• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

ZTM pyta mieszkańców i zmienia kursowanie autobusów

Jakub Knera
24 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną. ZTM wprowadzi w życie uwagi mieszkańców w kursowaniu autobusów na Orunię Górną.

Zarząd Transportu Miejskiego bierze pod uwagę opinie mieszkańców i zmienia sposoby kursowania autobusów. Na pierwszy ogień pójdzie linia 254 z Oruni Górnej, która będzie zatrzymywać się na większej liczbie przystanków.



Czy chciałbyś zmienić przebieg którejś z linii komunikacji miejskiej w Trójmieście?

W godzinach szczytu ze śródmieścia Gdańska na Orunię Górną jeżdżą dwa autobusy: 154 i 254. Pierwszy to linia zwykła, drugi - pospieszna. Po zjechaniu z Oruni Górnej, zatrzymuje się tylko przy ul. Ptasiej, a potem dopiero przy Bramie Wyżynnej. Tymczasem ZTM zapowiedział, że od końca lutego autobus będzie zatrzymywać się także przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska i na przystanku Zaroślak zobacz na mapie Gdańska.

Nie wszystkim to się podoba. Twierdzą, że 254 straci przez to swoją zaletę linii pospiesznej

- Jeśli dojdzie do takich zmian, bez znaczenia będzie czy wsiądziemy w 154 czy 254 - narzeka pani Agnieszka, mieszkanka Oruni Górnej. - Jaki jest sens tworzenia dwóch linii, które będą jeździć niemal tak samo? Nowe przystanki sprawią, że czas przejazdu wydłuży się od 5 do 10 minut!

Jednak ZTM przekonuje, że za zmianą jest większość mieszkańców Oruni Górnej. Skąd to wie? Z przeprowadzonych kilka dni temu badań.

- 20 stycznia zrobiliśmy sondaż na Oruni Górnej, w którym ponad 64 proc. mieszkańców oceniło, że autobus powinien zatrzymywać się na dodatkowych przystankach. Kolejne 15 proc. uznało, że to zły pomysł, ale zmieniło zdanie, gdy im uświadomiliśmy, że w korku na Trakcie Świętego Wojciecha autobusy i tak stoją - tłumaczy Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Wielu mieszkańców stwierdziło, że przystanek przy Sandomierskiej pozwoli im się przesiąść w autobusy jadące w stronę Pruszcza.

Zomkowski przekonuje, że dwa dodatkowe postoje wydłużą czas jazdy o minutę. Czy jednak jest sens aby istniały dwie różne linie skoro jeżdżą niemal tak samo?

- 254 nie zatrzymuje się na trzech przystankach, na których postój ma 154 - tłumaczy.

Podobne wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Pomorskie Stowarzyszenie Sympatyków Transportu Miejskiego. Także w tym badaniu większość opowiedziała się za zmianą.

- Mieszkańcy często zgłaszają się do nas z pomysłami na usprawnienie kursowania autobusów. W przypadku linii 254 bardzo długo przekonywali, że dwa dodatkowe przystanki są potrzebne - tłumaczy Adam Kaszubowski, prezes PSMTM.

Miejsca

Opinie (336) 7 zablokowanych

  • (5)

    1) w Gdańsku nie ma linii pospiesznych tylko przyspieszone
    2) linie przyspieszone omijają przystanki bez żadnego klucza (tzn np. 200 jedzie przez Wojciech a 209 już nie)
    3) Pani mówiąca o 5-10 minutach wydłużennia czasu przejazdu - no comment
    4) Sondaż dla jednej dzielnicy nie jest reprezentatywny dla obszaru innych dzielnic, przez które przebiega trasa linii 254

    W Gdańsku trzeba rozwiązań systemowych a nie półśrodków. Należało by np. wprowadzić międzydzielnicowe linie pospieszne, wykorzystujące Obwodnicę (jak X i K w Gdyni), wtedy mieszkańcy np. Osowej zyskaliby nawet 10 min w podróżach do Centrum i innych dzielnic.

    • 22 3

    • rób swoje badania :) (1)

      • 4 0

      • Mi Gdańsk wisi i powiewa ;] Takich macie rządzących

        • 1 5

    • qwe

      209 już nie ma ponieważ zmieniono tylko nazwę na 200!!!

      • 2 0

    • qwerty

      200 to byłe 209!!! Została zmieniona tylko nazwa!

      • 2 0

    • Sory, zamiast 209 miało byc 232

      • 2 0

  • fenomen 154 (2)

    pomysł jest ok. przez 2 lata pracując zna Zaroślaku musiałam jeździć z przesiadkami na tak krótkiej trasie co było niepoważne że jeździł tlko jeden bezpośredni autobus zastanawia mnie tylko fenomen 154 który jes zawsze spóźniony nawet ja nie ma korków Z TYM COŚ ZRÓBCIE!!!!!

    • 14 5

    • Można wydłużyć czas przejazdu, wtedy sie nie będzie spóźniał, proste. (1)

      • 5 0

      • tyle, że pojedzie rzadziej...

        • 2 0

  • (3)

    Co z ludzmi mieszkanjącymi np na Oruni Górnej i pracującymi np na Złotej Karczmie? Muszę jechac przez Centrum i Wrzeszcz co trwa całą wieczność.

    • 11 5

    • (2)

      może należy sie wyprowadzic z Górnej ?

      • 6 4

      • to prawda, budowa tego osiedla bez drogi to był wał roku (1)

        • 0 1

        • można jechać przez morenę

          • 0 0

  • Ja bym chciał, aby każdy mógł jeździć własnym samochodem (2)

    jak na zachodzie i miał, gdzie go zaparkować!

    • 17 10

    • (1)

      Przeciętnie samochód ma około 3-4 metrów. Jadący do pracy z reguły jadą samemu.

      Autobus zatłoczony mieści około 100 osób. Jakby każdy z nich miał własny samochód korek wydłużył by się o jakieś 400 metrów (minus marne 20 które zajmuje bus,)

      Czyli gdyby np na Trakcie św Wojciecha zamienić autobusy na samochody to korek wydłużył by się o jakieś 5-8 km.

      Matematyka pozdrawia.

      • 3 3

      • matematyka mi podpowiada, że najlepiej mieszkać w apartamencie 27m2 w 27 osób

        matematyka się kłania,
        osoba potrzebuje akurat jednego metra

        • 1 1

  • (1)

    Zróbcie wkońcu coś ze 178 bo to jest śmiech na sali !!!!!!!!!!

    • 4 7

    • Najlepiej zlikwidować ! Takie dziury na ulicach dyskwalifikują tę linię .

      • 4 0

  • Dać 113 na Chełm-Witosa zamiast na Gościnną! (3)

    Od biedy z tą samą częstotliwością, ale koniecznie 113 powinno jeździć na Chełm - przynajmniej do czasu, aż wydłużą tramwaje do Łódzkiej. Od zarania osiedla Cztery Pory Roku to postuluję, szkoda, że jak dotąd nikt w ZTM na to nie wpadł...

    • 8 15

    • Nie zgadzam się! (1)

      Moje dziecko jeździ do szkoły na Oruni.

      • 7 6

      • Ale większość dzieci z 4-ech Pór Roku jeździ na Chełm albo do Centrum, więc pasuje im tramwaj stamtąd...

        jw.

        • 4 7

    • Nie 113 z Oruni Gościnnej na Chełm. Jeżdże do Wrzeszcz do Szkoły akurat mi by pasował tram 6 albo 11

      • 4 2

  • Kiedy 210 Galaktyczny autobus ???!?!?!?! (1)

    Kiedy rozwiazanie problemu piecewskiej!!?!?!?!spoznienia po 1,5h to jest przegiecie. a gdansk jak zwykle ma w pup___ mieszkancow!!!!!

    • 9 3

    • W Warszawie jak dowaliła zima, to niektóre linie miały po 8-9 godzin opóźnienia... ;)

      jw.

      • 1 3

  • 186 CZĘŚCIEJ!!! (2)

    Jestem za zwiększeniem częstotliwości linii 186.Korki przy rafinerii to to masakra!!

    • 11 5

    • A jak zwiększą częstotliwość, to korki znikną? ;) (1)

      ...

      • 5 2

      • Przeciętnie samochód ma około 3-4 metrów. Jadący do pracy z reguły jadą samemu.

        Autobus zatłoczony mieści około 100 osób. Jakby każdy z nich miał własny samochód korek wydłużył by się o jakieś 400 metrów (minus marne 20 które zajmuje bus,)

        Czyli gdyby np na Trakcie św Wojciecha zamienić autobusy na samochody to korek wydłużył by się o jakieś 5-8 km.

        Tak samo można w drugą stronę: więcej ludzi w autobusach = mniej w samochodach => krótsze korki? Tylko zapytajmy: co ludzi zniechęca do tego by podróżować autobusami/komunikacją?

        • 4 0

  • niech najpierw zaczną jeżdzić według rozkładu tak jak powinno być,a nie jak chcą!! (2)

    • 9 3

    • Najpierw to trzeba zapewnić temu warunki by jeździły w/g rozkładu, a nie tylko pobożne życzenia. (1)

      • 3 0

      • Wydłużyć czas przejazdu, dłuższa przerwa na końcowym by chociaż z niego mógł wyjechać o czasie i koniecznie buspasy.

        • 2 0

  • 174 (1)

    A może tak k...a ktoś w tym ztm-ie pomyśli nad zwiększeniem częstotliwości linii 174.Na Orunię jeździ autobus co 5-10min,a na Szadółki co godzinę w dni powszednie,niedziele i święta jeździ co 2godz.Wiec co ta Orunia narzeka.

    • 14 4

    • Myśllą, myślą

      za rok ci się poprawi. Dziś na ulepszenia nie ma niestety kasy.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane