- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (154 opinie)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (210 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (64 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (271 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (352 opinie)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (30 opinii)
Wybierz z nami kolory nowych SKM-ek
Za niespełna rok zupełnie nowe pociągi SKM wyjadą na tory w Trójmieście. Na początek trafią do nas dwa z dziesięciu nowych składów. Władze spółki od razu zapowiedziały, że poproszą pasażerów o pomoc w wyborze wersji malowania. Już teraz czytelnicy Trojmiasto.pl mogą więc dać rekomendacje, jak powinny wyglądać nowe pociągi. SKM obiecuje, że będą one bardzo ważnym głosem w dyskusji przed podjęciem ostatecznej decyzji.
Czytaj więcej: Umowa podpisana. SKM kupuje fabrycznie nowe pociągi
- Przywołując słowa wypowiedziane na księżycu przez Neila Armstronga o małym kroku człowieka, ale wielkim skoku dla ludzkości, dziś w Szybkiej Kolei Miejskiej możemy mówić właśnie o takim przełomie, w kontekście podpisania umowy na całkowicie nowy tabor - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Przewoźnik planuje bowiem także kolejne zakupy. Nowe składy mają pojawiać się regularnie.
- Docelowo chcemy pozyskać 10 nowych pociągów, wykorzystując unijne dofinansowanie. Na pewno będą cieszyć pasażerów całego regionu, bo będą pokonywać nie tylko trasę Gdańsk-Wejherowo, ale też odcinek od Tczewa do Lęborka. Na dwa pierwsze już mamy zabezpieczone finansowanie - mówi Maciej Lignowski, prezes PKP SKM w Trójmieście.
Nowe pociągi Impuls mają po 74,4 m i mieszczą 519 osoby w tym 160 na miejscach siedzących. Specjalnie dla SKM dopasowano w nich wysokość podłogi, a w drzwiach będzie wysuwany stopień, który ma zniwelować lukę pomiędzy krawędzią peronu a wejściem. W Impulsach zamontowane będą też toalety z obiegiem zamkniętym. Składy mogą rozpędzić się do 160 km/h.
W nowych Impulsach nie ma drzwi międzywagonowych, jest za to klimatyzacja, nawiew, system informacji pasażerskiej z monitorami LCD, tablicami LED i nagłośnieniem. Przy pierwszych i ostatnich drzwiach są rozkładane pochylnie, przycisk do wezwania obsługi, szerokie przejazdy oraz miejsce do przewozu wózków i rowerów. Koszt jednego nowego pociągu Impuls to 17 mln 785 tys. 800 zł. Za dwa pierwsze SKM zapłaci 35 mln 571 tys. 600 zł.
Miejsca
Opinie (428) ponad 10 zablokowanych
-
2015-04-04 08:40
nr 3 najładniejszy
- 0 2
-
2015-04-04 08:47
kolory jak na ukrainie :/
- 0 1
-
2015-04-04 08:50
dlaczego żołto niebieskie nie ma innych kolorów ? Po gdansku takie kolory może biało zielone LECHIA GDANSK
- 0 3
-
2015-04-04 09:02
Znowu ?
Tylko nie żółty! Jeszcze wam się nie znudził? Tyle lat na to patrzymy, zmieńmy wreszcie choć odrobinę nasze patrzenie na świat... :-)
- 0 3
-
2015-04-04 15:28
janusz
Pytacie o kolor a ludzie jadący z Gdyni do Lęborka i pracują do 17 muszą jechać pociagiem z Wejherowa o 18:30
To jakąś parodia i jeszcze Ciągnie się jak żółw
A ludzi ze nie ma jak czasem palca włożyć
A pytacie o kolor
Wolalbym lepszy i szybszy dojazd z Gdyni do Lęborka po godzinie 17- 1 0
-
2015-04-05 14:46
idiotyzm
te skm co sa teraz w zupełnosci wystarczaja po hu.. co chwile traca siano te nie dawno byly odnawiane a teraz znow cos nowego rąba... polacy i tak poniszcza a wozki z dziecmi i tak bedzie trzeba dawac takie kroki ze mozna sie przewrocic a kobiet same z wozkimi bede i tak musiały prosic o pomoc innych patoilogiczny kraj
- 0 0
-
2015-04-05 17:47
Ja mam taką koncepcję
flickr.com/photos/ys-waiz/16418462614/in/pool-37996572902@N01
I wcale się nie dziwię że dużo ludzi w Polsce jest "malkontentami".- 1 1
-
2015-04-06 18:23
skm
Dobrze by było jak by miały kolor jak na obrazku nr 4 dosyć barw arki srebrne skmki by były super
- 0 2
-
2015-04-07 20:10
Efekciarstwo
To może ważne, ale dla mnie ważniejszy byłby powrót do czworga drzwi na jedną stronę wagonu, tak jak było w wagonach EW 90 kursujących w Trójmieście w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ub.w. Wtedy to była rzeczywiście kolej miejska - wymiana pasażerów przy równym w dodatku poziomie peronu i podłogi w wagonie była bardzo szybka. Jakoś nie tylko nie udało się wrócić do tego, co było dobre, ale nawet zbliżyć. Szkoda!
- 2 0
-
2015-04-22 15:44
Unijne dofinansowanie...
Czytaj, Firma trup i porażka dostanie pieniądze niemieckiego podatnika na zakup taboru. Firma niereformowalna z niewymienialnym Głuszkiem..
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.