• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyższa prędkość na Grunwaldzkiej, estakady na Armii Krajowej - pomysły PiS na korki w Gdańsku

Maciej Korolczuk
13 marca 2024, godz. 14:00 
Opinie (660)
Sekundniki na skrzyżowaniach, wyższa prędkość i audyt Tristara - to kilka z pomysłów Prawa i Sprawiedliwości na poprawę funkcjonowania transportu publicznego w Gdańsku i zmniejszenie korków w mieście. Sekundniki na skrzyżowaniach, wyższa prędkość i audyt Tristara - to kilka z pomysłów Prawa i Sprawiedliwości na poprawę funkcjonowania transportu publicznego w Gdańsku i zmniejszenie korków w mieście.

Koniec "walki z kierowcami", audyt Tristara, dodatkowe znaki i sekundniki na skrzyżowaniach, przywrócenie wyższej prędkości na głównej arterii Gdańska i budowa estakad na Armii Krajowej - to pomysły Tomasza Rakowskiego, kandydata PiS na prezydenta Gdańska. Tymczasem władze Gdańska, Sopotu i Gdyni ogłosiły, że w dniu wyborów (7 kwietnia) komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.



Który z pomysłów PiS powinien zostać zrealizowany w pierwszej kolejności?

Komunikacja miejska i problemy, jakie ją trapią to - posługując się nomenklaturą piłkarską - stałe fragmenty gry każdej kampanii wyborczej.

Na 3,5 tygodnia przed wyborami swoimi pomysłami na uzdrowienie transportu zbiorowego w Gdańsku podzielił się Tomasz Rakowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdańska.

Z dziennikarzami spotkał się przed siedzibą Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przy ul. WyspiańskiegoMapka we Wrzeszczu, gdzie mieści się centrum sterowania systemem Tristar, do którego pracy Rakowski ma wiele zastrzeżeń.

- Korki w Gdańsku są ogromne i coraz większe, dlatego przygotowaliśmy pakiet zmian, jakie chcemy wprowadzić w pierwszym roku po wygranych wyborach - mówi Rakowski.
Tomasz Rakowski swoje pomysły przedstawił we Wrzeszczu przed siedzibą GZDiZ i centrum sterowania Tristarem. Tomasz Rakowski swoje pomysły przedstawił we Wrzeszczu przed siedzibą GZDiZ i centrum sterowania Tristarem.



Pięć propozycji PiS na uzdrowienie komunikacji i zmniejszenie korków w Gdańsku:

1. Koniec walki z kierowcami



Rakowski chce zaprzestać zwężania dróg w mieście i wprowadzania na nich ograniczeń prędkości - szczególnie na głównych arteriach komunikacyjnych. Jedną z pierwszych decyzji ma być likwidacja zwężenia al. Grunwaldzkiej w Oliwie między Kaprów a DerdowskiegoMapka (rozwiązanie to wprowadzono w czasie pandemii, by dać więcej przestrzeni pieszym i rowerzystom).

Kandydat PiS nie chce też utworzenia buspasa na al. Grunwaldzkiej, między Uniwersytetem Gdańskim a osiedlem Garnizon. Deklaruje, że po zasięgnięciu opinii policji będzie chciał wrócić do wyższej dopuszczalnej prędkości na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej (obecnie wynosi ona 50 km/h, wcześniej była o 20 km/h wyższa).

Kandydat PiS chciałby przywrócenia wyższej dopuszczalnej prędkości na głównej arterii Gdańska do 70 km/h. Obecnie wynosi ona 50 km/h. Kandydat PiS chciałby przywrócenia wyższej dopuszczalnej prędkości na głównej arterii Gdańska do 70 km/h. Obecnie wynosi ona 50 km/h.

2. Audyt systemu Tristar



Zdaniem Rakowskiego system zarządzania ruchem w Trójmieście Tristar nie spełnia swojej roli i potrzebny jest jego audyt. Celem kontroli ma być usprawnienie lub naprawa stosowanych w nich rozwiązań, a jeśli nie przyniosłyby one pożądanych efektów - kupno innego systemu.



3. Znaki i sekundniki na skrzyżowaniach



Jednym z pomysłów na upłynnienie ruchu w Gdańsku miałoby być także przywrócenie zlikwidowanych znaków na każdym skrzyżowaniu, informujących kierowcę, z jaką dopuszczalną prędkością musi jechać, by na następnym skrzyżowaniu nie stać na czerwonym świetle.

Rakowski chce też montażu sekundników odliczających czas do zmiany świateł przy sygnalizatorach. Zapowiada także zamontowanie na skrzyżowaniach instalacji, które wysyłałyby posiadaczom nowoczesnych aut informacje o dopuszczalnej prędkości czy czasie pozostałym do końca czerwonego czy zielonego światła.

Sekundniki na skrzyżowaniach - czy powinny się pojawić w Trójmieście? Sekundniki na skrzyżowaniach - czy powinny się pojawić w Trójmieście?

4. Przegląd skrzyżowań i sygnalizatorów



Audyt miałby wykazać, które skrzyżowania są wąskimi gardłami w Gdańsku oraz gdzie sygnalizacja jest zbędna. Rakowski chciałby też przywrócenia na przejściach przycisków dla pieszych, by kierowcy nie musieli zatrzymywać się przed zebrą, po której nikt nie przechodzi.

5. Budowa estakad nad al. Havla i Łostowicką



Ostatnim pomysłem kandydata PiS na zmniejszenie korków i upłynnienie ruchu na ulicach Gdańska jest budowa estakad w ciągu Armii Krajowej, nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką i al. Havla. Rakowski wskazał ten projekt jako kluczowy i obiecał, że już w przyszłorocznym budżecie znajdzie środki na taką inwestycję. Nie podał jednak jej kosztu.

- Nasze pomysły są spójne i przede wszystkim zdroworozsądkowe - podkreślał Rakowski. - Wiele z tych idei to pomysły mieszkańców, którzy na co dzień poruszają się po mieście i mówią o tych problemach od wielu lat. Chcemy skończyć z ideologicznym podejściem do ruchu kołowego, a zastąpić go filozofią zdrowego rozsądku.
Korki na al. Armii Krajowej miałyby - zdaniem Rakowskiego - zmniejszyć nowe estakady nad skrzyżowaniem z Havla i Łostowicką. Korki na al. Armii Krajowej miałyby - zdaniem Rakowskiego - zmniejszyć nowe estakady nad skrzyżowaniem z Havla i Łostowicką.

W dniu wyborów komunikacja bezpłatna



Kilkadziesiąt minut po konferencji Tomasza Rakowskiego na pętli w Oliwie z dziennikarzami spotkali się prezydentki i prezydent Gdańska, Sopotu i Gdyni.

Aleksandra Dulkiewicz, Magdalena Jachim i Wojciech Szczurek ogłosili, że - podobnie jak podczas jesiennych wyborów do Sejmu i Senatu - w dniu wyborów w niedzielę, 7 kwietnia, komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.

Rozkłady komunikacji w twoim telefonie



Brak obowiązku posiadania ważnego biletu w tym dniu ma się - zdaniem rządzących - przyczynić do zwiększenia frekwencji wyborczej i ułatwić poruszanie się po mieście osobom starszym i niepełnosprawnym.

Porozumienie nie dotyczy pociągów na linii SKM i PKM. Tam - jak każdego innego dnia - sprzedaż biletów będzie utrzymana.

Nie ma korków tam gdzie widzi je Rakowski (15 opinii)

Tak jest w tym miejscu codziennie. Godzina 15:30 - wtedy wykonano zdjęcie i zrzut ekranu z map.
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.

Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.

Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku
Zobacz więcej
Tak jest w tym miejscu codziennie. Godzina 15:30 - wtedy wykonano zdjęcie i zrzut ekranu z map.
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.

Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.

Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (660) ponad 10 zablokowanych

  • Zwiekszenie predkosci w srodku miasta - ten gosc uciekl z zakladu psychiatrycznego (1)

    widac menatalnosc glebokiej Rosji..

    • 8 17

    • przecież dzbanie taka prędkość tam była wcześniej przez kliniaście lat i co? I jajco

      • 2 3

  • (1)

    Wystarczy wprowadzić terminowane licencje na jazdę samochodem np. 10 dni w miesiącu do wykorzystania w dowolne dni w ciągu miesiąca. Kto nie wyjeżdzi licencja przechodzi bez straty na kolejny miesiąc sumując się itd. Budowanie dróg, nowych pasów ruchu wiele nie zmieni. W USA, w LA jest po 6 pasów na drogach dojazdowych i jazda 10 na godz.

    • 0 10

    • Ja proponuję to tobie 10l wody na miesiąc. Jak za mało to twój problem. Upośledzony faszolu.

      • 0 0

  • Na te pomysly zlapie sie cebula ze szrtoami na szczescie nie maja oni glosu w Gdansku (1)

    PIS to jednak sredniowiecze, nigdy wiecej

    • 5 13

    • haha taka cebula co ma 815 pojazdów na 1000 mieszkańców? I jak myślisz cebularze Cię przegłosują czy nie?

      • 2 2

  • No Rakowski masz moj glos brawo!

    • 13 3

  • To są super pomysły

    Kandydat ma wizję i chce ją wprowadzać w życie. Ma mój głos!

    • 13 5

  • Korki się rozładują same jak zdrajcy narodu polskiego wyślą nas na wojnę za banderowską ukrainę.

    Niestety podżegacze wojenni rządzą Polską.

    • 4 2

  • trójmiasto to nie metropolia niestety nie

    nic nie naprawi zakorkowanego trójmiasta jak prężnie działająca komunikacja z buspasami i skm jeżdżącą co 3-4 min !!! teraz komunikacja jest do d.... y ! i wszyscy to wiedzą ! tylko nie urzędniki ! co zmiana rozkładu jazdy / a odbywa się to co najmniej dwa razy w roku/ albo podwyżka biletów to z rozkładów wylatują kursy i tak się dzieje od wielu wielu lat ! moja propozycja: wszyscy urzędnicy łącznie z prezydentami marszałkami itd powinni korzystać z komunikacji miejskiej co dziennie !!! aby to sprawdzić mamy te frajeskie falomaty czy co tam z których na pewno można pobrać wrażliwe informacje i następnie do rocznego zeznania podatkowego każdy KAŻDY urzędnik powinien dołączyć specjalny pit-oświadczenie potwierdzające zakup biletów na komunikację !!! ze co ze rodo ? urzędnicy jak i cała ta świta jest opłacana min z moich podatków a podatnicy mają prawo do wiedzy na co podatki są przeznaczane ! jak wykonuje swoje obowiązki i czy jego praca służy podatnikom !!!

    • 6 3

  • Ale mi się jako kierowcy podoba ograniczenie do 50km na Grunwaldzkiej

    Dzięki temu wszyscy jadą 70km/h a nie 90 jak wcześniej. Jedzie się dużo spokojniej, różnicy w czasie przejazdu nie widzę.

    • 3 4

  • Dość gnębienia kierowców! Nakaz zatrzymywania się na czerwonym świetle do zlikwidowania na tych miast! (1)

    • 4 6

    • Dosc gnebienia wszystkich przez kierowcow. !!!

      • 0 4

  • Powinno się ograniczać liczbę aut w mieście

    Budowa węzłów przesiadkowych i duże bezpłatne parkingi, plus udrożnienie komunikacji miejskiej i więcej połączeń.

    • 3 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane