• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wolniej i bezpieczniej na Starym Mieście

Arnold Szymczewski
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione. Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione.

Wyniesienie przejścia dla pieszych na ul. StolarskiejMapka oraz zmiany na uliczkach wokół Podwala StaromiejskiegoMapka mają doprowadzić do uspokojenia ruchu na Starym Mieście, o co prosili mieszkańcy dzielnicy.



Czy kierowcy często przekraczają dozwoloną prędkość w Śródmieściu?

O uspokojenie ruchu m.in. na ul. Stolarskiej wnioskowali do GZDiZ mieszkańcy, którzy sygnalizowali częste przypadki przekraczania prędkości na tych ulicach.

- Badania ruchu to potwierdziły. Kierowcy, jadąc ul. Stolarską, nie przestrzegają dopuszczalnego dla tego obszaru ograniczenia 30 km/h, a znacznie je przekraczają - tłumaczy Magdalena KiljanGdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nieco ponad miesiąc prac na Stolarskiej



Istniejące przejście dla pieszych na ul. Stolarskiej znajduje się między budynkami 4 i 6. Zostanie ono wyniesione za pomocą szybkiego w montażu progu płytowego. Taki zabieg spowoduje, że kierowcy będą musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych.

- Prace rozpoczęły się w poniedziałek, 25 kwietnia, i potrwają do końca maja. Podczas robót ruch samochodowy będzie utrzymany z lokalnym przewężeniem na odcinku ok. 15 metrów - dodaje Magdalena Kiljan.
Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość. Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość.

Uspokojenie ruchu także w innych częściach Starego Miasta



Poza Stolarską ruch ma zostać uspokojony także na uliczkach wokół Podwala Staromiejskiego: na ul. Igielnickiej, przy Hali Targowej i na ul. Lawendowej. Termin realizacji uzależniony jest od zakończenia przebudowy ul. Pańskiej, a także sezonu turystycznego.

- Dobór metod uspokajania ruchu drogowego wynikający z kontroli GZDiZ albo zgłoszeń mieszkańców i rad dzielnic za każdym razem poprzedzamy analizami ruchu. Pod uwagę bierzemy prędkość pojazdów, parametry ulicy, charakter zdarzeń drogowych oraz zarejestrowanych wykroczeń. Wykorzystane urządzenia uspokajające muszą odpowiadać potrzebom pieszych, warunkom terenowym, a także eliminować zagrożenia na drogach - kończy Magdalena Kiljan.

Miejsca

Opinie (110) 2 zablokowane

  • (1)

    Jest lepsze rozwiązanie!
    Gdańsk miastem bez samochodu.
    Tylko transport zbiorowy, taksówki i jednoślady.
    Koniec wiecznych korków, braku miejsc parkingowych, zdecydowanie mniej wypadków, czyściej i ekologiczniej.

    • 13 14

    • Te taxówki to rozumiem ryksze ciągnięte przez imigrantów no bo nie samochody przecież.

      • 3 5

  • Mam lepszy pomysł

    proponuję, wyłączanie silników na terenie Starego miasta i odpychanie pojazdu nogą z lewej strony strony. Do tego to zmierza :)

    • 9 17

  • te progi to dramat

    Jade te 30 kmh to mną rzuca na tym progu jak workiem z kartoflami, gwoździe rozsypcie najlepiej - progi to dramat.

    • 12 10

  • Ahhh to okolice, gdzie Frau Ola mieszka (2)

    Więc okolica będzie miała uspokojony ruch. A co z resztą dzielnic?

    • 19 6

    • (1)

      Najwyraźniej nie wiesz gdzie mieszka Frau Ola

      • 3 2

      • Ola mieszka w sercu każdego gdańszczanina

        • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Największy problem to Podwale Staromiejskie - co chwilę jakiś zakompleksiony typ hałasuje stunowanym silnikiem (5)

    Kiedyś tego nie było, teraz średnio co kilkanaście minut w promieniu kilkuset metrów słychać ryk stunowanego silnika. Nie wiem, o co chodzi? Kompleksy, potrzeba popisania się, czy może jakaś inna forma niedorobienia? W każdym razie jest to realny i coraz bardziej dokuczliwy problem.

    • 78 13

    • zgłosić go do inspekcji transportu, niech mu wydech skontrolują :)

      • 10 2

    • Zawsze odpala się na początek wiosny , a w lato zastanawiam się czy on w ogóle śpi bo całą noc cyrk odwala i kółka kręci do rana ;/

      • 1 1

    • albo czarny audi albo motocykle i tak na zmianę

      • 1 0

    • Rajska to samo.

      • 1 0

    • Racja

      Zgadzam się, dlaczego zmiany są na ulicach dookoła Podwala Staromiejskiego, a nie na samym Podwalu?
      Do tego często jeżdżą motocykle z dziurawymi wydechami

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    częstym problemem w Śródmieściu (3)

    jest jazda pod prąd, znaczne przekraczanie ograniczanie prędkości 30 kmph i jazda w SOD pojazdów nieuprawnionych. Poza tym taksówkarze, którzy skracają sobie drogę przez strefy piesze, DT itp miejsca.

    • 48 15

    • (1)

      Taksówkarze przy Katowni pomimo znaku zakaz ruchu jeżdżą jak chcą bo zachęca do tego brak służb.

      • 9 1

      • Tam w ogóle dziwne rzeczy się dzieją

        Na miejscach nie oznakowanych, przez cały dzień parkują jakieś melexy.
        To można teraz parkować gdzie popadnie i to w samym centrum miasta?

        • 8 0

    • Ta strefa SOD to kompromitacja

      Po 6 latach mieszkania w Głównym Mieście mogę stwierdzić że strefa SOD powstala tylko po to by utrudnić życie mieszkańcom, przykłady: 1. Żeby otrzymać identyfikator dla mieszkańca muszę iść z aktem notarialnym do ZDiZ i udowodnić że auto którym chce wjechać należy do mnie, tymczasem turysta wjeżdża do tej samej strefy na podstawie jakiegoś świstka z rezerwacją bez żadnych formalności. 2. Dostawy dla restauracji i hoteli są bezproblemowe, tymczasem dowóz np. nowych mebli to koszmar bo bez identyfikatora nie ma jak wjechać a ZDiZ czynny do 15.00. Tzw. Starówka to piękna lokalizacja i jestem w ni i zakochany ale to co robią urzędnicy przekracza wszelkie wyobrażenia.

      • 3 0

  • Tamoj ten mural budowniczego i pierwszy obalony pomnik postawiony juz w slusznych czasach.

    • 3 1

  • (5)

    A może wprowadźcie całkowity zakaz wjazdu na teren Starego Miasta nie wyłączając mieszkańców (mieszkańców jest tam naprawdę niewielu), dla nich zróbcie jeden parking wielopoziomowy. Zakaz dotyczy również dostaw do sklepów, restauracji i instytucji. Stare Miasto zostawcie jemu samemu niech będzie stare.

    • 17 20

    • już.., już dobrze... A teraz przytulić? (1)

      • 9 4

      • No tak zbyt trudno zrozumieć retorykę i prawdziwy zamysł autora. Skoro celem władz miasta jest utrudnianie życia mieszkańców niech wprowadza całkowity zakaz, będzie czyste powietrze, cisza, spokój a piesi będą chodzić całą szerokością ulic a nie tylko chodnikami.

        • 2 2

    • Ma racje.

      W Gdańsku samochody są traktowane jak czyste zło. Zakazać i po problemie.

      • 2 5

    • Piszesz o Starym Mieście, (1)

      a myślisz o Głównym. Naucz się rozróżniać.

      • 3 0

      • Treść artykułu dotyczy Starego Miasta czy Głownego? może czas czytać artykułu a nie komentować czyjeś opinie. Nie masz nic do dodania-zamilknij.

        • 2 0

  • monit

    ulgrodzka brak przejscia z kladki na druga strone ulicy zlikwidowanie przy okazji wymiany rur znakow ograniczenia predkosci do 30km zakazu wjazdu pojazdow do 3/5t zlikwidowano1kierunek ruchu pojazdy aby sie wyminac lub ominac wykorzystuja jako pas ruchu chodnik srednia szybkosc pojazdow i motocykli wynosi 60/80km na godzine ito sie dzieje w scislym centrum starowki tak na biezaco wiedza co sie dzieje po pracach inspektorzy um i urzednicy zdiz w gdansku tragedia

    • 1 6

  • " badania " hehe

    Doktory od 7 boleści. Tylko więcej zanieczyszczeń przez te progi. Ilość wypadków: zero.

    • 13 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane