• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wracają tramwaje w kierunku Przeróbki i Stogów

Rafał Borowski
4 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W ramach przebudowy skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową zostały położone nowe szyny tramwajowe. W ramach przebudowy skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową zostały położone nowe szyny tramwajowe.

Zakończyły się prace związane z przebudową torowiska na skrzyżowaniu ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej. W związku z tym w środę zostanie przywrócony ruch tramwajowy w kierunku Przeróbki i Stogów. Na linii autobusowej 111 nie będą już wykonywane dodatkowe kursy w relacji Dworzec Główny - Kłosowa. Natomiast linia T8 wraca na dotychczasową trasę.



Czy doskwiera ci przebudowa Podwala Przedmiejskiego?

Przypomnijmy - we wtorek, 21 kwietnia, trasy linii tramwajowych nr 8 i 9 zostały skrócone do węzła Groddecka. To utrudnienie dla mieszkańców Przeróbki i Stogów zostało spowodowane realizacją jednego z kluczowych elementów prac drogowych na Podwalu Przedmiejskim na wysokości gmachu Akademii Muzycznej.

Czytaj więcej: Dwa tygodnie bez tramwajów na Podwalu Przedmiejskim

Chodzi o przebudowę skrzyżowania z ul. Łąkową. Rozdzielona przed laty ulica została na powrót połączona. Innymi słowy, na torowisku tramwajowym pojawił się przejazd dla kierowców.

Tak będzie wyglądać skrzyżowanie przy Akademii Muzycznej po zakończeniu inwestycji. Tak będzie wyglądać skrzyżowanie przy Akademii Muzycznej po zakończeniu inwestycji.

Zmiany w rozkładach jazdy zbiorkomu



Prace na skrzyżowaniu właśnie zakończyły się i możliwe jest wznowienie w tym miejscu ruchu tramwajowego. Pasażerowie muszą przygotować się na zmiany w rozkładach jazdy.

- Od środy, 6 maja, przywrócona zostanie obsługa Stogów i Przeróbki przez linie tramwajowe 8 i 9. W związku z tym na linii autobusowej 111 nie będą już wykonywane dodatkowe kursy w relacji Dworzec Główny - Kłosowa. Linia 158 wraca do poprzedniego rozkładu jazdy. Na stałą trasę wróci również linia autobusowa T8 - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynuje inwestycję.
Wykonawcą przebudowy skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową jest spółka MTM z Gdyni. Koszt inwestycji to ponad 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem ma ona zakończyć się w czerwcu tego roku.

Kolejny etap zmiany charakteru ulicy



Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, to kolejny krok na drodze do kompleksowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta. Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy.

Czytaj więcej: Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.

Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe. W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (123) 5 zablokowanych

  • następne światła (1)

    i znowu tramwajem i autobusem dłużej

    • 11 0

    • Czy czasem ktoś nie dostaje czegoś za te "nowe światła", za budowę których ktoś dostaje zarobek, za konserwację których ktoś dostaje co miesiąc zarobek...?!

      • 2 0

  • e tam (1)

    wybudowaliśmy 100 metrów od Podwala na Okopowej nowe przejście podziemne

    • 6 0

    • To się nie liczy, tam nie było zlecenia od dewelopera

      • 0 0

  • Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.....

    Proponuję utworzyc Ministerstwo Remontu i Modernizacji Trasy Krajowej Na Stogi, zatrudnić kolejnych stu nierobów i nieuków, i podać mieszkańcom nowy kosztorys dla tej roboty, przy okazji zapytam ilu urzędasów planuje dotrwać do emerytury na tej robocie?

    • 12 1

  • Zbiorkom! Kto to wymyślił? Co tu robi sowiecka maniera koszmarków ze zbijania skrótów kilku wyrazów?!

    • 6 1

  • Świetna informacja nareszcie.

    Pamiętam chore argumenty miasta twardo broniącego brak naziemnych przejść i przejazdu.Szkoda że tyle lat trwał ten ośli opor blokujący łąkową

    • 0 4

  • (1)

    a jak z nową bulońską? jak postępy?

    • 1 1

    • To inny temat...

      • 0 0

  • Wszystko fajnie, tylko co za kretyn wymyślił odcięcie pasów do jazdy prosto od pasa do skrętu w prawo (1)

    pasem rowerowym? Ktoś będzie płynnie chciał przeskoczyć na pas do skrętu i może dojść do wypadku (szczególnie w przypadku niedoświadczonego kierowcy), jeśli nie z udziałem rowerzysty, to gapy za tobą, bo przyhamuje gwałtownie, żeby puścić nadjeżdżającego z przeciwka rowerzystę, a w tył wjedzie mu osioł nie zachowujący bezpiecznej odległości i jeszcze rowerzysta być może dostanie jakimś kawałkiem zderzaka czy innego plastiku przy uderzeniu, albo potrąci go odrzucone siłą uderzenia auto...
    Ewentualnie na łuku, który w tym miejscu jest trafi się pirat drogowy, który będzie szybko jechał, straci kontrolę (o ile pamiętam to były już kawałek dalej przypadki lądowania autem na torach), wpadnie w podsterowność i poleci po pasie dla rowerów.

    • 4 0

    • Kiedy zajezdnię tramwajowa poprzez łąkowa ponownie połączą torami. W pozostałych zajezdniach brakuje miejsca na wagony.

      • 0 0

  • Zbiorkom

    Cóż to za nowe ( stare ) określenie? Powiało Związkiem Radzieckim!

    • 3 0

  • Na razie tramwaje nie jezdza jeszcze!!!

    Jw

    • 3 0

  • Tramwaje!

    A szkoda bo tramwaje jeździły przez to przy Urzędzie Miejskim, to była super sprawa po zabraniu kursowania linii 4! Może w końcu warto pomyśleć aby puścić tędy jakiś tramwaj?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane