• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wrzeszcz wciąż bez elektronicznych zapowiedzi pociągów

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Elektroniczne tablice od ponad pół roku przesłonięte są taśmą, a komunikaty na nich prezentowane opatrzone są informacją o testach systemu. Elektroniczne tablice od ponad pół roku przesłonięte są taśmą, a komunikaty na nich prezentowane opatrzone są informacją o testach systemu.

Kolejarze od października ubiegłego roku wciąż nie mogą w pełni uruchomić zapowiedzi pociągów na monitorach we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Wykonawca robót boryka się z problemem "integracji i kalibracji systemów". Najnowsza deklaracja terminu zakończenia prac to połowa wakacji.



W jaki sposób sprawdzasz, z którego peronu odjeżdża twój pociąg?

Ekrany informujące o przyjazdach i odjazdach ze stacji we Wrzeszczu zainstalowano w październiku ubiegłego roku, choć o potrzebie ich montażu mówiono już w 2015 r., gdy uruchamiano Pomorską Kolej Metropolitalną.

Pociągi na tej linii korzystają z dwóch peronów we Wrzeszczu, co sprawia, że pasażerowie muszą za każdym razem sprawdzać papierowe rozkłady jazdy oraz wsłuchiwać się w zapowiedzi głosowe, jeżeli "wyjątkowo" pociąg będzie ruszał z innego peronu.

Jesienią ubiegłego roku kolejarze zapowiadali, że System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej zostanie uruchomiony jeszcze w grudniu.

Potem termin ten kilka raz przekładano, choć wyświetlacze uruchomiono w trybie testowym i przesłoniętą je taśmą.

- Ze względu na to, że zdarzają się rozbieżności w informacji o przyjazdach i odjazdach pociągów, zdecydowaliśmy się nie udostępniać systemu wizualnego na stacji Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa, by nie wprowadzić pasażerów w błąd. Prosimy o wyrozumiałość i zwracanie uwagi na komunikaty głosowe. O ile pozwalają na to przejazdy innych pociągów, to PKP Polskie Linie Kolejowe organizacyjnie starają się na stacji Gdańsk Wrzeszcz przyjmować i odprawiać pociągi linii PKM na peronie pierwszym w kierunku Kościerzyny, a na peronie drugim w kierunku Gdyni. Taki schemat pozwala ułatwić pasażerom korzystanie ze stacji - mówi Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP PLK.
Jak tłumaczą kolejarze, przyczyną opóźnienia w pełnym uruchomieniu elektronicznych tablic są problemy wykonawcy związane z "integracją i kalibracją systemów".

- Wykonawca pracuje nad rozwiązaniem problemu i deklaruje, że pełne wdrożenie SDIP na stacji Gdańsk Wrzeszcz nastąpi w połowie wakacji. Cały system będzie uruchamiany etapami od Trójmiasta w stronę Warszawy, a zakończenie kontraktu planowane jest do końca tego roku - dodaje Janduła.
Rozkład jazdy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej (w tym na linii PKM) sprawdzisz na skm.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Materiał archiwalny

Opinie (151) 1 zablokowana

  • Tusku Kochany - wracaj i ratuj Polskę moją - Bóg Ci pomoże.

    • 5 2

  • Elektroniczne zapowiadatory pocionguff

    Takie ładne i nie robiom
    Śmiać się czy płakać?

    • 5 0

  • Postęp nauki i technologii jest tak duży, że wysyłamy roboty badające Mars, a tutaj jest problem z uruchomieniem informacji pasażerskiej na wyświetlaczach... Kto i ile pieniędzy bierze za taką fuszerkę? Zlećcie to jakimś studenciakom z infy, niech zrobią to w ramach jakiegoś projektu semestralnego :P

    • 5 0

  • Tam pracują jacyś specjalni ludzie.

    • 2 0

  • Jestem pod wrażeniem

    Chciałem pojechać z Gdańska do Kościerzyny pociągiem. Zostawiłem samochód na parkingu przy stacji Brętowo, kupiłem w automacie bilet i czekam. Ale... Pociąg powinien być za pięć minut, a na wyświetlaczu jest napisane, że najbliższa kolejka przyjedzie za 15 minut! Po naciśnięciu czerwonego przycisku panienka z informacji rozszyfrowała zagadkę. Za chwilę przejedzie przez przystanek kolejowy - ważny przystanek, bo przy dużej dzielnicy położony i linia tramwajowa przy nim się kończy, kolejka bez zatrzymywania się!!!!!!. Brawo, bardzo mi się podoba i proszę na trasie Gdańsk Gdynia wprowadzić ten sam system, kolejki dla oszczędności będą się zatrzymywać na co drugim przystanku, lub wprowadźmy jeszcze bardziej skomplikowany system (co drugi, dwa na każdym, co trzeci, na każdym i co drugi. A jeszcze od 8 do 12 tak a od 12 do 18 jeszcze inaczej. A jak nam się pamięć poprawi jak tych wszystkich kombinacji się nauczymy. Brawo autor.

    • 3 0

  • Tablice na miarę PKP

    • 1 1

  • Tablice na miarę możliwości PKP

    Nie dość że pokazują bzdury to jeszcze migają i przesuwają napisy jak w Super Mario. Wszystko smuży nic nie widać a zimą zamarza. PKP - klasa sama dla siebie.

    • 1 1

  • PKP to ciągle XIX wiek

    Jak się okazuje, dla PKP nawet banalny problem urasta do rangi zdobycia kosmosu.

    • 1 0

  • PKP na wszystko ma czas

    Czy peron który miał być oddany 20 czerwca w Gdańsku Głównym jest już czynny?

    • 0 1

  • Podglądać jak inni to robią

    Dworzec Łódź Fabryczna, niedawno oddany, niech będzie przykładem rozwiązań powiadamiania pasażerów o odjazdach pociągów. Byłam ostatnio i nie zgubiłam się na tym olbrzymim dworcu. Bardzo szybko dotarłam do miejsca odjazdu mojego pociągu, akurat regionalnego

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane