecnie wszyscy tłoczą się na peronie 3 tylko po to aby kolejka mogła pojechać na plac budowy. To głupota. Przesiadki powinny odbywać się w sposób synchronizowany - przychodzę na peron i wchodzę do podstawionego składu. Gdy zrobione jest przejście naziemne nie będzie trzeba wchodzić do tunelu co bardzo ułatwia życie niepełnosprawnym. Póki co zlikwidowano węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia.

    • 6 2

  • remont peronów

    a co z naprawą/remontem zadaszeń na peronach, wiem, wiem były remontowane całkiem niedawno temu a leje się z rynien na głowy, o przeciekających zadaszeniach z powodu uszkodzonych pokryć dachowych nie wspomnę ale przecież tego nikt nie zauważa- jak pada deszcz to się leje to chyba normalne

    • 3 0

  • Serio, 2.5 roku wygląda na jakiś żart...

    To żart jest?
    \- a może jakieś będą robić pod ziemią jakieś przedłużenie Forum Raduni... ?/

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane