• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • Gdzie te zmiany.... ?!!!!

    nie ma słowa o przywróceniu na starą tarsę CZYLI wydłużeniu lini autobusowych
    167 i 168 do Dworca PKP/PKS.
    Bo jak teraz Ktoś, w domyśle - pasażer, będzie jechał linią autobusową
    na bilecie jednolinowym,to przesiadając się do tramwaju, musi skasować
    kolejny bilet, bo jazda na tym samym = mandat.....!!!
    To jest.. popie....one!

    • 38 3

  • zapomniana zaspa

    a kiedy "stara" Zaspa ta koło szpitala doczeka się bezpośredniego połączenia z centrum Gdańska.Przesiadki albo trochę marszu razem 45-50 minutek i już Centrum. PKM już jest, tramwaj na Morenę też a tu nadal komunikacja miejska to ostateczność.

    • 12 1

  • Kpina buta ignorancja a tytul...

    Juz mialem nadzieje ..... Ze zrozumieli , ze 167, 168 wracaja ze innie linie tez ..... A tu klops.., sciema, ciag dalszy ignorancji , buty ztm i um oraz p. L .. Teraz wiadomo dlaczego zostal wice prezesm ztmu i dlaczego szanowny P....t sie go pozbyl . Zle inwestycje, zle zaplanowane zle zmiany do czegos co mialo byc uzupelnieniem dodatkiem , mialo byc lepiej.... A jest masakrycznie.. Dziekuje Wam Panowie a po radnych nie zawiele sie spodziewam? Wiec od dwoch tygodni jezdze autem z jasienia - i chciaz dwa pkty sie zgadzaja szybciej , bezpieczniej , no troszke drozej ale wygodnie, bez tloku, w miare o czasie szczegolnie juz od siedlec. Polecam - bede tak jezdzil do czasu powrotu starych linii., pozdrawiam

    • 32 1

  • Ztm

    Niech wpierw ogarną rzkład w kierunku przegaliny a nie codziennie autobus sie spuznia albo wogóle nie przyjezdza a na chełm i łostowice od cu..ja tramwaji i autobusów i gdzie tu jest logika dla tego za bilety nie place

    • 0 3

  • 167,167

    Gratuluje pomyslu i informuje ze 167, 168 co 7 min to bzdura urzednicza one wszystkie zjada naraz i na petli bedzie niezla jazda. Czy szanowni urzednicy delikatnie nie chce uzywac brzydkich slow ale..... Czy nie rozumiecie - rozladuje problem przywrocenie starych kursow , tyle. Szanowny Prezydencie chociaz przyznajcie ze chodzi o ratowanie budzetu ZTN stad likwidacja ok 200 kursow autobusow np bylo ok 400 a tranwaji jest ok 200 , stad podwyzki dla miszkancow jasienia, zaborni, kielpina... Dlaczego???? Stad dla nich fajna jazda z dzielnic czesciowo objetych podatkiem pierwszej strefy tzn centrum!!!! Mam dosc tej sciemy, buty, wrecz chamstwa .... Wsiadam w auto ..,

    • 33 1

  • Tragedia

    Wszystko w porządku, ale mogliby pomyśleć również o ludziach, którzy chcą dojechać na godzine 8 do Nowego Portu oraz o ludziach, którzy codziennie modlą się, że dadzą radę wsiąść na przystankacg Plac Solidarności, Stocznia Północna itd. do tramwaju. Jest to istna tragedia, powinni pomyśleć nad przywróceniem lini nr. 1.

    • 16 1

  • istotna kpina

    O dziwo jedynie zdaniem ZTM zmiany są na plus,
    niech autobusy wrócą na stałe trasy do dworca, przecież przesiadanie się dwa lub trzy razy nie jest udogodnieniem lecz porażką ZTM.
    z Gdańska Głównego można już dojechać prawie wszędzie więc po co robić sztuczne węzły przesiadkowe, które tak na prawdę utrudniają ludziom życie zamiast je ułatwiać,

    Sama ilość mieszkańców Gdańska - Południa powinna być argumentem dla ZTM aby i tak jedyny autobus jaki jedzie zawiózł ich w komfortowych warunkach do Centrum miasta.

    • 24 2

  • 267 wydłużone, a kiedy 167

    267 zostanie wydłużona - OK.
    to samo zrobić z 167 - będzie choć jeden bus do dworca PKS, UM, szpitali, głównego miasta; na tramwaj można przesiąść się przy LO nr 8

    • 24 1

  • Jak zwykle....

    pan lis*icki pokazał gdzie ma mieszkańców!

    • 22 1

  • A czy pojawi sie oznakowanie pkm na dworcu we wrzeszczu?

    Poki co ludzie biegają po peronach zdezorientowani, nie ma żadnego oznakowania z którego peronu odjeżdża pkm. Nie wspominając o nieregularnych odjazdach i ciągłych spóźnieniach...

    • 24 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane