• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wkrótce ruszy remont peronów stacji Gdańsk Główny

Katarzyna Moritz
4 lipca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Remont peronów dalekobieżnych rozpocznie się jeszcze w lipcu i potrwa do stycznia 2020 roku. Remont peronów dalekobieżnych rozpocznie się jeszcze w lipcu i potrwa do stycznia 2020 roku.

Cztery windy i tyle samo kompletów schodów ruchomych, wyższe perony, modernizacja przejść podziemnych - m.in. takie prace czekają stację Gdańsk Główny. Inwestycja za 62 mln zł rozpocznie się w lipcu i potrwa ok. 2,5 roku.



Czy do tunelu przy peronach powinny wrócić kramy handlarzy?

Umowa pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a Przedsiębiorstwem Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., które w marcu złożyło najkorzystniejszą ofertę na przebudowę stacji Gdańsk Główny, została właśnie podpisana.

- Przebudowa stacji Gdańsk Główny to zwiększenie komfortu podróży w relacjach aglomeracyjnych, regionalnych i międzyregionalnych. Ta wizytówka całego Trójmiasta doczeka się teraz odpowiedniej oprawy. Funkcjonalność stacji będzie zachowana na następne lata i różnicę odczują nie tylko mieszkańcy, ale także turyści - mówi Kazimierz Smoliński, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
2,5 roku prac i bardzo dużo zmian

Tak jak już informowaliśmy, na stacji przebudowywane będą perony dalekobieżne. Zostaną one podwyższone do 76 cm i pokryte antypoślizgową nawierzchnią, co ułatwi podróżnym dostęp do pociągów. Zyskają też nowe oświetlenie.

Co istotne, znikną obecne bariery architektoniczne. W związku z kompleksową przebudową dwóch przejść podziemnych, od strony ul. Podwale Grodzkie i od ul. 3 Maja, wreszcie zostaną zamontowane cztery windy i tyle samo schodów ruchomych na perony.

Zabytkowe wiaty na peronach zostaną poddane renowacji, ale będą zachowane ich historyczne walory. Na peronach zamontowane zostaną też nowe ławki, tablice informacyjne i zegary. Czytelne oznakowanie ułatwi poruszanie się po całej stacji.

  •  Wejście do tunelu na perony dalekobieżne.
  •  Tunel do peronów dalekobieżnych.
  •  Peron dalekobieżny
  •  Peron dalekobieżny
  •  Wejście do tunelu na perony dalekobieżne.
Inwestycja w Gdańsku - warta 62 mln zł - w 85 proc. dofinansowana jest z funduszy unijnych i jest częścią krajowego programu kolejowego wartego w sumie 11 mld zł.

Jeszcze w lipcu rozpoczną się prace przygotowawcze. Całość prac zgodnie z umową zakończy się w styczniu 2020 roku.

Stacja i dworzec mają mieć jeden standard obsługi

Kolejną inwestycją będzie remont samego zabytkowego gmachu dworca Gdańsk Główny. Planowane jest m.in. odtworzenie historycznego wyglądu holu głównego i dostosowanie budynku do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Inwestycja zakłada także budowę nowej części podziemnego przejścia dla pieszych, które połączy istniejące przejścia na perony z budynkiem dworca oraz dojścia do przystanków tramwajowych i przejście pod ulicą Podwale Grodzkie.

PKP S.A. posiada niezbędne zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków do przygotowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz uzyskała pozwolenie na budowę. Wraz z wyłonionym zewnętrznym wykonawcą, finalizowane są obecnie prace związane z dokumentacją wykonawczą. Po ich zakończeniu planowane jest ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy inwestycji, co ma się stać jeszcze latem.

Miejsca

Opinie (154) 1 zablokowana

  • Przecież te perony są w bardzo dobrym stanie, były niedawno remontowane! Szkoda pieniędzy. Lepiej niech pomyślą nad rozwiązaniem , żeby pociągi SKM z powrotem odjeżdżały także z peronów 4 i 5, bo obecny stan jest masakryczny - wieczny tłok i ścisk na 3 peronie. I żeby można znów było z SKM-ki dojść do autobusu bez włażenia do tunelu, tak jak było kiedyś. Może przesiadka w Głównym do Śródmieścia?

    • 7 7

  • A co budą tzw.Dworcem PKS-u ? (1)

    Jak długo jeszcze ten chlew będzie straszył ?

    • 13 0

    • Zapytaj Górskiego

      • 1 0

  • w 2,5 roku Chińczycy zbudowali

    4000km nowych magistrali kolejowych dużych prędkości

    • 10 3

  • Fajnie, ale powinni też przy okazji powiększyć antresole w Mcdonaldzie! i zrobić w końcu darmowe toalety jak w każdym maku!

    • 10 3

  • No nareszcie

    Tylko czemu tak długo?

    • 4 0

  • A we Wrzeszczu kiedyś powstaną tablice i strzałki dla PKM? (2)

    Czy to dla PKP już nieosiągalne zadanie?

    • 14 1

    • Nie bo PiS który ma kontrolę nad PKP nie pozwoli bo PKM to inwestycja PO i nie może się okazać sukcesem (1)

      • 3 0

      • bo gdy PO planowalo tę inwestycję zapomniało o wyświetlaczach

        • 1 0

  • zapowiadacze

    naprawcie tych co zapowiadają pociągi bo jak sie na peronie stoi to nic nie można zrozumieć co gadają

    • 8 0

  • Tą papę z dachów ściągnijcie bo wstyd

    • 5 1

  • Może poprosić Japończyków o pomoc ?

    Krócej budowano ten dworzec przeszło sto lat temu przy znacznie gorszych środkach technicznych. Lepiej tez moze nowy zbudowac, niż stary remontowac tak długo. Albo jakąś firmę z Japonii zaprosić. Trzy miesiące i po sprawie by bylo.

    • 10 0

  • Wkońcu !!

    Wreszcie remont jakiś poważny na tym dworcu ...chyba ostatni w kraju jeśli chodzi o PKP;)
    A jeśli chodzi o handlarzy to tylko w butikach ,na kaflach podłogowych w tunelu to lekka przesada !Polska się zmienia to Indie ani Szanghaj żeby handlować gdzie popadnie:)na plus jest to że alkohol na drogę sobie można kupić w boksach w tunelu.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane