- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (515 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (185 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (61 opinii)
- 4 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (146 opinii)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (97 opinii)
- 6 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (64 opinie)
Za tydzień Londyn bliżej
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21218__kr.webp)
Bilety Air Polonii najlepiej kupować przez Internet (http://airpolonia.com), na 2-3 miesiące przed planowanym odlotem. Potrzebna nam będzie klasyczna karta kredytowa, ale firma akceptuje także bankowe przelewy. Szczegółowe informacje można uzyskać za pośrednictwem Call Center: (22) 575 00 00, 575 00 55, 575 00 77, albo znaleźć na stronie internetowej przewoźnika. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zakupem biletu, a na lotnisko udajemy się z wydrukowanym w domu potwierdzeniem. Jeżeli nie posiadamy drukarki - wystarczy sam numer rezerwacji, a potwierdzenie wydrukują nam przy odprawie służby naziemne.
AirPolonia.com zainaugurowała swoją obecność na Pomorzu 8 grudnia ub.r., kiedy otwarto linię do Warszawy, ale brak spodziewanych efektów zdecydował pod koniec lutego o zawieszeniu krajowego połączenia. Obecnie firma wyraźnie stawia na rozwój siatki połączeń europejskich, na czym zyska nie tylko Gdańsk, ale także kilka innych miast w Polsce. Nowością będą m.in. rejsy z Warszawy do Aten, Brukseli, Frankfurtu, Madrytu, Paryża i Rzymu, z Katowic do Kolonii i Paryża, czy z Wrocławia do stolicy Francji. Oprócz tego już od połowy grudnia 2003 samoloty Air Polonii latają regularnie do Londynu: z Warszawy, Katowic i Poznania. Kilka dni temu polski tani przewoźnik zawarł też pierwsze strategiczne porozumienie ze swoim odpowiednikiem we Włoszech - Volareweb.com (trzecia co do wielkości tania linia w Europie) - obie firmy będą wspólnie oferować tanie bilety na loty z Warszawy i Krakowa do Rzymu, Mediolanu i Wenecji, a także z Paryża do Warszawy.
Sukces tanich linii lotniczych nie zależy jednak tylko od gęstości siatki połączeń czy atrakcyjności taryf. Dużo zależy zmiany nastawienia do zakupów przez Internet, w tym upowszechnienia samego Internetu, popularyzacji wiedzy o samym sposobie podróżowania tanimi liniami. AirPolonia.com dysponuje flotą o średnim wieku około 5 lat, za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach. Internetowe transakcje przeprowadzane przy zakupie biletów zabezpiecza znane i sprawdzone centrum autoryzacji eCard (http://www.ecard.pl).
Nie jest także prawdą, że tanie linie lądują za granicą na oddalonych ponad miarę od miast lotniskach i słabo z nimi skomunikowanych. Często bowiem port docelowy samolotów Air Polonii różni od tradycyjnego jedynie numer terminalu (np. Paryż), a gdy tak jak w przypadku Londynu jest to całkiem inne lotnisko - Stansted (http://www.baa.com/main/airports/stansted/), to położone jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak większość europejskich portów lotniczych, także znane Polakom, zatłoczone i nie zawsze przyjazne, Heathrow. Lotnisko Stansted, skąd już za tydzień dolecimy prosto z Gdańska, obsługuje 26 tanich linii z całej Europy (aż 105 portów docelowych) i 16 milionów pasażerów rocznie, których wymagania z pewnością nie są mniejsze od naszych. Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans.
Tanie linie lotnicze zaczęły się pojawiać pod koniec minionego wieku w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, na którym podróże lotnicze przestawały być stopniowo luksusem dostępnym tylko dla nielicznych. Rezygnacja m.in. z bezpłatnie serwowanego na pokładzie posiłku, uczyniła bilety jeszcze tańszymi, a przez to bardziej osiągalnymi np. dla młodzieży. W Polsce kieszeń potencjalnego klienta linii lotniczych jest jeszcze uboższa. Z tym wyzwaniem jako pierwsza zmierzyła się AirPolonia.com i liczyć wypada, że jej konsekwencja rzeczywiście zaowocuje popularyzacją podniebnych wojaży, bo że Polacy podróżować lubią, przekonywać nikogo nie trzeba.
Firma dba nie tylko o poszerzanie oferty, ale także dostarcza swoim obecnym i przyszłym pasażerom niezbędnej informacji. Już w piątek, 26 marca w południe, na pytania internautów odpowiadać będzie gdański przedstawiciel AirPolonia.com - Michał Zarzycki. Zapraszamy na czat.
Opinie (156)
-
2004-03-22 14:45
No tak ico
Ale jak już mówiłem, nie każdy ma dostęp do IC. Dla mnie najszybsze połączenie z Wawą to PKP do Gdańska (2,5 godz.) i LOT do Wawy. Czyli w sumie coś około 3,5 godzin. Z tym, że to strasznie drogo wychodzi :(
- 0 0
-
2004-03-22 14:49
jasiu. myślałem, ze już dawno poleciałeś:))
ale jak masz problemy to skorzystaj może z usług solidnego i sprawdzonego przewoźnika "aerofłota":)
- 0 0
-
2004-03-22 14:50
Jasiu Pytalski
Co ???
2,5 godz. Słupsk - Trójmiasto to może być.
Ale 1 godzina z Trómiasta do W-wy. To chyba reklama airpoloni. Mocno przesadziłeś- 0 0
-
2004-03-22 14:56
Bolo
Dokładnie się nie orientuję ile samolot z Rębiechowa leci na Okęcie, gdyż jeszcze nie miałem okazji tym lokalnym leciec, ale wydawało mi się, że koło godziny. Za miesiąc mam ważną sprawę w Stolycy i chciałem się skusić na tą Air Polonie, a tu nagle taka maniana - wszystkie loty odwołali :( No nic, zostaje pospieszny pociag i ponad 7 godzin w zimnym i brudnym przedziale :(
- 0 0
-
2004-03-22 15:02
Jasiu Pytalski
Bardzo dawno temu a może i dawniej gdy korzstanie z usług LOTU było dostępne dla przeciętnego obywatela leciałem z Rębiechowa do stolycy. Z Wrzescza dojazd autobusem nr 162 /taki kiedyś jeździł no nie Gallux/ do lotniska - 30 minut, odprawa 45 minut, przelot ruskim TU-134 - 35 minut, oczekiwanie na bagaż - 30 minut, dojazd z Okęcia do Centrum - 1 godzina. Więc zsumuj i zobacz ile wyjdzie!!!
- 0 0
-
2004-03-22 15:06
nie przesadzaj jasieńku
6,5 godzin jechał osobowy w 1960
3,5 jechał "kaszub" z gdańska do wawy wsch
lubiłem ten express bo do wawy nie stawał juz od gdańska i jak sie nie miało biletu, to i tak nie szło gościa wysadzić
konduktor zwyczajowo brał połowę ceny biletu w łape i dawał swój przedział:)
ech, to se ne wrati- 0 0
-
2004-03-22 15:08
bolo
nie uwzgledniłeś że często gęsto leciało się najpierw na tempelhoff a dopiero do wawy:))- 0 0
-
2004-03-22 15:09
Ok, Bolo
Ale mi chodziło o sam czas przelotu odejmując dojazd do lotniska i odprawę. Z tym faktycznie wychodzi dłużej, ale i tak krócej niż 7 godz. 17 min., bo tyle jedzie dokładnie pośpiech o 11:55 ze Słupska.
- 0 0
-
2004-03-22 15:09
no i teraz sie wydalo...
dlaczego te koleje w Polsce tak "zle stoja" - niektorzy je sprywatyzowali przed czasem...
- 0 0
-
2004-03-22 15:13
Taa, Gallux
Swego czasu LOT czytało się jak Lot On Tempelhof
Ale tu uz se newrati
Ale fakt, kiedyś KASZUB jako zwykły ekspres z Gdańska Gł. do W-wy jechał 3 godz. 20 min a teraz IC ponad 4 godz. Postęp w PKP no nie?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.