- 1 Podpalacz i morderca w rękach policji (57 opinii)
- 2 Poszukiwania 36-latka na Stogach (105 opinii)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (84 opinie)
- 4 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (59 opinii)
- 5 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (143 opinie)
- 6 Ubywa mieszkańców i rozwodów (408 opinii)
Z gdyńskiej komunikacji
Fabrycznie nowy autobus Solaris Urbino 12 zakupiony został z własnych środków przez Przedsębiorstwo Komunikacji Autobusowej. Pojazd zabiera 104 pasażerów w tym 31 na miejscach siedzących. Czym się różni od innych?
- To krótki autobus wyposażony w bardzo dużej mocy silnik - 285 koni mechanicznych - i pierwszą w naszej sieci komunikacyjnej sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Bardzo rzadko zdarza się, żeby w autobusach miejskich były skrzynie pięciobiegowe, a ta jest sześciobiegowa. Ma ona tak planować pracę silnika, aby autobus poruszał się płynnie, z bardzo dużym przyśpieszeniem, a silnik pracował o wiele ciszej.
Sześciobiegowe stopniowanie ma spowodować dla przewoźnika obniżkę kosztów eksploatacji. Ten model spala ok. 30 litrów na 100 km, podczas gdy niektóre krótkie autobusy palą i 45 l. Pasażerowie będą się też cieszyć z ergonomicznych, specjalnie wyprofilowanych siedzeń
Trolejbus mercedes O405N jest drugim z tzw. przerobionych. Jest zbudowany na bazie autobusu niskopodłogowego z 1995 r. do którego wmontowano aparaturę elektryczną z kasowanych trolejbusów marki jelcz. To alternatywa dla remontów kapitalnych, a jednocześnie ogromna oszczędność. Pasażerowie z kolei odbierają ten pojazd jako nowy. Zakup nowego trolejbusu to wydatek 1 mln 200 tys zł. Cena trolejbusu stworzonego według gdyńskiego pomysłu to 200 tys. zł.
Od niedawna kursuje nowa linia 510 łącząca centrum Gdyni z lotniskiem.
- Korzystają z niej głównie przyjezdni, którzy decydują się nie wysiadać z pociągu w Gdańsku - mówi Marcin Gromadzki. - Ze względu na nasz autobus jadą specjalnie do Gdyni i przesiadają się na autobus 510 na lotnisko. Kłopoty mamy jedynie z niepunktualnością samolotów, które bywa, że przylatują nawet kilka godzin później.
Na razie autobusem tej lini jeździ średnio ok. 10 osób, ale zdaniem ZKM to już nie jest źle.
W roku 2004 wprowadzono do komunikacji miejskiej w Gdyni 30 nowych pojazdów bez obciążania budżetu miasta. Obecnie kursuje tu 196 wozów niskopodłogowych
Opinie (127) 1 zablokowana
-
2005-02-10 15:42
Punktualność autobusów w Gdańsku
to oddzielny temat - praktycznie rzecz biorąc parodia. Wystarczy postać sobie na pętli autobusowej przy Jana z Kolna. Autobus ma odjechać np. o 13.20, a o 13.23 kierowca łaskawie wychodzi sobie z budyneczku, zapali papierosa, potem idzie do autobusu i odwija któreś tam z kolei śniadanie, czytając przy tym gazetę, w efekcie czego autobus rusza jakieś 8-10 minut po czasie. Zapytany na którymś tam z kolei przystanku o przyczynę spóźnienia rozbrajająco twierdzi, że stał w korkach. Poobserwujcie trochę, a zauważycie że taka sytuacja nie jest tam rzadkością.
- 0 0
-
2005-02-10 15:50
no proszę a mi mówił, że dłużej stoi na przystankach bo sprzedaje bilety
najgorsze badziewie jakie znam to linia 142- 0 0
-
2005-02-10 16:06
162
też nie jest zły - zdarzyło mi się raz, że nie pojechały trzy z rzędu (a to godzina czekania na przystanku!), wreszcie czwarty przyjechał nabity ponad granice możliwości, a nagabywane ZKM jowialnie stwierdziło, że mieli "kłopoty techniczne" i nic nie mogli poradzić.
- 0 0
-
2005-02-10 16:06
zaspa to najlepszy przykład takiej zabudowy i badziewia umysłowego "projektantów"
galluxie, nie dyskutuj o czmś co sie nie znasz co ty wiesz o ekistyce i konkursach i budownictwie, no przepraszam wyłaczam "atomowke". Wpasowałeś sie w secesyjny Sopot i sie ciesz.
- 0 0
-
2005-02-10 16:25
jako zodiakalny bliźniak dysponuje dwoma lokalami jednym w sopocie czyli dziupli albo pułapce na kociaki i M-coś tam na morenie
akurat jako tzw inwestor zastępczy czyli DRMG przyłożyłem te reNke i do zaspy i moreny
zaspy nie lubie tak jak nie lubie podobnych blokowisk
mieszkając na morenie już prawie 20 lat znam 3 ulice na krzyż i nigdy nie umiem powiedzieć, gdzie jest dana ulica oprócz mojej i kolumba gdzie wsiadam (przeważnie)
po prostu nie pogodziłem sie z przymusową zsyłką i kiedy tylko mam okazje bawie w sopoćkowie
jak wczoraj:) słoneczko kafary tłuką pale pod nowe molo tłumek gapiów obserwuje postep robót zmarzłem to nic 3 minuty drogi czeka cieplutka dziupla z herbaciną i prądem trzyfazowym...- 0 0
-
2005-02-10 16:26
badziewia umysłowego "projektantów"
badziewie umysłowe to ty tu reprezentujesz. Czy ty w ogóle wiesz jak miała wyglądać Zaspa, jaka miała mieć komunikacje. To Wałęsa, za mieszkanie tu zrewanżował sie bazarek jakiego nawet w Rumuni nie zobaczysz. Był proj. rewitalizacji, ale władze miasta nic nie robią aby to zmienić, bo spółdzielcy i tak za wszystko zapłaca a oni tylko podwyzszają podatki, bilety nawet drogi niepotrafia naoprawic. Szkoda pisać.
- 0 0
-
2005-02-10 16:33
nie obrażaj mnie bez powodu
pamietam dziecko zaspe jeszcze jako gdańsk-lotnisko i startujące z płyty lotniska Li-2 przelatujące po starcie nisko nad peronem
wolałem tamtą zaspe- 0 0
-
2005-02-10 16:34
"ale władze miasta nic nie robią aby to zmienić, bo spółdzielcy i tak za wszystko zapłaca "
nie władze miasta tylko zarząd spółdzielni i nie ONI tylko ty jako spółdzielca jesteś odpowiedzialny za swoje otoczenie
wałese i te sprawy zostaw w spokoju- 0 0
-
2005-02-10 16:36
tzw inwestor zastępczy czyli DRMG
To ty spowodowałeś ten burdel, że teraz nie można wydzielić właściwego gruntu i nabycia praw własnościowych. Nie zwracaliście uwagi na podz. ewid.okregow. nr działek , o ksiegach wieczystych, kart map nie wspomne. Byłem nie raz w biurze Inwest.Zastęp. gorszych ignorantów nie spotkałem w życiu. Przyznam sie, że z sukcesem (ale oparło sie to o prokuratora) zmieniłem wasze głupie decyzje.
- 0 0
-
2005-02-10 16:48
pracowałem w dziale dostaw inwestorskich i w dupie miałem dokumentacje terenowo-prawną:)
było to w latach 1975-77 zatem amnestia objęła już moje czyny:))- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.