• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM pyta mieszkańców i zmienia kursowanie autobusów

Jakub Knera
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną. ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną.

Zarząd Transportu Miejskiego bierze pod uwagę opinie mieszkańców i zmienia sposoby kursowania autobusów. Na pierwszy ogień pójdzie linia 254 z Oruni Górnej, która będzie zatrzymywać się na większej liczbie przystanków.



Czy chciałbyś zmienić przebieg którejś z linii komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W godzinach szczytu ze śródmieścia Gdańska na Orunię Górną jeżdżą dwa autobusy: 154 i 254. Pierwszy to linia zwykła, drugi - pospieszna. Po zjechaniu z Oruni Górnej, zatrzymuje się tylko przy ul. Ptasiej, a potem dopiero przy Bramie Wyżynnej. Tymczasem ZTM zapowiedział, że od końca lutego autobus będzie zatrzymywać się także przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska i na przystanku Zaroślak zobacz na mapie Gdańska.

Nie wszystkim to się podoba. Twierdzą, że 254 straci przez to swoją zaletę linii pospiesznej

- Jeśli dojdzie do takich zmian, bez znaczenia będzie czy wsiądziemy w 154 czy 254 - narzeka pani Agnieszka, mieszkanka Oruni Górnej. - Jaki jest sens tworzenia dwóch linii, które będą jeździć niemal tak samo? Nowe przystanki sprawią, że czas przejazdu wydłuży się od 5 do 10 minut!

Jednak ZTM przekonuje, że za zmianą jest większość mieszkańców Oruni Górnej. Skąd to wie? Z przeprowadzonych kilka dni temu badań.

- 20 stycznia zrobiliśmy sondaż na Oruni Górnej, w którym ponad 64 proc. mieszkańców oceniło, że autobus powinien zatrzymywać się na dodatkowych przystankach. Kolejne 15 proc. uznało, że to zły pomysł, ale zmieniło zdanie, gdy im uświadomiliśmy, że w korku na Trakcie Świętego Wojciecha autobusy i tak stoją - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Wielu mieszkańców stwierdziło, że przystanek przy Sandomierskiej pozwoli im się przesiąść w autobusy jadące w stronę Pruszcza.

Zomkowski przekonuje, że dwa dodatkowe postoje wydłużą czas jazdy o minutę. Czy jednak jest sens aby istniały dwie różne linie skoro jeżdżą niemal tak samo?

- 254 nie zatrzymuje się na trzech przystankach, na których postój ma 154 - tłumaczy.

Podobne wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego. Także w tym badaniu większość opowiedziała się za zmianą.

- Mieszkańcy często zgłaszają się do nas z pomysłami na usprawnienie kursowania autobusów. W przypadku linii 254 bardzo długo przekonywali, że dwa dodatkowe przystanki są potrzebne - tłumaczy Adam Kaszubowski, prezes PSMTM.

Miejsca

Opinie (336) 7 zablokowanych

  • innym pasuje drugim nie i tak zawsze bedzie a wiec zastanowcie sie czy rzad pod gore robi czy my sami sobie

    • 6 3

  • 126 do Żukowa codziennie i częsciej (5)

    a nie tylko od poniedziałku do piątku i to 6 razy dziennie...

    • 11 7

    • To (3)

      To zróbcie sobie własną komunikacje.

      • 8 3

      • komunikacja na innych zasadach działa (2)

        mam nadzieję, ze kiedyś
        będzie ci to dane zrozumieć

        • 2 3

        • (1)

          macie pksy?

          • 5 1

          • ja mialem ale wyszły z mody i zgoliłem

            • 0 1

    • jak burmistrz za to zapłaci...

      to i 20 razy dziennie tam pojedziemy

      • 5 0

  • 111

    • 5 5

  • możnaby zlikwidowac 166 i puscic czesciej 112 i 186 (8)

    swoją drogą dobrze ze 212 dali...ale i tak wyspa i okolice są słabo skomunikowane.

    • 13 5

    • Niedługo zlikwidują linię 212 . Za mała frekwencja . To pewne .

      • 5 0

    • Moim marzeniem jest aby 112 zajeżdżał na wieś Koszwały. Znam tam wielu ludzi którzy muszą chodzić 4km aby dojechać do pracy (np. rafinerii) czy też do szkół

      • 7 0

    • a dlaczego zlikwidować 166 kiedy on jeździ aż na Morenę
      pomyśl trochę jest to autobus w godzinach szczytowych
      niekiedy korzystam z niego

      • 2 4

    • tez korzystam z 166 z moreny wiec nie zgadzam się z likwidacją, trzeba myśleć nie tylko o sobie,

      • 1 4

    • są słabo skomunikowane (1)

      Hehhe
      co 30 minut autobus weekendy dla 10 osób, a wam źle?

      • 1 4

      • w weekendy moze i tak

        zreszta jak wszedzie . a tramwaje 11 czy 6 nie tylko w weekendy ale w zwykle dni wieczorem jezdza puste. juz nie wspomne o 118 i 108

        • 3 0

    • wydłużyć

      można by zlikwidować linię 166, 130, 184,ale zrobic tak aby 112 jechał z dworca dalej tak jak 210 na suchanino i morene jak linia 384, ale na morenie zajeżdzał na myśliwską

      • 2 1

    • niezła lipa jak 212 zlikwidują. jak za mała frekwencja to niech do dworca puszczą

      jest teraz buspas wiec nie jest tak żle

      • 2 0

  • (2)

    ojej bo panie bedzie 5-10 minut pozniej straszne!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 5 13

    • 5-10 minut CODZIENNIE

      • 3 0

    • bus się spóźnia 20-30 min wiec fakt ze się nie zatrzymuje na wszystkich przystankach jeszcze

      czasem kogoś podratuje, a jeśli on się jeszcze zacznie wszędzie zatrzymywać, ludzie kupować bilety- bo mimo czasem że kiosk jest obok, i czekają na busa 10 min to nie łaska kupić w kiosku( są czasem sytuacje, że nie ma biletow w kiosku- ale nie jest też tak, że zawsze ich brak!!). Więc tak 5- 1 min robi ogromną różnicę

      • 3 0

  • 111

    bezsens bus pas pusty a 111 na toruńskiej w gigant korku stoi....... czas przejazdu o ok 30 minut dłuższy.....

    • 11 2

  • Przywrócić 120 z normalnym rozkładem! (1)

    • 10 4

    • przywrocic, co oni nam na tym dolnym miescie zroibili za cyrk?
      120 5 razy w ciagu dnia w godzinach nikomu nie potrzebnych
      a 111 zapchane jezdzace az z gorek zachodnich!

      • 4 1

  • jasień pipidówa (3)

    Pozdrawiam wszystkich mieszkańców Jasienia, którzy biegają przez pole (błoto- nie błoto, śnieg po kolana itp itd), aby skorzystać z linii 127 do Wrzeszcza. Opłaca się to bardziej niż oferowana przez miasto linia 164, która jeżdzi tylko w dni powszednie, i to wyłącznie w trakcie roku szkolnego. A godziniy odjazdów jak na głębokiej wsi- tj co godzinę lub półtorej z wielką luką w samo południe trwającą ponad 3 godziny. To jest dopiero cywilizacja!!

    • 30 3

    • Sorry, ale jak coś jest dalej niż 1km od SKM to już nie jest miastem

      • 3 6

    • (1)

      Jasień należy do miasta Gdańska. Także twierdzę że powinni zwiększyć częstotliwość bo chodzenie przez tzw poligon wcześnie rano nie należy do najciekawszych rzeczy.

      Większość z mieszkańców wsiada w autobus lub tramwaj i od przystanku do domu pokonuje za pewne nie więcej niż 500m (chyba że ktoś mieszka w lesie) i ma to gdzieś.
      Idąc na poligon więcej niż 1km i jadąc do Wrzeszcza 127 oszczędzają około 20 minut, niż jakby jechali do Gdańska (w zatłoczonym!) i przesiadali się na tramwaj.

      Poprawienie łączności poprzez zwiększenie częstotliwości 164 jest na prawdę dobrym pomysłem.

      • 3 0

      • Pamietajmy tez

        Ze zeby juz jechac PRZEZ GDANSK najpierw musi autoubus do tego GDANSKA przyjechac... a zdarza mu sie to srednio raz na 40 minut ;)

        Dlatego rowniez biegam przez bloto! Moze po prostu zrobmy petycje i niech poloza nam kilka betonowych blokow, postawia ze dwie latarnie i fru ;) Kto jest za?

        • 1 0

  • 333

    Ja tu widzę samych specjalistów od komunikacji: "zlikwidować ta linie, dajcie tą". Zapewne duża większość to chce więcej autobusów do siebie... A mówicie, iż polityce tylko dla siebie biorą.

    • 11 2

  • (4)

    Może częściej linia 210? Obecnie spóźnia się pół godziny albo więcej.

    • 23 3

    • popieram!!!!!

      • 4 0

    • Większa ilość autobusów zmniejszy opóźnienie ? Bzdura.

      • 3 4

    • przynajmniej w godzinach szczytu co 15 minut, coraz częściej nie przyjeżdża 1-2 wogóle a nastepny za godzinę. tragedia !

      • 0 0

    • zgadzam autobus zamiast kilka minut po 19, przyjeżdza o 20:30

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane