- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Wyścigi przyczyną śmiertelnego wypadku?
Czy przyczyną tragicznego wypadku, do którego doszło 19 sierpnia wieczorem, przy ul. Wielkopolskiej w Gdyni, były wyścigi samochodów? To jedna z wersji, którą - po analizie monitoringu - badają obecnie śledczy. Urzędnicy przygotowują się natomiast do montażu dodatkowej sygnalizacji świetlnej.
Policjanci ustalili wówczas wstępnie, że kierowca osobowego audi, podczas zmieniania pasa ruchu, stracił panowanie nad pojazdem, zjechał na lewe pobocze, a następnie uderzył w betonowy słup trakcji trolejbusowej.
Wskutek uderzenia samochód został praktycznie przecięty na pół. Czytelnicy informowali, że silnik auta po wypadku leżał kilkanaście metrów dalej, tuż przed światłami - co świadczy o sile, z jaką samochód uderzył w przeszkodę.
W komentarzach w Raporcie z Trójmiasta pojawiały się także informacje o tym, że wypadek poprzedziły wyścigi. Sprawą zajmują się śledczy, którzy zdążyli już m.in. przeanalizować zapis z monitoringu.
- Postępowanie jest w toku, prowadzone jest w sprawie [to znaczy, że nikt nie usłyszał zarzutów - red.]. Nie jest rozstrzygnięta wersja dotycząca tego, dlaczego doszło do zdarzenia - mówi Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Prokuratura przeanalizowała monitoring
Dodaje, że jeden z analizowanych scenariuszy wskazuje, że przed wypadkiem mogło dojść do wyścigu - co zgadza się z relacją naszych czytelników.
- Analiza monitoringu pozwala na przyjęcie takiej wersji, nie jest to natomiast wersja ostateczna, a po prostu jedna z branych pod uwagę - tłumaczy prokurator Wawryniuk.
Urzędnicy: prace są w planach
Mieszkańcy Gdyni podkreślają, że wypadek to tylko czubek góry lodowej, obrazującej, jak szybko kierowcy jeżdżą po ul. Wielkopolskiej.
- W tegorocznym BO zgłosiłem projekt budowy sygnalizacji świetlnej i przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Spokojnej. Projekt zebrał 1148 głosów, ale przegrał z dwoma lepszymi. Pomiędzy światłami przy ul. Gedymina a światłami na ul. Parkowej jest około 800 m asfaltu. To wszystko oczywiście kosztem bezpieczeństwa, szczególnie osób włączających się do ruchu. Skrzyżowanie ze Spokojną jest drugim najniebezpieczniejszym na ul. Wielkopolskiej, a Parkowa jest niewiele dalej w rankingu. Miasto obiecywało zbudować sygnalizację na tym skrzyżowaniu w ramach węzła Karwiny, ale niestety zostało to wycięte z harmonogramu, więc kolejne wypadki to kwestia czasu - konstatuje ze smutkiem Paweł Wroniszewski, nasz czytelnik.
O kolizjach i wypadkach przy ul. Wielkopolskiej informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta:
Korek po kolizji na ul. Wielkopolskiej (20 opinii)
Urzędnicy podkreślają, że jeden wypadek nie powinien powodować nerwowych działań, bo plan prac w tym rejonie jest ustalony.
- Wypadek miał miejsce przed samą Sopocką, a od ul. Spokojnej to kilkaset metrów. Wyciąganie więc wniosków, że wypadek miał coś wspólnego z brakiem sygnalizacji, jest zbyt daleko idące. Poza tym z tego, co ustaliła policja, kierowca jechał z dużą prędkością i nie powinniśmy sądzić, że zatrzymałaby go jakakolwiek sygnalizacja. Ale do rzeczy. Sygnalizacja świetlna we wspomnianym miejscu jest planowana w ramach węzła Karwiny, nic się tu nie zmieniło. Natomiast przypomnę, że pierwszy etap inwestycji, który obecnie realizujemy, obejmuje obszar do ul. Racławickiej. Przejazd rowerowy z sygnalizacją świetlną to jeden z elementów etapu drugiego. Warto też pamiętać, że mamy w tym miejscu bardzo bezpieczne przejście dla pieszych - przez tunel - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Miejsca
Opinie (258) ponad 50 zablokowanych
-
2020-09-11 11:12
Powinno być tak: przy przekroczeniu prędkości do 10km/h mandat 500zł, powyżej 10 odebranie prawa jazdy na rok. To tak jakby ktoś w tłumie bawił się karabinem i mówił "spoko, wiem co robię bo oglądałem w tv i jest bezpiecznie".
- 17 15
-
2020-09-11 11:19
Kiedy odblokujecie trzeci pas na Grunwaldzkiej w Oliwie? Czas skończyć ten głupkowaty (3)
eksperyment.
- 26 11
-
2020-09-11 12:39
oby nigdy (1)
Ja bym wam zwęził jeszcze do jednego pasa. grzecznie gęsiego byście jeździli, a nie jak skończone czuby. niby jest tam 50kmh, a większość ciśnie ponad 90kmh.
- 6 3
-
2020-09-11 13:12
Jeden pas dla samochodów, drugi dla autobusów, trzeci dla rowerzystów
Wszyscy się zmieszczą
- 4 2
-
2020-09-11 13:35
Nigdy
Po co, rowerem dobrze się jedzie.
- 1 1
-
2020-09-11 11:27
Przecież na Karwinach takie nocne wyścigi są wręcz regularne...
- 13 2
-
2020-09-11 11:29
(1)
Treść byle jaka ale sonda wyśmienita. Brawo pismaki. Równia pochyla.
- 6 3
-
2020-09-13 20:35
Panie Cenzorzee proszę usunąć ten szkalujący was wpis!
- 1 0
-
2020-09-11 11:30
Po co?
Nie bedac ekspertem widze ze auto jechalo bardzo szybko. Niema skutecznej metody do walki z glupota. To sa wszystkich mieszkancow miasta pieniadze i ja wolalbym zeby wydane zostaly na cos majacego sens a nie na pudrowanie dziur w jezdni i owijanie slupow wstazka z napisem "uwaga slup - 0 gwiazdek w NCAP, kontakt grozi śmiercia".
Najważniejszy na drodze jest rozsadek i to sie tyczy budowniczych kierowcow hulanogarzy rowerzystow i pieszych.- 16 0
-
2020-09-11 11:34
Kto szybko jeździ tego niosą wolno
- 23 0
-
2020-09-11 11:34
miszczowie prostej.
noga z gazy barany,po za tym gdzie jest Policja,ścigają się po całym trójmieście, często jak chcą i nikt nie reaguje.
- 6 1
-
2020-09-11 11:37
Po raz kolejny,aż do znudzenia : (1)
dlaczego polscy kierowcy jeżdżą przepisowo na Zachodzie ?
- 25 3
-
2020-09-11 13:34
to proste
takich co nie umieją się zachować u siebie nie stać na wyjazdy za granice
- 1 0
-
2020-09-11 11:39
jeśli ktoś się ściga to czerwone światła go powstrzymają???
raczej nie... więc pytanie dla kogo te światła???
- 11 7
-
2020-09-11 11:42
Opinia wyróżniona
(9)
We Francji za przekroczenie dozwolonej prędkości o 1 km/ h już jest nieuchronnie mandat . Nie ma tam zmiłuj się . Oprócz tego każdy Francuz / rodowity / znak drogowy ustąp pierwszeństwa / trójkąt / traktuje tak samo jakby był to znak STOP . Zwrócił mi na to uwagę mój kuzyn , u którego bywam we Francji / Lotaryngia / i to potwierdzam , tak tam jest . Francja - 2 x tyle ludności co w Polsce i 2 x mniej ofiar na drogach niż u nas .
- 57 26
-
2020-09-11 11:43
No i prawidłowo. Jeśli ktoś nie potrafi dokładnie utrzymać prędkości to nie musi jechać równo z ograniczeniem, przecież może wolniej.
- 11 5
-
2020-09-11 12:08
Nie pisz bzdur. Większy jest błąd pomiarowy radaru
- 15 5
-
2020-09-11 12:11
Refungersy tez tak robią ?
- 5 0
-
2020-09-11 12:28
w Polsce się nie da bydła wychować bo "wychowawcy" to tez bydło. (nie nauczyciele)
jak chcesz pojeździć szybko po autostradach to niemcy jak po miastach to polska.
- 12 2
-
2020-09-12 12:21
coraz gorzej się jeździ po polskich drogach
U nas taki kierowca nazywany jest frajerem i zawalidrogą.
- 2 3
-
2020-09-12 16:50
chyba Cie wkreca, czlowieku bywam we francji w roznych regionach i pewnie ze nie ma wolnej amerykanki ale to nie sa aniolki i czesto maja przepisy w powazaniu...
- 11 0
-
2020-09-14 06:44
Mów to do wszystkich tych, którzy sygnał dzwiękowy traktują tak jak Hindusi, Chińczycy a wjazd na skrzyżowanie, jak własną posesję.
- 2 0
-
2020-09-14 15:14
w tej Francji
jak dostajesz zielone światło i skręcasz w prawo to możesz jechać czy musisz przepuszczać pieszych i rowery?
- 0 0
-
2022-09-11 10:46
2 razy nowsze samochody i 2 razy więcej dróg, i 1,5 raza lepszej jakośći :P
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.