• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wykonawcy obwodnicy metropolitalnej chcą wydłużyć czas budowy

Michał Brancewicz
10 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (111)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
  • Odcinek Obwodnicy Metropolitalnej budowany przez konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Korytarz trasy głównej. Widok w kierunku węzła Gdańsk Południe.
  • Plac budowy Obwodnicy Metropolitalnej, zadanie drugie. Prace ziemne na węźle Żukowo.

Wykonawcy obu odcinków powstającej Obwodnicy Metropolitalnej wnioskują do GDDKiA o wydłużenie terminu prac. Firma Budimex otrzymała już zgodę na dodatkowe 34 dni. Z kolei Mirbud wnioskuje o 7 miesięcy, ale wciąż czeka na odpowiedź.



Jak oceniasz wnioski o wydłużenie czasu budowy Obwodnicy Metropolitalnej?

Przypomnijmy, że budowa wartej ponad 1,5 mld zł Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej podzielona jest na dwa zadania.

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km, wykonawca: Budimex, wartość: 715,2 mln zł
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km, wykonawca: Mirbud i Kobylarnia, wartość: 826,5 mln zł


Obaj wykonawcy rozpoczęli prace na swoich odcinkach w innym momencie.


  • Odcinek OMT budowany przez Budimex. Postępy prac przy budowie estakady w ciągu drogi ekspresowej. Kilometr 15,45.
  • Odcinek OMT budowany przez Budimex. Widok na trasę główną, kilometr 16,78.
Budimex ruszył z pracami w październiku 2022 r. Mirbud i Kobylarnia zaczęły pod koniec stycznia 2023 r. od robót na węźle Gdańsk Południe, a dopiero pod koniec marca otrzymały zezwolenie na budowę swojej części obwodnicy.

Dlatego też różny jest poziom zaawansowania prac na każdym odcinku.

Zaawansowanie budowy odcinków OMT:

  • zadanie 1 realizowane przez Budimex - 39,6 proc.
  • zadanie 2 realizowane przez Mirbud i Kobylarnię - 8,5 proc.


Na pierwszy rzut oka może się zatem wydawać, że Budimeksowi idzie jak po maśle, a Mirbud i Kobylarnia muszą mocno nadgonić. I jest to prawda, ale tylko częściowo. Wykonawca pierwszego odcinka również ma pewne opóźnienia.

W obu przypadkach wynikają one z przedłużającego się czasu wydawania decyzji administracyjnych, potrzebnych do uzyskania tzw. ZRiD-u, czyli zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.


- Budimex złożył wniosek o wydłużenie terminu prac, a po analizie przeprowadzonej przez inżyniera kontraktu otrzymał zgodę na 34 dodatkowe dni - informuje Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.
Tym samym tropem poszedł drugi wykonawca.

- Mirbud złożył wniosek o wydłużenie terminu robót o 7 miesięcy [z 16.03 na 18.10.2025 r. - dop. red]. Na razie jest on weryfikowany przez inżyniera kontraktu. Czekamy na jego raport w tej sprawie - dodaje Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej. Film z 1 czerwca 2023

Opinie (111) 4 zablokowane

  • Wygrali przetarg, bo dali najatrakcyjniejsze warunki finansowe i najkrótsze terminy realizacji.

    A teraz robią wszystkich w ....... Typowa polska chałtura.

    • 9 1

  • w związku z zawracaniem Wisły kijem należy się im wydłużenie czasu

    a jak nie, to w związku z przebudową ulicy Marszałkowskiej

    • 3 1

  • A drugi wykonawca nie płacze o wydłużenie terminu prawda?

    • 3 1

  • a miała być oddana przed wakacjami 2025

    wszyscy widzimy. że szczególnie w wakacje układ drogowy jest niewydolny

    • 3 1

  • (2)

    Dobrze ze są pieniądze na budowanie dróg bo na ich utrzymanie się skończyły w tym roku

    • 28 8

    • Taki uj z wydłużeniem terminu (1)

      Nam nikt nie zwróci pieniędzy za stanie w korku!

      • 5 4

      • Jakim korku?

        • 3 3

  • no jo, sroga zima była i powodzie latem

    • 5 1

  • Wszystko pięknie ale jak zobaczyłem, że drogę poprowadzili przez wspaniały las w okolicach Niestępowa, który wycięli w pień to już chyba wolałbym w stać w korkach na 7 a móc wrócić na moja polankę.

    • 3 5

  • Dobrze że budują

    Za POprzedniego rządu było tylko niedasię. I piniendzy nie ma i nie będzie. Głównym budowniczym zajmuje się prokuratura. Puścili z torbami podwykonawców, a 1 km. drogi kosztował dwa razy tyle co autostrady w Alpach.

    • 8 7

  • Już się zaczyna?? Umowę podpisali na dany termin!! Nie dotrzymają,muszą płacić kart!! Chyba że ktoś zapomniał ująć w umówie!!!!!

    • 6 1

  • Biurokracja niszczy to państwo.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane