• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • węzeł

    Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.

    a ja pytam kto sprawowałnadzór nad projektem który trzeba teraz poprawiać?

    • 16 0

  • 162 wiecznie spóźniony

    koniecznie zmieńcie godziny kursowania 162 wrzeszcz pkp ->> orunia górna!!!!

    wieczorne kursy 20:59 i następny dopiero 21:19

    pracując we wrzeszczu mam dzień w dzień problem z dojazdem do domu.
    Prace kończymy o 21:05 na przystanku jesteśmy o 21:10. Więc mam o 21:19 autobus który planowo powinien być na pętli łostowice o 21:39. O 21:40 mam 175 w kierunku Maćkowy niestety 162 nigdy nie był na czas!!!!

    Zmieńcie godzinę odjazdu na 21:15!!!!!!!

    • 7 2

  • 167 168

    Oj chyba ztm ma ludzi za głupców. Może byśmy zablokowali na cały dzień pętle w Siedlcach i zażądali zwolnienia prezesa ztm ze stanowiska? Nie prawda jest ze problemem jest ulica kartuska. Korkuje się ale przy Emausie przy zjeździe z góry. Skoro jednak twierdzą że jest winna kartuski to dlaczego nie ma zjazdu na pętle Siedlce tuż za przystankiem Emaus? Tylko nienaturalnie jakaś zawracanka tuż przy pętli. Sama pętla to porażka. Kto to odebrał. Ludzie wysiadajacy z autobusu popycha a ludzi pod tramwaj. Juz nie długo będę tam tragedia. Mam nadzieje ze prokurator zawita do ztmu. Cyrk i to dopiero się zaczną bo idzie zima. Będziemy jak idiomy czekać tam po 30 minut na 167 168 po czym podstawia zdezelowanymi małego bzyczka.

    • 29 1

  • ciągle czekam na wyjaśnienie ZTM (1)

    dlaczego zabrali wiele kursów 127, 129, 124.

    sensownego rozwiązania sprawy likwidacji 142, 183.

    nadal nie rozumiem, JAK TRAMWAJ JADĄCY DO GDAŃSKA ma się do autobusów jadących do Wrzeszcza.........

    • 29 1

    • czekam na przywrócenie kursowania tych linii jak było przed zmianami

      ja też tego nie rozumiem Tramwaj do Gdańska a likwidacja autobusów do Wrzeszcza. Jedno z drugim nie jest powiązane.

      • 11 0

  • 167

    Zablokujmy w weekend kretynski węzel przesiadkowy Siedlce. Ztm myśli ze ma do żywienia z motłochem.

    • 20 1

  • 143, 117 (1)

    A co z tymi liniami?? Żeby w weekend były przerwy połtora godzinne?? Luuudzieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • 7 0

    • Karnowskiemu pasuje

      on za to płaci

      • 0 0

  • 167 i 168 - rozkład sobie, autobusy sobie... obecnie w szczycie jeżdżą nie co 10, a co 20 minut !

    W tej chwili autobusy Jasień - Siedlce i Siedlce - Jasień w godzinach szczytu mające kursować naprzemiennie co 10 minut w rzeczywistości kursują co około 20 minut jadąc jeden za drugim. 168 przyjeżdża z Wrzeszcza po południu wiecznie spóźniony, to samo jest rano z Jasienia. Zmiana spowoduje co najwyżej, że będą w szczycie jeździły co 15 minut, zamiast co 20. No i korki przez to będą większe. Bez poprawy możliwości przejazdu autobusu - przez skrzyżowanie Kartuska / Łostowicka - jadącego od strony Jasienia zmiana niewiele da. Autobus, żeby przejechać przez to skrzyżowanie potrzebuje kilku zmian świateł, bo nie ma miejsca by się przemieścić w kierunku Siedlec.

    • 17 0

  • Dyrekcja ZTM powinna zostac zdymisjonowana

    Nalezy zmniiejszyc ilosc numerow linii i zwiekszyc częstotliwosc, w przypadku opóznienia lub wypadniecia wozu, szybko będzie nastepny.
    Zliwidowac linie widma, mające po 4 kursy dziennie, i tak jezdzą puste.
    Zrobic prawdziwe dowozówki do skm pkm, krotka trasa (punktualnosc) wysoka częstotliwosc.
    To wszystko było za komuny, ale samozwańczy fachowcy od siedmiu bolesci ten system rozmontowali.
    Z komunikacji miejskiej jaką kiedys mial Gdansk i Trojmiasto mamy komunikację gminna.
    A z innej beczki to chciałbym zeby Sopot z Oliwą byl lepiej skomunikowany, np jakas linia z dolnego sopotu, przez dąbrowszczaków i jp2 do zaspy

    • 19 0

  • A Kowale? (2)

    Dojazd na Kowale utrudniony bo każdy autobus z pętli Świętokrzyska wyjeżdża tuż przed dojeżdżającym do niej tramwajem lub autobusem.
    Na kolejny trzeba czekać najczęściej najmniej pół godziny...
    Wolę w deszczu i śniegu na rowerze dymać niż denerwować się i płacić za stanie na przystankach i do tego krzywe gęby hamskich kanarów oglądać.

    • 12 3

    • 255 (1)

      A w sobotę i niedzielę pierwszy 255 odjeżdża o 10 a ja na 6 do pracy . I taxi ....Koszmar

      • 1 1

      • Do Grombali pretensje

        do swego wójta!
        Jak zapłacicie podateczki w Gdańsku, to może Gdańsk wam coś nowego puści.

        • 0 0

  • pętla

    Najpoważniejszym błędem jest ignorancja przejawiająca się w tym, że nikt z decydentów nie zna problemu dojazdu komunikacją miejską z autopsji. Wciąż fascynuje mnie na pętli Siedlce koncepcja park&ride polegająca na stworzeniu parkingów dla samochodów i rowerów (od tygodnia sprawdzam-stoi tam zaparkowany 1-sztuk jeden rower), ażeby podróżujący nimi ludzie mogli łatwo przesiąść się na komunikację miejską i w założeniu podróżować wygodnie/szybko/tanio/bezpiecznie" (hipokryzja;) . Przecież nikt z podróżujących samochodem, czy rowerem nie przesiądzie się na zapchany, wleczący się tramwaj (rowerem jest szybciej, a samochodem szybciej i wygodniej). Trzeba liczyć się z tym, że w takich warunkach, z tak fatalnie działającą komunikacją miejską (nie wspominając o fatalnej komunikacji na linii pasażerowie - decydenci od komunikacji miejskiej) nastąpi samoistny wzrost liczby samochodów w centrum Gdańska. Rozumiem, że decydenci wzięli ten wariant pod uwagę, że taki będzie rykoszetowy skutek ich działań. Faktem jest, że pętla autobusowa Jana z Kolna została- jak już ktoś napisał- sprzedana i obecnie stoi w tym miejscu niezwykle paskudny wielopoziomowy parking, więc miejsce na autobusy w przestrzeni miejskiej zostało niejako zlikwidowane, a szkoda, bo takie myślenie ogranicza, a nie poszerza horyzonty.

    • 33 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane