- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Sąd uchylił wyrok uniewinniający Magdalenę Adamowicz
Sprawa Magdaleny Adamowicz dotycząca popełnienia przestępstw karnoskarbowych wraca do sądu. Sąd Okręgowy w Gdańsku uchylił wyrok uniewinniający europosłankę. Proces rozpocznie się od początku.
- Magdalena Adamowicz. Czego dotyczy proces?
- Sąd pierwszej instancji uniewinnił Magdalenę Adamowicz. Jak uzasadnił wyrok?
- Sprawa Magdaleny Adamowicz. Proces zacznie się od początku
Magdalena Adamowicz. Czego dotyczy proces?
Polegały one - zdaniem śledczych - na nieujawnieniu w zeznaniach podatkowych za lata 2011-2012 dochodów w kwotach odpowiednio: prawie 300 tys. zł i 100 tys. zł.
Akt oskarżenia zawierał też zarzut dotyczący tego, że wdowa po prezydencie Gdańska nie dokonała rozliczenia dochodów uzyskiwanych z wynajmu mieszkań, prowadzonego w warunkach pozarolniczej działalności gospodarczej. Z tego zarzutu jednak prokurator się wycofał.
Sąd pierwszej instancji uniewinnił Magdalenę Adamowicz. Jak uzasadnił wyrok?
W uzasadnieniu uniewinniającego wyroku sąd pierwszej instancji uznał, że prokurator w żaden sposób nie wykazał, z jakiego źródła miałyby pochodzić nieujawnione dochody i z jakiego względu miałyby być wykazywane w zeznaniu PIT-37, a w konsekwencji na jakiej podstawie oskarżona miałyby naruszyć przepisy.
Sąd zauważył, że choć prokurator przekonywał, że środki te nie pochodziły z darowizn udzielonych członkom rodziny oskarżonej przez innych krewnych, to nie podjął żadnych właściwie czynności i nie przedstawił żadnych dowodów na to, skąd pochodzą.
Sprawa Magdaleny Adamowicz. Proces zacznie się od początku
Od wyroku odwołała się prokuratura. W środę, 26 kwietnia 2023 r., Sąd Okręgowy w Gdańsku, jako wymiar sprawiedliwości drugiej instancji, wydał orzeczenie w sprawie.
Sąd uchylił wyrok w sprawie Magdaleny Adamowicz, wróci więc ona do sądu pierwszej instancji i zacznie się od początku.
Na rozprawie, podobnie jak na poprzednim posiedzeniu, nie pojawiła się Magdalena Adamowicz.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-26 13:46
I dlatego nie lubię polskiego sądownictwa! (35)
System wymiaru sprawiedliwości jest tak skonstruowany żeby jak najwięcej było sparw w tym samym temacie. Nie mówię o tej sprawie, ale generalnie. Jeśli zakładasz komuś sprawę to zawsze jest odwołanie, później uchylenie wyroku, następnie znowu wyrok nieprawomocny, później prawomocny a później kasacja. W międzyczasie TY zwykły obywatel umierasz, bo proces trwa po 10lat i to w najbardziej optymistycznym wariancie...
- 408 29
-
2023-04-30 11:14
Brawo dla sędziego!!!!
- 0 0
-
2023-04-26 16:17
Do pudla z tym czymś
- 10 2
-
2023-04-26 15:30
To jest bardzo dobre. Każda strona powinna mieć możliwość odwołania.
Zrozumiesz jak będzie miał sprawę i nie będziesz zgadzał się z wyrokiem.
- 7 0
-
2023-04-26 15:04
tak jest w większości spraw przed sądami europejskimi.
- 6 1
-
2023-04-26 14:29
(3)
A za granicą jest inaczej?
- 3 2
-
2023-04-26 14:39
Ciekawe jak wytłumaczy się krawcowa - matka O`Bajtka` z 800 set tysięcznej pożyczki synowi ? (2)
PO wyborach będziemy nazywać PiS - Posadzeni i Sprawiedliwie :))))))))))))))))))
- 21 20
-
2023-04-26 16:11
Ale odlot... (1)
- 8 5
-
2023-04-26 16:29
Dlaczego" odlot" coś nie tak?.
- 3 5
-
2023-04-26 13:54
(4)
Jak się nie ma pojęcia jak coś działa to się nie powinno tego komentować.
- 16 4
-
2023-04-26 15:23
Dlaczego? (3)
Abstrachuje od inicjalnego komentarza.
Widzę że coś nie działa jak oczekuję to komentuję. Może mam rację. Może nie. Ale dlaczego odmawiaszi prawa do komentarza?
Nie jestem autorem inicjalnego.komentarza- 7 5
-
2023-04-26 15:40
Ja jak się na czymś nie znam to się nie kompromituję (2)
Ale Polska to kraj znawców wszystkiego. Piłki, skoków narciarskich, prawa konstytucyjnego, wymiaru sprawiedliwości. To wszystko dzieki reformie czarnka Omnibus +. A nie, zaraz
- 5 9
-
2023-04-26 16:34
skoro facet ,ktorego jedyne doswiadczenie zawodowe to malowanie kominow (1)
mogl zostac premierem.To znaczy,ze jest to kraj ludzi o zmniejszonym IQ-i z racji tego uposledzenia znajacych sie na wszystkim.Ogolnie to zgoda-tutaj kazdy wymadrza sie na kazdy temat.Kazdy zadowolony ze swojego rozumu,tylko jakos nikt ze swoich dochodow. Ot,taki paradoks.
- 15 3
-
2023-04-30 08:49
Właśnie: pracował
Malował kominy znaczy wykonywał pracę dla kogoś i ktoś mu za tę pracę chyba zapłacił. Nasz parlament i rząd przepełniony jest aktywistami działaczami i co tam jeszcze, którzy nie przepracowali ani dnia, nie prowadzili choćby stoiska na targu, nie dołożyli się niczym do naszego PKB, ale uzurpują sobie prawo decydowania o wszystkim.
- 0 0
-
2023-04-26 13:51
Dlatego pewni troglodyci chcieli, żeby wyroki przychodziły (18)
z komitetu centralnego, jak bywało w dawnych dobrych czasach. Tu: z nowogrodzkiej
- 30 44
-
2023-04-26 17:02
Bzdura, w USA najbardziej demokratycznym kraju
Tak na prawdę jest jedna instancja.
Można robić kasację ale w tym czasie oskararżony juz siedzi i musi go być stać już na prywatnego adwokata...
A jak mu skonfiskowali majątek to nie ma z czego...
Taka ta demokracja- 10 3
-
2023-04-26 16:41
w polsce sa dwa rodzaje PRAWA
1 rodzaj to tzw. prawo swoich gdzie sa grzywny smieszne i zawiasy patrz aktorzy politycy itd bezkarni przy wałkach na grube miliony
oraz 2 prawo dla stadnieciny obywatelskiej tak nawet niewinny moze trafic na 25 lat niewinnosci- 23 1
-
2023-04-26 16:20
z Berlina!
Tam to dopiero maja praworzadnosc.Pomnikow tej niemieckiej praworzadnosci mamy tu w Polsce bez liku. Najblizszy w Sztutowie.
- 18 6
-
2023-04-26 14:46
czego nie rozumiecie?! (14)
dzisiejsze prawo odziedziczyliśmy w 100% po czerwonych, pisane było ono tylko po to by niepodległościowcy nigdy łba nie podnieśli wyżej kolan albo szybko tracili życie gdy który był nadgorliwy... czas postkomuny - sld, psl, po - to tylko update tego samego do epoki "wolnego rynku" - zlikwidowano karę śmierci ale w zamian do śmierci doprowadza się wierzycieli np. orzekając wyrok w 5 lat... wyrwać wszystkich sprzed '90!!!
- 29 15
-
2023-04-26 15:38
Zara zara, geniuszu (5)
To przez sędziów wszystko ? A nie ustawodawcę, który nie jest intelektualnie w stanie temu przeciwdziałać? A tych sprzed 89 to akurat twój Adrian awansuje
- 16 18
-
2023-04-27 08:15
Oczywiście. Na całym świecie prawo.jest podobne a tylko nas procesy trwają latami.
- 1 0
-
2023-04-26 20:00
(3)
Cześć osób nie rozumie prostej zależności, że sędzia działa zgodnie z literą prawa, wiec jest jego wykonawca, a nie twórcą.
- 5 3
-
2023-04-26 20:31
(2)
Sądy i prawo .... buahahaha!
Masz chłopie poczucie humoru.- 11 5
-
2023-04-27 06:53
Uderz w stół, a nożyce się odezwą.
- 0 0
-
2023-04-26 22:06
No tak
W TVP mówią przecie co innego
- 6 2
-
2023-04-26 14:52
sędzia który wydał uchylony wyrok (haniebny) - wilczy bilet z zawodu i przepadek majątku! (7)
- 12 31
-
2023-04-26 15:58
(2)
Genialne posunięcie. Zanim proces ponownie się rozpocznie, minie kilka miesięcy, a w przyszłym roku nastąpi przedawnienie.
- 14 10
-
2023-04-26 16:29
(1)
Jeżeli Sąd ustalił ponowny proces to Nie Ma Przedawnienia ! Sprawa zaczyna się od początku .
- 22 3
-
2023-04-26 22:06
Gdzie was sieją, spece?
Uchylenie wyroku nie ma nic do przedawnienia. Kodeks w łapę a nie ośmieszać się in cognito i ogłupiać jesCze głupszych
- 10 0
-
2023-04-26 15:05
(3)
Postępowanie sędziego jest jak najbardziej prawidłowe, to prokuratura nie dostarczyła właściwych dowodów.
- 23 22
-
2023-04-26 16:18
Po wyborach jak PiS na 100% wygra pojadą z ruskimi sędziami. (2)
- 14 11
-
2023-04-26 22:04
Tak samo jak jadą z nimi od 2015
Np z przyłębską. Dorzucają do tego prokuratorów. Bo są źli komuniści i ci dobrzy, wspierający nowy pzprpis
- 5 8
-
2023-04-26 17:55
"wrócił z niewolniczej pracy w 2WS z walizką pieniędzy" - potem całe życie był biedakiem ale robił prezenty na 50tys
prawda czy ściema? - plus/ minus?
- 28 0
-
2023-04-26 14:03
Na całym świecie jest dwuinstancyjne sądownictwo (2)
To jest po to, by chronić obywateli, a nie ich piętnować. Oczywiście wyroki w dwu instancjach powinny zapadać znacznie sprawniej niż dziś. Ale to inna kwestia: nie dwuinstancyjności, ale organizacji pracy sądów.
- 211 1
-
2023-04-27 09:11
Nie wiesz co piszesz..
Choc w końcu bronisz wykładowczyni prawa , która tez nie przykładała się do tego co wykładała. Klepała ślepo wykład z książki a potem to wymagała.. Inne źródła nie istniały . Inaczej : była tylko jedna jej prawda ..
- 0 0
-
2023-04-26 15:31
A jakim cudem to chroni obywateli?
- 3 5
-
2023-04-26 13:59
Prawo powinno być proste i przejrzyste. (13)
A nie takie jak teraz, że wszystko zależy od ludzi i ich widzimisię. Jeden uzna że przestępstwa nie było, drugi że było. A ty się z nimi męcz latami, marnując życie i pieniądze.
- 278 11
-
2023-04-30 08:06
wszystko zależy od tego kogo się zna i ile się da...w lapę!
- 0 0
-
2023-04-26 15:32
To jest normalna rzecz, że mogą zapaść różne wyroki. W podstawówce już mnie tego uczyli. (3)
- 6 2
-
2023-04-26 18:45
to nie jest zupełnie normalna rzecz
jest coś co nazywa się "orzecznictwem" i w typowych przypadkach powinno (i jest) być brane pod uwagę.
Jawne i jaskrawe odstępstwo od "orzecznictwa" powinno budzić zainteresowanie.- 6 0
-
2023-04-26 15:50
Dzisiaj uczy sie religii. (1)
- 3 9
-
2023-04-26 16:01
Ale nieobowiązkowo, towarzyszu.
- 10 0
-
2023-04-26 15:28
Ale nie jest bo napisały je komuchy na kolanie z myślą o sobie.
dlatego "wolnych" sądów i prokuratury nie wolno ruszyć. Kaczyński powinien żyć 200 lat, bo tyle zajmie ogarnięcie tego POstkomuszego bajzlu.
- 12 10
-
2023-04-26 14:59
Prawo pisane przez postkomuchów... teksty typu "być może", "powinien"... itd. (1)
i wtedy sąd szaraczka niszczy, a cwaniarę uniewinnia.
- 20 2
-
2023-04-26 15:49
A ty sądzisz, ze ci nowi z PiS przejmują sie szaraczkiem?
Dlatego zatrudniają tylko swoich i wille im fundują?
- 8 9
-
2023-04-26 14:05
A jak prawnicy mieliby zarabiać na skromne życie?
- 18 4
-
2023-04-26 14:03
KON-STY-TUC (3)
- 10 10
-
2023-04-26 22:10
LE-GIS-LA-CJA (1)
Trudne słowo dla ciemnego ludu i jego równie nierozgarniętych przywódców . Od 8 lat intensywnie reformują. Efekt widzimy . Kiedyś był racjonalny ustawodawca. Teraz to mrzonka i marzenie teoretyka i bardziej rozgarniętej części społeczeństwa
- 6 4
-
2023-04-29 20:44
Jaka reforma jak wszystko poblokowane, gdyby była reforma to Tusk i Adamowiczowa już by siedzieli,
a może i Adamowicz by żył, tylo w odizolowaniu.
- 0 1
-
2023-04-26 15:39
ułaskawiam wszystkich dewiantów i złodziej byle byli za Pis - wasz Duda
- 5 17
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.