• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymiana zadaszenia nad tunelem na Podwalu Przedmiejskim

MKo
28 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.

Pod koniec września rozpocznie się wymiana dachu nad schodami i wejściem do tunelu podziemnego na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka. Charakterystyczne biało-czarne zadaszenie zostanie wymienione na nowy poliwęglanowy dach. Remont potrwa kilka tygodni. Zakończenie pierwszego etapu prac planowane jest na koniec listopada.



Czy korzystanie z tuneli dla pieszych to dla ciebie kłopot?

Biało-czarne zadaszenie nad schodami i pochylniami prowadzącymi do podziemnego tunelu to jeden z charakterystycznych i orientacyjnych punktów na Podwalu Przedmiejskim. Nieco przeskalowana i mocno już wysłużona infrastruktura wymaga jednak remontu. Elementy zadaszenia są skorodowane, co niekorzystnie wpływa nie tylko na wygląd obiektu, ale też na jego bezpieczne użytkowanie.

Jeszcze w tym tygodniu Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozpocznie remont zadaszenia.

Zakres prac obejmuje wykonanie:

  • antykorozji konstrukcji stalowej zadaszeń nad schodami i pochylniami prowadzącymi do przejścia podziemnego,
  • demontaż starych i montaż nowych poliwęglanowych zadaszeń,
  • wymianę skorodowanych elementów stalowych oraz rynien.

- W pierwszym etapie prace odbywać się będą od strony centrali firmy LPP. Niezbędne będzie zamknięcie pochylni prowadzących do tunelu po obu jego stronach. Piesi będą mogli korzystać w tym czasie ze schodów lub przejścia naziemnego. Po około miesiącu konieczne będzie całkowite zamknięcie przejścia przez tunel. Dojście do przystanków tramwajowych możliwe będzie przejściem naziemnym - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Drugi etap obejmował będzie remont zadaszeń od strony Akademii Muzycznej. W tym przypadku przez kilka dni zamknięta będzie część pasa do skrętu w prawo z ul. Podwale Przedmiejskie w stronę Akademii Muzycznej, ale skręt będzie możliwy.

Poza samą wymianą dachu, lifting przydałby się też samemu tunelowi. Przejście podziemne w wielu miejscach jest pomazane przez wandali.

  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
MKo

Miejsca

Opinie (99) 7 zablokowanych

  • Cała Polska jest pomazana sprayami.

    Już nie blokowiska, ale centra miast. Roczny koszt czyszczenia i malowania ścian przez samorządy, wspólnoty mieszkaniowe, pkp, gddkia idzie w skali kraju w miliardy złotych. Czy w tak trudnych czasach stać nas na to? Kary są śmiesznie niskie, policja ma ważniejsze problemy niż g*wniarze mażący po murach. Wychodzi na to, że dewastować cudzą własność w Polsce można zupełnie bezkarnie. Żaden z rządów nie chciał zająć się tym tematem. Tymczasem miasta przez tą hołotę są systematycznie zmianiane w slumsy.

    • 10 0

  • Po co ta wymiana? (1)

    Co niektórym wymiana daszków w głowie by się przydała!
    Większość tuneli w Gdańsku jest tak brudna, klejąca od brudu ze głowa boli, a oni wymieniają daszki

    • 6 4

    • To najwyższa pora je w końcu uprzątnąć. Ps. Na pasach często można spotkaż żygi, które też nie sa sprzatane na czas.

      • 0 0

  • Skoro jest przejście to usuńmy je wogóle

    • 9 3

  • dublowanie przejść dla pieszych, remonty tuneli żeby obok zrobić pasy naziemne (9)

    Czy w tym UM ktoś w ogóle myśli czy to celowe trwonienie ppublicznych pieniedzy?

    • 111 15

    • Przecież tam zatrudnieni są tzw. fachowcy

      W wielu dzielnicach można dostrzec ich tzw. fachowość

      • 15 0

    • (2)

      Niewielu wybiera tunele toaletowe, wspierają ich zacofani leniwi Polacy.

      • 2 11

      • A może raczej ci którzy wiedzą że oprócz normalnych kierowców są też pijani?

        • 6 2

      • Wspierają "ich"? Popracuj nad polszczyzną, a potem jeszcze przeanalizuj argument w postaci bezpieczeństwa. To raczej przejścia naziemne są dla leniwych, którym nie chce się dreptać po schodach.

        • 8 1

    • Oczywiście że myślą ale o sobie i o swoich interesach.

      Na owcach się nie dało zarobić bo się przekręt wydał, na kawiarni w Palmiarni też niedługo ktoś straci to może na daszkach nad tunelem da się coś przytulić po za przetargiem. Każdy z urzędników ma jakiegoś szwagra czy kumpla który ma firmę i oczywiście wygra przetarg przed otwarciem kopert z ofertami.

      • 6 0

    • Zapewne lepiej aby się rozpadło (2)

      Spadło komuś na głowę, a tunel to w ogóle zasypać gruzem i już.

      • 1 0

      • nie chodzi o to żeby się rozpadło

        tylko o to żę chyba mamy za dużo pieniezy skoro remontuje się kolejne tunele i nad nimi puszcza przejścia naziemne. To nie pierwszy taki kiwatek w Gdańsku. Zróbmy jedno alebo drugie, skoro już jest przejście naziemne to właśnie trzeba zamknąć tunel i nie wywalać pieniędzy na remont. I w pozostałych miejscach tak samo. Po diabła wydawać te dziesiątki albo setki tysięcy skoro tunel nie jest już niezbędny.

        • 0 1

      • Przerobić na zbiornik retencyjny ;)

        • 0 1

    • Dublowanie tuneli przejściami naziemnymi - fakt, to trwonienie pieniędzy albo brak pomysłów na coś lepszego.

      • 0 0

  • Bardzo potrzebne bo te stare były ohydne, proszę jeszcze o kilka kamer żeby ci malarze nieszcęśliwi zostali złapani na gorących uczynkach podczas bazgrolenia ścian

    • 8 3

  • powinni zlikwidować naziemne (1)

    • 11 8

    • Oczywiście że tak

      • 0 4

  • (3)

    Ochydne i niebezpieczne tunele. Kiedy to zburzą i zrobią przejście naziemne?

    • 8 12

    • Stare komuny, które kochają samochody bardziej niż miasto. Wstrzymują miasto i pogarszają życie wszystkim. Wolą stare miasto w stylu toalety z czasów sowieckich

      • 2 1

    • Z jakiej wioski nadajesz?

      Przecież obok tego tunelu jest przejście naziemne

      • 1 0

    • Ohydni i niebezpieczni to są menele, których pełno równiez w całym miescie poza tunelami. Widocznie jest na takie coś przyzwolenie.

      • 0 0

  • Hmm (1)

    Nasz skorumpowany i niekompetentny rząd marnuje więcej pieniędzy naszych podatników. Wyobraź sobie, że wybieramy tych samych ludzi.

    • 3 4

    • Co rząd na do tych daszkow?

      • 1 0

  • a może pora zamknąć te pozbawione sensu przejścia naziemne? (5)

    • 11 13

    • (3)

      90 procent ludzi wybiera przejście naziemne, Wygląda na to, że tunele toaletowe są bardziej twoimi ulubionymi

      • 1 7

      • Przy Bramie Wyżynnej większość chodzi tunelem (1)

        Dwa miesiące temu był tu artykuł na ten temat.

        • 3 1

        • Bo idą do Forum albo do Maca.

          • 0 1

      • jak sie je polikwiduje, to nie będą wybierac. Zlikidowac pasy i buspasy. Tylko tunele i przejścia nadziemne

        • 1 0

    • sorry, chciałem dać lajka w dół

      • 1 1

  • (6)

    W ankiecie brakuje opcji "nie, i powinno być jak najwięcej przejść podziemnych lub kładek zaopatrzonych w windy dla wózków".
    Dla miasta tańsze w budowie i utrzymaniu są przejścia naziemne i to jest prawdziwy powód niechęci urzędników do tuneli. Koszt budowy, napraw, sprzątania. Ale będą to przykrywali wygodą pieszych. Jakoś o ich bezpieczeństwie mniej mówią. Choćby przykład z ubiegłego tygodnia gdy kierowca ubera wjechał w tył auta stojącego na czerwonym i de facto wepchnął je na pasy nowego przejścia przy LOT.

    • 27 32

    • serio ?

      bo mam wrażenie że miasta nie kosztowało nic utrzymanie tych tuneli poza światłem. One nie były czyszczone malowane czy odświeżane w wielu miejscach chyba od momentu budowy.

      • 8 6

    • (1)

      To kłamstwo. Większość nowoczesnych miast wykorzystuje jak najmniej tuneli. Na pierwszym miejscu stawiają ludzi. Ludzie o dawnej mentalności komunistycznej wolą tunele toaletowe, aby nie zwalniać swoich samochodów. Zawstydzają Polskę i powstrzymują miasto.

      • 13 10

      • Wiekszosc nowoczesnych miast ma rozbudowane metro ktore jezdzi w tunelach, wiec wpedza ludzi pod ziemie jak szczury. :)

        • 0 2

    • Wiesz ile wypadków jest codziennnie w Polsce (1)

      • 3 4

      • Tak

        jest ich z roku na rok coraz mniej, a to z racji rozbudowy przejść naziemnych, które temperują dzicz za kierownicą i przyuczają do ostrożniejszej jazdy

        • 1 1

    • dokladnie tak, i zlikidowac buspasy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane