• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wolniej i bezpieczniej na Starym Mieście

Arnold Szymczewski
25 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione. Przejście dla pieszych między budynkami 4-6 na ul. Stolarskiej będzie niebawem wyniesione.

Wyniesienie przejścia dla pieszych na ul. StolarskiejMapka oraz zmiany na uliczkach wokół Podwala StaromiejskiegoMapka mają doprowadzić do uspokojenia ruchu na Starym Mieście, o co prosili mieszkańcy dzielnicy.



Czy kierowcy często przekraczają dozwoloną prędkość w Śródmieściu?

O uspokojenie ruchu m.in. na ul. Stolarskiej wnioskowali do GZDiZ mieszkańcy, którzy sygnalizowali częste przypadki przekraczania prędkości na tych ulicach.

- Badania ruchu to potwierdziły. Kierowcy, jadąc ul. Stolarską, nie przestrzegają dopuszczalnego dla tego obszaru ograniczenia 30 km/h, a znacznie je przekraczają - tłumaczy Magdalena KiljanGdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nieco ponad miesiąc prac na Stolarskiej



Istniejące przejście dla pieszych na ul. Stolarskiej znajduje się między budynkami 4 i 6. Zostanie ono wyniesione za pomocą szybkiego w montażu progu płytowego. Taki zabieg spowoduje, że kierowcy będą musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych.

- Prace rozpoczęły się w poniedziałek, 25 kwietnia, i potrwają do końca maja. Podczas robót ruch samochodowy będzie utrzymany z lokalnym przewężeniem na odcinku ok. 15 metrów - dodaje Magdalena Kiljan.
Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość. Obecnie na ul. Stolarskiej kierowcy znacznie przekraczają dozwoloną prędkość.

Uspokojenie ruchu także w innych częściach Starego Miasta



Poza Stolarską ruch ma zostać uspokojony także na uliczkach wokół Podwala Staromiejskiego: na ul. Igielnickiej, przy Hali Targowej i na ul. Lawendowej. Termin realizacji uzależniony jest od zakończenia przebudowy ul. Pańskiej, a także sezonu turystycznego.

- Dobór metod uspokajania ruchu drogowego wynikający z kontroli GZDiZ albo zgłoszeń mieszkańców i rad dzielnic za każdym razem poprzedzamy analizami ruchu. Pod uwagę bierzemy prędkość pojazdów, parametry ulicy, charakter zdarzeń drogowych oraz zarejestrowanych wykroczeń. Wykorzystane urządzenia uspokajające muszą odpowiadać potrzebom pieszych, warunkom terenowym, a także eliminować zagrożenia na drogach - kończy Magdalena Kiljan.

Miejsca

Opinie (110) 2 zablokowane

  • Pani Magdo

    Wiem ,że Pani czyta opinie i nie wątpię ,że też myśli Pani o ul.Przemian ja też myślę, że da się spowolnić ruch na tej ulicy dopuki ktoś kogoś nie potrąci

    • 5 4

  • a później zdziwienie

    że taka moda na suvy

    • 4 1

  • W historycznych dzielnicach Gdańska (Stare Miasto, Główne Miasto etc.)

    problemem jest stosowanie "historycznej" nawierzchni w postaci kocich łbów. Działania na rzecz uspokojenia i redukcji skali ruchu pojazdów nie prowadzą w związku z tym do zmian zachowań komunikacyjnych mieszkańców: skala ruchu rowerów nie wzrasta, jak mogłaby. Po prostu po kocich łbach jazda rowerem nie jest wygodna ani konkurencyjnie szybka w stosunku do jazdy samochodem, nawet jeśli kierowca samochodu przestrzega limity prędkości w tym rejonie miasta.

    • 6 0

  • wyniesienia nic nie dają, - przykład wyniesienie skrzyżowania Gazownicza, Doki, Łagiewniki, Wały Piastowskie

    nie ma oznakowania że jest przejście, chodniki zastawiane samochodami, na przejściu dla pieszych stoją samochody albo przejeżdżają przed nosem albo za plecami.
    Gazowniczą pędzą setką bo tam nie ma strefy tempo 30

    • 5 1

  • Ha ha ha, tu nie było zadnych zgloszeń.

    Bo tam maly ruch. Tu chodzi o wyszukiwanie zlecen dla zaprzyjaźnionych wykonawców robótek drogowych. A takie robotki to idealne, placone przez miasto i przeplacane zlecenia. Interes sie kreci. Mogli jak już zrobić "progi" wysepki, te kanciaste dewastujace zawieszenie, co je przyklejają hurtowo. Ale tamto to tania robota. Gdzie sie da, ryją ziemię i robią wyniesienia za konkretną kasę. A na poważne roboty i tworzenie nowych ulic zawsze brak.

    • 4 1

  • Proponuję ograniczyć do 20 km/godz. i 10 km/godz. dla urzędników.

    • 3 2

  • Kiedy kamery monitoringu sprawdzajace automatycznie

    Czy te samochody sa wogóle uprawnione do wjazdu na teren???
    Ręczne sprawdzanie przez funkcjonariuszy to walka z wiatrakami...

    • 5 2

  • Muuuu, muuuu

    • 2 0

  • tysiące inżynierów projektuje coraz lepsze samochody, tysiące drogowców budują coraz lepsze drogi, a jakaś biurwa robi ograniczenie do 30km/h

    • 2 0

  • Rajska, Kowalska to też ulice po których auta (1)

    Poruszają się za szybko. Kiedyś były znaki poziome teraz już ich nie odmalowywuja.

    • 3 0

    • A na pozostałych ulicach stosują się do ograniczeń?

      Jak kodeks drogowy, znaki, nie wystarczają, to farba na jezdni też nic nie zmieni.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane