- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Wszystko o Trasie Słowackiego i Sucharskiego
W minioną środę otwarto koperty w ostatnim spośród siedmiu przetargów na budowę Trasy Słowackiego i Trasy Sucharskiego. Budowa pierwszej drogi okazała się dużo droższa niż zakładały władze Gdańska. Natomiast druga trasa wygenerowała oszczędności w budżecie.
Dwujezdniowa droga ma zapewnić połączenie pomiędzy portem morskim, a lotniskiem. Droga została podzielona na siedem odcinków. Aktualnie istnieje tylko jeden z 2001 r. - wiodący przez las Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Obecnie prace toczą się na dwóch odcinkach: lotniskowym i miejskim. Kolejne dwa fragmenty (Droga Zielona i tunelowy) oczekują na rozstrzygniecie przetargu. Cztery odcinki mogą pochłonąć nawet 1,210 mld zł. Miasto miało zabezpieczone na ten cel ok. 161 mln zł mniej. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Odcinek lotniskowy - między właśnie lotniskiem w Rębiechowie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Gdańsk chciał przeznaczyć na inwestycję nie więcej niż ok. 77,9 mln zł. Zatem wybór wykonawcy z Luzina wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu 46,9 mln zł.
Odcinek miejski powstanie między rondem de la Salle
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miasto na budowę miejskiego odcinka Trasy Słowackiego zabezpieczyło w budżecie ok. 341 mln zł. Wybór wykonawcy wygenerował w kasie miasta, dzięki niższej cenowo ofercie, oszczędności rzędu 182 mln zł.
Droga Zielona zostanie wykonana między ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na budowę odcinka Trasy Słowackiego na granicy Letnicy, Brzeźna i Wrzeszcza w kasie miasta przeznaczono ok. 120 mln zł. Wybór najkorzystniejszej oferty wykonawcy wymaga doinwestowania 15 mln zł.
Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami to zadanie, które trzy lata temu zostało przesunięte z inwestycji: Trasa Sucharskiego na przedsięwzięcie: Trasa Słowackiego. Podziemny obiekt inżynierski wraz z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miasto na budowę odcinka Trasy Słowackiego przez Wrzeszcz przeznaczyło ok. 510 mln zł. Zatem wybór najkorzystniejszego wykonawcy wymaga dofinansowania nie małej sumy, bo 375 mln zł. Skąd mają pochodzić te pieniądze? Jeszcze nie wiadomo.
Kolejny raz prezentujemy wizualizację przyszłej Trasy Słowackiego.
Droga ma zapewnić połączenie pomiędzy portem morskim, a drogami krajowymi. Trasa została podzielona na cztery odcinki. Aktualnie istnieje tylko jeden fragment drogi - most wantowy. Prace toczą się na jednym odcinku: portowym. Kolejne dwa (środkowy i przez olszynkę) oczekują na rozstrzygniecie przetargu. Trzy zadania mogą pochłonąć ok. 362,1 mln zł z budżetu miasta. Władze zgromadziły w kasie miasta o wiele więcej pieniędzy, by wybudować drogę - tj. ok. 527 mln zł. Inwestorem jest miejska spółka GIK.
Odcinek portowy Trasy Sucharskiego połączy Terminal Promowy Westerplatte
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miasto na roboty budowlane przeznaczyło ok. 23,2 mln zł. Zatem wybór wykonawcy, którego centrala znajduje się w Skandynawii wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu 13,9 mln zł.
Odcinek środkowy o długości 2,7 km zostanie wybudowany między mostem wantowym
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na roboty budowlane na gdańskiej Przeróbce władze Gdańska zabezpieczyły w budżecie ok. 292,5 mln zł. Zatem wybór skandynawskiego wykonawcy wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu ok. 108 mln zł.
Odcinek przez Olszynkę o długości 2,8 km ma powstać między Węzłem Elbląska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na roboty budowlane na Olszynce władze Gdańska zarezerwowały w budżecie ok. 211,3 mln zł. Zatem wybór wykonawcy zmniejszy koszt inwestycji o ok. 42,6 mln zł.
Trasa Sucharskiego i Słowackiego są dofinansowanie w ok. 40 proc. kosztów kwalifikowanych z Unii Europejskiej - z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałą kwotę wykłada miasto. Po 2014 planowana jest budowa kolejnych dwóch odcinków trasy.
Zobacz, jak może wyglądać Trasa Sucharskiego już pod koniec 2012 r.
Opinie (140) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-15 09:52
Panie Naskręt a co z odcinkiem al. Rzeczypospolitej a al. gen. Hallera (3)
Jak zwykle ani zdania o tym że nagle cała ta Trasa Słowackiego będzie niedokończona a nawet nie wiadomo kiedy i czy w ogóle zostanie wybudowana.
Cóż widać niewygodne dla dziennikarzy pytanie.- 23 6
-
2011-05-15 13:06
Byl artykul na ten temat na trojmiescie. Poszukaj zamiast pier.... jak potluczony
- 4 7
-
2011-05-15 15:20
Człowieku naucz się czytać ze zrozumieniem. "Po 2014 planowana jest budowa kolejnych dwóch odcinków trasy."
Chyba dosyć jasno napisał. Trochę wysiłku proszę włożyć i samemu poszukać tych informacji. Polecam www google pl.
Nie rozumiem dlaczego to pytanie miałoby być niewygodne dla dziennikarza. Te czasy już odeszły. Chociaż niektóre środowiska w Polsce żyją wciąż w jakiejś dziwnej psychozie.- 4 1
-
2011-05-15 22:52
Ruch pojedzie Aleją Rzeczypospolitej - Aleją Jana Pawła II - Czarnym Dworem - Uczniowską - przynajmniej do czasu budowy odcinka w wzdłuż ulic Krzemienieckiej i Kopalnianej, oraz Nowej Gdańskiej przez działki przy oczyszczalni. Niestety - po pierwsze kasa, po drugie - wysiedlenia. Wzdłuż ulicy Kopalnianej droga pójdzie ludzion przez przydomowe ogródki - spodziewajmy się ostrych protestów.
- 3 1
-
2011-05-15 10:08
d... tam wygenerował... (1)
jeszcze nic nie wygenerował ! ! ! nic jeszcze nie nie ukończone w sensie daleko w polu"...rosnące koszty, materiały, media pędne" = zgaszenie światła" przez wykonawcę... i cały przedwyborczy mit oszczędnościowy " pójdzie w p.... ( oświadczam ,że nie jestem zwolennikiem pis)
- 8 6
-
2011-05-15 10:37
a ja jestem!
- 0 5
-
2011-05-15 10:32
pytanie (2)
Wie ktoś może co z odcinkiem miedzy ul. Rzeczpospolitą a ul . Hallera???
jakoś nie mogę się doszukać???
dzięki za odpowiedź pozdrawiam- 11 3
-
2011-05-15 11:30
bo na razie go nie ma.
- 1 0
-
2011-05-15 11:48
Nie ma, nie będzie przez następne kilkanaście lat (najpierw ci powiedzą, że będą budować, potem przez 4 lata dokumentacja, potem 5 lat na odłożenie środków z budżetu, nowy prezydent, kolejne 4 lata w pupe, ktoś im przypomni, ogłoszą przetarg, i w 2025 może będzie).
- 3 2
-
2011-05-15 10:34
"Po 2014 planowana jest budowa kolejnych dwóch odcinków trasy" (2)
Może ktoś wyjaśnić, o co konkretnie chodzi? O jakie kolejne dwa odcinki?
- 11 0
-
2011-05-15 12:18
nowa
nowa Kościuszki i nowa Gdańska. Chwalą się, że budowana obecnie droga to połączenie pomiędzy portem morskim, a lotniskiem, a tak naprawdę to mydlą nam oczy, bo bez tych dwóch odcinków to żadnego połączenia nie ma i prędko nie będzie...
- 5 2
-
2011-05-15 12:21
To bedzie po prostu materiał na nastepne wybory
Słowackiego zbudują np w 70% i obiecają, ze reszta będzie jak Budyń wygra wybory. No i Budyń znowu wygra jasne??
- 5 3
-
2011-05-15 10:40
(3)
Chodz o to, że mamy SUKCES bo mamy już wizualizację a moglibyśmy jej nie mieć!
A już w 2014 zacznom budować. Nie oge się doczekać i tak od 1997 roku......- 9 7
-
2011-05-15 10:43
co to znaczy "zacznom" ?
- 6 0
-
2011-05-15 10:45
Nie. Chodzi o to, żebyś najpierw nauczył się pisać, a potem pouczał innych.
- 5 0
-
2011-05-15 11:33
A psy pawłowa swoje:D Hau hau!
- 2 0
-
2011-05-15 11:42
Jak skończą kolej metropolitalną
to Trasa Słowackiego przestanie być potrzebna. Będzie wręcz szkodliwa, bo umożliwi szybsze przemieszczanie się większej liczbie samochodów i błyskawiczne robienie korków w dowolnym miejscu Gdańska.
- 2 15
-
2011-05-15 11:43
cytat
"Budowa ma rozpocząć się na w czerwca"
czyli kiedy?- 7 1
-
2011-05-15 11:57
a wiecie dlaczego niee będzie dróg na euro2012?
Bo PZPN liczy że przez to drużyny z innych krajów nie przyjadą i Polska wygra walkowerem :-)
- 16 2
-
2011-05-15 11:57
Brawo!
Na Euro nie dość, że dróg nie będzie, to miasto będzie przechodzić maksymalny paraliż z powodu potężnych prac drogowych:)
Niech żyją urzędniucy!!! - Jesteście Wspaniali!- 10 5
-
2011-05-15 12:13
(1)
według podanych danych to miastu nie brakuje pieniędzy na wykonanie tych zadań a jeszcze zostanie około 174 mln
- 4 3
-
2011-05-15 16:36
To wszystko są środki z kredytów! Oszczędności == mniejszy kredyt potrzebny.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.