- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (109 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (288 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (440 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (147 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (28 opinii)
- 6 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (290 opinii)
Zaczął się remont peronu SKM Chylonia
Ogrodzenie części peronu na stacji SKM Chylonia to sygnał, że rozpoczyna się zapowiadana przez przewoźnika modernizacja. Remont potrwa przez rok i pochłonie blisko 11 mln zł.
Najpierw prace rozbiórkowe
Tymczasem w ostatnich dniach na SKM Chylonia nie działo się nic nadzwyczajnego. Dopiero w tym tygodniu peron został ogrodzony i skrócony, pasażerowie nie mają do wygrodzonej części dostępu, więc pociągi zatrzymują się w innym miejscu.
Obecnie trwają prace rozbiórkowe. Na początku przebudowy konieczne było też wykonanie przejazdów technologicznych w poziomie szyn.
Zakres prac w Chyloni obejmie budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu podwyższonej do 960 mm, co ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Przystanek zostanie wyposażony w standardowe elementy, takie jak winda, informacja pasażerska czy monitoring. Modernizacja będzie dotyczyła także zejścia do tunelu, który sam, przynajmniej na razie, nie zmieni się, bo nie należy do SKM.
Czytaj też: Peron wyremontowany, a dach nadal przecieka
Po remoncie uwagę pasażerów będzie przykuwała z pewnością wiata z pofalowanym dachem i przeszkleniami. Co więcej, na peronie będzie możliwość schronienia się przed wiatrem - wszystko wyglądać będzie podobnie jak na stacji SKM Żabianka.
- Prace w Chyloni będą, co prawda, wiązały się z wyłączaniem na przemian jednego i drugiego toru, ale nie powinny mieć wpływu na częstotliwość kursowania składów, gdyż przystanek posiada swoje rozjazdy przed i za peronem, co oznacza, że pociągi będą mogły korzystać także z torów Polskich Linii Kolejowych - tłumaczył kilka tygodni temu Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto.
Pozostałe stacje do 2023 roku
W tym samym czasie przez tę samą firmę będzie prowadzony remont przystanku Rumia Janowo. Koszt tej inwestycji to ok. 10 mln zł. W kolejce czekają jeszcze Redłowo, Orłowo (które będą modernizowane najszybciej) oraz Grabówek, Leszczynki i Stocznie - w Gdańsku oraz w Gdyni. Do tego dochodzi także remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni.
Wartość wszystkich inwestycji szacowana jest na ok. 130 mln zł. Remonty będą współfinansowane ze środków unijnych. Powinny zakończyć się do 2023 roku.
Miejsca
Opinie (86) 2 zablokowane
-
2017-01-25 07:09
wiatrolap aby był jak na zabiance
- 1 1
-
2017-01-25 07:42
Wow rok remontu mega cudo tak jak szybka jest skmka tak ten remont cały gluszkowy burdel
- 4 2
-
2017-01-25 07:45
12 miesięcy wow, tempo iście mistrzowskie jakby remontowali cały dworzec, a nie tylko jeden peron.
- 10 2
-
2017-01-25 08:02
szkoda, Chylonia ma swoj klimat. Tam można kręcić filmy z lat PRL bez scenografii. (1)
Niedługo wszystko bedzie unowocześnione na modłę lat 90. sklejka, dykta, pofalowany dach i klimat znika.
- 10 2
-
2017-01-25 23:23
Będzie klimat lat 90
Za 30 lat potomni tez go docenią, a za jakieś 50 moze 70 lat wkońcu wyremontują peron w stylu XXI wiecznym o ile wtedy będą jeszcze jeździć pociągi.
- 0 0
-
2017-01-25 08:26
(6)
Rozumiem że parking też zbudują? Bo jak nie to po co ten remont? I tak nikt nie bedzie jezdził SKM
- 5 10
-
2017-01-25 08:31
(5)
Jak masz auto to po co wsiadać do SKM? Chyba, że jesteś masochistą to wtedy zrozumiem.
- 4 1
-
2017-01-25 09:30
(4)
Ja mam auto i to niesłabe, i codziennie dojeżdżam do centrum SKM, bo dojazd autem z przedmieścia i parkowanie w centrum to męka.
- 1 2
-
2017-01-25 10:04
Co to jest "niesłabe auto"?? (3)
- 2 0
-
2017-01-25 10:08
Pasek w tedku (2)
- 3 0
-
2017-01-25 12:41
Lanos w gazie
- 2 0
-
2017-01-26 12:02
B5 ma się rozumiec, rocznik 99, model 2000.
- 0 0
-
2017-01-25 09:29
Ciekawe czy wykonają drugie wejście na peron na drugim jego końcu? (1)
Jak w każdym innym kraju - dostęp do peronu powinien być najprostszy z każdej możliwej strony. U nas robi się jedno wejście, na jednym końcu peronu i dziwi, że korzysta tylko połowa mieszkańców dzielnicy.
- 7 2
-
2017-01-25 09:32
Powinny być wszędzie gdzie się da dodatkowe zejścia tak jak na Zaspie. Jakoś tam się da, a w Chyloni i na Grabówku się nie da?
- 0 1
-
2017-01-25 10:02
tylko, żeby pamiętali
o szczelinie między progiem wagonu a peronem - musi być conajmniej 70cm, żeby społeczeństwo było wysportowane i zaprawione w boju. Nie tak jak u strachliwych Niemców, gdzie szczelina wynosi 2 cm. No, ale oni przegrali wojnę...
- 9 2
-
2017-01-25 10:34
Przejazd PODZIEMNY na Hutniczą
poprosimy
- 12 2
-
2017-01-25 13:29
11 milionow za naprawe peronu to za duzo troche!za to mozna wybudowac z 50domkow jednorodzinnych
- 1 2
-
2017-01-25 14:28
Gdynia ma Chylonie gdzies (2)
Chylonia,najbardziej zaniedbana i olana dzielnica Gdyni,liczy sie tylko głowna,..
- 4 4
-
2017-01-25 15:29
Chylonia zwłaszcza w stronę Rzeźni to dramat jakiś . (1)
jak jadę do 2us to zawsze zbiera mi się na wymioty
- 0 0
-
2017-01-25 22:52
nie tylko Chylonia wzmaga odruch wymiotny
wystarczy przejechać przez Stocznię, Grabówek aż do estakady - to jeden wielki syfex i slums. Rejon dworca głównego to też jeden wielki syf i komuna. Idąc tym tropem jeśli ktoś nie widzi bajzlu na Oksywiu, Obłużu i Pogórzu to oszukuje samego siebie. Reasumując - cała zachodnia i północna Gdynia to żenujący obraz. Aż dziw bierze, że Gdynię uznaje się za najszcześliwsze miejsce w kraju. Smutny ten nasz kraj.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.