- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (112 opinii)
- 2 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (112 opinii)
- 3 Kiedyś to było... można utonąć (103 opinie)
- 4 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (228 opinii)
- 5 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (177 opinii)
- 6 Skaner 3D pomaga w oględzinach hali (17 opinii)
Wybrano wykonawcę przejścia między LOT-em i Forum Gdańsk
1,9 mln zł za stworzenie przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej, połączonego z przystankami tramwajowymi i 3,86 mln zł za remont fragmentu Wałów Jagiellońskich i przebudowę nawrotki przy NBP
- taka oferta firmy Eurovia została wybrana przez DRMG. Budowa potrwa siedem miesięcy.
Zwycięzcą okazała się więc firma Eurovia, która wyceniła swoje usługi łącznie na ponad 5,7 mln zł (1,9 mln za przejście naziemne, 3,8 mln zł za poprawę stanu technicznego ul. Wały Jagiellońskie).
Jeśli objedzie się bez odwołań, to umowa z wykonawcą powinna zostać podpisana jeszcze w maju. Od tego momentu prace trwać będą siedem miesięcy, czyli zakończą się w grudniu 2021 roku.
Nowe przejście naziemne sterowane będzie sygnalizacją świetlną. Przebudowane zostaną także przystanki tramwajowe, zostaną poszerzone kosztem jezdni na ich wysokości. Wykonane zostaną również chodniki w okolicy przejścia. Przebudowana zostanie zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk.
Na inwestycji zyskają zwłaszcza piesi, którzy będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanków tramwajowych bez konieczności schodzenia do tunelu.
W ramach przebudowy planowana jest także modernizacja nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich w kierunku Pruszcza Gdańskiego, na odcinku od ul. Okopowej. To kontynuacja prac realizowanych w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka do okolic skrzyżowania z Huciskiem.
Na jezdni w kierunku dworca, na wysokości NBP, przebudowany zostanie pas z płyt do skrętu w lewo umożliwiający nawrotkę.
Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej w Gdańsku (45 opinii)
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2021-05-26 10:25
(2)
Za dwa lata znowu otworzą tunele bo będzie tyle wypadków na przejściach. Bo piesza tłuszcza wali nie patrząc na samochody. Taka piesza patologia .
- 11 3
-
2021-05-27 09:03
Przecież nikt nie zamyka tuneli
- 0 0
-
2021-05-28 12:01
Jak do tej pory to raczej blachosmrodziarze walą, nie patrząc na przejście, bo mają zielone strzałeczki. Albo jeden samochód się zatrzymuje, przepuszczając mnie, drugi pędzi mi tuż przed nosem. Albo samochód lekko zwalnia, gdy jestem już na przejściu, po czym wciska gaz do dechy i mija mnie tuż za plecami.
- 0 1
-
2021-05-26 11:17
Kolejna bzdura....ech
- 9 1
-
2021-05-26 11:31
Głupota (2)
głupota, która bedzie potem skutkować tragedią. Przejścia podziemne i nadjezdniowe to bezpieczeństwo dla pieszych. Widać, euro-plany mają pierwszeństwo nad bezpieczeństwem mieszkańców. Gdy ktoś zginie, zwłąszcza dziecko, to oczywiście winnym nie będzie ten kto to zaprojektował - rączki czyste.
- 12 3
-
2021-05-26 21:48
A karma szybko wraca.
- 0 0
-
2021-05-28 12:03
Gdy ktoś zginie, to winnym będzie kierowca, który miał gdzieś zachowanie ostrożności w okolicy przejścia. Zacznijmy wskazywać prawdziwych morderców, zamiast szukać winy wszędzie wokół.
- 0 0
-
2021-05-26 11:41
Jedna z najgłupszych decyzji miasta.
1. Zwężenie pasów do 3m sprawi, że nie będą mogły na nich mijać się żadne większe pojazdy, bo np. szerokość autobusu czy ciężkiej ciężarówki licząc razem z lusterkami to często ponad 3m.
2. Dwa przejścia w odległości 170m jedno od drugiego spowodują wzrost hałasu, wzrost zanieczyszczeń spalinami i doprowadzą do zakorkowania dwóch dróg poprzecznych - Podwale Przedmiejskie/Al. Armii Krajowej oraz Hucisko/Targ Drzewny
3. Znana ogólnie tendencja do przechodzenia pieszych na "późnym" zielonym oraz duża szerokość przejść spowolni ruch jeszcze bardziej.
4. Czas oczekiwania na zielone światło musi być odpowiednio krótki dla pieszych, co oznacza jeszcze większe zakorkowanie całej okolicy. Jeśli ten czas będzie długi - nie będzie się opłacało czekać i lepiej będzie poruszać się tunelem - nikt normalny nie będzie stał jak kołek minuty czy dwóch, jeśli w tym czasie pokona się tunel nie przerywając marszu.
5. Przejście spowolni tramwaje, i to znacząco.
6. Nie ma fizycznej możliwości, żeby nie dochodziło tam do wypadków - tak spowodowanych chamstwem kierowców jak i bezmyślnością pieszych.
Jedynym rozwiązaniem mającym w tym miejscu sens jest powielenie pomysłu z Sopotu - i wprowadzenie drogi pod ziemię.- 15 2
-
2021-05-26 12:07
No żesz **rwa mać. Po to zbudowany jest tunel żeby przejscie schować pod ziemie.
- 12 2
-
2021-05-26 12:22
Gdańskie i**otyzmy- zwrot wszedł w życie. Włodarzom Gdańska strach polecić prowadzenie pizzeri,a tu rzadza
1/2 milionowym miastem w centrum Europy.
- 11 4
-
2021-05-26 12:30
Ten rejon to prawdziwa dziura wstydu!
Niekończący się od lat, ciągle poprawiany remont od Toruńskiej do Huciska. Już nie pamiętam, kiedy ruchu nie wyznaczały tam znaki tymczasowe, a to przecież samo centrum, wizytówka miasta, to powinno mieć nadrzędny priorytet w zakończeniu prac.
- 20 4
-
2021-05-26 12:37
Więcej korków (2)
Gratuluję i**otycznego pomysłu
Miasto w godzinach szczytu jak wygląda każdy wie
A jak będzie teraz
Porażka- 9 3
-
2021-05-26 12:43
(1)
tak samo będzie wyglądać do czasu kiedy kierofczyki nie zmądrzeją albo miasto ich nie wywali.
- 0 3
-
2021-05-26 21:43
już się raz ciebie pytałem -czy się dobrze czujesz. Może weż dodatkową pastylkę.
- 0 0
-
2021-05-26 13:24
Teraz pora na wprowadzenie przejścia naziemnego na PKP,trzeba być konsekwentnym. (1)
- 9 2
-
2021-05-26 15:23
konsekwencja
godna znacznie lepszej sprawy...
:\- 1 0
-
2021-05-26 14:06
Obywatel myślący (1)
Jakie k..... przejście , ludzie o co Wy wyprawiacie. Przecież jest przejście podziemne nic tam więcej nie potrzeba . Masakra...
- 11 1
-
2021-05-26 16:32
Takie! W tunelu to sobie swoim blaszakiem zasuwaj.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.