- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (140 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Zabytkowy parowóz z Anglii w Gdyni
Egzemplarz, który wczesnym rankiem wyjechał na specjalnej platformie na Nabrzeże Rumuńskie Terminalu Drobnicowego w Gdyni, został zbudowany w warsztatach kolejowych Great Western Railway w Swindon, w grudniu 1927 roku. Wciąż jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Nic zresztą dziwnego, ponieważ ostatni remont parowóz przeszedł w warsztatach Flour Mills w Lydney, w styczniu 2007 roku.
Jest to lokomotywa serii 4500, typ 2-6-2T. Model ten został wprowadzony do eksploatacji w 1906 roku i służył do obsługi lekkiego, lokalnego ruchu pasażerskiego.
Lokomotywa jest długa na 11 metrów, wysoka na 4 i szeroka na 2,6. Jeździ z prędkością nawet 80 km/h.
Parowóz, będzie jedną z wielu maszyn z Europy (choć jedyną, która przybyła drogą morską), które uświetnią "Paradę Parowozów" zorganizowaną z okazji 100-lecia parowozowni w Wolsztynie (28 kwietnia).
Opinie (22) 6 zablokowanych
-
2007-04-13 11:34
szkoda że u nas mało takich maszyn na chodzie
na chodzie, to znaczy kursujących na trasach turystycznych
- 0 0
-
2007-04-13 11:45
Parowozownia w Wolsztynie obsługuje regularne połączenia pasażerskie, choć to trochę daleko od 3miasta. Ale na paradę warto się wybrać.
- 0 0
-
2007-04-13 11:50
uff już myslałem, że SKM wymienia tabor,
tak jak Gdańsk, który sprowadził zabytkowe tramwaje z Dortmudu.
- 0 0
-
2007-04-13 11:52
Anglik w Polsce
Proszę poprawić daty: wyprodukowania parowozu i rozpoczęcia eksploatacji.
- 0 0
-
2007-04-13 12:13
seria parowozu
seria parowozu to 5500 a nie 4500 ... :-)
- 0 0
-
2007-04-13 12:29
Pojedzie do Wolsztyna o własnych siłach czy na lawecie?
- 0 0
-
2007-04-13 12:43
parowóz pojedzie,w stanie rozpalonym w celu prawidłowego smarowania, ciagnięty przez inną lokomotywę, na początek elektryczną(ET 22) i pożniej do samego Wolsztyna przez spalinową...
- 0 0
-
2007-04-13 13:22
Można go gdzieś zobaczyć dziś po południu?
- 0 0
-
2007-04-13 13:46
Parowóz zoslał rozładowany na tory kolejowe i winien traz przeciągany do lokomotywni Gdynia(Grabówek)celem wodowania,nawęglenia, przygotowania do transportu do Wolsztyna.Według posiadanych informacji w dniu 14.04.07 02:02 na wyruszyć w trasę Gdynia Gł. - Wolsztyn ciagniety przez elektrowóz ET22,wyznaczona prędkość max 50 km/h oraz dłuższe postoje wyznaczone w celu sprawdzenia i ewentualnego przesmarowania części układu biegowego.
Według rozładu jazdy np. Tczew 3:14/4:14, Laskowice Pom. 5:54/6:47,Bydgoszcz Gł. 7:57/9:05,Inowrocław 10:08/23.Na dalszą trasę brak danych na tą chwilę.- 0 0
-
2007-04-13 14:50
tms460
jutro rano będę miał dokładne dane na ten temat!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.