• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wspólny bilet w Trójmieście to mrzonki?

rb
17 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Nie będzie jednolitego biletu dopóki samorządy Trójmiasta nie przejmą  większościowego pakietu udziałów w SKM, Nie będzie jednolitego biletu dopóki samorządy Trójmiasta nie przejmą  większościowego pakietu udziałów w SKM,

Z analiz władz Gdyni wynika, że topnieją szanse na pełną integrację komunikacji miejskiej w Trójmieście. Dlaczego? Samorządy musiałyby przejąć całą SKM-kę, a na to ich nie stać.



Czy warto wprowadzać jednolity bilet w Trójmieście

W najbliższym czasie nie ma szans, by taki sam bilet obowiązywał jednocześnie w Gdyni, Gdańsku i SKM - donosi "Polska Dziennik Bałtycki". Analizę wykonano po tym, jak o losy wspólnego biletu władze miasta zapytali gdyńscy radni.

Mimo że władze Gdańska, Gdyni, Sopotu i Wejherowa, należące do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, deklarowały, że porozumienie jest blisko, do radnych dochodziły informacje o barierach prawnych, które uniemożliwiały jego zawarcie.

Zastępca prezydenta Gdyni Marek Stępa odpisał radnym, że na drodze do integracji komunikacyjnej stoi prawo, a konkretnie to, że SKM-ka nie jest spółką w pełni komunalną, ponieważ obok samorządów jej współwłaścicielem jest PKP SA. Przejęcie przez Gdańsk, Gdynię, Sopot i samorząd województwa wszystkich udziałów w SKM-ce wiązałoby się z koniecznością ponoszenia wysokich dopłat do działalności tego przewoźnika, które dziś pochodzą ze środków budżetowych.

- PKP SKM w Trójmieście otrzymuje dotacje z budżetu państwa w wysokości kilkunastu milionów złotych. Po komunalizacji samorządy musiałyby wziąć ten ciężar na własne barki. Pozbawienie SKM dotacji z budżetu centralnego i uiszczanie jej z budżetów samorządów na pewno nie byłoby w obecnej sytuacji (spowolnienie gospodarcze oraz liczne inwestycje) dla trójmiejskich włodarzy łatwą decyzją - podkreśla w rozmowie z "Polską Dziennikiem Bałtyckim" Marcin Wołek, radny Gdyni i jednocześnie pracownik Katedry Rynku Transportowego Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego.

Szybkie skomunalizowanie spółki będzie trudne m.in. ze względu na pokaźny majątek, jakim dysponuje SKM.

Problem wspólnego biletu tkwi też w różnym systemie ulg w ZKM Gdynia, ZTM Gdańsk i SKM Trójmiasto. W komunikacji miejskiej uczniowie, emeryci i renciści kasują dziś bilety z 50 proc. zniżką, natomiast w SKM wynosi ona tylko 37 proc. Wprowadzenie 50 proc. upustu w kolejkach, spowodowałoby konieczność zwiększenia dopłat do działalności SKM.
rb

Miejsca

  • MZKZG Gdańsk, Sobótki 9

Opinie (115) ponad 10 zablokowanych

  • zmienić kolor SKM-ek (2)

    skoro SKM jest transportem łączącym trójmiasto, nie może być w barwach żółto-niebieskich! powinno być w barwach uniwersalnych lub łączonych na niebiesko-zielonych.

    • 3 5

    • proponuj ę w pomarańczach - jak te zniszczone EW 58

      • 0 0

    • Żółto czarny herb województwa

      Żółto czarny jest herb województwa i komunikacja miejska powinna być w tym kolorze w całym województwie.

      • 0 0

  • Wołek - mój idol

    więcej takich na eko ug był się przydało! :)

    • 5 4

  • Głuszek musi odejść (1)

    jak Głuszka zwolnią z SKM i zatrudnią człowieka po studiach z marketingu i z odpowiednim doświadczeniem, to wszystkie problemy znikną!

    • 3 1

    • z marketingu? a po co nam reklama?

      potrzeba zarządcy, "ekonoma", a nie pustych plakacików

      • 0 0

  • co mnie bilet obchodzi, kupcie nowe kolejki skm, i remont wiat przy głównym w gdańsku bo żal dupe ściska jak to wygląda

    • 6 0

  • Domagam się zielono-białych krzesełek w żółto-niebieskich SKMkach. (2)

    Niech będzie sprawiedliwie!!

    • 11 2

    • Idź lepiej uprać swoje biało - zielone dresy. (1)

      • 0 4

      • a ty wypierz swoje żółto niebieskie majtki z draską

        • 1 0

  • no jasne, bo trzeba w SKM zracjonalizować wydatki

    poprawić efektywność i zacząć myśleć z głową - a to przecież zbyt trudne

    Trójmiasto to jednak mentalność zapyziałej prowincji

    • 3 1

  • hmm

    a to ciekawostka... bo jakiś czas temu słyszałem, że skmka jako jedna z niewielu spółek pkp wypracowuje ZYSKI. to jak DOKŁADAĆ? z czego w takim razie te zyski - z dotacji?

    • 3 0

  • Obniżcie cenę biletu metropolitarnego !

    To wystarczy. Każdy kto porusza się pomiędzy miastami różnymi środkami lokomocji na pewno kupiłby sobie taki bilet pod warunkiem, że miałby rozsądną cenę.

    • 4 0

  • Sprawy najwyrazniej nie da sie logicznie rozwiazac.

    W PRL-u takim problemem byl m-dzy innymi skup butelek.
    Niech zyja politycy masci wszelakiej!
    ME zblizaja sie wielkimi krokami, wspolnego biletu nie bedzie, drog dojazdowych tez raczej nie- moze chociaz stadion da rade do tego czasu wybudowac?

    • 6 0

  • Normalnie to w 3city

    Normalnie to w 3city nigdy nie będzie. Jedyna rada to zaorać albo sprzedać/oddać lub wydzierżawić innym ( nawet obcym ), bo budynizm zalał już urzędy i wylewa się na ulice. A urzędasów i przydupasów wystrzelić w kosmos !!!!!

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane