• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM bije się w piersi i zmieni rozkłady jazdy

Maciej Korolczuk
14 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze. Po wielu uwagach i krytyce, jaka spadła na ZTM po zmianach rozkładów jazdy, urzędnicy postanowili wprowadzić kolejne zmiany - tym razem na lepsze.

Od poniedziałku 21 września zostaną wprowadzone pierwsze korekty rozkładów jazdy linii autobusowych w Gdańsku. To efekt wielu skarg i negatywnych opinii podróżnych, którzy także w listach wysyłanych i publikowanych na naszym portalu domagali się zmian. - Stale wzrastające natężenie ruchu na drogach wymusza konieczność dostosowania rozkładów jazdy do aktualnej sytuacji - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak.



Czy jesteś zadowolony z zaproponowanych zmian?

Od początku września, gdy ruszyła nowa linia tramwajowa na Piecki-Migowo i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w dotychczasowych rozkładach jazdy dokonała się prawdziwa rewolucja. Zdaniem wielu mieszkańców, pasażerów i naszych czytelników "korekty" - jak określali wprowadzone zmiany gdańscy urzędnicy - okazały się zmianami na gorsze. Wiele kursów zostało wykreślonych, część linii zmieniła swoje trasy, część została skrócona lub skierowana w inne miejsca (np. na pętlę przesiadkową na Siedlcach, która również wymaga wielu poprawek).

Już w ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że władze miasta nie pozostaną głuche na wnioski wzburzonych mieszkańców i myślą nad wprowadzeniem kolejnych zmian - tym razem na lepsze.

Pierwsze zmiany od przyszłego tygodnia

W poniedziałek poznaliśmy szczegóły pierwszego etapu przywracania porządku w komunikacji miejskiej.

- Od pierwszego dnia funkcjonowania nowej siatki połączeń na bieżąco monitorowaliśmy sytuację. Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego obserwowali ruch pasażerów i autobusów na węźle integracyjnym Siedlce. Zbierali od pasażerów sygnały, opinie i sugestie dotyczące zmian wprowadzonych w komunikacji miejskiej - tłumaczy zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak. - Zarówno dane pochodzące z zapisu urządzeń SIP, w które wyposażone są pojazdy, rejestrujących rzeczywisty czas przejazdu, jak i cenne uwagi mieszkańców stanowiły podstawę do wprowadzenia korekt rozkładów jazdy. Pierwszy etap zmian wejdzie w życie już w poniedziałek 21 września - zapowiada Grzelak.
Będzie zielona fala dla tramwajów

W kolejnym etapie zmian jednym z priorytetów ma być wprowadzenie zielonej fali dla linii tramwajowych kursujących w ciągu ul. Kartuskiej i Rakoczego.

- Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. "zielonej fali" dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - dodaje zastępca prezydenta.
Co się zmieni?
Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii - zaznacza zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Korekty rozkładów jazdy czekają również linie autobusowe 167, 168 i 267.
- Z powodu konieczności pilnej poprawy punktualności i regularności kursowania, wprowadzone zostaną korekty do rozkładów jazdy linii 167 i 168, uwzględniając coraz trudniejsze warunki ruchu drogowego na ul. Kartuskiej, powodujące opóźnienia. I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) - zapowiada Zomkowski.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS. Odjazd z przystanku "Dworzec PKS" nastąpi o godz. 05:22. Autobus zatrzyma się na przystankach "Nowe Ogrody", "Tarasy (Bema)", "Zakopiańska" i "Siedlce". W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki "Zakopiańska" i "Urząd Miejski".
- Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom - wyjaśnia Zomkowski.

Opinie (575) 4 zablokowane

  • Na odcinku Siedlce dworzec zlikwidowano tyle autobusow a wzamian nie dali tramwajów co spowodowało ze tramwaje są przepełnione

    • 17 2

  • Nie po to władze miasta za grube miliony budowały PKM, żebyście dalej jeździli 142 do Wrzeszcza. (1)

    Na Brętowie macie przesiadać się na PKM, płacić i jechać koleją do Wrzeszcza. Jak przywrócą 142, to jeszcze się okaże, że PKM jest niepotrzebna, bo nikt nie jeździ.

    • 33 10

    • Bzdury!!!

      To nie miasto budowało PKM-ke, a województwo. Mało tego. Budowa tej linii po krzyżowało plany miasta, wg. których miał powstać szybki tramwaj na lotnisko.

      • 3 0

  • Poprawcie rozkład jazdy S i 22!!!

    wieczne spóźnienie i tłok - to do ZKM Gdynia

    • 3 6

  • W końcu to pasażerowie na co dzień korzystający z autobusów,tramwajów,czy z PKM -ki wiedzą najlepiej !!! Dobrze że poszli po rozum do głowy.

    • 7 1

  • De bile nami rzadzą ....

    to i mamy zmiany na lepsze ...

    • 16 1

  • Panowie powrot do starej czestotliwosci lini 127 i 129. Zabrano nam na Mysliwskiej kilkadziesiat polaczen

    Ludzie tez nie pracuja tylko od 8 do 15. Spora grupa osob pracuje nawetdo 20 i pozniej!!!

    I dlaczego autobusy na Mysliwskiej jada prawie jeden po drugim?

    • 25 2

  • Dojazd do stoczni ulicą Jana z Kolna to katastrofa ludzie ściśnięci jak sardynki (3)

    ZTM zupełnie nie ma pojęcia o tym które trasy w jakich godzinach są najbardziej uczęszczane przez pasażerów, trasa przez Ul. Jana z Kolna w godzinach porannych zawsze były tramwaje pełne ludzi teraz kiedy nie jeździ tą drogą 10 oraz 1 to po prostu jest masakra zamiast zwiększyć częstotliwość kursowania w tym rejonie w godzinach szczytu to jeszcze zmniejszono zabierając 1 a 10 puszczano inną trasą w efekcie tramwaje linii 7 i 8 nie są w stanie przewieźć tylu pasażerów większość idzie piechotą do pracy ,pasażerowie w tramwajach są ściśnięci jak sardynki w puszce gdyby doszło do katastrofy to by była prawdziwa masakra .ZTM nie monitoruje ile osób danymi liniami jeździ w określonych godzinach widziałem źe niektóre linie przez aleja Grunwaldzka jadą prawie puste a więc można by było w godzinach porannych i popołudniowych puścić więcej tramwajów linią 7 i 8 należy natychmiast zwiększyć dwukrotnie ilość kursów w godzinach szczytu liniami 7 i 8 i nie narażać pasażerów na duży dyskomfort podróży i niebezpieczeństwa z tym związane płacimy za bilety i źądamy ludzkich warunków podróżowania komunikacja to nie transport przedmiotów ,ludzi przewozicie uświadomcie to sobie łamiecie przepisy ile osób powinno jechać tramwajem a ile jeździ są nawet dwukrotnie przepełnione

    • 30 2

    • Ciekawe, gdzie ty widzisz te puste tramwaje na Grunwaldzkiej

      bo ja je widzę właśnie na Jana z Kolna - przez cały weekend i od 9 do 15 w dni robocze.

      • 4 1

    • trol z Gdyni

      nie czytać

      • 2 1

    • Skoncza Hucisko u 10 powroci na stara trase

      • 0 1

  • Nalezy przywrocic nr 1,gdyz z Chelmu nie mozna dojechac do Nowegp Portu.Sama 7 nie zalatwi tego problemu.chybq ze bedzie jezdzic caly dzien.

    • 14 1

  • 127, 168 (1)

    Proponuję wydłużyć linię 127 do przystanku Jasień - Pólnicy, wówczas można byłoby zlikwidować całkiem nieprzydatną linię 955. Pierwszy kurs tej linii jest o 7.20 kiedy większość ludzi jest już dawno w pracy.

    Z niecierpliwością czekam na korektę rozkładu jazdy linii 168. Od początku jej funkcjonowania na Uphagena dzień w dzień przyjeżdża spóźniona. Zaczynała od 6 minut opóźnienia do 15 minut w dniu dzisiejszym, a korków o godzinie 6 jeszcze nie ma.

    Zmiany jak na razie na niekorzyść. Wychodzę 7 minut wcześniej, a przyjeżdżam do pracy 8 minut później niż przed zmianami, tj. przed likwidacją 264 :(

    • 28 1

    • Popieram w 100%! pisałam nawet w tej sprawie do ZTM - oczywiście żadnego odzewu.
      Ten autobus 955 to jakaś kpina - wyjeżdżając o 7:20, jest się we Wrzeszczu dopiero o 7:52 (brawo za idealny brak skoordynowania autobusu jeżdżącego tylko po to, by dowozić na PKM, z odjazdami tychże PKMek), a przecież większość ludzi nie pracuje w zasięgu 5min spacerem z Wrzeszcza PKP.

      Ostatnie kursy po 19? Czy oni uważają, że ludzie jedyne, co robią w życiu, to dojazd z i do pracy? A co z wyjściem gdziekolwiek wieczorem? PKMki kursują całkiem często i długo, jednak dojechać się już do nich kompletnie nie da :/

      • 5 1

  • 124????

    Jedyny bus w dolnym Wrzeszczu na Hallera i Kościuszki jest przystanek i zmniejszona częstotliwość jak ludzie maja dojechać na SKM ??? Do pracy? !! Ja się pytam gdzie są pieniądze za las?

    • 26 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane