• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Za tydzień Londyn bliżej

22 marca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Loty z Gdańska na Maderę od października 2024
Dokładnie za tydzień o 12:50 wystartuje z Gdańska pierwszy od wielu miesięcy samolot, który poleci prosto do Londynu. Tym razem stolicę Pomorza ze stolicą Wielkiej Brytanii połączyły pierwsze polskie tanie lotnicze Air Polonia. W każdy poniedziałek i piątek w obie strony na tej trasie będzie można podróżować nowoczesnym Boeingiem 737-400, który jednorazowo zabiera na pokład do 168 pasażerów. Za najtańszy bilet w jedną stronę zapłacimy zaledwie 110 zł (łącznie z podatkami i opłatami lotniskowymi), podczas gdy jeszcze całkiem niedawno przelot z Gdańska do Londynu kosztował nawet dziesięciokrotnie więcej.

Bilety Air Polonii najlepiej kupować przez Internet (http://airpolonia.com), na 2-3 miesiące przed planowanym odlotem. Potrzebna nam będzie klasyczna karta kredytowa, ale firma akceptuje także bankowe przelewy. Szczegółowe informacje można uzyskać za pośrednictwem Call Center: (22) 575 00 00, 575 00 55, 575 00 77, albo znaleźć na stronie internetowej przewoźnika. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zakupem biletu, a na lotnisko udajemy się z wydrukowanym w domu potwierdzeniem. Jeżeli nie posiadamy drukarki - wystarczy sam numer rezerwacji, a potwierdzenie wydrukują nam przy odprawie służby naziemne.

AirPolonia.com zainaugurowała swoją obecność na Pomorzu 8 grudnia ub.r., kiedy otwarto linię do Warszawy, ale brak spodziewanych efektów zdecydował pod koniec lutego o zawieszeniu krajowego połączenia. Obecnie firma wyraźnie stawia na rozwój siatki połączeń europejskich, na czym zyska nie tylko Gdańsk, ale także kilka innych miast w Polsce. Nowością będą m.in. rejsy z Warszawy do Aten, Brukseli, Frankfurtu, Madrytu, Paryża i Rzymu, z Katowic do Kolonii i Paryża, czy z Wrocławia do stolicy Francji. Oprócz tego już od połowy grudnia 2003 samoloty Air Polonii latają regularnie do Londynu: z Warszawy, Katowic i Poznania. Kilka dni temu polski tani przewoźnik zawarł też pierwsze strategiczne porozumienie ze swoim odpowiednikiem we Włoszech - Volareweb.com (trzecia co do wielkości tania linia w Europie) - obie firmy będą wspólnie oferować tanie bilety na loty z Warszawy i Krakowa do Rzymu, Mediolanu i Wenecji, a także z Paryża do Warszawy.

Sukces tanich linii lotniczych nie zależy jednak tylko od gęstości siatki połączeń czy atrakcyjności taryf. Dużo zależy zmiany nastawienia do zakupów przez Internet, w tym upowszechnienia samego Internetu, popularyzacji wiedzy o samym sposobie podróżowania tanimi liniami. AirPolonia.com dysponuje flotą o średnim wieku około 5 lat, za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach. Internetowe transakcje przeprowadzane przy zakupie biletów zabezpiecza znane i sprawdzone centrum autoryzacji eCard (http://www.ecard.pl).

Nie jest także prawdą, że tanie linie lądują za granicą na oddalonych ponad miarę od miast lotniskach i słabo z nimi skomunikowanych. Często bowiem port docelowy samolotów Air Polonii różni od tradycyjnego jedynie numer terminalu (np. Paryż), a gdy tak jak w przypadku Londynu jest to całkiem inne lotnisko - Stansted (http://www.baa.com/main/airports/stansted/), to położone jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak większość europejskich portów lotniczych, także znane Polakom, zatłoczone i nie zawsze przyjazne, Heathrow. Lotnisko Stansted, skąd już za tydzień dolecimy prosto z Gdańska, obsługuje 26 tanich linii z całej Europy (aż 105 portów docelowych) i 16 milionów pasażerów rocznie, których wymagania z pewnością nie są mniejsze od naszych. Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans.

Tanie linie lotnicze zaczęły się pojawiać pod koniec minionego wieku w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, na którym podróże lotnicze przestawały być stopniowo luksusem dostępnym tylko dla nielicznych. Rezygnacja m.in. z bezpłatnie serwowanego na pokładzie posiłku, uczyniła bilety jeszcze tańszymi, a przez to bardziej osiągalnymi np. dla młodzieży. W Polsce kieszeń potencjalnego klienta linii lotniczych jest jeszcze uboższa. Z tym wyzwaniem jako pierwsza zmierzyła się AirPolonia.com i liczyć wypada, że jej konsekwencja rzeczywiście zaowocuje popularyzacją podniebnych wojaży, bo że Polacy podróżować lubią, przekonywać nikogo nie trzeba.

Firma dba nie tylko o poszerzanie oferty, ale także dostarcza swoim obecnym i przyszłym pasażerom niezbędnej informacji. Już w piątek, 26 marca w południe, na pytania internautów odpowiadać będzie gdański przedstawiciel AirPolonia.com - Michał Zarzycki. Zapraszamy na czat.

Opinie (156)

  • O wyższości PKP nad samolotem.

    Jazda pociągiem IC lub Expresem + dotarcie do siedziby firmy w centrum W-wy trwa tyle samo albo 15-20 minut dłużej niż przelot Lotem + dojazd z Okęcia do centrum W-wy.Nie musze mówić że koszt PKP jest nieporównywalnie mniejszy a komfort jazdy większy.Za PKP przemawia także fakt że wsiąść do pociągu można w 5 miejscach w Trójmieście a ile trwa dojazd np.z Gdyni do Rębiechowa w godzinach szczytu nie muszę mówić.I jeszcze jeden argument za PKP poznany z autopsji.Raz czy dwa pociąg wjechał na przejeździe w samochód.Opóżnienie wyniosło kilka godzin ale odebrano nas zdaję się ze 20 km od Warszawy samochodem wysłanym z centrali.Raz czy dwa samolot nie mógł wylądować na Okeciu (mgła,oblodzenie) i wtedy sa różne opcje albo samolot jest zawracany albo leci do Poznania.

    • 0 0

  • Air polonia drozsza niz British Airways!!!! A to 110 to jedna wielka sciema!!!

    Dwa tygodnie lemu lecac do londynu za bilet Brirish airways w obie strony zaplacielem niecale $100 z podatkami. I to nie zadna promocja, ale taryfa obowiazujaca na ich stronie internetowej. Za to samo polaczenie ari polonia chciala ode mnie 400 zlotych w jedna strone. Czyli wiecej niz renomowany BA, ktore lata na lotnisko Heathrow, na ktore mozna dojechac metrem za 3.80 funta w jedna strone. Air Polonia lata na oodalone Stansted - zeby dostac sie do londynu trzeba zaplacic 13 funtow w jedna strone za pociag do Liverpoo ST, a pozniej jeszcze raz za merto, zeby dostac sie do celu podrozy. Czyli tak na prawde tanie to ono jest tylko z nazwy!!!!

    • 0 0

  • ico

    To nie do końca tak. Ci co mają dostęp do pociągów IC czy EC faktycznie mogą szybko i wygodnie dojechać do Wawy, ale gorzej mają ci, którzy są skazani na same pośpieszne. Ze Słupska express do Wawy jedzie tylko jeden i zresztą taki express to można o kant stołu rozwalić, bo różnica między nim a pośpiechem jest taka, że nie staje na 3 stacjach (Pruszcz Gd., Prabuty, Susz). Kiedyś jazdę pociągiem do Wawy dało się wytrzymać, bo jechał krócej, ale teraz ze Słupska jedzie (+ -) 7,5 godz. A o standardzie chyba nie musze mówić, bo jeżdżą identyczne wagony jak na lokalnej relacji Słupsk - Koszalin.

    • 0 0

  • ico

    Chyba pomyliles temat ,do Londynu nie trzeba leciec przez Warszawe.

    • 0 0

  • Tanie latanie? jedna wielka kpina

    Wlasnie sie przymierzałem do podróży z airpolonia....czekałem i czekałem na nowy rozkład jazdy na kwiecien - i jak go zobaczyłem do o mało nie dostałem zawału.....i teraz na szybko poszukuje linii kolejowej. Airpolonia do Easyjeta czy ryanaira jeszcze wiele brakuje. Jak będą faktycznie latać za obiecane ok 100 zł to z nimi polece a tak to wole sie tarabanic do Berlina pociagiem a stamtąd easyjetem....do Szkocji. CZekam na easyjeta i ryanaira w Polsce....a airpolonia niech jak najsszybciej bankrutuje wielu moich znajomych tez sie bardzo rozczarowało.....oj obiecanki cacanki a głupiemu.....

    • 0 0

  • Tak zwane tanie linie!

    Nie wszyscy natomiast wiedza, ze Air Polonia zaciagnela takie kredyty, ze ledwo teraz przedzie. Najwieksze zadluzenie ma podobno w Petrolocie i dopoki Petrolot nie bedzie sie upominac o zwrot pieniedzy za paliwo, dopoty jakos bedzie latac. Nie nalezy za to liczyc, ze tak bedzie zawsze.To bomba z opoznionym zaplonem.Zycze wiec powodzenia pasazerom, ktorzy wykupili teraz bilet na czerwiec, lipiec, bo moze sie okazac, ze do tego czasu linia zwinie skrzydla. A zwrotu jak wiadomo nie ma.Chociaz, nie, przepraszam - bedzie. Z majatku upadlosciowego.;))

    • 0 0

  • Do Karoliny Ż: hmmm jaka to niby firma z Gdańska???

    Gallux, nigdy nic nie miałem z UCoB, ale wydawało mi się, że oni są nastawieni głownie na ciuchy damskie?

    Nie, nie zazdrościłem, bo ja wbrew pozorom chciałbym aby w Polsce każdego było stać na kupno jakiegoś ciucha Lacoste czy GAPa:)

    • 0 0

  • "Chyba pomyliles temat ,do Londynu nie trzeba leciec przez Warszawe."
    A przez co mam lecieć wg ciebie?Do tej pory można było lecieć tylko z Warszawy no chyba że z Berlina albo Frankfurtu.A teraz też się nic nie zmieni bo gwarantuję ci że jesli zdecydyjesz się na lot do Londynu Air Polonia 29 marca zapłacisz 2x drożej niz ktoś kto pojedzie do W-wy IC a potem kupi bilet BA.A czasowo zyskasz niewiele.

    • 0 0

  • ico

    poza tym do Londynu pociągiem też ci nienajlepiej wyjdzie :P

    • 0 0

  • Mama

    Ale jak pociągiem do Londynu? Najdalszy z Warszawy jeździ chyba tylko do Paryża?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane