• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyższa prędkość na Grunwaldzkiej, estakady na Armii Krajowej - pomysły PiS na korki w Gdańsku

Maciej Korolczuk
13 marca 2024, godz. 14:00 
Opinie (660)
Sekundniki na skrzyżowaniach, wyższa prędkość i audyt Tristara - to kilka z pomysłów Prawa i Sprawiedliwości na poprawę funkcjonowania transportu publicznego w Gdańsku i zmniejszenie korków w mieście. Sekundniki na skrzyżowaniach, wyższa prędkość i audyt Tristara - to kilka z pomysłów Prawa i Sprawiedliwości na poprawę funkcjonowania transportu publicznego w Gdańsku i zmniejszenie korków w mieście.

Koniec "walki z kierowcami", audyt Tristara, dodatkowe znaki i sekundniki na skrzyżowaniach, przywrócenie wyższej prędkości na głównej arterii Gdańska i budowa estakad na Armii Krajowej - to pomysły Tomasza Rakowskiego, kandydata PiS na prezydenta Gdańska. Tymczasem władze Gdańska, Sopotu i Gdyni ogłosiły, że w dniu wyborów (7 kwietnia) komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.



Który z pomysłów PiS powinien zostać zrealizowany w pierwszej kolejności?

Komunikacja miejska i problemy, jakie ją trapią to - posługując się nomenklaturą piłkarską - stałe fragmenty gry każdej kampanii wyborczej.

Na 3,5 tygodnia przed wyborami swoimi pomysłami na uzdrowienie transportu zbiorowego w Gdańsku podzielił się Tomasz Rakowski, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdańska.

Z dziennikarzami spotkał się przed siedzibą Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przy ul. WyspiańskiegoMapka we Wrzeszczu, gdzie mieści się centrum sterowania systemem Tristar, do którego pracy Rakowski ma wiele zastrzeżeń.

- Korki w Gdańsku są ogromne i coraz większe, dlatego przygotowaliśmy pakiet zmian, jakie chcemy wprowadzić w pierwszym roku po wygranych wyborach - mówi Rakowski.
Tomasz Rakowski swoje pomysły przedstawił we Wrzeszczu przed siedzibą GZDiZ i centrum sterowania Tristarem. Tomasz Rakowski swoje pomysły przedstawił we Wrzeszczu przed siedzibą GZDiZ i centrum sterowania Tristarem.



Pięć propozycji PiS na uzdrowienie komunikacji i zmniejszenie korków w Gdańsku:

1. Koniec walki z kierowcami



Rakowski chce zaprzestać zwężania dróg w mieście i wprowadzania na nich ograniczeń prędkości - szczególnie na głównych arteriach komunikacyjnych. Jedną z pierwszych decyzji ma być likwidacja zwężenia al. Grunwaldzkiej w Oliwie między Kaprów a DerdowskiegoMapka (rozwiązanie to wprowadzono w czasie pandemii, by dać więcej przestrzeni pieszym i rowerzystom).

Kandydat PiS nie chce też utworzenia buspasa na al. Grunwaldzkiej, między Uniwersytetem Gdańskim a osiedlem Garnizon. Deklaruje, że po zasięgnięciu opinii policji będzie chciał wrócić do wyższej dopuszczalnej prędkości na al. Zwycięstwa i Grunwaldzkiej (obecnie wynosi ona 50 km/h, wcześniej była o 20 km/h wyższa).

Kandydat PiS chciałby przywrócenia wyższej dopuszczalnej prędkości na głównej arterii Gdańska do 70 km/h. Obecnie wynosi ona 50 km/h. Kandydat PiS chciałby przywrócenia wyższej dopuszczalnej prędkości na głównej arterii Gdańska do 70 km/h. Obecnie wynosi ona 50 km/h.

2. Audyt systemu Tristar



Zdaniem Rakowskiego system zarządzania ruchem w Trójmieście Tristar nie spełnia swojej roli i potrzebny jest jego audyt. Celem kontroli ma być usprawnienie lub naprawa stosowanych w nich rozwiązań, a jeśli nie przyniosłyby one pożądanych efektów - kupno innego systemu.



3. Znaki i sekundniki na skrzyżowaniach



Jednym z pomysłów na upłynnienie ruchu w Gdańsku miałoby być także przywrócenie zlikwidowanych znaków na każdym skrzyżowaniu, informujących kierowcę, z jaką dopuszczalną prędkością musi jechać, by na następnym skrzyżowaniu nie stać na czerwonym świetle.

Rakowski chce też montażu sekundników odliczających czas do zmiany świateł przy sygnalizatorach. Zapowiada także zamontowanie na skrzyżowaniach instalacji, które wysyłałyby posiadaczom nowoczesnych aut informacje o dopuszczalnej prędkości czy czasie pozostałym do końca czerwonego czy zielonego światła.

Sekundniki na skrzyżowaniach - czy powinny się pojawić w Trójmieście? Sekundniki na skrzyżowaniach - czy powinny się pojawić w Trójmieście?

4. Przegląd skrzyżowań i sygnalizatorów



Audyt miałby wykazać, które skrzyżowania są wąskimi gardłami w Gdańsku oraz gdzie sygnalizacja jest zbędna. Rakowski chciałby też przywrócenia na przejściach przycisków dla pieszych, by kierowcy nie musieli zatrzymywać się przed zebrą, po której nikt nie przechodzi.

5. Budowa estakad nad al. Havla i Łostowicką



Ostatnim pomysłem kandydata PiS na zmniejszenie korków i upłynnienie ruchu na ulicach Gdańska jest budowa estakad w ciągu Armii Krajowej, nad skrzyżowaniem z ul. Łostowicką i al. Havla. Rakowski wskazał ten projekt jako kluczowy i obiecał, że już w przyszłorocznym budżecie znajdzie środki na taką inwestycję. Nie podał jednak jej kosztu.

- Nasze pomysły są spójne i przede wszystkim zdroworozsądkowe - podkreślał Rakowski. - Wiele z tych idei to pomysły mieszkańców, którzy na co dzień poruszają się po mieście i mówią o tych problemach od wielu lat. Chcemy skończyć z ideologicznym podejściem do ruchu kołowego, a zastąpić go filozofią zdrowego rozsądku.
Korki na al. Armii Krajowej miałyby - zdaniem Rakowskiego - zmniejszyć nowe estakady nad skrzyżowaniem z Havla i Łostowicką. Korki na al. Armii Krajowej miałyby - zdaniem Rakowskiego - zmniejszyć nowe estakady nad skrzyżowaniem z Havla i Łostowicką.

W dniu wyborów komunikacja bezpłatna



Kilkadziesiąt minut po konferencji Tomasza Rakowskiego na pętli w Oliwie z dziennikarzami spotkali się prezydentki i prezydent Gdańska, Sopotu i Gdyni.

Aleksandra Dulkiewicz, Magdalena Jachim i Wojciech Szczurek ogłosili, że - podobnie jak podczas jesiennych wyborów do Sejmu i Senatu - w dniu wyborów w niedzielę, 7 kwietnia, komunikacja miejska we wszystkich trzech miastach będzie bezpłatna.

Rozkłady komunikacji w twoim telefonie



Brak obowiązku posiadania ważnego biletu w tym dniu ma się - zdaniem rządzących - przyczynić do zwiększenia frekwencji wyborczej i ułatwić poruszanie się po mieście osobom starszym i niepełnosprawnym.

Porozumienie nie dotyczy pociągów na linii SKM i PKM. Tam - jak każdego innego dnia - sprzedaż biletów będzie utrzymana.

Nie ma korków tam gdzie widzi je Rakowski (15 opinii)

Tak jest w tym miejscu codziennie. Godzina 15:30 - wtedy wykonano zdjęcie i zrzut ekranu z map.
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.

Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.

Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku
Zobacz więcej
Tak jest w tym miejscu codziennie. Godzina 15:30 - wtedy wykonano zdjęcie i zrzut ekranu z map.
W miejscu zwężenia Grunwaldzkiej w Oliwie do 2 pasów korków nie ma bo nie ma co je tworzyć. Kolejne skrzyżowanie z Derdowskiego nie generuje dużego ruchu i jest lokalne.
Problem jest po drugiej stronie gdzie mamy przedsmak lewo- i prawoskrętów w Rybińskiego i Piastowską.

Przywrócenie 3 pasów uczyniłoby zieloną linię w nawigacjach jeszcze bardziej zieloną. Stracili by piesi i rowerzyści a i miejsc parkingowych byłoby mniej.

Czysta demagogia i populizm dla zdobycia poklasku
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (660) ponad 10 zablokowanych

  • Komunikacja to powinna byc bezplatna cały rok anie tylko na wyborach boja sie ze moga przegrac jakwidac

    • 6 3

  • Dodatkowo Rakowski wcześniej mowił

    Że przyjmie do Gdańska okrągłe zero emigrantów co mu Tusk będzie kazał przyjąć i już to podpisał Ma mój głos.

    • 10 4

  • Bezpłatna komunikacja w wybrane dni- nie wiem w czyją stronę jest to ukłon, osoby kupujące bilety miesięczne, które są głównymi

    sponsorami systemu FALA są kompletnie pominięte w tego typu przywilejach.

    • 5 0

  • (1)

    Takie myślenie mi sie podoba. Wszyscy gadaja na mieszkańców południa ze widziały gały co brały i niech stoja w korkach. A tym czasem wszyscy chcą mieszkać w dzielnicach które budował komuna, chcą jeździć drogami która budowała komuna i jeździć skm która budowała komuna. Chcą mieć blisko do szkoły i przedszkola która także budowała komuna. Chcą mieć blisko przychodnie która wybudowała im komuna!!!! Okazuje się dzielnice ktote powstały za komuny staja sie nagle elitarne i drogie

    • 9 3

    • Wiesz dlaczego? bo tam jednak były założenia urbanistyczne, plany, myślenie o spełnianiu potrzeb. A obecnie w Gdańsku się po prostu sprzedaje kawałek ziemi i deweloper buduje na maxa. A co go obchodzi, ze sklep spożywczy, przedszkole, czy przystanek są bardzo daleko? Nic. Ale to rozumiem, nie jego "biznes". Ale że to nie obchodzi miasta?! To już pokazuje, że oni w oogle się nami nie przejmują. Zero. I jesli tego nie zmienimy, to będzie tylko, ale to tylko gorzej.
      Dlatego nie Dulkiewicz. Rakowski może być. Każdy kto nie jest z układu może być.

      • 2 0

  • Przed każdym samochodem będzie biegł umyślny z PiS z chorągiewką.

    • 3 11

  • (1)

    Jeśli chodzi o PiS to Oni mają najlepsze pomysły jak przyciągać kasę do swoich kieszeni !

    • 3 14

    • PO zawsze za to wie jak wydać nie swoje na głupie pomysły

      • 3 0

  • Koniec z Dulkiewicz

    Już pisałem o tym wcześniej. Korki są przez to, że Dulkiewicz (która kontynuuje politykę budynia) zezwoliła na patodeweloperke w Gdańsku, zweża drogi na rzecz ścieżek dla peda-larzy oraz buduje bariery dźwiękowe dla koni na owczarni zamiast poszerzyć całą obwodnicę. Precz z Dulkiewicz!!!

    • 19 4

  • Buahahaha, buahaha.

    A kto ma inwestować? Rydzyk? Obajtek?
    A teraz unia juz dobra, gdy pieniądze na projekty wydaje? Co za zakłamani ludzie. Dobrze, że ta partia już się rozpada. Nawet kandydaci si samorządów ukrywają logo pisu A czarnek wnosi o zmianę nazwy partii.
    Katastrofa. Pójdą siedzieć,niechybnie.

    • 2 12

  • I mają rację, nie to co KOalicja zdrajców co chce mordować nienarodzonych i to ich główny POstulat POza KOrytem

    • 12 2

  • Przecież to czysty populizm, zresztą jak zwykle w tej partii. (2)

    Pozorowanie działania, większość ich pomysłów właśnie albo zwiększy korki w mieście albo je przesunie :D Nikt z nich nawet nie skonsultował się z żadnym inżynierem ruchu, nie przeczytał żadnej książki. Czytają za to wykop i forum 3miasto, tam się domorosłym specjalistom (którzy te korki zresztą tworzą) wydaje że znają rozwiązania, a potem się okazuje że to gaszenie pożaru benzyną.

    • 5 16

    • A ty przeczytaleś jakąś książkę, czy tylko profil Aleksandry Dulkiewicz czytasz?

      • 4 3

    • Ola sie skonsultowała i co roku jest gorzej taki to inżynier ruchu jest na etacie

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane