• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zabiegają o wydłużenie linii do pracy. ZTM nie mówi nie, ale stawia warunek

Maciej Korolczuk
7 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Hale Panattoni powstają w okolicy lotniska w Rębiechowie. Hale Panattoni powstają w okolicy lotniska w Rębiechowie.

Pracownicy nowych hal magazynowych w Bysewie przy ul. BotanicznejMapka narzekają na zbyt krótkie linie autobusowe obsługujące tę część Gdańska. Chodzi o linie 157 i 267, których przystanki końcowe przy ul. Budowlanych od nowych zakładów pracy dzieli zbyt duża odległość. ZTM nie wyklucza wydłużenia linii, ale najpierw deweloper musi poprawić stan nawierzchni na pętli do zawracania pojazdów.



Jakim środkiem transportu dojeżdżasz do pracy?

W rejonie ul. Botanicznej i Bysewskiej powstają duże hale magazynowe firmy Panattoni, dewelopera powierzchni przemysłowych. Obecnie firma oferuje swoje powierzchnie w dwóch miejscach: przy ul. Elbląskiej i Jabłoniowej. Trzecie centrum powstaje w rejonie lotniska, wokół którego w ostatnich latach powstało wiele hal i magazynów, w których zatrudnionych jest kilka tysięcy pracowników.

Jednym z nich jest pani Patrycja. Nasza czytelniczka zauważa, że osoby korzystające z komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta muszą codziennie pokonywać znaczny dystans z przystanków dwóch linii autobusowych. W skrajnych przypadkach to nawet 4 km między zakładem pracy a pętlą w Bysewie.

- Chodzi o to, by zapewnić dojazd ludziom do pracy, tym bardziej że jest nowa szeroka droga oraz ogromna nowa pętla z dużą wiatą przystankową. Buduje się kolejne miejsca pracy, a nie zapewnia się komunikacji miejskiej dla pracowników. Prawdopodobnie w rejonie będzie ich jeszcze więcej, bo już pojawiają się kolejne maszyny budowlane - mówi pani Patrycja.
Pracownicy o pomoc zwrócili się nie tylko do mediów, ale i radnych miasta. W poniedziałek w tej sprawie interpelację złożył Mateusz Skarbek.

- Poprosiłem władze miasta o przeanalizowanie możliwości wydłużenia obu linii, by obsłużyć komunikacyjnie tę część miasta - mówi radny.
  • ZTM odbył na miejscu wizję lokalną, z której wynika, że obecna nawierzchnia nie spełnia wymogów bezpieczeństwa i komfortu podróżnych.
  • Na nawierzchni z kruszywa tworzą się koleiny. Jeśli droga zostanie utwardzona ZTM wydłuży linię do nowej pętli.

ZTM: Wydłużymy linię, ale pod jednym warunkiem



Problem jest już znany Zarządowi Transportu Miejskiego, który na początku miesiąca odbył na miejscu wizję lokalną.

- Jesteśmy w kontakcie z firmą Panattoni w kwestii wydłużenia linii autobusowej 267. Na początku czerwca wykonaliśmy przejazd próbny celem sprawdzenia parametrów nowej trasy. Niestety, aktualnie plac do zawracania ma nawierzchnię z kruszywa naturalnego, co prawda znakomicie sprawdzającego się jako podbudowa, ale nie jako nawierzchnia dla autobusów - tłumaczy Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM.
Lokalizację nowego przystanku między ul. Botaniczną a Biologiczną wskazał sam deweloper i jak się okazało - to na jego wniosek ZTM analizuje możliwość wydłużenia linii.

Jednak jak przyznają urzędnicy na razie trasa nie nadaje się do obsługi podróżnych, bo pojazdy tworzą tam koleiny, co może doprowadzić do uszkodzenia pojazdu. ZTM tłumaczy, że nawierzchnia placu powinna być utwardzona w sposób trwały asfaltem, betonem lub płytami drogowymi.

- Gdy plac do zawracania będzie spełniał określone parametry, niestwarzające zagrożenia w postaci uszkodzenia pojazdu komunikacji miejskiej, linia 267 zostanie przedłużona - obiecuje Gołąb.

Deweloper: trwa analiza kosztów modernizacji pętli



Jak usłyszeliśmy od przedstawiciela firmy Panattoni obecnie trwa analiza finansowa przebudowy pętli.

- Jesteśmy zainteresowani wydłużeniem linii autobusowej do naszych hal. Sprawdzamy teraz, ile mogłaby kosztować modernizacja wskazanego miejsca - powiedziała nam Anita Pietrykowska z biura prasowego Panattoni.

Miejsca

Opinie (80) 1 zablokowana

  • Błąd logiczny

    Jak durną logiką posługuje się miasto - i jeszcze stawia warunki. Alternatywa jest taka: wyłożyć kasę na nawierzchnie na pętli lub przebudowywać skrzyżowanie. Jak nie będzie autobusu to ludzie pojadą samochodami - proste. Jak pojadą samochodami to będą . Znowu i tak będzie akcja przebudowy Budowlanych i tak w kółko. Sorry obudziłem się - nie będzie ani pętli ani przebudowy - po bolszewicku

    • 0 5

  • Odwieczny problem miasta. Zawsze wiedza lepiej.

    Czy to kwestia świateł, komunikacji zbiorowej czy budowy dróg. Zawsze podejmowane są niezrozumiałe decyzje dla mieszkańców...paranoja

    • 1 3

  • Nowatorów (2)

    Zacznijmy od tego, dlaczego na Nowatorów jeździ tylko jedna linia i to co godzinę? To jest jakiś żart

    • 1 3

    • Naucz się liczyć. (1)

      Słaby, gdyński troll.

      • 0 1

      • To proszę sobie zobaczyć rozkład jazdy np na Przyrodników po południu
        .
        Z poważaniem, "Gdyński troll"

        • 0 0

  • Januszex nie zapewnia dojazdu do dużej firmy na zad*piu, a dojazd przewala na miasto... Zysk prywatny, koszty publiczne.

    • 4 0

  • Deweloperzy muszą dorzucić się do kosztów budowy ulic i przystanków.

    Miasto sprzedając teren powinno od razu przewidzieć że jeżeli zbuduje się fabrykę, bloki na 1000 osób to wiadomo że ruch wzrośnie jeżeli nie od razu to w ciągu kilku miesięcy. Deweloper powinien być zobowiązanym do wysupłania pewnej kwoty na pokrycie choćby części kosztów przedłużenia lini autobusowej, dostosowania zatoczek, pętli, dróg.

    • 2 0

  • Panattoni do roboty.

    To niech ta firma też zadba o okoliczną infrastrukturę. Widocznie dział marketingu dalej pracuje zdalnie i nie dostrzegają problemu.

    • 1 0

  • Stanowcze nie dla wydłużenia linii.. z buta frajery haha

    • 0 1

  • Dla (1)

    Dla pracowników wydłużą dwie linie autobusowe. A dla mieszkańców Banina które ma 15 tys. mieszkańców jeden autobus co 1,5h. Bravo

    • 0 1

    • Gdańsk kontra Gmina Żukowo

      Panattoni jest na terenie Gdańska i dla miasta wydłużenie trasy to nie problem. Natomiast dla Gminy Żukowo zwiększenie liczby kursów linii 126 do Banina jest problemem. Ale to i tak nic, bo do wsi Czaple jest 0 (zero) kursów z Gdańska. Zawsze możesz napisać do swojej gminy o sfinansowanie większej liczby kursów.

      • 0 0

  • Płacą tak mało, że nie mogą dojeżdżać swoimi autami?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane