- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (139 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
ZTM rozważa rozwiązanie umowy z prywatnym przewoźnikiem
W związku z pogarszającą się sytuacją w wykonywaniu przewozów przez BP Tour, który obsługuje część połączeń autobusowych w Gdańsku, Zarząd Transportu Miejskiego analizuje możliwości rozwiązania umowy z przewoźnikiem w części lub w całości.
107, 117, 122, 126, 132, 143, 156, 158 (razem z GAiT), 166 (razem z GAiT), 171, 174, 175 (razem z GAiT), 176 (razem z GAiT), 200, 205, 207, 213, 232, 255, 256, sezonowe 606 i 607 oraz nocną N5.
- Kłopoty z realizacją kursów obsługiwanych przez operatora BP Tour nasiliły się w ostatnim czasie. W lipcu około 130 braków kursów spowodowanych było nieobecnością kierowców. Sytuacja u naszego przewoźnika ma charakter sezonowy, ponieważ w trakcie wakacji kierowcy zaczęli odchodzić do lepiej płatnej pracy w turystyce - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że w miarę możliwości taborowych, jako organizator gdańskiej komunikacji miejskiej, kierują na trasy rezerwę, którą posiada miejska spółka (Gdańskie Autobusy i Tramwaje), a operator, który zawinił, jest karany.
Rozkłady komunikacji w Trójmieście
Dyrektor ZTM: poszkodowany nie tylko Gdańsk
- BP Tour obsługuje głównie połączenia międzygminne, w razie braków poszkodowane jest nie tylko Miasto Gdańsk, lecz także gminy sąsiednie, jak Pruszcz Gdański, Żukowo czy Kolbudy. Od każdego z operatorów obsługujących linie autobusowe i tramwajowe w sieci ZTM w Gdańsku wymagamy wysokiej jakości świadczonych usług zgodnie z umową, którą z nami podpisał. W związku z pogarszającą się sytuacją z BP Tour aktualnie analizowane są możliwości rozwiązania umowy w części lub w całości w przypadku braku poprawy. Sam operator zgłosił już chęć rezygnacji z części kontraktu. W obu przypadkach wyłonienie nowego operatora będzie musiało się odbyć na koszt BP Tour. Pracujemy nad zastąpieniem części kontraktu przez miejskiego przewoźnika. Już teraz trwa też przygotowanie przetargu na wybór przewoźnika w kolejnych latach, aby zapewnić jak najlepszą jakość i ciągłość połączeń - dodaje Sebastian Zomkowski.
- Od 1,5 roku regularnie informujemy ZTM Gdańsk o poważnym problemie z kierowcami. Problem ten nie dotyczy tylko BP Tour ale całej polski i wszystkich przewoźników w komunikacji miejskiej, a szczególnie operatorów niezależnych. Informacje na ten temat są ogólnie dostępne w Internecie i jest to powszechna wiedza w branży. (np. https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci//szczecin-4-miesiace-i-prawie-18-tys-
odwolanych-kursow-autobusow-i-tramwajow-77206.html Bardziej racjonalni organizatorzy (ZTM-y) ograniczają wielkości przewozowe żeby zbilansować je z dostępnymi zasobami kierowców - ZTM w Gdańsku udaje, że nie ma takiego problemu co jest dla nas całkowicie nie zrozumiałe szczególnie w kontekście zapisów PZT Art. 431. "Zamawiający i wykonawca wybrany w postępowaniu o udzielenie zamówienia obowiązani są współdziałać przy wykonaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, zwanej dalej "umową", w celu należytej realizacji zamówienia" Zapis ten jednoznacznie wskazuje, że w przypadków problemów szczególnie natury niezależnej od stron (brak kierowców na rynku pracy) Zamawiający jest zobowiązany do współdziałania. Pozostawiam więc tą sytuację bez dalszego komentarza.
- Zamawiający (ZTM Gdańsk) od początku realizacji kontraktu rozliczał wykonane przez operatora (BP tour) zadania według zaniżonej ilości wzkm do czego w pewnym zakresie sam się przyznał i skorygował w marcu tego roku (po ponad 5 latach) część obmiarów linii. Nadal jednak ok. 2% km są zaniżane w stosunku do wykonywanych (tj. ok 4.320km w miesiącu). Oznacza to, że BP tour musi dysponować dodatkowo ok. 10 kierowcami (jeśli obmiary były by prawidłowe potrzeba było by o tych 10 mniej). W czerwcu br BP Tour zwrócił się do ZTM-u z pismem wskazującym na taką sytuację podając też wyliczenia i do dnia dzisiejszego mamy jedynie informację, że ZTM zleci (ale nie mamy potwierdzenia, że zlecił) wykonanie obmiaru kontrolnego. Jak to się ma do Art. 432 PZP pozostawiam bez komentarza.
- Od początku roku BP Tour nie wykonał łącznie ok. 25 tyś km. W tym z połowa z przyczyn braku kierowców. W każdej firmie zdążają się sytuacje braku realizacji zleconych wzkm. Przepełnienia taboru w godzinach szczytu są bardzo często przyczyną pojawiania się problemów technicznych, ważna jest skala tych problemów. Jeżeli popatrzymy na skalę przez pryzmat udziału procentowego km nie zrealizowanych do wykonanych, to narastająco od początku roku nie zrealizowano (uwzględniając wszystkie przyczyny) 0,8% wzkm!! (wskaźnik bardzo przyzwoity dla tego rodzaju przewozów) w tym połowa z przyczyny braku kierowców (12.550 km). Mając na uwadze wzkm dodatkowo wykonane z uwagi na złe obmiary linii od początku roku ok. 34.500 km jasno z tego widać, że niezrealizowane kursy mają swoje źródła w przyczynach obiektywnych (rynku kierowców) ale i subiektywnych - braku reakcji ZTM na ewidentne błędy przez niego popełnione (zaniżone obmiary linii, faktycznie więcej
potrzebnych kierowców). - Wypowiedzi Pan Dyrektora ZTM-u które pojawiły się w przestrzeni medialnej wskazujące na zastanawianie się nad możliwością wypowiedzenia / odstąpienia od Umowy są, mówiąc bardzo oględnie, oderwane od rzeczywistości. Umowa przewiduje taka możliwość ale w sytuacji jeśli przewoźnik nie będzie realizował w ciągu kolejnych 3 dni co najmniej 10% wzkm zaplanowanych rozkładem jazdy. Do takiej sytuacje jest bardzo daleko jak wynika z p.4 powyżej, więc nieodpowiedzialne wypowiedzi Pana Dyrektora ZTM dla portali internetowych kreują czarny PR dla firmy BP Tour utrudniając jej funkcjonowanie (pracownicy podnoszą swoje obawy o ich przyszłość) co w konsekwencji może spowodować ich rezygnację z pracy dla BP Tour i w konsekwencji odbić się na pogorszeniu jakości obsługi linii w Gdańsku.
Miejsca
-
BP Tour Gdańsk, Połęże 12
Opinie (231) 3 zablokowane
-
2023-09-07 21:46
Jak firmy zaczną płacić godziwe zarobki to kontrakty będą wypełniane i nie będą narzekać że ludzie odchodzą. Ale lepiej zatrudniać Eskimosa bo można mu zapłacić mniej na godzinę a i premia na koniec roku za oszczędności będzie
- 10 0
-
2023-09-07 21:48
Czujcie mój oddech (1)
Gait nie jest lepszy kierowcy jeżdżą bez uprawnień a POmioty mówią że kierowca może jeździć bo pracuje miasta
- 5 9
-
2023-09-07 21:49
W GAiT kierowcy bez uprawnień?
Nie wiem co bierzesz ale bierz pół następnym razem :)- 10 0
-
2023-09-07 21:54
a takie tam...
jak się płaci BP-Tur po np 20-zl za km to mamy to co mamy....
ale za napedzane wodorem bedzie płacone z 200-cie i co otrzymamy???- 6 0
-
2023-09-07 22:07
Jak nie wiadomo........ (1)
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze lepiej opłacać kierowców i nie będzie problemu
- 8 2
-
2023-09-07 22:09
ale nie będzie lepiej opłacani
ile razy wy to samo mówicie, by dobrze zarabiać trzeba skończyć studia
- 0 1
-
2023-09-07 22:29
Zomkowski powinen odejść razem z Borawskim. Świetnie tu widać, że bycie pasjonatem komunikacji miejskiej nie idzie w parze z umiejętnością tworzenia i zarządzania nią.
- 15 0
-
2023-09-07 22:30
A kiedy wywalą przewoźnika w Gdyni?
Też byśmy chcieli wysokiej jakości usługi
I kogoś z mózgiem kto ustala trasy i godziny- 4 1
-
2023-09-07 22:40
Zomkowskiego za fajerę, i niech jeździ za 3500 brutto
- 16 0
-
2023-09-07 22:49
I kogo wezmą? Mewo?
- 5 0
-
2023-09-07 22:57
ZTMu nie obchodzi sytuacja u Brewczaka
Podpisali umowę niech się męczą.
Stawki za wozokilometr dla Lubelaka są znacznie niższe niż bierze ZKM.
Po prostu Piotr przeszacował ten kontrakt.
Teraz chłop musi kombinować skąd wziąć szoferów do pracy.
Jak już się znajdą to nie wytrzymują zasuwać jak mrówki.- 10 0
-
2023-09-08 00:40
Gdynia chyba tez powinna
Na 84 czy 87 ciągle jezdzi inny przewoznik właśnie za BP. A takie np. 165 powinno wrócić w rece PKA. Solbusy z irexu to jakaś masakra. Ja wiem ze miejscy przewoźnicy są drożsi, ale im można jeszcze ufać.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.