• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wybrano wykonawcę przejścia między LOT-em i Forum Gdańsk

bra
25 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu

1,9 mln zł za stworzenie przejścia naziemnego przy Bramie WyżynnejMapka, połączonego z przystankami tramwajowymi i 3,86 mln zł za remont fragmentu Wałów Jagiellońskich i przebudowę nawrotki przy NBPMapka - taka oferta firmy Eurovia została wybrana przez DRMG. Budowa potrwa siedem miesięcy.



Przez centrum Gdańska jeździsz najczęściej:

Do przetargu stanęły trzy firmy, ale oferty dwóch z nich - MTM i WPRD Gravel - zostały unieważnione.

Zwycięzcą okazała się więc firma Eurovia, która wyceniła swoje usługi łącznie na ponad 5,7 mln zł (1,9 mln za przejście naziemne, 3,8 mln zł za poprawę stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).

Jeśli objedzie się bez odwołań, to umowa z wykonawcą powinna zostać podpisana jeszcze w maju. Od tego momentu prace trwać będą siedem miesięcy, czyli zakończą się w grudniu 2021 roku.

Nowe przejście naziemne sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, zostaną poszerzone kosztem jezdni na ich wysokości. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia. Przebudowana zostanie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.

Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia do tunelu.

Niebieskim kolorem zaznaczony jest zakres prac drogowych w ramach tej inwestycji. Niebieskim kolorem zaznaczony jest zakres prac drogowych w ramach tej inwestycji.
W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich w kierunku Pruszcza Gdańskiego, na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.

Na jezdni w kierunku dworca, na wysokości NBP, przebudowany zostanie pas z płyt do skrętu w lewo umożliwiający nawrotkę.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej w Gdańsku (45 opinii)

Według informacji podanych przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, do końca tygodnia zostanie podpisana umowa na budowę przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej w Gdańsku. Koszt inwestycji to 5,8 miliona złotych, a zakończenie prac przewidziano na grudzień 2021 roku.
Według informacji podanych przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, do końca tygodnia zostanie podpisana umowa na budowę przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej w Gdańsku. Koszt inwestycji to 5,8 miliona złotych, a zakończenie prac przewidziano na grudzień 2021 roku.
bra

Opinie (494) ponad 10 zablokowanych

  • Budować jak najszybciej

    Przejście spóźnione o 30 lat.

    • 3 14

  • Wyburzyć tą ruderę z PRL - u, czyli budynek tzw. LOT - u

    • 2 9

  • Nie do końca rozumiem idee tej zmiany. Miasto funduje galerii krótsze przejście, ograniczając jednocześnie przejazd samochodów, m.in. z nowo wybudowanego wiaduktu na św. Wojciechu, gdzie tu logika?

    • 8 1

  • Bardzo dobrze Gdansk (1)

    Psy szczekają, karawana jedzie dalej. Dopiero po blisko 40 latach zaczyna się proces wypraszanie komuny z miasta.

    • 2 14

    • wygaszania rozumu

      raczej...

      • 3 0

  • Po co wiadukt nad torami na ul. Świętego Wojciecha ?

    Idąc z duchem miasta wystarczyłby zwykły przejazd kolejowy ze szlabanami.

    • 11 0

  • Gdansk!

    Miasto powinno bezwzględnie zmienić architekta, czy kogotam odpowiedzialnego za yakie durne pomysły! Takie przejście zwiększy zagrożenie spowoduje kolejne jeszcze wieksze korki. Ktos kto to projektuje chyba nie ma prawa jazdy i w gdansku nie mieszka!

    • 10 1

  • Powinien byc całkowity zakaz wjazdu do centrum miasta dla tych blachoszrotów tylko buspasy!! (1)

    • 3 12

    • dokładnie

      i nagle się znajdzie miejsce na szeroki chodnik, na pasy ruchu dla rowerów w jezdni jak w normalnym mieście. W końcu miasto będzie do życia. Samochodziarze nie powinni być najważniejsi w mieście.

      • 1 3

  • NIE

    Pomysł tego przejścia naziemnego ma na celu zmniejszenie bezpieczeństwa drogowego i dodatkowo jest ANTY-ekologiczny.
    Ludzie piesi są dużo bardziej chronieni w przejściu podziemnym niż na pasach. Wystarczy zadbać o odpowiednią/sprawną infrastrukturę dla osób niepełnosprawnych i rowerzystów. W celu poprawienia bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów na drogach przejścia w aglomeracjach powinny być wykonane właśnie jako tunele z infrastrukturą albo kładki nad drogą wraz z infrastrukturą --> straty --> tylko samobójcy ze strony pieszych/rowerzystów. Plus w postaci czystszego powietrza(płynny ruch pojazdów) braku korków mniej wypadków i odszkodowań itd....
    Ale trzeba chcieć i myśleć .... :-(((

    • 11 1

  • Bardz sie ciesze na takie rozwiazanie tego bardzo duzego problemu.

    • 1 10

  • Dobry pomysł

    Rozladujje tłok zwłaszcza w okresie letnim.

    • 1 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane