• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wojna między taksówkarzami na lotnisku

Marzena Klimowicz-Sikorska
30 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
aktualizacja: godz. 11:41 (1 grudnia 2009)

Taksówkarze rywalizują ze sobą na lotnisku. "Legalni" założyli odblaskowe kamizelki.

Taksówkarze z korporacji, która obsługuje lotnisko w Rębiechowie, wypowiedzieli wojnę tym niezrzeszonym. Bronią w niej są odblaskowe kamizelki z "rekomendacją" lotniska.



Czym się kierujesz wybierając taksówkę na lotnisku?

Korporacja taksówkowa City Plus Neptun Taxi od dziesięciu lat dzierżawi od lotniska dwie z trzech zatoczek dla taksówek w Rębiechowie, w tym jedną przylegającą do terminala. Trzecia, oddalona od niego o sto metrów, przeznaczona jest dla taksówkarzy innych korporacji i tzw. niezrzeszonych. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie narastający od lat konflikt między zrzeszonymi a niezrzeszonymi taksówkarzami.

- Nachalnie zaczepiają klientów, dyktują dwa razy wyższe ceny za przejazd, nierzadko oszukują przy zapłacie, a potem wszystkie skargi trafiają, niestety, na nas, bo turyści, zwłaszcza z zagranicy, nie patrzą, do jakiej taksówki wsiadają, a jedyną korporacją, jaka ma umowę z lotniskiem, jest nasza - mówi jeden z kierowców CPNT, który od lat bierze kursy na lotnisko.

Konflikt między taksówkarzami narastał od lat, ale eskalował, gdy liczba taksówkarzy spoza korporacji zaczęła szybko rosnąć, a liczba klientów, korzystających z City Plus Neptun - maleć.

- W ciągu dnia pod terminal przyjeżdża łącznie ok. 100 do 140 naszych taksówek. Kiedy kilka lat temu "niezrzeszonych" było sześciu, może siedmiu, nie było problemu. Teraz jest ich ponad 20, a metody, które stosują, by zdobyć klientów, są tyle kontrowersyjne, co skuteczne. My musimy czasem po kilka godzin stać, żeby wjechać na pierwsze miejsce, a oni wchodzą do hali i zaczepiają ludzi - mówi Waldemar Białopolski, jeden z korporacyjnych taksówkarzy.

"Metody" to przede wszystkim nagabywanie klientów na terenie terminalu, co teoretycznie jest zakazane na lotnisku. - Do tego dochodzą wyzwiska, groźby karalne, jak choćby grożenie podpaleniem samochodu. Gdy tylko dochodzi do takiej sytuacji, nasi taksówkarze sporządzają raporty. Mam ich coraz więcej. W końcu trafią na policję - mówi Leszek Smoczyński, prezes CNP.

Dlatego tydzień temu "oficjalni" taksówkarze założyli kamizelki z informacją, że są rekomendowaną przez lotnisko korporacją.

- Oprócz tego zezwoliliśmy im na wchodzenie na teren terminalu, gdzie są widoczni dla pasażerów. W terminalu pojawiły się tabliczki z informacją w języku polskim, angielskim i niemieckim, że jest to godna zaufania i rekomendowana przez nas firma. Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze, by ten konflikt rozwiązać - mówi Marek Krajka, szef terminalu w Rębiechowie.

W Rębiechowie nie udało nam się skontaktować z żadnym z taksówkarzy spoza korporacji, choć czekaliśmy na nich ok. półtorej godziny.

Informacja z dnia 1 grudnia od niezrzeszonych taksówkarzy:

- Problem między nami, a taksówkarzami z korporacji narastał od dawna. Nasilił się jednak wraz ze zmniejszeniem się ruchu na lotnisku - mniej pasażerów, a tyle samo jak nie więcej taksówek korporacyjnych mówi Tomasz Wiśniewski, reprezentujący niezrzeszonych taksówkarzy w Gdańsku. - Do tego dochodzi inna sprawa - z naszego punktu widzenia na lotnisku bardzo utrudniony jest dostęp do konkurencyjnych dla City Plus Neptun taksówek. Trzecia zatoczka, na której mogą zatrzymywać się pozostali taksówkarze jest oddalona od terminalu o kilkaset metrów. Zmęczony lotem, objuczony bagażami pasażer wybierze więc taksówkę, która stoi tuż pod lotniskiem, a nie tą gdzieś daleko. Zmuszeni więc jesteśmy stawiać samochody na płatnym parkingu tuż pod terminalem. Ale co z tego, jeśli nawet podchodząc do klienta, ten już jest "wyszarpywany" przez taksówkarza City Plus. Poza tym od pewnego czasu i my zeszliśmy mocno z ceny, taksówki korporacyjne nie są już tak tanie jak mogło by się wydawać - dodaje.

Miejsca

Opinie (518) ponad 20 zablokowanych

  • ha ha (1)

    "ilość taksówkarzy spoza korporacji wrosłał a Neptuna zmalała" - czytam w artykule; a więc rynek reaguje zdrowo! wybiera to co lepsze i tańsze.Prawa rynku wolnego! nie ma złudzeń. Opduśćcie sobie panowie, a raporty - w świetle prawa składa się na Policje na bierząco , ten argument zbierania ich brzmi śmiesznie - straszak jakiś czy co? Lotnisko to publiczny obiekt, do publicznej obsługi nie tylko jednej firmy!

    • 9 0

    • niezrzeszeni

      A ja bylem zdania korzystac z oficjalnych taksowek jak stoi na tablicy nad tasma bagazowa. I co?
      dzwonie na ten nr a pani w dyspozytorni czekac kaze na taksowke lotniskowej korporacji 15 minut. Chcac niechcc skorzystalem z "niezrzeszonego" i bylem zadowolony.
      Cena za kurs normalna(korzystam czesto i wiem ile powinienem zaplacic) rachunki biore zawsze bo to podroze sluzbowe (wystawiaja bez problemu), a i bagaz do auta zaniosa za darmo (a latam czesto i z ciezka torba). Ja nie narzekam na nich.
      I tak jak bylem zwolennikiem tych rekomendowanych tak szybko sie przekonalem ze przegrywaja na kazdej plaszczyznie.
      Na dodatek tez jestem zwolennikiem wolnego rynku i wkurza mnie narzucanie z korzystania z tej jednej korporacji.

      • 7 0

  • ZŁOTÓWA ZAWSZE BYŁA ZŁOTÓWĄ

    BIJĄ SIĘ JAK PSY O KILENTA, TAM POWINIEN STAĆ KAŻDY KTO CHCE A NIE AJ SOBIE ONI ŻYCZĄ..... KAŻDY MA PRAWO ZAPYTAC ZA ILE I DO KĄD..

    • 6 0

  • Ja to pier... (1)

    Teraz to ja już wolę poczekać i pojechać 210 niż jeździć z cwaniakami z korporacji lub spoza niej.

    • 11 0

    • masz racje najlepiej dolec do domu samolotem

      • 0 0

  • (1)

    Dlaczego spółka państwowa faforyzuje określoną firmę prywatną? Żadnej dzierżawy! Wolny rynek, wolne zatoki dla wszystkich! I siedziec w samochodzie! Bez nagabywania. Klient niech sobie sam wybierze - i auto i twarz.

    • 9 0

    • Swiete slowa: i auto i twarz.

      • 0 0

  • MONOPOL NA LOTNISKO TO CHYBA LEKKA PRZESADA

    LICENCJE KAŻY MOZE SOBIE WYROBIĆ NIC DZIWNEGO ZE JEST CO RAZ WIECEJ TAKSÓWKARZY. JEDNA KOROPORACJA NA LOTNISKU- ŚMEICH UWARTE- DIPERO BY BYŁY CENY ZA KURS. CITY PLUS NEPTUN - O WOLNYM RYNKU SLYSZELIŚCIE????? I ZDEJMCIE TE KAMIZELKI TO NIE BUDOWA TYLKO LOTNISKO TYLKO NAS OSMIESZACIE !!!!!

    • 14 0

  • PRECZ Z KOMUNĄ!!!!

    Klienci jak chcą jeździć z lotniska (im.Bolesława W.) do Pierdziszewa za 100zł czy 500zł to co komu do tego?! Niech sam o tym zdecyduje czy pojedzie mercedesem czy bedzie wolał jak go rowerzysta podwiezie na ramie i ile to go wyniesie. Dlaczego mają być zmuszani do korzystania z usług tego a nie innego przewoźnika? To że ci taksówkarze podnoszą larum że podprowadza się im klientele to normalne. Powinno się wsadzić do pierdla tych co ustanowili te zasady o pozwoleniach, licencjach, koncesjach itd., itp. Bo to jest prawdziwe źródło korupcji!!!

    • 7 0

  • Ubierzcie sie lepiej w marynarki i krawaty!!!

    A nie w te kamizelki w stylu zwiazkow zawodowych, bo wygladacie jak zamiatacze ulic. I jeszvze dwie rzeczy: zgolic wasy i usmiech na gebe, prosze! Ale to chyba dla was za trudne PRL-owcy...

    • 13 0

  • Escort-Service (1)

    A my wolimy jechać Escortem i zawsze na lotnisko zamawiamy

    • 3 4

    • Firma Escort Taxi 96-24 padła trzy lata temu i połączyła sie z HalloTaxi Gdańsk19666

      • 0 0

  • Marian (1)

    Ktoś z tego dużą kasę trzepie,bo słyszalem ze taksowkarze placą po 30tys na miesiąc lotnisku gdzie powinny wszystkie taksowki tam stac.Urzad ma gdzies tą sprawe??? Pewnie w rękę biorą też spore sumki i tak to wygląda

    • 6 1

    • y marian jestes jednak zle poiformowany

      • 0 1

  • "Półtora" nie "półtorej" nieuki! (1)

    • 3 1

    • Sam jesteś żenującym nieukiem, niestety.

      Półtora z rzeczownikami rodzaju męskiego, a półtorej z rzeczownikami rodzaju żeńskiego. Kiedy się nie wie, nie należy pouczać innych.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane