• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wydłuża się przetarg na budowę "siódemki" na Żuławach

Maciej Naskręt
18 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Dopiero 15 lipca poznamy oferty cenowe w przetargu na budowę 40-kilometrowej drogi ekspresowej S7 na Żuławach. Gdański oddział GDDKiA już dwukrotnie zmieniał datę otwarcia propozycji w inwestycji, której koszt szacuje się na ponad 3 mld zł. Sprawdzamy, co jest powodem wydłużającej się procedury przetargowej.



Z której drogi najczęściej korzystasz wyjeżdżając z Trójmiasta?

W środę miały zostać otwarte koperty z ofertami potencjalnych wykonawwców w zamówieniu na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7, która pobiegnie tuż obok dotychczasowej drogi między Trójmiastem a Elblągiem. - Wyznaczono nowy termin składania i otwarcia ofert w przetargu. Wykonawców powinniśmy poznać 15 lipca tego roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

To już drugie przesunięcie terminów w tym przetargu. Pierwsze, z 3 na 17 czerwca, było spowodowane problemem przy doręczeniu dokumentacji inwestycji do jednego z wykonawców. Trzeba tu zaznaczyć, że problemy z przesyłką nie leżały ani po stronie inwestora, ani wykonawcy.

Co jest teraz powodem wyznaczenia nowego terminu otwarcia kopert z ofertami? - Do przetargu wpłynęło aż 988 zapytań od potencjalnych wykonawców. Staramy się na nie sprawnie odpowiadać, by nie trzeba było przesuwać znowu terminu - mówi Michalski.

Po tym przesunięciu terminu władze GDDKiA zakładają, że jeśli otworzą oferty 15 lipca to sierpniu zdołają podpisać umowę na roboty budowlane z wyłonionym wykonawcą.

Zakresy budowy drogi ekspresowej nr 7. Zakresy budowy drogi ekspresowej nr 7.
Dwuetapowy przetarg

Przypomnimy, że inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa, który włączy się w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

Przetarg natomiast został zaplanowany na dwa etapy. Najpierw firmy i konsorcja składały wnioski o dopuszczenie do przetargu. GDDKiA najpierw sprawdziła złożone dokumenty. W efekcie, ze względu na niespełnienie warunków udziału w przetargu, zostały wykluczone z dalszego postępowania: konsorcjum firm Obrascón Huarte Lain S.A. (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. Firmy i konsorcja mogą złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań.

Na realizację pierwszego zadania chętnych jest 11 firm i konsorcjów. Natomiast o drugie zadanie może rywalizować wstępnie 12 podmiotów. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena - 90 proc., termin realizacji - 5 proc. (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat).

Wizualizacja nowego mostu na Wiśle w Kiezmarku. Wizualizacja nowego mostu na Wiśle w Kiezmarku.
Plany budowy drogi ekspresowej przez Żuławy

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych.

To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy. Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 45.

Miejsca

Opinie (81) 3 zablokowane

  • Moja refleksja.

    Normalna sytuacja w Polandii.
    Trzeba wszystko poustawiać...

    • 3 7

  • przetarg publiczny - najgorsza forma przetargu (3)

    nigdy nie wiadomo kiedy ostatecznie inwestycja zostanie zakończona i ile ostatecznie będzie kosztować, jeśli inwestorem jest prywatny podmiot i ma wydać gigantyczne pieniądze to jakoś potrafi zrobić przetarg wyłonić wykonawcę, doprowadzić do realizacji inwestycji w terminie i w kwocie z dnia otwarcia ofert, nie musi dyskutować z panem włodkiem czy jankiem że trzeba robić tak czy tak

    w zamówieniach publicznych do złożenia oferty dopuszcza się KAŻDEGO - nawet piekarz może budować autostradę jeśli skrzyknie chłopaków z referencjami, na zachodzie do przetargów publicznych starują tylko duże, znane i mogące zrealizować kontrakt firmy, w polsce startuje każdy kto może złożyć ofertę i wygrać najniższą ceną a potem jakoś to będzie...

    pieprzony kraj

    • 13 7

    • Bo prywatny inwestor może zrobic wszystko wedle swojego widzimisię i nic nikomu do tego jak wydaje swoje pieniądze. Inwestor publiczny musi realizować inwestycję w sposób przejrzysty i zgodny procedurami określonymi prawem.

      • 8 1

    • (1)

      i na dodatek dziki

      • 2 2

      • I zły, i ma bardzo ostre kły!

        • 2 1

  • Czyli wykonawcy zadali wszystkie pytania po pierwszym terminie?

    Pierwszy termin został przesunięty z winy dostarczenia dokumentów, a drugi ze względu na 988 pytań.... Można wnioskować, że wcześniej ich nie było lub GDDKiA dopiero zaczęła na nie odpowiadać. Wnioski proste - jakaś ściema na przedłużenie rozpoczęcia inwestycji.

    • 5 0

  • 988 (1)

    988 zapytań czyli widać jak "fachowo" przygotowano dokumentację projektowo przetargową. ŻENADA!

    • 7 6

    • My ze szwagrem byśmy przygotowali, że by wszystkich zatkało i pytań nie było!

      • 3 1

  • A ja myślę, ze to PiSiory blokują przetarg (2)

    bo myślą, że przejmą władzę i przesuną środki na przekopanie mierzei.

    Wiara czyni cuda!!!

    • 8 9

    • Straszenie PiSem (1)

      Na prawdę po 8 latach to jeszcze działa?

      • 7 5

      • naprawdę

        piszemy razem.

        PiSiory piszą osobno

        • 3 6

  • (1)

    Jak zwykle.... Po co mydlić oczy... Wiadomo o co chodzi.....

    • 3 2

    • refleksja

      "Bo trzeba mieć nadzieję,
      że biznes się opłaci,
      że będzie z niego zysk,
      a firma nic nie straci.

      Bo to co nas podnieca,
      to się nazywa kasa,
      a kiedy w kasie forsa,
      to sukces pierwsza klasa."

      • 1 1

  • S10

    Jak nie zaczniemy do jesieni to potem na ustach tylko rydzykówka (S10) Płońsk Toruń.

    • 8 2

  • Zabrakło w ankiecie (1)

    jeszcze innej ważnej trasy, zgadnijcie jakiej.

    • 3 0

    • samolotem?

      może Gdańsk - Dublin
      i Gdańsk - Londyn?

      • 0 2

  • Tak tak bawcie się dalej ...

    a ludzie giną i są ranni prawie co tydzień gratulacje. I tak wygra najtańsza.

    • 8 2

  • słoiki (1)

    Nie wiem skąd taka pogarda do ludzi, którzy przyjeżdżaja do Trójmiasta. Złosliwie - może Trójmiasto najbardziej z polskich aglomeracji przypomina wieś. Proszę zapoznać się ze statystykami ostatniego półwiecza,. Mieszkańcy Gdańska to same słoiki, tylko jeden wcześniej, drugi później. Wystarczy po prostu trochę zrozumienia.

    • 12 4

    • tu poorlandia umysłowa tu tolerancji i szacunku nie ma

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane