• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za tydzień Londyn bliżej

22 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Dokładnie za tydzień o 12:50 wystartuje z Gdańska pierwszy od wielu miesięcy samolot, który poleci prosto do Londynu. Tym razem stolicę Pomorza ze stolicą Wielkiej Brytanii połączyły pierwsze polskie tanie lotnicze Air Polonia. W każdy poniedziałek i piątek w obie strony na tej trasie będzie można podróżować nowoczesnym Boeingiem 737-400, który jednorazowo zabiera na pokład do 168 pasażerów. Za najtańszy bilet w jedną stronę zapłacimy zaledwie 110 zł (łącznie z podatkami i opłatami lotniskowymi), podczas gdy jeszcze całkiem niedawno przelot z Gdańska do Londynu kosztował nawet dziesięciokrotnie więcej.

Bilety Air Polonii najlepiej kupować przez Internet (http://airpolonia.com), na 2-3 miesiące przed planowanym odlotem. Potrzebna nam będzie klasyczna karta kredytowa, ale firma akceptuje także bankowe przelewy. Szczegółowe informacje można uzyskać za pośrednictwem Call Center: (22) 575 00 00, 575 00 55, 575 00 77, albo znaleźć na stronie internetowej przewoźnika. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zakupem biletu, a na lotnisko udajemy się z wydrukowanym w domu potwierdzeniem. Jeżeli nie posiadamy drukarki - wystarczy sam numer rezerwacji, a potwierdzenie wydrukują nam przy odprawie służby naziemne.

AirPolonia.com zainaugurowała swoją obecność na Pomorzu 8 grudnia ub.r., kiedy otwarto linię do Warszawy, ale brak spodziewanych efektów zdecydował pod koniec lutego o zawieszeniu krajowego połączenia. Obecnie firma wyraźnie stawia na rozwój siatki połączeń europejskich, na czym zyska nie tylko Gdańsk, ale także kilka innych miast w Polsce. Nowością będą m.in. rejsy z Warszawy do Aten, Brukseli, Frankfurtu, Madrytu, Paryża i Rzymu, z Katowic do Kolonii i Paryża, czy z Wrocławia do stolicy Francji. Oprócz tego już od połowy grudnia 2003 samoloty Air Polonii latają regularnie do Londynu: z Warszawy, Katowic i Poznania. Kilka dni temu polski tani przewoźnik zawarł też pierwsze strategiczne porozumienie ze swoim odpowiednikiem we Włoszech - Volareweb.com (trzecia co do wielkości tania linia w Europie) - obie firmy będą wspólnie oferować tanie bilety na loty z Warszawy i Krakowa do Rzymu, Mediolanu i Wenecji, a także z Paryża do Warszawy.

Sukces tanich linii lotniczych nie zależy jednak tylko od gęstości siatki połączeń czy atrakcyjności taryf. Dużo zależy zmiany nastawienia do zakupów przez Internet, w tym upowszechnienia samego Internetu, popularyzacji wiedzy o samym sposobie podróżowania tanimi liniami. AirPolonia.com dysponuje flotą o średnim wieku około 5 lat, za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach. Internetowe transakcje przeprowadzane przy zakupie biletów zabezpiecza znane i sprawdzone centrum autoryzacji eCard (http://www.ecard.pl).

Nie jest także prawdą, że tanie linie lądują za granicą na oddalonych ponad miarę od miast lotniskach i słabo z nimi skomunikowanych. Często bowiem port docelowy samolotów Air Polonii różni od tradycyjnego jedynie numer terminalu (np. Paryż), a gdy tak jak w przypadku Londynu jest to całkiem inne lotnisko - Stansted (http://www.baa.com/main/airports/stansted/), to położone jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak większość europejskich portów lotniczych, także znane Polakom, zatłoczone i nie zawsze przyjazne, Heathrow. Lotnisko Stansted, skąd już za tydzień dolecimy prosto z Gdańska, obsługuje 26 tanich linii z całej Europy (aż 105 portów docelowych) i 16 milionów pasażerów rocznie, których wymagania z pewnością nie są mniejsze od naszych. Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans.

Tanie linie lotnicze zaczęły się pojawiać pod koniec minionego wieku w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, na którym podróże lotnicze przestawały być stopniowo luksusem dostępnym tylko dla nielicznych. Rezygnacja m.in. z bezpłatnie serwowanego na pokładzie posiłku, uczyniła bilety jeszcze tańszymi, a przez to bardziej osiągalnymi np. dla młodzieży. W Polsce kieszeń potencjalnego klienta linii lotniczych jest jeszcze uboższa. Z tym wyzwaniem jako pierwsza zmierzyła się AirPolonia.com i liczyć wypada, że jej konsekwencja rzeczywiście zaowocuje popularyzacją podniebnych wojaży, bo że Polacy podróżować lubią, przekonywać nikogo nie trzeba.

Firma dba nie tylko o poszerzanie oferty, ale także dostarcza swoim obecnym i przyszłym pasażerom niezbędnej informacji. Już w piątek, 26 marca w południe, na pytania internautów odpowiadać będzie gdański przedstawiciel AirPolonia.com - Michał Zarzycki. Zapraszamy na czat.

Opinie (156)

  • Tanie latanie - bzdura!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

    Denerwuje mnie to gadanie o tanim lataniu z Airpolonia, bo to nie prawda!!! Bilet lot. tej firmy z Poznania do Londynu i z powrotem to koszt powyzej 600 zl-sprawdz to jak nie wierzysz! Chcialem ostatnio leciec i kupic bilet nawet z ponad miesiecznym wyprzedzeniem, liczac na nizsze ceny. Zapomnij!!! Standard to 399 zl w jedna strone plus oplaty lotniskowe. No i gdzie, sa te niskie ceny?? Czekam jak tylko wejdzie do Polski Ryanair, to Airpolonia poleci z hukiem bankructwa w kosmos! Ryanair niemal przez caly czas ma promocje i do wielu miast w Europie lata nawet za 1 euro, a standart to ceny w okolicach 20-30 euro. Wiec niech mi nikt nie mowi ze mamy tanie linie lotnicze, bo to kpina, bzdura i oszukiwanie ludzi.

    • 0 0

  • wypowiedz mlodego, byc moze naiwnego czlowieka, ktory wszystkim sceptycznym Galluxom nie-Galluxom mowi jednak "dziekuje"

    No i co, kurcze, z tego, ze zlikwidowali ten lot do Wawy???
    To oni sa fachowcami i na pewno maja swoje kalkulacje, ktore doprowadzily do takiej decyzji. Co Wy tu chrzanicie o tym, ze sie "zwina" czy takie tam? Nie martwcie sie na zapas, poki co, to chyba dobrze, ze sa dynamiczni i potrafia szybko zmienic i wdrozyc swoja oferte...Oni maja gdzies ten "prestiz", jak sie nie oplaca, to trzeba zlikwidowac lot, tak jest na wolnym rynku. Ciezko to skumac?

    Ja powiem jedno, mnie osobiscie jest baaardzo na reke, ze tanie loty i u nas staja sie powoli rzeczywistoscia. Nawet jesli to oznacza, ze musze juz teraz kupic bilet na grudzien,zeby rzeczywiscie skorzystac na tym cenowo... i tak mnie to cieszy. Mam nadzieje, jako gdanszczanin i student, ze mimo wszystko Airpolonia znajdzie jeszcze paru zainteresowanych w trojmiescie, co ostatecznie doprowadzi do tego, ze nasza okolica nie stanie sie jeszcze wieksza prowincja niz jest juz obecnie i faktycznie choc w malym stopniu (ale zawsze) otworzy nas na swiat.

    • 0 0

  • Jakoś na nieuzbrojone oko bardziej rentowny jest lot do Warszawy. A jak myślisz, dlaczego został zlikwidowany? A dlatego, że robili ludzi w konia z cenami. Najpierw obiecywali bardzo niskie, a potem się okazywało, że LOTem polecisz taniej, więc ludziki zaczęły rezygnować. Takie same kity teraz wciskają z tym Londynem. I należy pamiętać, że to nie są PROFESJONALIŚCI jak inne europejskie tanie linie, więc wcale bym się nie zdziwił, gdyby i z Londynem taki numer zrobili.

    • 0 0

  • jest jeszcze cos takiego jak zaufanie do firmy
    że jeśli się teraz decydujesz kupić bilet na grudzień to że w grudniu jeszcze bedzie na tej trasie latał jakis samolot

    • 0 0

  • tak, tak...wspierajcie monopolistow...za malo ich macie przeciez...

    No wlasnie, byc moze na nieuzbrojone oko... Ale fachowcem od tego nie jestes, Stary, wiec nie pieprz jak nie wiesz. Byc moze dla firmy jakakolwiek konkurencja, a tym bardziej konkurencja z dosc odpornym monopolista LOTem byla w ogole nieoplacalna. Tak czy inaczej, dobrze wiemy, jak sie w Polsce sprawdza monopol, prawda? Cudownie, Ty na pewno jestes z tego bardzo zadowolony, bo monopolisci to profesjonalisci, nie? Madry facio z Ciebie, skoro oceniasz jakichs pracownikow nie znajac ich. To w ogole nowy swietny polski zwyczaj jak widze. Troche niestety Samoobrona zajezdza...

    Do Mamy: no coz, jesli sie nie da szansy, to nigdy zaufania firma nie zdobedzie. Zreszta ja nie ufam nikomu, z wyjatkiem moich najblizszych, wiec na pewno sie nie rozczaruje, jesli nawet zaden samolot nie poleci, to trudno, cos wymysle. Jedno jednak wiem: nigdy nie dostane dobrej uslugi, jesli ktos inny na tym nie zarobi. Tak musi byc i tak jest dobrze. Wydaje mi sie, ze to jest podstawa sprawy, a nie przywolane przez Pania "zaufanie do firmy". To przyjdzie z czasem, jak bede zadowolony, to na pewno odczuja moje zaufanie do nich.

    I jeszcze jedno: konkurencja na rynku jest zawsze dobra dla klienta, tego chyba zaden glupek nie zakwestionuje. Nie wiem w zwiazku z tym, czemu tak (prawie) wszyscy jadziecie na te Airpolonie. Nawet jesli firma jest w powijakach, to i tak jest to, moim zdaniem, pocieszajace zjawisko, ze w ogole jest mozliwe w naszym kraju rozpoczecie jeszcze jakiegos biznesu na grubsza skale. Pomyslcie nad tym, Doswiadczeni Mysliciele. Pozdrawiam.

    • 0 0

  • TCS (Tak, czepiam sie)

    żeby interes ruszył żwawo z kopyta, musi być popyt na takie usługi
    popyt niby jest
    nowa, wchodząca na zmonopolizowany rynek, mała firma, czym może oprócz niskiej (teoretycznie) ceny zdobyć klienta??
    ano atmosferą, UCZCIWOŚCIĄ OFERTY, ukierunkowaniem na konkretnego klienta dajmy na to "turyste gołodupca"
    recepta jest dosyć prosta

    to teraz mi odpowiedz
    czy ta firma to "airpolonia"??
    moim zdaniem nie
    wiele szumu informacyjnego, koniunkturalne, obliczone na krótko rejsy, jak ten zlikwidowany do wawy, to nie jest dobry początek
    wystarczy poczytać opinie osób, które skorzystały albo chciały skorzystać z usług tej firmy
    twoje pobożne życzenia świadczą o młodym wieku i dziecięcej naiwności kiedy tak apelujesz do ludzi he he he he

    • 0 0

  • Ty TSC

    Sam pieprzysz jak potłuczony! Poczytaj sobie expercie od 7 boleści jakie ta ów solidna firma robi numery z cenami chociażby za granice. I żebyś wiedział DUPKU, będę wspierał monopolistę LOT, bo tam mam pewność, że jak zarezerwuję bilet na maj to dolecę na miejsce i nic nie stracę (zapraszam do poczytania postu gościa, który sam musiał dzwonić do AP, żeby dowiedzieć się co się dzieje z lotami do Warszawy i odzyskać swoje pieniądze). Jak na studenta jesteś głupszy niż ustawa przewiduje, bo łapiesz się na takie bzdury jak "monopolista - zły", "nie monopolista - dobry". Kolejny matoł co widzi tylko czarne i białe.

    • 0 0

  • TSC

    zaczęło się w grudniu
    styczeń, luty , w marcu już połączenie zlikwidowane...
    mam jeszcze raz zaufać żeby kupić bilet z wyprzedzeniem 3-miesięcznym?
    przecież wiadomo ze interes musi mieć czas na rozkręcenie się , zyskanie zaufania...
    to nie jest tak że ludzie rzucą się gremialnie bo gdzieś tam im powiedziano że tanio polecą
    najpierw sprawdzą, potem się namyślą a potem bedą próbowali załapać się na tani bilet
    a tutaj jakoś to się nie kleiło jak widać z opini osób, które próbowały skorzystać z oferty
    za szybko zwinęli połączenie
    i to przed wakacjami które unas wiążą się ze zwiększonym ruchem
    monopolistów nie lubię
    niejaki x i jemu pokrewne wyglada na zaniepokojoną konkurencję z LOT-u usiłującą zdyskredytować nowego przeciwnika
    w rezultacie wzbudzili tylko niesmak do siebie

    • 0 0

  • "I jeszcze jedno: konkurencja na rynku jest zawsze dobra dla klienta, tego chyba zaden glupek nie zakwestionuje"

    No faktycznie, jesteś jeszcze głupszy niż myślałem. Synu, zależy jaka konkurencja. Jeśli taka jak Air Polonia czyli taka co wymyśla sobie ceny z kosmosu i ma klienta w głębokim poważaniu, to jedynym czego LOT może się bać jest śmierć ze śmiechu. Tacy to wielcy profesjonaliści według ciebie? To weź rusz stary chociaż raz swoje 4 litery z akademika, przejedź się do Bratysławy i zobacz jak tam działają tanie linie lotnicze. A na razie to nie mamy o czym dyskutować, bo poza pieniactwem nic nie wnosisz do dyskusji.

    • 0 0

  • poki co do Pana Galluxa, dajcie mi zjesc kolacje...:)

    Kochany, dojrzaly Galluxie,
    przede wszystkim, zeby wyjasnic rzecz, ktora razi mnie i poniekad obraza: mylisz sie, jesli myslisz, ze interesuje mnie to,co o mnie mowisz. Gdzies mam gleboko rowniez jakikolwiek apel do kogokolwiek (nie wiem, o co Ci chodzi), nie interesuje mnie to, czy Ty czy ktokolwiek inny skorzysta z oferty Airpolonii. Naprawde jest mi to tak samo obojetne, jak to ze wsadzisz sobie glowe w klozet i spuscisz wode. Rob to, jesli masz na to ochote...na pewno nie bede "apelowal".

    Do rzeczy: myslisz, ze tak wielu jest niezadowolonych z Airpolonii? Ja mysle, ze tak wcale nie jest.(tez czytam od czasu do czasu...mimo mojego mlodego wieku i dzieciecej naiwnosci). Mam tez paru znajomych za granica, ktorzy rowniez wykazuja spore zainteresowanie tanszymi przelotami (ok,byc moze nie sa takimi bogaczami jak zapewne Ty, ale tez nie zyje im sie zle i "turystami golodupcami" bym ich nie nazwal...raczej ludzmi lubiacymi zaoszczedzic, jesli jest to mozliwe.)

    Druga sprawa: Wawa mnie absolutnie nie interesuje i nawet mnie to cieszy, ze sie firma w "Warsiafke" nie bawi. Moim zdaniem, w tej branzy i obecnej sytuacji na rynku taka firma jak Airpolonia powinna skoncentrowac sie na dywersyfikacji rynku. Moim zdaniem, taki "bezposredni" Londyn to dobry strzal, w koncu Polaczkow jadacych tam do pracy nie brakuje na Pomorzu, prawda? Jaka firma jest Airpolonia, ocene wystawie im po pierwszym locie. Tymczasem pozostawiam to Tobie i pozostalym ekspertom w tej branzy.
    W kazdym razie jeszcze raz: byc moze walka o pare zlotych na lotach Gdansk-Warszawa najwyrazniej sie nie oplacila albo to byl kit. No coz...jesli tak, to na pewno nie pierwszy i nie ostatni. To Cie,Dojrzaly Galluxie dziwic nie powinno chyba.
    Najwazniejsze dla mnie to to, ze byc moze, jesli sie firma wstrzeli, to bedzie mozliwosc poleciec gdzies niekoniecznie z przesiadka w Wawie, Kopenhadze, Berlinie, Frankfurcie itd. bo ja osobiscie wolalbym poleciec konkretnie z Gdanska do mojego docelowego miejsca.

    Dziwi mnie jeszcze jedno: czlowiek, ktoremu przeciez nie jest (jak mi sie zdaje) obojetny rozwoj trojmiasta, czlowiek, ktory przezyl system charakteryzujacy sie przeciez sporym, ze tak powiem "odosobnieniem" reaguje tak negatywnie na polska (no...dobrze, ze chociaz z nazwy) inicjatywe??? Jak to jest, Panie Gallux, bo nie bardzo rozumiem to podejscie... moze wytlumaczysz, skad ten brak wiary? to takie "pobozne zyczenie"...dzieki z gory.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane