- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (513 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (145 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (115 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (93 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Za tydzień Londyn bliżej
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21218__kr.webp)
Bilety Air Polonii najlepiej kupować przez Internet (http://airpolonia.com), na 2-3 miesiące przed planowanym odlotem. Potrzebna nam będzie klasyczna karta kredytowa, ale firma akceptuje także bankowe przelewy. Szczegółowe informacje można uzyskać za pośrednictwem Call Center: (22) 575 00 00, 575 00 55, 575 00 77, albo znaleźć na stronie internetowej przewoźnika. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zakupem biletu, a na lotnisko udajemy się z wydrukowanym w domu potwierdzeniem. Jeżeli nie posiadamy drukarki - wystarczy sam numer rezerwacji, a potwierdzenie wydrukują nam przy odprawie służby naziemne.
AirPolonia.com zainaugurowała swoją obecność na Pomorzu 8 grudnia ub.r., kiedy otwarto linię do Warszawy, ale brak spodziewanych efektów zdecydował pod koniec lutego o zawieszeniu krajowego połączenia. Obecnie firma wyraźnie stawia na rozwój siatki połączeń europejskich, na czym zyska nie tylko Gdańsk, ale także kilka innych miast w Polsce. Nowością będą m.in. rejsy z Warszawy do Aten, Brukseli, Frankfurtu, Madrytu, Paryża i Rzymu, z Katowic do Kolonii i Paryża, czy z Wrocławia do stolicy Francji. Oprócz tego już od połowy grudnia 2003 samoloty Air Polonii latają regularnie do Londynu: z Warszawy, Katowic i Poznania. Kilka dni temu polski tani przewoźnik zawarł też pierwsze strategiczne porozumienie ze swoim odpowiednikiem we Włoszech - Volareweb.com (trzecia co do wielkości tania linia w Europie) - obie firmy będą wspólnie oferować tanie bilety na loty z Warszawy i Krakowa do Rzymu, Mediolanu i Wenecji, a także z Paryża do Warszawy.
Sukces tanich linii lotniczych nie zależy jednak tylko od gęstości siatki połączeń czy atrakcyjności taryf. Dużo zależy zmiany nastawienia do zakupów przez Internet, w tym upowszechnienia samego Internetu, popularyzacji wiedzy o samym sposobie podróżowania tanimi liniami. AirPolonia.com dysponuje flotą o średnim wieku około 5 lat, za sterami zasiadają znakomici polscy piloci, a na pokładzie spotkamy zawsze uśmiechnięty personel w atrakcyjnych mundurach. Internetowe transakcje przeprowadzane przy zakupie biletów zabezpiecza znane i sprawdzone centrum autoryzacji eCard (http://www.ecard.pl).
Nie jest także prawdą, że tanie linie lądują za granicą na oddalonych ponad miarę od miast lotniskach i słabo z nimi skomunikowanych. Często bowiem port docelowy samolotów Air Polonii różni od tradycyjnego jedynie numer terminalu (np. Paryż), a gdy tak jak w przypadku Londynu jest to całkiem inne lotnisko - Stansted (http://www.baa.com/main/airports/stansted/), to położone jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak większość europejskich portów lotniczych, także znane Polakom, zatłoczone i nie zawsze przyjazne, Heathrow. Lotnisko Stansted, skąd już za tydzień dolecimy prosto z Gdańska, obsługuje 26 tanich linii z całej Europy (aż 105 portów docelowych) i 16 milionów pasażerów rocznie, których wymagania z pewnością nie są mniejsze od naszych. Do centrum Londynu dowiezie nas stamtąd bezpośrednio za 13 funtów i w ok. 45 minut szybka kolejka Stansted Express, która kursuje co kwadrans.
Tanie linie lotnicze zaczęły się pojawiać pod koniec minionego wieku w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, na którym podróże lotnicze przestawały być stopniowo luksusem dostępnym tylko dla nielicznych. Rezygnacja m.in. z bezpłatnie serwowanego na pokładzie posiłku, uczyniła bilety jeszcze tańszymi, a przez to bardziej osiągalnymi np. dla młodzieży. W Polsce kieszeń potencjalnego klienta linii lotniczych jest jeszcze uboższa. Z tym wyzwaniem jako pierwsza zmierzyła się AirPolonia.com i liczyć wypada, że jej konsekwencja rzeczywiście zaowocuje popularyzacją podniebnych wojaży, bo że Polacy podróżować lubią, przekonywać nikogo nie trzeba.
Firma dba nie tylko o poszerzanie oferty, ale także dostarcza swoim obecnym i przyszłym pasażerom niezbędnej informacji. Już w piątek, 26 marca w południe, na pytania internautów odpowiadać będzie gdański przedstawiciel AirPolonia.com - Michał Zarzycki. Zapraszamy na czat.
Opinie (156)
-
2004-03-22 12:42
Jasiu
o ile można się zastanawiac czy bardziej opłaci nam sie do Warszawy dostać samolotem czy pociagiem, o tyle do Londynu z Gdańska pociagiem nie dojedziesz, musisz się zdecydowac na jakis samolot wiec porównywanie tych dwuch tras mija sie z celem (o czym szanowny ico nie raczył pomysleć)
- 0 0
-
2004-03-22 12:50
Niestety co do cen biletów to racja, ze BA jeżeli chodzi akurat o Londyn ma bardzo porównywalne ceny biletów, a jednak inną renomę.... Natomiast róznica polega na tym, że BA odlatuje tylko z Wawy-a do Wawy trzeba sie jakoś dostać...
- 0 0
-
2004-03-22 12:50
I jeszcze do Pisten Bully
Do Berlina dojedziesz z Trójmiasta pociągiem DB relacji Kalinigrad - Berlin przez Słupsk, Szczenin. Ceny są chyba takie same jak na PKP, bo jadac nim ode mnie do Gdańska zapłaciłem tyle samo ile za pospieszny a i standard jest o wiele wyższy, bo jedziesz wagonem z fotelami lotniczymi oraz telewizorkami gdzie lecą jakieś filmy (niestety po niemiecku). PKP z Gdańska też ma jakieś połączenia kolejowe ze stolicą Niemiec, ale znając standard PKP, wybrałbym Deutche Bann.
- 0 0
-
2004-03-22 12:51
Może ja Was rozdzielę: najpierw upewnijcie się czy Was wpuszczą do UK przed 1 maja!
Będąc na Heathrow przypadkowo słyszałem rozmowę dwóch gości z "immigration office". Chodziło mniej więcej o to, że oni mają narzucony limit na nie wpuszczonych Polaków w danym dniu i MUSZĄ go wydziobać.- 0 0
-
2004-03-22 12:53
No właśnie JAgula
I tu już jest problem, z tym, że jak masz dostęp do IC to dojedziesz do Stolicy w jakieś 4 godziny z hakiem. A pomyśleć, że kiedyś tyle jechał pośpieszny z Gdyni :(
- 0 0
-
2004-03-22 12:56
i moze upewnijcie się, ze po 1 maja też Was wpuszczą.... bo z moich informacji wynika, ze nie bedzie tak różowo jak to opisują... ;))
- 0 0
-
2004-03-22 13:13
Jasiu Pytalski
Ta połączenie Kaliningrad - Berlin to już historia.
Obecnie Trójmiasto dzięki "mądrym" posunięciom władz kolejowych nie ma praktycznie bezpośredniego połączenia z Berlinem poza wagonikiem jednym sypialnym który jedzie jedzie i jedzie i końca nie ma.
A o ile mi wiadomo Słupsk ma jakieś lądowisko w pobliżu.
Niech poseł Strunk załatwi tanie loty i po kłopocie.
W końcu chce przjąć do spółki z Giertychem władze w państwie.- 0 0
-
2004-03-22 13:13
Jasiu Pytalski
tu jest problem jeśli chodzi o wylot.... a spójrz na to tak:
AIRPOLONIA-wylot z Gdańska-przylot na Stansted
British Airways-wylot Wawa-przylot Heathrow
Więc chyba lepiej dojechać sobie do Wawy IC niż potem sie martwić czym dojedziesz z Stansted do centrum Londynu....??
A cenowo wyjdzie na to samo, albo nawet na korzyść BA (taniej)- 0 0
-
2004-03-22 13:19
Gallux
Benetton zbyt młodziezowy jest heheh Tobie polecam Lacoste, bardziej elegancki i sportowy.
- 0 0
-
2004-03-22 13:19
wy macie fajowo....
se latacie w te i we wte do londyna
a ja?? cóż, poszedłem na molo, i co??
normalnie zmokłem
a gdybym wziął tanią linię??
nie byłbym może na molo, ale też i nie zmókłbym:(- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.