• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za tydzień Londyn bliżej

22 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Dokładnie za tydzień o 12:50 wystartuje z Gdańska pierwszy od wielu miesięcy samolot, który poleci prosto do Londynu. Tym razem stolicę Pomorza ze stolicą Wielkiej Brytanii połączyły pierwsze polskie tanie lotnicze Air Polonia. W każdy poniedziałek i piątek w obie strony na tej trasie będzie można podróżować nowoczesnym Boeingiem 737-400, który jednorazowo zabiera na pokład do 168 pasażerów. Za najtańszy bilet w jedną stronę zapłacimy zaledwie 110 zł (łącznie z podatkami i opłatami lotniskowymi), podczas gdy jeszcze całkiem niedawno przelot z Gdańska do Londynu kosztował nawet dziesięciokrotnie więcej.

Bilety Air Polonii najlepiej kupować przez Internet (http://airpolonia.com), na 2-3 miesiące przed planowanym odlotem. Potrzebna nam będzie klasyczna karta kredytowa, ale firma akceptuje także bankowe przelewy. Szczegółowe informacje można uzyskać za pośrednictwem Call Center: (22) 575 00 00, 575 00 55, 575 00 77, albo znaleźć na stronie internetowej przewoźnika. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zakupem biletu, a na lotnisko udajemy się z wydrukowanym w domu potwierdzeniem. Jeżeli nie posiadamy drukarki - wystarczy sam numer rezerwacji, a potwierdzenie wydrukują nam przy odprawie służby naziemne.

AirPolonia.com zainaugurowała swoją obecność na Pomorzu 8 grudnia ub.r., kiedy otwarto linię do Warszawy, ale brak spodziewanych efektów zdecydował pod koniec lutego o zawieszeniu krajowego połączenia. Obecnie firma wyraźnie stawia na rozwój siatki połączeń europejskich, na czym zyska nie tylko Gdańsk, ale także kilka innych miast w Polsce. Nowością będą m.in. rejsy z Warszawy do Aten, Brukseli, Frankfurtu, Madrytu, Paryża i Rzymu, z Katowic do Kolonii i Paryża, czy z Wrocławia do stolicy Francji. Oprócz tego już od połowy grudnia 2003 samoloty Air Polonii latają regularnie do Londynu: z Warszawy, Katowic i Poznania. Kilka dni temu polski tani przewoźnik zawarł też pierwsze strategiczne porozumienie ze swoim odpowiednikiem we Włoszech - Volareweb.com (trzecia co do wielkości tania linia w Europie) - obie firmy będą wspólnie oferować tanie bilety na loty z Warszawy i Krakowa do Rzymu, Mediolanu i Wenecji, a także z Paryża do Warszawy.

Sukces tanich linii lotniczych nie zależy jednak tylko od gęstości siatki połączeń czy atrakcyjności taryf. Dużo zależy zmiany nastawienia do zakupów przez Internet, w tym upowszechnienia samego Internetu, popularyzacji wiedzy o samym sposobie podróżowania tanimi liniami. AirPolonia.com dysponuje flotą o średnim wieku około 5 lat, za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach. Internetowe transakcje przeprowadzane przy zakupie biletów zabezpiecza znane i sprawdzone centrum autoryzacji eCard (http://www.ecard.pl).

Nie jest także prawdą, że tanie linie lądują za granicą na oddalonych ponad miarę od miast lotniskach i słabo z nimi skomunikowanych. Często bowiem port docelowy samolotów Air Polonii różni od tradycyjnego jedynie numer terminalu (np. Paryż), a gdy tak jak w przypadku Londynu jest to całkiem inne lotnisko - Stansted (http://www.baa.com/main/airports/stansted/), to położone jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak większość europejskich portów lotniczych, także znane Polakom, zatłoczone i nie zawsze przyjazne, Heathrow. Lotnisko Stansted, skąd już za tydzień dolecimy prosto z Gdańska, obsługuje 26 tanich linii z całej Europy (aż 105 portów docelowych) i 16 milionów pasażerów rocznie, których wymagania z pewnością nie są mniejsze od naszych. Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans.

Tanie linie lotnicze zaczęły się pojawiać pod koniec minionego wieku w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, na którym podróże lotnicze przestawały być stopniowo luksusem dostępnym tylko dla nielicznych. Rezygnacja m.in. z bezpłatnie serwowanego na pokładzie posiłku, uczyniła bilety jeszcze tańszymi, a przez to bardziej osiągalnymi np. dla młodzieży. W Polsce kieszeń potencjalnego klienta linii lotniczych jest jeszcze uboższa. Z tym wyzwaniem jako pierwsza zmierzyła się AirPolonia.com i liczyć wypada, że jej konsekwencja rzeczywiście zaowocuje popularyzacją podniebnych wojaży, bo że Polacy podróżować lubią, przekonywać nikogo nie trzeba.

Firma dba nie tylko o poszerzanie oferty, ale także dostarcza swoim obecnym i przyszłym pasażerom niezbędnej informacji. Już w piątek, 26 marca w południe, na pytania internautów odpowiadać będzie gdański przedstawiciel AirPolonia.com - Michał Zarzycki. Zapraszamy na czat.

Opinie (156)

  • Gallux, ja także twierdzę, że bardziej pasowałby Tobie Lacoste niż Benetton:) Chociażby ze względu na Twój dostojny wiek:P

    • 0 0

  • Gallux

    Dobrze powiedziałeś - jechał
    Ja sam pamiętam jak expressem (Nida lub Słupia) można było dojechać do Warszawy w 5 godz 50 min., ale teraz się wszystko pozmieniało i pociągi jeżdżą coraz wolniej. A IC Kaszub też niestety kończy bieg w Gdyni. Stąd najszybszy pociąg to właśnie ten express z Koszalina (Słupia albo Nida), który jedzie 6 godz. 47min. i zatrzymuje się jedynie w Lęborku, Wejherowie, wszystkich Gdyniach, Sopocie, wszystkich Gdańskach ( w głównym ma 20 min. postoju), Tczewie, Malborku, Iławie (10 min. postoju), Działdowie, Ciechanowie i Nasielsku :)

    • 0 0

  • ale ulewa jest w Sopocie teraz oj.

    • 0 0

  • JAgula

    smacznego :)

    • 0 0

  • Moby Dick, dziękuję:))

    Bolo
    No bo tak mi wypominasz, ze pomyslałam, ze też byś chciał...

    • 0 0

  • michu:) nie żebym to robił specjalnie, ale mi jest dobrze we wszystkim. nawet w "odrach" he he he he

    • 0 0

  • ale ściema bilet GDA -LON nie kosztuje 110 PLN tylko 539 PLN

    • 0 0

  • hehe

    Gallux jak chcesz kopsnę Ci do kompletu moje stare relaxy o kolorze zgniło-s****zkowatego-różu heheh

    To były kozaki nie do zdarcie normalnie, mają już chyba 20 lat:)

    • 0 0

  • dla nas Michał Zarzycki jest po prostu jednym z dyskutantów pojawiajacych się czasem na tym portalu
    jego życie prywatne i biografia naprawdę nas nie interesują a ponieważ czytać umiemy to ostatni wytłuszczony akapit nie uszedł naszej uwadze, tak więc możecie być spokojni że jak będziemy chcieli kupić bilet i będziemy mieć jakieś zastrzeżenia to zaczniemy mu zawracać głowę
    A jeszcze dla waszej informacji ten dział nosi nazwę "Fakty i Opinie" i tu jest miejsce żeby sobie powymieniać poglady na różne kwestie między sobą

    • 0 0

  • "obiektywnie patrzac"
    w piątek (TO DO TYCH CO POTRAFIĄ CZYTAĆ bo to pisze w artykule) bedzie czat z zarzyckim
    w czym macie problem??
    czyżby gey ( a nawet, i co z tego?) i były stewart nie mógł mieć linii lotniczych, tym bardziej byc ich przedstawicielem??
    co jest z wami ludzie??
    a co myślicie ćwoki??
    że taki kulczyk albo gudzowaty to są magnackie rody??
    bu ha ha ha ha ha ha

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane