• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szykują się duże zmiany na Trakcie Konnym

Arnold Szymczewski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona. Połowa nawierzchni na Trakcie Konnym już jest ułożona.

Zwężenie jezdni do jednego pasa, miejsca parkingowe i strefa Tempo 30 na odcinku 500 metrów - to jedne z największych zmian, jakie zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym. Koniec remontu ulicy zaplanowano na ostatni tydzień sierpnia.



Jak oceniasz zmiany na Trakcie Konnym?

Prace remontowe na Trakcie Konnym rozpoczęły się 23 kwietnia br. Wykonawcy, firmie MTM S.A., w ciągu trzech miesięcy udało się rozebrać starą nawierzchnię oraz chodniki na odcinku 1 km, przebudować zatokę autobusową przy Uniwersytecie Medycznym, a także częściowo ułożyć chodniki i nową nawierzchnię.

Najprawdopodobniej pod koniec sierpnia Trakt Konny zostanie w pełni udostępniony dla zmotoryzowanych, jednak będą musieli się oni przyzwyczaić do sporych zmian.



Zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone na Trakcie Konnym:

  • Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
  • Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
  • Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.


68 nowych miejsc postojowych na Trakcie Konnym



Według przeprowadzonych przez Gdański Zarząd Dróg i Zielni obliczeń, na wydzielonym pasie do parkowania znajdzie się 68 miejsc postojowych, w tym trzy miejsca dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym mają w założeniu przywrócić mu jego funkcję, jako jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz - Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być głównie drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego. Do najważniejszych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa na odcinku między ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
Wprowadzenie zmian na Trakcie Konnym było zgodne z wolą mieszkańców dzielnicy Aniołki, choć pierwotny projekt przewidywał nieco inne rozwiązania.

- Mieszkańcy zgłaszali trudności z wyjazdami z posesji i z włączeniem się do ruchu na skrzyżowaniach z powodu dużych prędkości pojazdów jadących Traktem Konnym. Kłopot kierowcom sprawiało również kolizyjne skrzyżowanie z ul. Chodowieckiego, gdzie dochodziło do zderzeń bocznych pojazdów zjeżdżających z al. Zwycięstwa i z ul. Chodowieckiego na Trakt Konny. Zgłaszanym przez mieszkańców problemem było także zastawianie chodników przez parkujące na nich pojazdy - mówi Magdalena Kiljan.
Kontrakt z firmą MTM S.A. opiewa na kwotę 3,9 mln zł. Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym zaczną obowiązywać po zakończeniu remontu nawierzchni jezdni, zaś cała przebudowa zakończyć ma się pod koniec sierpnia.

Zamknięcie Traktu Konnego od 2 do 4 sierpnia

W piątek (2.08) od godz. 20 Trakt Konny będzie nieprzejezdny. Zmiana organizacji ruchu utrzyma się do niedzieli (4.08), do godzin wieczornych. Utrudnienia związane są z koniecznością ułożenia warstwy ścieralnej na Trakcie.

Trakt Konny będzie zamknięty na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego. W tym czasie nie będzie można skręcić z Traktu w ul. Tuwima, ul. Skłodowskiej-Curie i Śniadeckich. Na czas zamknięcia Traktu, ulice te będą dwukierunkowe. Objazd wyznaczono ul. Dębinki i ul. Orzeszkowej.

Miejsca

Opinie (409) ponad 20 zablokowanych

  • Gdansk spokojnie może pomiescic wszystkie samochody. Jeden warunek. (4)

    Nalezy obnizyc ilosc populacji i naplywu nowych mieszkacow conajmniej o połowe.

    • 8 6

    • (3)

      Nie. Trzeba zmienić przyzwyczajenia mieszkańców - zapewniając odpowiednią komunikację miejską, infrastrukturę pieszą i rowerową, tworzyć SPP, ograniczać prędkość. Wtedy może zjedziemy z 600-700 samochodów/1000 mieszkańców do poziomu Berlina czyli 300 samochodów na 1000 mieszkańców.

      • 5 2

      • Berlin ma U-Bahn, S-Bahn, doskonałą sieć autobusową i mądrych inżynierów ruchu. (2)

        Może zacznijmy od tego?

        • 5 3

        • (1)

          No przecież te postulaty są zawarte w pierwszej cześć mojego komentarza.

          • 2 0

          • Ale tu madry inżynier ruchu to zjawisko rzadkie

            Żeby nie powiedzieć anegdotyczne. Mamy wiec wolny danzig nie berlin

            • 0 1

  • Ciekawy ruch we właściwą stronę, ale tylko połowicznie zgodny z dokumentami strategicznymi miasta

    Wzdłuz chodników traktu konnego już odbywa się dość intensywny ruch rowerów - co najmniej od skrzyżowania Alei Zwycięstwa z Traugutta. Po szerokich, odnowionych chodnikach ruch pieszych będzie przypuszczalnie pomijalnie mały. Warto myśleć docelowo o zmianie nazwy stacji SKM Gdańsk Stocznia na Gdańsk Stocznia - Gdański Uniwersytet Medyczny i stworzyć kładkę od północnego krańca peronu tej stacji w stronę GUM. Przypuszczalnie odległość gmachu głównego GUM od tej stacji jest porównywalna w linii prostej do odległości między stacją Gdańsk Politechnika do gmachu głównego PG, nie mówiąc o odległości od stacji Gdansk Przymorze Uniwersytet do rektoratu UG czy odległości od stacji GDańsk Żabianka AWFiS do gmachu głównego awfis. pozdrawiam wszystkich internautów i gdańszczan z wyobraźnią nie ograniczoną wielkością przedniej szyby auta.

    • 8 6

  • "Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych..." (3)

    Jestem niemal pewny, że będzie to kolejny próg w Gdańsku zamontowany niezgodnie z przepisami, bez zachowania wymaganego odstępu 30 metrów od przejścia dla pieszych.

    • 21 5

    • (1)

      ale skuteczny

      • 5 6

      • przy takiej skuteczności policji to jedyne rozwiązanie dla tępych głów.

        tych rządzących i tych jeżdżących. A koronny przykład to wyścigi samochodowe. Jedyne rozwiązanie to ograniczenie ruchu przez budowanie zapór. Jakoś świat sobie z tym radzi tylko nie w tym grajdole

        • 1 3

    • to przejście jest kompletnie nie potrzebne - prowadzi na wyspę pomiędzy jezdniami - więc próg tym bardziej jest złośliwością i tyle

      • 2 0

  • jeden z 8 pasow kierofczykom zabrali i jaki lament (2)

    co za rozszceniowa banda pacanow.

    • 11 25

    • Naucz się pisać poprawnie

      A potem komentuj

      • 3 3

    • deszcz

      Pośmiejemy się z ciebie, rowerowczyku, jak będą cię wieźli karetką tym jednym pasem.

      • 8 5

  • Mieszkanka Aniołkôw (3)

    Codziennie czasami po 5x w ciągu dnia zmagamy się z wyjazdem z ulicy Chodowieckiego. Kierowcy pędzą po 70 km/h
    Bardzo się cieszymy ze będziemy mieć bezpieczny wyjazd z osiedla.
    Dla kierowców co lubią szaleć na drodze może warto wybrać się na tor wyścigowy ?

    • 11 30

    • (1)

      na pewno mieszkanka ???!!!! Przy Chodowieckiego jest sygnalizacja - wyjazd bez problemu jak jest czerwone dla Traktu Konnego !!!!!!!!

      • 12 0

      • Dla maks 3-4 samochodów pod warunkiem że skrzyżowania nie zastawią co zdarza się dość często

        • 0 2

    • W pełni popieram

      • 0 0

  • podobno ruch tylko rydwanami

    • 13 2

  • wiele jeżdżę samochodem

    nigdy jednak nie udało mi się jechać 30km/h. Owszem rowerem się mieszczę. Po co to w ogóle wprowadzać.

    • 16 5

  • Trakt do zmian (1)

    Dulkiewicz do wymiany, nigdy więcej głosów na Dulkiewicz, nigdy, ale to,nigdy jeszcze raz!

    • 29 9

    • Atari 130

      No i czas wymienić "fachowców" z ZDIZ na komputery.

      • 3 0

  • strefa pp

    szajba odbila urzdasom z tym plattnym parkowaniem nic sie nie zmienilo dalej nabijaja kase kolesiom.dlaczego pod akademia miejsca parkigowe dla inwalidow sa oddalone od bramy wjazdowej .pomyslodawcom tych decyzji wprowadzilbym zakaz wyjazdu mz miasta chyba ze za sowita opłatą

    • 12 4

  • Na Trakcie powinny być wyniesione przejścia dla pieszych (1)

    I wszędzie tempo 30.
    To jest droga serwisowa dla zabudowy górnego Wrzeszcza

    • 9 11

    • Wyniesione przejścia są ok.

      Mówię to jako kierowca. Zmuszają do zwolnienia ale nie niszczą zawieszenia i nie rzucają pasażerami w środku przy 5km/h. Niestety zamontują zapewne badziewne plastikowe kostki - najtańsze...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane