- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Wojna między taksówkarzami na lotnisku
Taksówkarze rywalizują ze sobą na lotnisku. "Legalni" założyli odblaskowe kamizelki.
Taksówkarze z korporacji, która obsługuje lotnisko w Rębiechowie, wypowiedzieli wojnę tym niezrzeszonym. Bronią w niej są odblaskowe kamizelki z "rekomendacją" lotniska.
- Nachalnie zaczepiają klientów, dyktują dwa razy wyższe ceny za przejazd, nierzadko oszukują przy zapłacie, a potem wszystkie skargi trafiają, niestety, na nas, bo turyści, zwłaszcza z zagranicy, nie patrzą, do jakiej taksówki wsiadają, a jedyną korporacją, jaka ma umowę z lotniskiem, jest nasza - mówi jeden z kierowców CPNT, który od lat bierze kursy na lotnisko.
Konflikt między taksówkarzami narastał od lat, ale eskalował, gdy liczba taksówkarzy spoza korporacji zaczęła szybko rosnąć, a liczba klientów, korzystających z City Plus Neptun - maleć.
- W ciągu dnia pod terminal przyjeżdża łącznie ok. 100 do 140 naszych taksówek. Kiedy kilka lat temu "niezrzeszonych" było sześciu, może siedmiu, nie było problemu. Teraz jest ich ponad 20, a metody, które stosują, by zdobyć klientów, są tyle kontrowersyjne, co skuteczne. My musimy czasem po kilka godzin stać, żeby wjechać na pierwsze miejsce, a oni wchodzą do hali i zaczepiają ludzi - mówi Waldemar Białopolski, jeden z korporacyjnych taksówkarzy.
"Metody" to przede wszystkim nagabywanie klientów na terenie terminalu, co teoretycznie jest zakazane na lotnisku. - Do tego dochodzą wyzwiska, groźby karalne, jak choćby grożenie podpaleniem samochodu. Gdy tylko dochodzi do takiej sytuacji, nasi taksówkarze sporządzają raporty. Mam ich coraz więcej. W końcu trafią na policję - mówi Leszek Smoczyński, prezes CNP.
Dlatego tydzień temu "oficjalni" taksówkarze założyli kamizelki z informacją, że są rekomendowaną przez lotnisko korporacją.
- Oprócz tego zezwoliliśmy im na wchodzenie na teren terminalu, gdzie są widoczni dla pasażerów. W terminalu pojawiły się tabliczki z informacją w języku polskim, angielskim i niemieckim, że jest to godna zaufania i rekomendowana przez nas firma. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze, by ten konflikt rozwiązać - mówi Marek Krajka, szef terminalu w Rębiechowie.
W Rębiechowie nie udało nam się skontaktować z żadnym z taksówkarzy spoza korporacji, choć czekaliśmy na nich ok. półtorej godziny.
- Problem między nami, a taksówkarzami z korporacji narastał od dawna. Nasilił się jednak wraz ze zmniejszeniem się ruchu na lotnisku - mniej pasażerów, a tyle samo jak nie więcej taksówek korporacyjnych mówi Tomasz Wiśniewski, reprezentujący niezrzeszonych taksówkarzy w Gdańsku. - Do tego dochodzi inna sprawa - z naszego punktu widzenia na lotnisku bardzo utrudniony jest dostęp do konkurencyjnych dla City Plus Neptun taksówek. Trzecia zatoczka, na której mogą zatrzymywać się pozostali taksówkarze jest oddalona od terminalu o kilkaset metrów. Zmęczony lotem, objuczony bagażami pasażer wybierze więc taksówkę, która stoi tuż pod lotniskiem, a nie tą gdzieś daleko. Zmuszeni więc jesteśmy stawiać samochody na płatnym parkingu tuż pod terminalem. Ale co z tego, jeśli nawet podchodząc do klienta, ten już jest "wyszarpywany" przez taksówkarza City Plus. Poza tym od pewnego czasu i my zeszliśmy mocno z ceny, taksówki korporacyjne nie są już tak tanie jak mogło by się wydawać - dodaje.
Miejsca
Opinie (518) ponad 20 zablokowanych
-
2009-11-30 11:04
Nareszcie oznakowani!!!!!!
Dzięki pomarańczowym kamizelkom będzie można ich omijać szerokim łukiem. Sami sobie robią pod górkę.
- 14 4
-
2009-11-30 11:06
kompletnym DEBILIZMEM było tzw. uwolnienie cen (2)
ale skoro coś takiego zrobiono, ta korporacja płaci za miejsce postojowe, to tego typu 'reklama' jest jak najbardziej w porządku
PS.
dzięki 'rewolucji cenowej' dziś jest taki BAJZEL, ze konsument nie może być pewien czy zapłaci 10PLN czy 1500PLN za ten sam kurs - zapewne większość turystów z zachodu kompletnie tego nie rozumie- 5 2
-
2009-11-30 11:13
Mozna podziękowac Pohanke i Lisickiemu a zresztą ten ostatni to tylko robotnik,mozna podziekowac za ten cały bałagan
Adamowiczowi
- 2 1
-
2009-12-01 11:27
Nie tego nie da sie zrozumiec. Powinien byc licznik + paragon - tak jak kasy w sklepach. I po klopocie.
A wogole jak ci taksiarze rozliczaja swoj podatek? Czy aby uczciwie?- 1 0
-
2009-11-30 11:27
klientka
nie rozumiem... ponad 200 zrzeszonych na około 20 niezrzeszonych? to jakiś absurd, a to tylko dlatego, że niezrzeszeni nie utrzymują grupy ludzi zatrudnionych w biurze korporacji. Nie chcą płacić "frycowego" i radzą sobie sami. Jechałam taksówką z poza korporacji, bardzo miły Pan, zapłaciłam normalną cenę i byłam bardzo zadowolona. Jestem stałą klientką jednego taksówkarza z niezrzeszonych. Zdarzyło się, że jeden raz jego nie było, więc wzięłam zrzeszonego, zapłaciłam sporo drożej, a to dlaczego? Nie uzyskałam odpowiedzi.
Dlaczego szefostwo lotniska daje przywilej większej grupie taksówkarzy?- 15 0
-
2009-11-30 11:42
A jak się wydostać z tego lotniska w póżniejszych godzinach? (1)
Tylko taksówka. Aranżacja 2 starych autobusów przerasta możliwości umysłowe Owicza i jego towarzysza od deptaków Foxickiego. Żeby lotnisko nie miało niezależnych połączeń z miastem! Lepiej snuć wizje tramwajowo-kolejowe z planami na następne 120lat niż przeznaczyć choćby dwa stare Ikarusy z miejscami na bagaże do połączeń z miastem, za rozsądną cene np. 15zł.
Adam Owicz musi odejść.- 8 0
-
2009-11-30 20:37
adam owicz
precz z adam - owiczem
- 1 0
-
2009-11-30 11:43
niezrzeszeni ok
korzystałem z usług niezrzeszonych i było ok, oszustwa nie było, cena rynkowa, nikt taniej nie pojedzie nawet rekomendowani... wstyd na lotnisku... rekomendowany monopol. w 2009 r? praktyka z PRL-u
- 11 1
-
2009-11-30 11:43
czesiek niezrzeszony taxi z lotniska (2)
popieram akcje jest nas za duzo teraz to sie zmieni w sumie juz sie zmienilo teraz beda jezdzic ja i moi koledzy najstarsi ktorzy tu najdluzej jezdza,oczywiscie za kilka dni jak wszystko ucichnie
- 3 7
-
2009-11-30 11:49
Bedziesz jezdził ale na innym lotnisku
- 0 0
-
2009-12-02 06:57
ale ty tu już nie jeździsz
czesio to też były policjant zusów nie płaci
- 0 0
-
2009-11-30 11:43
Glosne i wulgarne zachowanie taksowkarzy Neptuna, ze az wstyd. (1)
To przykre, ale prawdziwe. Krecace sie przed lotnikiem grupy wszelkich taksowkarzy tylka rzucaja miesem palac fajki, plujac, blokujac wejscie i generalnie sprawiajac chaos i irytacje. Ja zawsze zamawiam stara sprawdzona takowke telefonicznie i wszystko odbywa sie tanio i uprzejmie, bez lotniskowego zdzierstwa i chamstwa. Taxiarze! Wykazcie sie kultura, bo stanowicie koszmarna wizytowke dla obcokrajowca wychodzacego z lotniska z waszym smiesznymi wasami, wielkimi brzuchami, idiotycznymi kamizelkami z duza iloscia praktycznych kieszonek, smrodem fakjek i czesto wypowiadanym slowem na "k". Generalnie buractwo i wiesniactwo. Przepraszam nieliczne wyjatki!
- 27 0
-
2009-12-01 00:04
a co mozna miec w mozgu siedzac za kolkiem >>
przeciez ta szumowina zero kultury !!!!
- 0 2
-
2009-11-30 11:50
rekomendowani zachowywali się hamsko
spotykalem się z hamskim i wulgarnym zachowaniem tych z zatoczki przy budynku, REKOMENDOWANYCH oni sie odgrażali, a prywatny nie zrzeszony którego zamówiłem był narażony na nieprzyjemności, REKOMENDOWANI WSTYD ! boicie się konkurencji? nie mam obowiązku korzystać z jednej firmy!
- 18 1
-
2009-11-30 11:50
CHAMY I NIEROBY
Stoją w kupie przed wozami ,a ich rozmowa jest tak prymitywna że uszy więdną.
- 7 0
-
2009-11-30 11:51
nich zakaza
plucia taryfiarzom na ulicach albo niech ich monitoring kaze za to to skandal dla gdanska i gdzie ta kultura
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.