• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wymiana zadaszenia nad tunelem na Podwalu Przedmiejskim

MKo
28 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.
  • Biało-czarne daszki nad schodami i rampami prowadzącymi do tunelu na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową są skorodowane i wkrótce rozpocznie się ich wymiana na nowe.

Pod koniec września rozpocznie się wymiana dachu nad schodami i wejściem do tunelu podziemnego na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka. Charakterystyczne biało-czarne zadaszenie zostanie wymienione na nowy poliwęglanowy dach. Remont potrwa kilka tygodni. Zakończenie pierwszego etapu prac planowane jest na koniec listopada.



Czy korzystanie z tuneli dla pieszych to dla ciebie kłopot?

Biało-czarne zadaszenie nad schodami i pochylniami prowadzącymi do podziemnego tunelu to jeden z charakterystycznych i orientacyjnych punktów na Podwalu Przedmiejskim. Nieco przeskalowana i mocno już wysłużona infrastruktura wymaga jednak remontu. Elementy zadaszenia są skorodowane, co niekorzystnie wpływa nie tylko na wygląd obiektu, ale też na jego bezpieczne użytkowanie.

Jeszcze w tym tygodniu Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozpocznie remont zadaszenia.

Zakres prac obejmuje wykonanie:

  • antykorozji konstrukcji stalowej zadaszeń nad schodami i pochylniami prowadzącymi do przejścia podziemnego,
  • demontaż starych i montaż nowych poliwęglanowych zadaszeń,
  • wymianę skorodowanych elementów stalowych oraz rynien.

- W pierwszym etapie prace odbywać się będą od strony centrali firmy LPP. Niezbędne będzie zamknięcie pochylni prowadzących do tunelu po obu jego stronach. Piesi będą mogli korzystać w tym czasie ze schodów lub przejścia naziemnego. Po około miesiącu konieczne będzie całkowite zamknięcie przejścia przez tunel. Dojście do przystanków tramwajowych możliwe będzie przejściem naziemnym - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.
Drugi etap obejmował będzie remont zadaszeń od strony Akademii Muzycznej. W tym przypadku przez kilka dni zamknięta będzie część pasa do skrętu w prawo z ul. Podwale Przedmiejskie w stronę Akademii Muzycznej, ale skręt będzie możliwy.

Poza samą wymianą dachu, lifting przydałby się też samemu tunelowi. Przejście podziemne w wielu miejscach jest pomazane przez wandali.

  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
  • Lifting przydałby się też samemu tunelowi, który jest pomazany przez wandali.
MKo

Miejsca

Opinie (99) 7 zablokowanych

  • Dobra pora

    Dobrze, że wymieniamy to w okresie, w którym nie ma ryzyka stosunkowo dużych opadów atmosferycznym. Ktoś to całkiem nieźle wykombinował.

    • 5 0

  • A po co to remontować? Nie powinno byc zlikwidowane (7)

    skoro mamy już działajace przejście naziemne w tym miejscu?
    Kolejny bezsensowna inwestycja. Po co w takim razie byo robione przejście naziemne, skoro nadal trzeba inwestować w tunel i jego infrastrukturę?

    • 94 31

    • Nie każdy ma ochotę ryzykować życie (5)

      Wiem wiem, kierowca ma obowiązek ustąpić i wypadek to bedzie jego wina. Ale to ja będę martwy albo kaleką.
      Dlatego też dziękuję bardzo nawiedzonym aktywistom walczącym wściekle o "zwrot terenów", ja sobie gdzie mogę to idę bezpiecznie

      • 22 12

      • Przerobi się

        na schron przeciwatomowy

        • 0 0

      • Przejdź się tunelem nocą (2)

        a zobaczysz, kto bardziej ryzykuje życiem. Zdaje się, że właśnie w tym tunelu doszło kilka lat temu do zbrodni

        • 4 4

        • (1)

          Mojego kolegę okradli tam 3 razy w ciągu roku.

          • 4 0

          • No patrz okradli w monitorowanym tunelu... co za dziwy!!!!!!

            • 3 3

      • O jakim ryzykowaniu życia mówisz? Przechodzę przez to przejście kilka razy dziennie, bo po jednej stronie mieszkam a po drugiej pracuje i nie ma tam mowy o jakiś ryzykownych sytuacjach. Są światła, pasy, wszyscy grzecznie przestrzegają zasad. Przejście podziemne powinno być dawno zlikwidowane, bo już nie jest potrzebne, a generuje tylko koszty.

        • 6 3

    • Jak już zrobili takie przejście i wyrzucili pieniądze to kolejne wyrzucanie jest karygodne

      Zrobienie przejścia nad tunelem to skandal ale jak juz jest to zasypać ten tunel.

      • 6 5

  • Ankieta oczywiście rodem z podręczników do manipulacji (1)

    z góry zakłada że tunele są złe. A jak ktos uważa inaczej to niech się zastanowi bo źle uważa skoro odpowiedzi "wolę tunele bo są bezpieczniejsze" nie istnieje.
    Otóż ja wolę tunele bo są bezpieczniejsze, to że kierowca jest winny niewiele zmieni podczas pogrzebu ofiary

    • 14 0

    • 100/100!

      • 0 0

  • Dopiero to remontowali, a po drugie jest przejscie wiec tunel mozna zlikwidowac

    • 1 3

  • Tam gdzie się da to powinno być jak w Sopocie (1)

    Tunel dla samochodów, a na górze normalne przejście dla ludzi

    • 8 0

    • Tyle, że tunel dla pieszych jest tańszy od tunelu dla samochodów (choćby przez samą wysokość stropów). Podobnie z kładkami - dużo tańszymi w wykonaniu od wiaduktów. A miasto chcąc zaoszczędzić i próbując walczyć z kierowcami woli produkować kolejne utrudnienia dla kierowców, którzy zamiast płynnie przejechać korzystając z zielonej fali, przez nadmiar przejść zatrzymują się co chwilę na czerwonym. Porównanie jazdy aleją Grunwaldzką i aleją Rzeczypospolitej (jeszcze, póki nie zburzyli kładki). Jazda przez Przymorze wciąż jest dużo szybsza, nawet pomimo szalonej rozbudowy dzielnicy. Nie wspominając o absurdalnym ograniczeniu prędkości na Grunwaldzkiej.

      • 0 2

  • Jaki cel jest w tym malowaniu sprayem

    Napisane bez sensu. Ani to ładne. Tutaj chodzi tylko o to żeby zniszczyć. Równie dobrze mogliby narysowac kwadrat z różowym środkiem. Jaki jest cel tego kto wypisuje takie bzdury sprayem? Po co?

    • 4 0

  • (8)

    Statystyki mówią kompletnie co innego i radze zapoznać się nimi. Zwiększona obecność przejść naziemnych i ograniczenie prędkości do 50kmh powoduje zdjęcie nogi z pedału gazu i wzrost bezpieczeństwa pieszych. Nie ma najmniejszego powodu, żeby w centrach miast chować ich do tuneli i kazać chodzić na około jakimiś kładkami. Mamy 2022 rok, proszę pojechać do Norwegii, Kopenhagi czy innego europejskiego miasta wielkości np Gdańska. To ludzie powinni być na pierwszym miejscu jako piesi. Jazda samochodem nie powinna stać ponad komfortem (i bezpieczeństwem pieszych)

    • 66 69

    • Byłem i wiem, ze tuneli dla pieszych jest więcej niż u nas (1)

      I nikt ich nie zamyka - wręcz przeciwnie

      • 14 10

      • Proszę podać przykłady takich miast na zachodzie, z chęcią wygooglam. Pozdrawiam ;)

        • 5 9

    • (2)

      Byłem wczoraj w Kolonii. Kładki dla pieszych i rowerów są powszechne. Tunele w sumie też, bo znajdują się w nich przystanki kolejki. Nie pamiętam za to ani jednego zdublowanego przejścia.

      • 14 3

      • (1)

        kładki jak już są, to są częściami rowerostrad albo wynikają z nadmorskiej/wodnej charakterystyki danych miejsc (czy to w Koloni, Oslo czy Sztokholmie). Byłem w ostatnim czasie w wielu europejskich stolicach i nigdzie nie widziałem kładek zamiast przejść dla pieszych (albo je dublujących)

        • 2 7

        • A gdzie nie byłeś?

          • 2 0

    • Cóż za pseudoekologiczny i niebezpieczny dla pieszych patobełkot!

      • 7 3

    • jest powod, aby nie bylo korkow i smogu, gdzie sie da powinny byc tunele i przejscie nad ulicą

      • 5 3

    • Przejścia OK... ale jak widzisz - mówisz o centrach miast. Gdzie taki Jasień jest centrum, gdzie potrzeba przejść dla pieszych co 100m? Przeciez to bezsensu. Bezpieczniej przejdę bez przejścia niż na przejściu. Pomijam już to bajeczne oświetlenie, gdzie ubranego na biało pieszego nie widać w środku nocy - zwykła strata energii elektrycznej. Mijam kilka razy dziennie to samo przejscie dla pieszych i jakims dziwnym trafem mam 80% szans, że nie zauwaze pieszego. Moze i ja ślepy... ale żeby każdy kierowca robil ten sam unik?

      przejścia dla pieszych powinny byc strefa gdzie pieszy jest widoczny z daleka, a nie "nam sie wydaje, ze byc powinien". Wpisywanie wszedzie przejsc powoduje to samo co na Jana Pawla II na Zaspie - zwiekszenie predkosci kierowcow. Tam sa barierki, swiatla na zadanie, predkosciomierz a i tak niejednokrotnie koles jest potracany na czerwnoym przy 120kmh... no i teraz czyja wina? Tego co jechal 120kmh czy tego co przechodzil na przejsciu na czerwonym? Bo jakos niezaleznie od winy wydaje mi sie, ze ten co przelecial 100m w powietrzu tracony maska auta ma tutaj marne szanse... i jakos do tej pory te marne nie zostaly wykorzystane na przezycie - zmarli na miejscu wszyscy. Więc - czyja wina? Obojga - to slaba odpowiedz. Bo chcecie ograniczac wszystko wszystkich i wszedzie a wielkie G to daje.

      • 0 3

  • po co?

    • 2 2

  • Po co? w jakim charakterze? przecież wydano kilka mln pln by zbudować nowe przejście naziemne wraz z sygnalizacją i nawierzchnią. Zdjąć daszek, zabudować wejście, może bezdomni mieliby cieplej i wygodniej na zimę. Kurcze jaki to wszystko ma bezsens.

    • 4 0

  • Pańcio

    Ciekawe kto to będzie wymieniał i czy będzie brązowy?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane