• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek BMW na Chylońskiej w Gdyni

Marcin, KWP Gdańsk
19 stycznia 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 

Do groźnego wypadku doszło w niedzielę ok. godz. 20.10 przy ul. Chylońskiej w Gdyni. Jadące z dużą prędkością BMW wpadło w poślizg i uderzyło w słup w słup trakcji trolejbusowej. 27-letni kierowca BMW miał 2 promile alkoholu w wydychanym powietrzu.



W wyniku zdarzenia kierowca z obrażeniami głowy trafił do szpitala w Wejherowie. 30-letni pasażer siedzący na przednim siedzeniu ze złamanym biodrem trafił do gdyńskiego szpitala, a 26-latek siedzący na tylnym siedzeniu po badaniach został zwolniony do domu.

Wypadek był na tyle poważny, że trzeba było zatrzymać ruch w obie strony i przez 15 minut strażacy rozcinali pojazd aby wyciągnąć 3 osoby. W akcji brały udział 2 zastępy straży pożarnej, 3 karetki pogotowia oraz policja.

Mężczyzna odpowie za prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości i spowodowanie wypadku. Za te przestępstwa grozi kara pozbawienia wolności nawet do 12 lat.
Marcin, KWP Gdańsk

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (231) ponad 10 zablokowanych

  • Tradycja (21)

    Śliska nawierzchnia, tylny nąpęd. Tradycyjnie przerasta to umiejętności przyosiedlowych mistrzów kierownicy. Ale co poradzić, skoro lepiej niż dobre opony kupić CB Radio i niebieskie żarówki.

    • 1 0

    • To prawda, zgadzam się z diagnozą. (14)

      nie mają umiejętności ludzie a BMW to nie jest samochód do jazdy miejskiej zimą.

      • 0 0

      • (4)

        w bawarii niemieckiej NIKT nie jezdze BMW zima. Mysle ze do wypadku przyczynilo sie CB radio. W polsce fale magnetyczne sa tak silne ze tula auta szczegolnie tylnonapedowe jak pisze komentator do drzew. bo tylni naped to sowiecki wynalazek.

        • 0 0

        • chyba nie byles w bawarii.... (2)

          wystarczy troche umiejetnosci i rozumu . wiekszosc bmw ma esp, a z tym to trzeba sie postarac juz o poslizg... z ze nikt nie uczy jazdy w poslizgu to inna sprawa

          • 0 0

          • ty nie zauważysz ironii nawet,

            jak cię wtyłek ugryzie...

            • 0 0

          • chyba nie byłeś w szkola na lekcjach języka polskiego

            ironia, sarkazm... pamiętasz?

            • 0 0

        • Hehe, dobre :)

          • 0 0

      • a co ma CB do techniki jazdy? (5)

        No i do czego w takim razie jest takie BMW???

        BTW - widziałem dziś gościa na skutzerze - poruszał się z prędkością ca. 5km/h z nogami szorującymi w brei na jezdni (no offence).

        • 0 0

        • Bezpośrednio nic.. (2)

          ...ale z własnego doświadczenia wiem, że obniża czujność...skoro "misiaczki nie suszą na Chylońskiej" to but w podłogę i hura bura ksiądz wichura.

          • 0 0

          • (1)

            but w podłogę i hura bura ksiądz wichura. :D:D hahah :D dobre :D na ch te komenty w sumie? podsumowujac nikomu nie zal tego ku asa i jak wejdzie tutaj i zobaczy jaki lincz jest dokonywany to moze sie milion raz yzastanowi zanim znowu kupi stare bmw a potem jeszcze dostanie od starcy po glowie bo jednak znowu sie zdecyduje na stare bmw...nie majac wyobrazni. SZPLERCZ

            • 0 0

            • albo rzuci sie z mostu w g...

              • 0 0

        • Zima powinnismy zmieniac radia CB na zimowe (1)

          nie byłoby tyle wypadków. Zupełnie inaczej jeździ się z CB letnim latem, a inaczej zimą. Ale Polak zawsze oszczędny i na zimową wersję, specjalnie przygotowaną do innych warunków atmosferycznych i drogowych, już go nie stać

          • 0 0

          • boskie :)

            • 0 0

      • Diagnoza?! (2)

        nie wydajmy wyrokow po marce samochodu bo zarz bedzie wojna ktorzy kieowcy sa wiekszymi bezmozgowacami golf vs bmw :D
        prawda jest taka ze kolo popil i nie powinien wsiadac taki kretyn za kieownice! jak sie wsiada po 3 piwach i wiecej to po przekroczenii tzw granicy niesmiertelnosci to i autobusem przez miasto mozna 100km/h gnac i uwazac ze drzewa sa gumowe! wnisek jest tylko jeden! szkoda ze te kary wiezienia za jazde po pijaku nie sa praktykowane tak jak powinny byc! bo paru poszlo by siedziec i czesc amatorow by sie zastanowila czy wracac do domu czy podnosic mydlo pod praysznicem przez te kilkanacie miesiecy...

        • 0 0

        • (1)

          mydło... za dużo symetri chyba !... "w dupie byles gowno widziales"

          • 0 0

          • na kryminale gej by siedział cały czas na kąciku. Przecwelować ma zupełnie inny wymiar.

            • 0 0

    • a za miast lepiej tych opon jechac 50-60 w miescie

      • 0 0

    • popieram! ludzie mysla ze jak maja fure to im wypadek nie grozi

      • 0 0

    • ha

      w rzeczy samej!!!!!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • obrona - a raczej bledne oskarzenie...

      a widzisz gdziekolwiek na zdjeciach antene od CB albo nawet miejsce gdzie ona by mogla byc
      ja nie ...
      pewnie jechal za szybko ... ale byl pijany a nie inteligetny ... i dlatego wyladowal w tym slupie a nie przez CB radio

      pomysl

      • 0 0

    • bo jeżdzić BMW

      to trzeba umieć. tylny napęd nie jest dla każdego.

      chociaż jeśli w tym przypadku prędkośc była za duża to nie ma znaczenia czy napędzana jest przednia czy tylna oś. poślizg to poślizg i jak już w niego wpadniesz to leeeeeeeeecisz....;)

      • 0 0

    • co wy macie z tymi zimowymi oponami?? wystarczy troche rozumu a nie opony zimowe!!!!!!
      ja jezdze caly czas na letnich i nie zamierzam ich zmieniac. a z poslizgu potrafie wyjsc. trzeba tylko myslec glowa a nie oponami!!! bo opony bez mozgu was nie uratuja!! a jak czytam te komentarze to mi sie nie dobrze robi. bo to POLSKA nie elegancja Francja...

      • 0 0

  • (2)

    A co z pasażerami? straszne..

    • 0 0

    • (1)

      widac ze ktos zyje pogotowie trupow nie zabiera

      • 0 0

      • Pogotowie trupow nie zabiera, od tego jest ktos inny. Trzy osoby poszkodowane. Kierowca pojechal do wejherowa- uraz glowy, dwie pozostale osoby do miejskiego. Jeden tylko w szoku, uciekl ze szpitala, a drugi raczej nie ucieknie bo ma zlamany kregoslup i miednice. No i oczywiscie wszyscy byli pod wplywem alkoholu.

        • 0 0

  • to wina opony... (1)

    opona im wystrzeliła jak jechali około XXX.km/h hehe
    a jak by jechali 50km/h to by było si:D

    • 0 0

    • opony powiadsz

      a nie tych dwoch promili i totalnej glupoty!

      • 0 0

  • co ci młodzi ludzie mają w głowach (7)

    na bank jechał tym samochodem kolo który chciał się popisać przed współpasażerami

    zresztą sama marka mówi sama za siebie BMW=golf=wiocha

    • 0 0

    • (2)

      golf 6 to juz totalna wiocha. masz racje. niebezpieczne auto jak diabli. pewnie w nim siedziales albo moze jechales. mysle ze dacia albo fiat sa duzo lepsze. golfa nigdy w eurpie nie widzialem, tylko u nas na wsi.

      • 0 0

      • (1)

        obaj siebie warci. wyjechal;es z tym golfem VI jakby tam sie rozbila nowa trojka. stara do ebana e36 no to kto inny mogl jechac za szybko takim czyms? a stare golfy? prosze cie. pojedz na kaszuby i wszystko bedzie jasne. hondziarze z tczewa albo starogardu? to samo. doooooobraaaaaaa. inaf. stare golfy i nowe pasaty to auta cfaniakow bwm to ktos kto zawsze chcial robic zle rzeczy ale skonczylo sie na ogladaniu pornogazet i biciu mlodszych. ale mial swoje 5 sekund. ZAPIER ALAL i wszyscy go podziwiali. albo chcieli go zabic zanim on ich zabije.

        • 0 0

        • Nie oglądaj już więcej Kapitana Bomby.

          • 0 0

    • Tyyyyy sam jestes wiocha nie obrazaj wszystkich któzy jeżdzą BMW czy VW (1)

      • 0 0

      • Wszyscy którzy jeżdżą BMW lub VW piszą "któży"?

        Ręce opadają jak sięcoś takiego czyta.

        • 0 0

    • JEŻDZE BMW OD 1991r.I NIE ZMIENIE MARKI NA INNĄ!!! (1)

      JAK BURAKÓW NIE STAĆ TO PO CO PISZĄ DYRDYMAŁY!!! A JEŹDZIĆ TRZEBA POPROSTU UMIEĆ NAWET FIATEM CIENKOCIENKO Z KRATKĄ Z TYŁU!!!

      • 0 0

      • "JEŻDZE BMW OD 1991r."

        Ale przerwy czasem jakieś robisz?

        • 0 0

  • kara dla bezmyslnych matolow. (1)

    wow, afera si zrobila gruba, dojezdzalem do tego miejsca 2-3minuty po zdazeniu.. "BMW", "...z duza predkoscia.." "..3osoby.." ciekawe jak mlode..?

    • 0 0

    • jadąc dzisiaj do Kwidzyna

      też widziałem BMW w rowie, dziwnyzbieg okoliczności....

      • 0 0

  • co ta za róznica czy... (2)

    GWE czy GD czy GA wszedzie są kierowcy i głąby ....
    a ty Palpatine to chyba masz problemy ale ze sobą i swoim CB...

    • 0 0

    • tylko mlodzi biedni ludzie co o zyciu gufno wiedza mysla o GWE gdy GA.... ludzie po 30stce jak ich stac kupuja domy na obrzezach miiast aby nie mieszkac w blokach.... a tam tu juz GPU...GWE....

      • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Bardzo Mały W... (1)

    Jednej beemki w Gdyni mniej - zawsze to trochę więcej spokoju...

    • 0 0

    • po co?

      Wiecie po co BMW wprowadziło przezroczysty model samochodu?
      Żeby było widać paski na dresie...

      • 0 0

  • jakbys kolego jezdzil po 3city samochodem a nie autobusem na szelkach to bys wiedzial ze wioska gubi sie w miesci

    • 0 0

  • Miejscowe trójmiejskie buractwo.

    • 0 0

  • B M W - BEDZIESZ MIAŁ WYPADEK (15)

    • 0 0

    • (4)

      Bryka Młodego Wieśniaka

      • 0 0

      • bedz\iesz mogl wyprzedzac (2)

        bedziesz mial branie ;]

        • 0 0

        • (1)

          będziesz miał wzięcie jak już ;P

          • 0 0

          • chyba wzdęcie

            • 0 0

      • będziesz...

        ... miał wpierdol

        • 0 0

    • zastanów sie co piszesz kretynie (2)

      jak cie nie stac to przestan innym życzyc zle

      • 0 0

      • a kto komu tu cos życzy? KRETYNIE

        • 0 0

      • a gdzieś ty tu mądralo przeczytał życzenia ?

        • 0 0

    • B M W- BęDZIESZ MIAł WYDATKI

      • 0 0

    • B M W - BARDZO MAŁY WACEK (4)

      I tyle w temacie ;D

      • 0 0

      • ktos ma kompleksy? :d (3)

        haha

        • 0 0

        • Bedziesz mały wydupczony ;) (1)

          ha,ha,ha...

          • 0 0

          • Wydupczony?Czym, chyba nie twoim Bardzo Małym Wacusiem ;)

            • 0 0

        • No ja się nie dziwię, że je masz

          Jako fan Bardzo Małych Wacków nie masz chyba zbyt wielu powodów do dumy ;P

          • 0 0

    • BMW + ABS czyli

      Bardziej Majętny Wieśniak + Absolutny Brak Szyi

      • 0 0

  • całe SZCZĘŚCIE, że w słup (28)

    A nie na przykład w samochód jadący z naprzeciwka.
    1. Uderzenie byłoby silniejsze gdyż prędkości by się dodały
    2. Mogliby zginąć NIEWINNI ludzie

    • 0 0

    • coś ty? (3)

      jak na to wpadłeś że "prędkości by się dodały"
      hahaha
      a może energia kinertyczna obu pjazdów by się zsumowała? ;)

      • 0 0

      • to byl skrot myslowy dla debili. (1)

        • 0 0

        • Ale prędkości się dodały. Prędkość słupa do prędkości samochodu.

          To była chwila panie władzo :)

          • 0 0

      • Na szczęście słup wytworzył strumień pędu czasowego

        i objęło ich pole stałej grawitacji.

        • 0 0

    • dobrze że nie w elektrownie atomową..
      1. Mogły by umrzeć króliczki
      2. Spadłby mi kubek z parapetu
      3. ...

      • 0 0

    • (18)

      Prędkości to się dodają, jak samochód walnie czołówkę z pociągiem. Wtedy takie auto może pojechać do tyłu z prędkością pociągu, bo taka różnica mas. Gdy zdarzy się czołówka dwóch osobówek (zakładając, że mają porównywalne masy i prędkości) to zatrzymają się w miejscu zderzenia. Można ewentualnie mówić o uśrednianiu energii, czyli sumowaniu, ale potem podzieleniu przez 2.
      Śmieszy mnie jak ktoś gada o sumowaniu prędkości, lecz zwykle zdarza się to gdy o ruchu drogowym gadają dwie babcie, które nigdy za kółkiem nie siedziały.

      • 0 0

      • A mnie śmieszy to co ty piszesz bo to bełkot :). (16)

        a ty jestes kołek i nieuk bo takie rzeczy to tłumaczy się takim kołkom w podstawówce no ale oczywiście takie kołki i po studiach tego nie są w stanie pojąć

        • 0 0

        • (15)

          Mogę wytoczyć cały wykład, ale po co - nikt nie zrozumie. Dlatego opisałem przykładem, prosto, by każdy mógł zrozumieć.
          Fizyka się kłania, a za kółkiem naprawdę czasem się przydaje jej znajomość.

          P.S. Masz jakiś kompleks, że tak się podpisujesz?

          • 0 0

          • Tak, mam kompleks małego fiutka (1)

            i jeszcze nie lubię nieścisłości a prosta to jest zasada zachowania pędu i to nie w wersji jakiejś okrojonej tylko normalnie, wektorowo. Tu jest sens dodawania prędkości (właściwie to bez sensu mówić o prędkości), w wektorze.

            Mówienie oględnie o zjawisku fizycznym daje w efekcie stek bzdur i to mnie wkurza.

            • 0 0

            • hehehe

              czuła struna :)

              • 0 0

          • ? (12)

            gdy pojazdy jada w przeciwnych kierunkach:

            predkosc wzgledna obu pojazdow = predkosc bezwzgledna pojazdu A + predkosc bezwzgledna pojazdu B

            gdy pojazdy jada w tym samym kierunku:

            predkosc wzgledna obu pojazdow = predkosc bezwzgledna pojazdu A - predkosc bezwzgledna pojazdu B

            amigo, doucz sie a potem mozesz starac sie o mature, a nie tu z wykladami wyskakujesz

            • 0 0

            • Ty też, piszesz o kinematyce a mamy do czynienia z dynamiką (1)

              poza tym słowo klucz "wektor"

              • 0 0

              • ale zarzut dotyczyl sumowania predkosci

                w skrajnym przypadku gdy oba pojazdy beda jechaly z np. predkoscia 100 km/h ale w tym samym kierunku, to wzgledna wynosi 0 - brak wypadku. w przeciwnym kierunku - masakra. wiec sumowanie jest jak najbardziej sluszne.

                • 0 0

            • (7)

              Właśnie gówno prawda, że prędkości się dodają. Bo gdy iloczyn mas i prędkości obu pojazdów będzie podobny to oba pojazdy się zatrzymają w miejscu zderzenia. Czyli tak jakby uderzyły w drzewo. I gdzie w tym kontekście masz dodawanie prędkości?? A o to chodziło w pierwszym poście na który odpowiadałem.

              • 0 0

              • uzupełnienie (6)

                "A nie na przykład w samochód jadący z naprzeciwka.
                1. Uderzenie byłoby silniejsze gdyż prędkości by się dodały"

                Oto tekst na który odpowiadałem.

                Czy nadal uważasz, że te prędkości by się dodały i byłoby silniejsze uderzenie??
                Z perspektywy swojego pojazdu lepiej jest trafić czołowo w pojazd o podobnej masie i prędkości niż w drzewo. W obu przypadkach zatrzymujemy się w miejscu, ale drzewo/słup zwykle przecina auto, natomiast czołowo uderza się w pojazd który jest równie plastyczny.

                I nie chodzi tu o wyliczenia akademickie, tylko o podejście inżynierskie co do istoty zjawiska, pomijając nieistotne szczegóły.

                • 0 0

              • jasne ze lepiej trafic czolowo w pojazd niz w drzewo (5)

                chocby dlatego, ze drzewo sie nie odbije od auta tylko bedzie stanowic nienaruszalna przeszkode. po drugie przypada duzo wieksza sila na jednostke powierzchni - jakbys uderzyl w wielki stalowy skalpel, to bys moze nawet sie nie zatrzymal...

                ale bzdura jest ze nie mozesz sumowac predkosci. inny przyklad: walisz w mur z predkoscia 20 km/h albo walisz w mur z predkoscia 200km/h. kiedy beda wieksze uszkodzenia??

                • 0 0

              • uzupelnienie

                oczywiscie takze masz racje jesli chodzi o plastycznosc - mur nie jest plastyczny, wiec moze przyklad nie do konca dekwatny, ale ogolna idee lapiesz? bo takze mozna wziac pod uwage poduszki powietrzne - jak masz refleks i widzisz ze ktos pod katem 45 stopni jadzie na ciebie bezpieczniej jest skierowac sie w jego strone niz przyjac auto na bok (chyba ze masz poduszki boczne, ale i tak amortyzacja bedzie gorsza)

                • 0 0

              • a z reszta...

                mozna podac i taki przyklad - kiedy beda wieksze uszkodzenia - jak zderza sie czolowo dwa pojazdy jadace po 10/h czy te ktore jada po 100/h...

                • 0 0

              • dalej nie rozumiesz (2)

                więc przykład. Prędkość 100 km/h.
                1. uderzenie w drzewo/słup.
                2. zderzenie czołowe z drugim pojazdem o podobnej masie jadącym z przeciwka z prędkością również 100 km/h.
                3. walisz w mur z prędkością 100 km/h.
                W 2. Prędkości się nie zsumują, bo każdy z pojazdów zatrzyma się w miejscu zderzenia odpowiednio się deformując. A uszkodzenia będą podobne jak w 3.
                Odnosząc się do początku wątku to właśnie w 2. będą mniejsze uszkodzenia niż w 1.

                A o tym, że pojazd jest bardziej plastyczny i ma większą powierzchnię już pisałem wcześniej. Więc nie rozumiem po co porównania do skalpela itp.
                I po co to 20 i 200??

                • 0 0

              • 20 i 200 to jest wlasnie podejscie inzynierskie (1)

                zebys sobie wyobrazil:) bo, choc usilujesz wszystkim wmowic ze stosujesz podejscie inzynierskie, to jednak mi sie wydaje ze akademickie. zsumowales dwa wektory predkosci, a nawet lepiej pedu, o tej samej wartosci ale o przeciwnych kierunkach i wyszlo ci 0? brawo! Ale zapomniales jeszcze o energii ktora ten ped ze soba niesie, a ktora jest wartoscia skalarna i oczywiscie sie dodaje. moze autor postu zle sie wyrazil? w kazdym razie, im wieksze predkosci, przy takich samych masach, tym wieksza energia...
                wniosek z tego taki, ze im wieksze predkosci zderzajacych sie pojazdow tym wieksze uszkodzenia. no nie moze byc inaczej, na chlopski rozum!

                i nie trzymaj sie tak kurczowo tego drzewa, bo tu przyznalem ci racje - patrz kilka postow wyzej.

                ufff, koncze prace i do domu:P
                pozdrawiam:)

                • 0 0

              • Zgadzam się, że im większa prędkośc tym większy pęd i energia, ale dla pojazdu nie ma znaczenia czy uderzy w mur czy na czołówkę, ponieważ w przypadku czołówki energia rozkłada się na 2 pojazdy (czyli dzieli na 2).
                Przykład:
                Prędkośc sumuje się przy wyznaczaniu prędkości względnej, co tu nie jest tak ważne, bo się skraca.
                Pojazd jedzie z prędkością v1 uderza w mur i energia równa m*v1^2 deformuje mu "budę".
                Gdy jadą dwa pojazdy na czołówkę (dla uproszenia o tej samej masie i prędkości) o prędkości v1 każdy, to prędkośc względna jest owszem v1+v1=2v1, ale każdy z nich zatrzyma się w miejscu zderzenia czyli na każdym wydzieli się energia m*v1^2 która spowoduje deformację. I co tu zmienia sumowanie prędkości przy prędkości względnej?! NIC, i o to tu cały czas chodzi. Przy obliczaniu energi uderzenia prędkości się nie sumują bo potem energię dzieli się na 2 i dwójka się skraca, ale nie każdy może to od razu pojąc. Ot co.

                • 0 0

            • do kolegi "wszy" (1)

              widze ze temat zainspirował to szybko na wikipedie wlazłes i cos tam znalazłes i wkleiłes zeby pokazac ze sie ma wiedze hehe ;)
              fizycy wszyscy za dyche sie odezwali

              • 0 0

              • pfff

                pudlo

                • 0 0

      • coś ty?

        • 0 0

    • To prawda (2)

      Gdyż mogło by dojść do tego co stało się około tygodnia temu na trasie z Hopowa do Egiertowa gdzie zginęli niewinni ludzie /kobieta w ciąży i jej 13 letni syn/.Lekkomyślność w sczególności młodych kierowców najczęściej doprowadza to poważnych wypadków.

      • 0 0

      • no właśnie, przypomnijmy sobie co sie stało sie pod jeżewem (1)

        • 0 0

        • acosiestalo?

          • 0 0

    • Zderzyli się, obydwaj poruszali się z dużą prędkością, kierunki ruchu były przeciwne, prędkości dodawały się, obydwaj

      zginęli… Fascynujące…Big Show…Wielkie widowisko…Colossal
      A gdyby nie trudności obiektywne powiedziałbym…bis…

      Książę, zapraszam na szampana…rzućmy nareszcie te kretyńskie stroje

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane