• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zabiegają o wydłużenie linii do pracy. ZTM nie mówi nie, ale stawia warunek

Maciej Korolczuk
7 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Hale Panattoni powstają w okolicy lotniska w Rębiechowie. Hale Panattoni powstają w okolicy lotniska w Rębiechowie.

Pracownicy nowych hal magazynowych w Bysewie przy ul. BotanicznejMapka narzekają na zbyt krótkie linie autobusowe obsługujące tę część Gdańska. Chodzi o linie 157 i 267, których przystanki końcowe przy ul. Budowlanych od nowych zakładów pracy dzieli zbyt duża odległość. ZTM nie wyklucza wydłużenia linii, ale najpierw deweloper musi poprawić stan nawierzchni na pętli do zawracania pojazdów.



Jakim środkiem transportu dojeżdżasz do pracy?

W rejonie ul. Botanicznej i Bysewskiej powstają duże hale magazynowe firmy Panattoni, dewelopera powierzchni przemysłowych. Obecnie firma oferuje swoje powierzchnie w dwóch miejscach: przy ul. Elbląskiej i Jabłoniowej. Trzecie centrum powstaje w rejonie lotniska, wokół którego w ostatnich latach powstało wiele hal i magazynów, w których zatrudnionych jest kilka tysięcy pracowników.

Jednym z nich jest pani Patrycja. Nasza czytelniczka zauważa, że osoby korzystające z komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta muszą codziennie pokonywać znaczny dystans z przystanków dwóch linii autobusowych. W skrajnych przypadkach to nawet 4 km między zakładem pracy a pętlą w Bysewie.

- Chodzi o to, by zapewnić dojazd ludziom do pracy, tym bardziej że jest nowa szeroka droga oraz ogromna nowa pętla z dużą wiatą przystankową. Buduje się kolejne miejsca pracy, a nie zapewnia się komunikacji miejskiej dla pracowników. Prawdopodobnie w rejonie będzie ich jeszcze więcej, bo już pojawiają się kolejne maszyny budowlane - mówi pani Patrycja.
Pracownicy o pomoc zwrócili się nie tylko do mediów, ale i radnych miasta. W poniedziałek w tej sprawie interpelację złożył Mateusz Skarbek.

- Poprosiłem władze miasta o przeanalizowanie możliwości wydłużenia obu linii, by obsłużyć komunikacyjnie tę część miasta - mówi radny.
  • ZTM odbył na miejscu wizję lokalną, z której wynika, że obecna nawierzchnia nie spełnia wymogów bezpieczeństwa i komfortu podróżnych.
  • Na nawierzchni z kruszywa tworzą się koleiny. Jeśli droga zostanie utwardzona ZTM wydłuży linię do nowej pętli.

ZTM: Wydłużymy linię, ale pod jednym warunkiem



Problem jest już znany Zarządowi Transportu Miejskiego, który na początku miesiąca odbył na miejscu wizję lokalną.

- Jesteśmy w kontakcie z firmą Panattoni w kwestii wydłużenia linii autobusowej 267. Na początku czerwca wykonaliśmy przejazd próbny celem sprawdzenia parametrów nowej trasy. Niestety, aktualnie plac do zawracania ma nawierzchnię z kruszywa naturalnego, co prawda znakomicie sprawdzającego się jako podbudowa, ale nie jako nawierzchnia dla autobusów - tłumaczy Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.
Lokalizację nowego przystanku między ul. Botaniczną a Biologiczną wskazał sam deweloper i jak się okazało - to na jego wniosek ZTM analizuje możliwość wydłużenia linii.

Jednak jak przyznają urzędnicy na razie trasa nie nadaje się do obsługi podróżnych, bo pojazdy tworzą tam koleiny, co może doprowadzić do uszkodzenia pojazdu. ZTM tłumaczy, że nawierzchnia placu powinna być utwardzona w sposób trwały asfaltem, betonem lub płytami drogowymi.

- Gdy plac do zawracania będzie spełniał określone parametry, niestwarzające zagrożenia w postaci uszkodzenia pojazdu komunikacji miejskiej, linia 267 zostanie przedłużona - obiecuje Gołąb.

Deweloper: trwa analiza kosztów modernizacji pętli



Jak usłyszeliśmy od przedstawiciela firmy Panattoni obecnie trwa analiza finansowa przebudowy pętli.

- Jesteśmy zainteresowani wydłużeniem linii autobusowej do naszych hal. Sprawdzamy teraz, ile mogłaby kosztować modernizacja wskazanego miejsca - powiedziała nam Anita Pietrykowska z biura prasowego Panattoni.

Miejsca

Opinie (80) 1 zablokowana

  • Fajnie być wożonym za pół darmo. (9)

    Bilety powinny być w europejskich cenach. Adekwatnie do cen sprzętu, części, paliwa i eksploatacji. Komuna w transporcie miejskim ma się dobrze.

    • 28 121

    • (5)

      Dokładnie tak. Kary za wykroczenia drogowe tez powinny być europejskie i tak jak Europa wprowadzać strefy czystego transportu aby wyeliminować stare graty. Dodatkowo opłaty za wjazd do centrum miasta.

      • 45 4

      • Zarobki (4)

        Jeszcze tylko europejskie zarobki i ok.

        • 31 1

        • w NRD wprowadzono wymianę 1 MDN na 1 DM i wiele firm zostało zamkniętych bo straciło zdolność do konkurencji (3)

          poprzednio opierającej się na taniej sile roboczej. Bez poprawy "uzbrojenia pracy" w odpowiedni kapitał i znalezienie źródeł prawdziwych przewag konkurencyjnych europejskie zarobki położyłyby wiele firm pracujących w Polsce na łopatki. Siła nabywcza 1 euro w Polsce jest nadal wyższa niż w wielu krajach UE więc poziom życia nie różni się tak, jak wynikałoby z prostego przeliczenia zarobków według obecnego kursu wymiany PLN na euro.

          • 2 1

          • synek nie bój żaby (2)

            siła nabywcza Euro szybko spadnie - bo ceny po wprowadzeniu Euro, wyskoczą zaraz w kosmos.

            • 1 2

            • A potem spadną na swoje miejsce. (1)

              Po prostu Janusze biznesu będą kombinować jak podnieść zyski kiedy dostaną wygodną wymówkę.

              • 3 0

              • jak z torebkami foliowymi

                matooluszek wmawiał nam - po wprowadzeniu tej opłaty ceny skoczą o kilka groszy...
                i tak foliówka za 50gr - w moim sklepiku kosztuje teraz 2zł.
                ... tak okazja czyni nieoPiSanego złodzieja

                • 0 1

    • Jeżdżąc samochodem w jeszcze mniejszym stopniu pokrywa się koszta.

      • 5 3

    • Czyli kierowcy mają się zrzucać na tunel pod Wisłą?

      Przypominam że z podatków w paliwie nie ma ani grosza na drogi miejskie

      • 3 1

    • Sens wpisu...

      Za oszczędniści życia kupiony samochód (bo co powie kolega z pracy, szwagier, sąsiad). Teraz trzeba płacić. Janusz nie zniesie, że wydaje dużo, a inni nie. Nie przesiądzie się do autobusu, tylko zażąda, żeby ci, którzy jeżdżą komunikacją miejską płacili więcej. Inaczej nie zaśnie. Tego jeszcze nie grali.

      • 15 3

  • Tak buduje Panattoni. (1)

    Do hal przy elbląskiej 130, prowadzi tymczasowa droga z płyt betonowych o szerokości takiej, że ciężko jest się mijać osobówce z dużym, a co dopiero dwa duże?

    To tak jak z deweloperami, którzy budują w Gdańsku ,mieszkania. Wszystko już sprzedane, ale dróg dojazdowych brak. Wstyd dla tej firmy, zwłaszcza, że jest tak prawie w każdej lokalizacji, w której stawiają swoje hale.

    • 16 0

    • I od czasu rozpoczecia budowy tymczasowa droga jest ulozona na drodze dla rowerow

      • 5 0

  • Betonowe płyty są

    A nocą spać nie można ponieważ ciężarówki zasuwają po Botanicznej i części Przyrodników taki hałas wywołują a płyty już połamane bo na szybko ale najpierw było błoto metrowe koleiny i to wszystko dzieje się 2, 3 metry od istniejących budynków mieszkalnych i kto dał pozwolenie - prezydent miasta Gdańska bez konsultacji z mieszkańcami. Ale co tam my parafianie""" nie mamy nic do gadania. Tylko czekać kiedy dojdzie do niebezpiecznych sytuacji bo chodnika też brak. Wiele by można pisać. Po co.

    • 17 0

  • Proste (1)

    Niech jeżdżą przez miejscowość Czaple i po sprawie.

    • 9 1

    • Czaple - gmina Żukowo

      Jak burmistrz Żukowa zapłaci, to i miejski autobus pojedzie do Czapel. Tak jak jeździ 174 do Starej Piły.

      • 1 1

  • Budowlanych do remontu najpierw na całej długości.

    Po primo.

    • 19 0

  • W gdyni wystarczy by zarwana od dwoch lat wisniewskiego

    Wygenerowala miliony kosztow na objazdy kilku linii. Tak sie to robi

    • 5 3

  • (2)

    dzisiaj wykolejony tramwaj.... okolice zaspy .zanim podstawiono autobus ktory dojezdzal tylko do kolobrzeskiej i znowu czekanie na tramwaj 15 minut to odjechal z piastowskiej autobus 117 w kierunku Sopotu.kolejny za 50 minut... dramat 2,5 godziny powrot z zasy do sopotu... czas zrezygnowac z komunikacji miejskiej

    • 17 14

    • Piechotą byś się przeszedł...

      • 4 0

    • Mogłeś skmką

      • 1 1

  • Moim zdaniem raczej dobre posunięcie bo dojazd na pracy = zawsze większe grono zainteresowanych potencjalnych pracowników

    • 7 1

  • linia komunikacji miejskiej (1)

    267
    10 kursów w dni powszednie.
    Jak się spoźnisz na autobus o 16 to juz o 22 masz następny

    • 9 3

    • Jak się spóźnisz...

      ...to masz 167.

      • 1 1

  • Ludzie chcą korzystać z komunikacji miejskiej (1)

    Ale niech ta komunikacja będzie punktualna, czysta i dojeżdża tam, gdzie są generatory ruchu, a nie 600m dalej.

    • 52 5

    • Niech obniża pensje

      A za zaoszczędzone pieniądze zrobią dojazd.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane