• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z gdyńskiej komunikacji

JAGA
10 lutego 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Nowy autobus i nowy trolejbus ruszył w poniedziałek na gdyńskie drogi. Oba pojazdy nie są standardowe. Autobus jest pierwszym z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów. Trolejbus - to gdyński wynalazek.

Fabrycznie nowy autobus Solaris Urbino 12 zakupiony został z własnych środków przez Przedsębiorstwo Komunikacji Autobusowej. Pojazd zabiera 104 pasażerów w tym 31 na miejscach siedzących. Czym się różni od innych?

- To krótki autobus wyposażony w bardzo dużej mocy silnik - 285 koni mechanicznych - i pierwszą w naszej sieci komunikacyjnej sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Bardzo rzadko zdarza się, żeby w autobusach miejskich były skrzynie pięciobiegowe, a ta jest sześciobiegowa. Ma ona tak planować pracę silnika, aby autobus poruszał się płynnie, z bardzo dużym przyśpieszeniem, a silnik pracował o wiele ciszej.

Sześciobiegowe stopniowanie ma spowodować dla przewoźnika obniżkę kosztów eksploatacji. Ten model spala ok. 30 litrów na 100 km, podczas gdy niektóre krótkie autobusy palą i 45 l. Pasażerowie będą się też cieszyć z ergonomicznych, specjalnie wyprofilowanych siedzeń
Trolejbus mercedes O405N jest drugim z tzw. przerobionych. Jest zbudowany na bazie autobusu niskopodłogowego z 1995 r. do którego wmontowano aparaturę elektryczną z kasowanych trolejbusów marki jelcz. To alternatywa dla remontów kapitalnych, a jednocześnie ogromna oszczędność. Pasażerowie z kolei odbierają ten pojazd jako nowy. Zakup nowego trolejbusu to wydatek 1 mln 200 tys zł. Cena trolejbusu stworzonego według gdyńskiego pomysłu to 200 tys. zł.
Od niedawna kursuje nowa linia 510 łącząca centrum Gdyni z lotniskiem.

- Korzystają z niej głównie przyjezdni, którzy decydują się nie wysiadać z pociągu w Gdańsku - mówi Marcin Gromadzki. - Ze względu na nasz autobus jadą specjalnie do Gdyni i przesiadają się na autobus 510 na lotnisko. Kłopoty mamy jedynie z niepunktualnością samolotów, które bywa, że przylatują nawet kilka godzin później.

Na razie autobusem tej lini jeździ średnio ok. 10 osób, ale zdaniem ZKM to już nie jest źle.
W roku 2004 wprowadzono do komunikacji miejskiej w Gdyni 30 nowych pojazdów bez obciążania budżetu miasta. Obecnie kursuje tu 196 wozów niskopodłogowych
Głos WybrzeżaJAGA

Opinie (127) 1 zablokowana

  • ______666_______

    Czy jesteś może ładnym chłopakiem?

    • 0 0

  • ...NO COSty :) JA jestem Pedofilem z Magistratu, korzystajacym z Gdynskiej Komunikacji, aby ukryc sie przed polujacymi na Mnie blyskotliwymi Polucjantami :D:D:D

    • 0 0

  • do _____666______

    ale mimo tego możesz być ładnym chłopakiem, czy nie?

    • 0 0

  • ______666______

    Plany lini do Oliwy owszem są ale przeciwne zaczynaja robiś sie tej inwestycji władze Sopotu i gdańska, jest koncepcja przedłużenia trasy do Rumi i Kazimierza (przez Rumię), dodatkowo pewna jest linia na Kacze Buki, Dąbrowę, Witomino i Fikakowo, raczej na razie nie bedzie linii na Obłuże i Oksywie- estakada została tak zaprojektowana i wybudowana że nie ma możności pociągnięcia sieci ani puszczenia linii, możliwe bedzie to dopiero po wybudowaniu tzw Nowej Wisniewskiego i Nowej Kwiatkowskiego (bliżej Elektrociepłowni)- wtedy jest przewidziany rozwój sieci na te dzielnice

    • 0 0

  • TAK :-)

    • 0 0

  • Gdyńska komunikacja

    ok , gratulacje - będzie jeszcze lepiej jeśli będzie moŻna skorzystać z kursów lotniczyck Gdańsk - Wrocław bo przecież expresy juz nie kursują w tamtą stronę. Może ktos chce na tym zarobić i ZKM i linie lotnicze ??? a naprawdę warto - bo to co pozornie jest porażką może siĘ stać waszym sukcesem - wiem coś o tym. POWODZENIA!!!

    • 0 0

  • ...poruszał się płynnie, z bardzo dużym przyśpieszeniem

    Oby tylko pasażerowie sie nie zaczęli poruszać z b. dużym przyspieszeniem... ;-) Żal mi tych pasażerów, szczególnie starszych w tych zwykłych trajtkach, a co dopiero w tym potworze ;-))))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane