- 1 Każdy wypadek z winy kierowcy ciężarówki (47 opinii)
- 2 "Ludzie, siadajcie w autobusach!" (101 opinii)
- 3 Cuda na Jarmarku. Top 5 dziwów (84 opinie)
- 4 To było zabójstwo bez precedensu (82 opinie)
- 5 W najbliższych tygodniach remont Hutniczej (19 opinii)
- 6 Zmarł uczestnik Biegu św. Dominika (329 opinii)
Wypadki ciężarówek na obwodnicy. Kto był winny? Odpowiedź zaskakuje
W pierwszej połowie 2024 r. doszło do wypadku między Karwinami a Chwarznem. Kierowca ciężarowej lawety stracił panowanie nad kierownicą i uderzył w bariery. Pojazd przebił się na drugą stronę i zablokował ruch na ekspresówce w obu kierunkach. Na miejscu lądował śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Kierowca ciężarówki przeżył, ale był poważnie ranny.
W każdym z 22 wypadków z udziałem ciężarówek, do których doszło w ciągu ostatnich trzech lat na trójmiejskim odcinku obwodnicy, winę ponosili kierowcy ciężkich pojazdów. W skutek tych zdarzeń zginęła jedna osoba, a 26 było rannych. Nagrania z wypadków można znaleźć w dolnej części głównej strony Trojmiasto.pl.
- Wypadek na obwodnicy z udziałem ciężarówki oznacza paraliż trasy
- Wypadki na obwodnicy z ciężarówkami. Kto ponosi winę?
- Zakaz wyprzedzania przez TIR-y na obwodnicy. Kogo obowiązuje?
- Kiedy ciężarówki mogą wyprzedzać na obwodnicy? Są wyjątki
Wypadek na obwodnicy z udziałem ciężarówki oznacza paraliż trasy
Tym gorzej, jeżeli dochodzi do poważnego wypadku, w którym są ranni, albo - niestety - ofiary śmiertelne.
Na przestrzeni ostatnich trzech lat na trójmiejskim odcinku drogi S6 doszło w sumie do 22 wypadków. Najwięcej, bo 12, w 2023 r. Wówczas też zginęła jedna osoba, a 13 było rannych (w tym dwie z ciężarówki).
Rok wcześniej takich zdarzeń odnotowano sześć. Siedem osób było rannych (w tym jedna osoba z ciężarówki).
Od początku 2024 r. śledczy pracowali już przy czterech wypadkach z udziałem samochodów ciężarowych. W tych zdarzeniach poszkodowanych zostało sześć osób (w tym dwie z pojazdu ciężarowego).
Wypadki na obwodnicy z ciężarówkami. Kto ponosi winę?
Jak przekazała nadkom. Joanna Skrent z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku, w każdym ze wspomnianych wypadków winę za ich spowodowanie ponosili kierowcy ciężkich samochodów.
Tak wygląda centrum wstydu w środku Gdańska
Zakaz wyprzedzania przez TIR-y na obwodnicy. Kogo obowiązuje?
W tym miejscu należy przypomnieć, że od lipca 2023 r. ciężarówki mają zakaz wyprzedzania - dotyczy on wszystkich autostrad i dróg ekspresowych, które mają mniej niż trzy pasy ruchu w jednym kierunku. Przy dwóch pasach, czyli na większości tego typu dróg w naszym kraju, kierowcy ciężarówek nie mogą się wyprzedzać. Przepis nakłada na nich obowiązek jazdy skrajnie prawym pasem.
W praktyce niestety bywa z tym różnie, choć kary dla kierowców ciężarówek, którzy zbagatelizują zakaz, są relatywnie dotkliwe.
Za wyprzedzanie grozi mandat w wysokości 1 tys. zł oraz 8 punktów karnych. Zakaz dotyczy następujących pojazdów: N2 (DMC od 3,5 do 12 ton), N3 (DMC powyżej 12 ton) oraz zespołów pojazdów o długości ponad 7 m.
Oznacza to, że na trzypasmowej drodze kierowcy ciężarówek mogą poruszać się prawym i środkowym pasem. I na tych dwóch pasach mogą się wyprzedzać. Jeśli jednak zjadą na skrajnie lewy pas, grozić będzie kara w wysokości 1 tys. zł zł i 6 punktów karnych.
Kiedy ciężarówki mogą wyprzedzać na obwodnicy? Są wyjątki
Ustawodawca przewidział dwa wyjątki. Ciężarówka może wyprzedzić pojazdy wykonujące na drodze prace remontowe, porządkowe czy modernizacyjne, które wysyłają żółte sygnały błyskowe.
Drugi wyjątek dotyczy wyprzedzania pojazdu, który porusza się z prędkością znacznie mniejszą od dopuszczalnej dla pojazdów kategorii N2 lub N3 obowiązującej na danej drodze. Nie określono jednak, co dokładnie kryje się pod pojęciem "znacznie mniejszą".
Opinie wybrane
-
1 godz.
Żeby było sprawiedliwie (3)
Niestety,ale ilość zdarzeń drogowych "małych" uczestników dróg jest nieporównywalna do ciężarowych.Tyle osób co jeździ z telefonem w łapie to jest masakra.Kolejna sprawa"ciekawscy" którzy muszą zajrzeć co się stało na przeciwnym pasie.No ale co by nie mówić wypadek dużego jest dużo bardziej spektakularny i dużo bardziej problematyczny.
- 48 6
-
4 min
Ostatnio na drodze S7 za Nogatem w stronę Warszawy na pasie awaryjnym stała strzałka świetlna. Dwa pasy wolne ale wszyscy zmieniali pas na skrajny lewy. Korek od Nowego Dworu.
- 0 0
-
54 min
nie pisz bajek, skutki wypadków TIRów sa nieporównywalnie cięższe zarówno jeśli chodzi szkody materialny czy na zyciu i zdrowiu (1)
- 3 4
-
47 min
A ile było śmiertelnych z winy osobówki? Bo coś v czuje ze więcej, ale to też skala
- 4 0
-
2 godz.
(8)
1. Odcinkowy pomiar prędkości, 2. Przebudowa węzłów, 3. Dron policyjny sprawdzający zachowania kierowców, 4. Patrole nieoznakowanych radiowozów, 5. Linia ciągła od strony lewego pasa na wysokości zjazdu z obwodnicy żeby ograniczyć "cięcie" po dwa pasy ruchu na raz. Obwodnica to już droga wewnętrzna Trójmiasta pomimo jej statusu i powinna być bardziej "cywilizowana".
- 76 14
-
42 min
śmiechłem XD
- 1 4
-
1 godz.
Przecież te wypadki są w momentach jak ruch jest spowolniony do 70km/h
- 6 6
-
1 godz.
Jeżdżę korkownicą kilka razy dziennie
Nie pamiętam, kiedy widziałem Policję lub jakiś patrol, no chyba, że jest jakieś zdarzenie. Dopóki nie będzie znacznie większej ilości kontroli, dopóty będzie dalej statystycznie 1,5 wypadku dziennie
- 15 3
-
1 godz.
(2)
I może dlatego (że to droga wewnętrzna Trójmiasta) za chwilę wprowadzą na niej ograniczenie prędkości do 70 km/godz., jak na odcinkach autostrad przebiegających przez Berlin.
- 10 4
-
1 godz.
Postawienie znaku z ograniczeniem cos zmieni??? ;-)))) Tu jest Polska, nie Niemcy. (1)
Patrz odcinek gdyński. Ktoś tam jedzie zgodnie z przepisami? W Polsce musi być bat. Kamery, odcinkowy pomiar, itd. Polak inaczej nie zrozumie, bo zawsze przepisy interpretuje na swój sposób. Nieważne czy idzie, czy jedzie, czy robi cokolwiek innego.
- 15 0
-
37 min
Niestety, masz rację
W zachodniej europie to polacy potrafią jeździć zgodnie z przepisami a w Polsce zachowują się jak dzikusy. A po spowodowaniu śmiertelnego wypadku potrafią uciec za granicę i się ukrywać.
- 3 0
-
1 godz.
zwezic do 1 pasa (1)
a na drugim zrobic sciezke rowerowa..... w miescie zwezaja zmieniajac na bus pasy to i tam mozna
- 11 4
-
1 godz.
I koniecznie deptak
- 12 1
-
2 godz.
Jestem przekonany, że 95% wypadków na obwodnicy jest przez brak odstępu. (4)
Ciężarówki w tym przodują.
- 117 5
-
11 min
dokładnie, a plicja woli stać koło ikea
- 1 0
-
37 min
Brak patroli Policji na obwodnicy
Wjeżdżam na obwodnicę średnio 2-3 razy dziennie na krótkie odcinki, zazwyczaj od Kowal do Matarni, Osowej.
Bez kłamstwa, ale za każdym razem (!!!) mam do czynienia z ciężarówkami lub o zgrozo, z autokarami, które notorycznie wyprzedzają inne pojazdy ciężarowe. Po wyprzedzeniu musi się wcisnąć z powrotem na prawy pas powodując zagrożenie.
rozwiń...Wjeżdżam na obwodnicę średnio 2-3 razy dziennie na krótkie odcinki, zazwyczaj od Kowal do Matarni, Osowej.
Bez kłamstwa, ale za każdym razem (!!!) mam do czynienia z ciężarówkami lub o zgrozo, z autokarami, które notorycznie wyprzedzają inne pojazdy ciężarowe. Po wyprzedzeniu musi się wcisnąć z powrotem na prawy pas powodując zagrożenie.
Jak na takiego zatrąbisz, to pokaże ci jeszcze środkowy palec.
Nie dziwi więc mnie frustracja kierowców osobówek i niestety czasami zajeżdżanie później przez nich drogi takiemu typowi i specjalne zwalnianie. Efekt do przewidzenia.
Ale gdzie jest Policja ja się pytam !!!
W tym roku nie widziałem żadnego patrolu na tych odcinkach które pokonuję. Jak jadę na dłuższe również, nigdy nikogo nie widziałem.
Jak więc mają się zachowywać kierowcy ciężarówek, jeśli nikt ich nie karze za ich występki ???
Widzę za to Policję często na Grunwaldzkiej, gdzie zmieniono prędkość z 70 na 50. Tam mają łatwo i przyjemnie, gdyż wpadają jeden za drugim kierowcy.
Ale chyba nie o to chodziło, prawda ???- 2 0
-
1 godz.
Jadę prawym pasem 100 km/h ciezarowy siedzi na zderzaku, tam jest to normą.
- 15 0
-
8 sekund
Zdecydowanie ustawodawca powinien rozwiązać problem odstępów. "Pociąg" ciężarówek zdecydowanie utrudnia płynne włączenie się do ruchu oraz opuszczenie drogi co stwarza kolizyjne sytuacje oraz frustracje kierowców ciężarówek jeżdżących na tempomatach.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.