- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (157 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (211 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (64 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (271 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (352 opinie)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (30 opinii)
Wybierz z nami kolory nowych SKM-ek
Za niespełna rok zupełnie nowe pociągi SKM wyjadą na tory w Trójmieście. Na początek trafią do nas dwa z dziesięciu nowych składów. Władze spółki od razu zapowiedziały, że poproszą pasażerów o pomoc w wyborze wersji malowania. Już teraz czytelnicy Trojmiasto.pl mogą więc dać rekomendacje, jak powinny wyglądać nowe pociągi. SKM obiecuje, że będą one bardzo ważnym głosem w dyskusji przed podjęciem ostatecznej decyzji.
Czytaj więcej: Umowa podpisana. SKM kupuje fabrycznie nowe pociągi
- Przywołując słowa wypowiedziane na księżycu przez Neila Armstronga o małym kroku człowieka, ale wielkim skoku dla ludzkości, dziś w Szybkiej Kolei Miejskiej możemy mówić właśnie o takim przełomie, w kontekście podpisania umowy na całkowicie nowy tabor - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Przewoźnik planuje bowiem także kolejne zakupy. Nowe składy mają pojawiać się regularnie.
- Docelowo chcemy pozyskać 10 nowych pociągów, wykorzystując unijne dofinansowanie. Na pewno będą cieszyć pasażerów całego regionu, bo będą pokonywać nie tylko trasę Gdańsk-Wejherowo, ale też odcinek od Tczewa do Lęborka. Na dwa pierwsze już mamy zabezpieczone finansowanie - mówi Maciej Lignowski, prezes PKP SKM w Trójmieście.
Nowe pociągi Impuls mają po 74,4 m i mieszczą 519 osoby w tym 160 na miejscach siedzących. Specjalnie dla SKM dopasowano w nich wysokość podłogi, a w drzwiach będzie wysuwany stopień, który ma zniwelować lukę pomiędzy krawędzią peronu a wejściem. W Impulsach zamontowane będą też toalety z obiegiem zamkniętym. Składy mogą rozpędzić się do 160 km/h.
W nowych Impulsach nie ma drzwi międzywagonowych, jest za to klimatyzacja, nawiew, system informacji pasażerskiej z monitorami LCD, tablicami LED i nagłośnieniem. Przy pierwszych i ostatnich drzwiach są rozkładane pochylnie, przycisk do wezwania obsługi, szerokie przejazdy oraz miejsce do przewozu wózków i rowerów. Koszt jednego nowego pociągu Impuls to 17 mln 785 tys. 800 zł. Za dwa pierwsze SKM zapłaci 35 mln 571 tys. 600 zł.
Miejsca
Opinie (428) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-04 00:56
#4
- 0 1
-
2015-04-04 00:58
Wszyskie sa zaprojektowane pod gdynie.... budyn wez sie ocknij i wytez szare komorki bo slabo z twoja bystroscia umyslu!!!!!!
az mi wstyd ze te kolory sie pojawia w gdańsku.
Prosze o neutral.- 0 2
-
2015-04-04 01:56
skm
1 albo 3 !!!!
- 0 1
-
2015-04-04 03:22
Biało zielone !
- 0 3
-
2015-04-04 06:27
numer 2
2
- 0 2
-
2015-04-04 07:44
Mydlenie oczu (1)
Pseudoankieta na temat zupełnie nie istotny: jakie znaczenie dla przeciętnego Kowalskiego jadącego do pracy ma kolorystyka pociągu? Powinniśmy mieć wpływ na rzeczy istotne jak częstotliwość kursowania SKM, czystość w środku, długość składów czy ujednolicenie biletów w Trójmieście a nie kolor.
- 0 0
-
2015-04-04 08:37
tak racja
- 0 0
-
2015-04-04 08:17
Producent krajowy?
Zabrakło mi informacji kto jest producentem tych pociągów. Mam nadzieję, że ciężkie pieniądze zostaną w Polsce!
- 0 0
-
2015-04-04 08:26
nr 1
wybiorą śledzie ,bo to barwy Arki.
- 0 1
-
2015-04-04 08:35
karol
piękne te nowe skm ,stare te co obecnie tez mi się podobają ,gratulacje dla zarządu skm ,cieszy mnie ze sa to nasze polskie pociągi a nie te pendolino wloskie czy francuskie bleeeee ,mam nadzieje ze huligani nie poniszczą ich
- 1 0
-
2015-04-04 08:36
4!!!
Żółto niebieskie bedą się kojarzyć z tymi starymi rumplami... Jak naj mniej żółtego!!! Pozycja 4!!!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.