- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (91 opinii)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (93 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (180 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (336 opinii)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (91 opinii)
Wszystko o Trasie Słowackiego i Sucharskiego
W minioną środę otwarto koperty w ostatnim spośród siedmiu przetargów na budowę Trasy Słowackiego i Trasy Sucharskiego. Budowa pierwszej drogi okazała się dużo droższa niż zakładały władze Gdańska. Natomiast druga trasa wygenerowała oszczędności w budżecie.
Dwujezdniowa droga ma zapewnić połączenie pomiędzy portem morskim, a lotniskiem. Droga została podzielona na siedem odcinków. Aktualnie istnieje tylko jeden z 2001 r. - wiodący przez las Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Obecnie prace toczą się na dwóch odcinkach: lotniskowym i miejskim. Kolejne dwa fragmenty (Droga Zielona i tunelowy) oczekują na rozstrzygniecie przetargu. Cztery odcinki mogą pochłonąć nawet 1,210 mld zł. Miasto miało zabezpieczone na ten cel ok. 161 mln zł mniej. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Odcinek lotniskowy - między właśnie lotniskiem w Rębiechowie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Gdańsk chciał przeznaczyć na inwestycję nie więcej niż ok. 77,9 mln zł. Zatem wybór wykonawcy z Luzina wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu 46,9 mln zł.
Odcinek miejski powstanie między rondem de la Salle
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miasto na budowę miejskiego odcinka Trasy Słowackiego zabezpieczyło w budżecie ok. 341 mln zł. Wybór wykonawcy wygenerował w kasie miasta, dzięki niższej cenowo ofercie, oszczędności rzędu 182 mln zł.
Droga Zielona zostanie wykonana między ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na budowę odcinka Trasy Słowackiego na granicy Letnicy, Brzeźna i Wrzeszcza w kasie miasta przeznaczono ok. 120 mln zł. Wybór najkorzystniejszej oferty wykonawcy wymaga doinwestowania 15 mln zł.
Tunel pod Martwą Wisłą wraz z dojazdami to zadanie, które trzy lata temu zostało przesunięte z inwestycji: Trasa Sucharskiego na przedsięwzięcie: Trasa Słowackiego. Podziemny obiekt inżynierski wraz z dwujezdniowymi dojazdami zostanie wykonany między ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miasto na budowę odcinka Trasy Słowackiego przez Wrzeszcz przeznaczyło ok. 510 mln zł. Zatem wybór najkorzystniejszego wykonawcy wymaga dofinansowania nie małej sumy, bo 375 mln zł. Skąd mają pochodzić te pieniądze? Jeszcze nie wiadomo.
Kolejny raz prezentujemy wizualizację przyszłej Trasy Słowackiego.
Droga ma zapewnić połączenie pomiędzy portem morskim, a drogami krajowymi. Trasa została podzielona na cztery odcinki. Aktualnie istnieje tylko jeden fragment drogi - most wantowy. Prace toczą się na jednym odcinku: portowym. Kolejne dwa (środkowy i przez olszynkę) oczekują na rozstrzygniecie przetargu. Trzy zadania mogą pochłonąć ok. 362,1 mln zł z budżetu miasta. Władze zgromadziły w kasie miasta o wiele więcej pieniędzy, by wybudować drogę - tj. ok. 527 mln zł. Inwestorem jest miejska spółka GIK.
Odcinek portowy Trasy Sucharskiego połączy Terminal Promowy Westerplatte
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Miasto na roboty budowlane przeznaczyło ok. 23,2 mln zł. Zatem wybór wykonawcy, którego centrala znajduje się w Skandynawii wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu 13,9 mln zł.
Odcinek środkowy o długości 2,7 km zostanie wybudowany między mostem wantowym
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na roboty budowlane na gdańskiej Przeróbce władze Gdańska zabezpieczyły w budżecie ok. 292,5 mln zł. Zatem wybór skandynawskiego wykonawcy wygenerował w kasie miasta oszczędności rzędu ok. 108 mln zł.
Odcinek przez Olszynkę o długości 2,8 km ma powstać między Węzłem Elbląska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Na roboty budowlane na Olszynce władze Gdańska zarezerwowały w budżecie ok. 211,3 mln zł. Zatem wybór wykonawcy zmniejszy koszt inwestycji o ok. 42,6 mln zł.
Trasa Sucharskiego i Słowackiego są dofinansowanie w ok. 40 proc. kosztów kwalifikowanych z Unii Europejskiej - z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałą kwotę wykłada miasto. Po 2014 planowana jest budowa kolejnych dwóch odcinków trasy.
Zobacz, jak może wyglądać Trasa Sucharskiego już pod koniec 2012 r.
Opinie (140) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-15 23:22
a co od hynka do uczniowskiej ?
czarna dziura czy teleport
- 2 0
-
2011-05-16 00:17
Luka w trasie (1)
A gdzie się podział odcinek drogi między al. Rzeczpospolitej a Hallera. Czy ktoś o nim zapomniał???!!! Trasa jest niekompletna
- 3 3
-
2011-05-16 09:22
Tam będzie TELEPORTER
Pisali już o tym
- 1 1
-
2011-05-16 06:40
Zjazd ze Słowackiego w Potokową na Morenę nadal będzie tworzył korki.. (1)
Tak jest teraz , bowiem trzeci pas zjazdu w prawo na Morene jadąc z góry od obwodnicy jest za krótki. Jest miejsce by był kilkakrotnie dłuższy , zrobiono chodnik o szerokości jezdni , którym nikt nie chodzi. W projekcie przebudowy Słowackiego powiela sie ten błąd. Kazdy , kto codzennie stoi pół godziny w korku przez ten właśnie błąd to wie , poza projektantami tego bubla.
- 4 2
-
2011-05-16 10:52
Zgadzam się ale tam powinna być większa przebudowa.
Z racji tego, że to bardzo ważny zjazd, to powinny znaleźć się tam dwa pasy na skręt w prawo, aby przyspieszyć ruch w kierunku Moreny, ale trzeba liczyć że pomyślą o tym przy przebudowie Słowackiego :).
- 1 0
-
2011-05-16 08:33
Dwujezdniową drogą przez Wrzeszcz pojedziemy pod koniec 2012 r. (1)
to jakby nie liczyć będzie już po Euro 2012, oczywiście jak wszystko dobrze pójdzie ;-)
- 1 0
-
2011-05-30 14:40
Euro, Euro, Euro... Na Euro świat się nie kończy. Euro się skończy, kibice wyjadą ale mieszkańcy zostaną. To im ma służyć. Przestańcie wreszcie biadolić.
- 0 0
-
2011-05-16 09:21
Wszystko ma rozpocząć się w czerwcu.
- 0 0
-
2011-05-17 11:48
To wszystko powstanie po "kompocie"....
Wygląda ładnie, ale znając polskie realia, skończą sie mistrzostwa, skończy sie kasa, zostanie nasza stara polska prowizorka. Szczególnie to widzę na odcinku Hallera Stadion.
- 0 0
-
2011-05-30 14:38
Imponujące
Wizualizacje wyglądają imponująco, jak to wizualizacje. Jeśli staną się rzeczywistością, to będzie pięknie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.