- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (398 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (240 opinii)
- 3 Piłeś? Nie włamuj się do auta (44 opinie)
- 4 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (51 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (143 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (57 opinii)
Zaczął się remont peronu SKM Chylonia
Ogrodzenie części peronu na stacji SKM Chylonia to sygnał, że rozpoczyna się zapowiadana przez przewoźnika modernizacja. Remont potrwa przez rok i pochłonie blisko 11 mln zł.
Najpierw prace rozbiórkowe
Tymczasem w ostatnich dniach na SKM Chylonia nie działo się nic nadzwyczajnego. Dopiero w tym tygodniu peron został ogrodzony i skrócony, pasażerowie nie mają do wygrodzonej części dostępu, więc pociągi zatrzymują się w innym miejscu.
Obecnie trwają prace rozbiórkowe. Na początku przebudowy konieczne było też wykonanie przejazdów technologicznych w poziomie szyn.
Zakres prac w Chyloni obejmie budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu podwyższonej do 960 mm, co ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Przystanek zostanie wyposażony w standardowe elementy, takie jak winda, informacja pasażerska czy monitoring. Modernizacja będzie dotyczyła także zejścia do tunelu, który sam, przynajmniej na razie, nie zmieni się, bo nie należy do SKM.
Czytaj też: Peron wyremontowany, a dach nadal przecieka
Po remoncie uwagę pasażerów będzie przykuwała z pewnością wiata z pofalowanym dachem i przeszkleniami. Co więcej, na peronie będzie możliwość schronienia się przed wiatrem - wszystko wyglądać będzie podobnie jak na stacji SKM Żabianka.
- Prace w Chyloni będą, co prawda, wiązały się z wyłączaniem na przemian jednego i drugiego toru, ale nie powinny mieć wpływu na częstotliwość kursowania składów, gdyż przystanek posiada swoje rozjazdy przed i za peronem, co oznacza, że pociągi będą mogły korzystać także z torów Polskich Linii Kolejowych - tłumaczył kilka tygodni temu Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto.
Pozostałe stacje do 2023 roku
W tym samym czasie przez tę samą firmę będzie prowadzony remont przystanku Rumia Janowo. Koszt tej inwestycji to ok. 10 mln zł. W kolejce czekają jeszcze Redłowo, Orłowo (które będą modernizowane najszybciej) oraz Grabówek, Leszczynki i Stocznie - w Gdańsku oraz w Gdyni. Do tego dochodzi także remont Dworca Podmiejskiego w Gdyni.
Wartość wszystkich inwestycji szacowana jest na ok. 130 mln zł. Remonty będą współfinansowane ze środków unijnych. Powinny zakończyć się do 2023 roku.
Miejsca
Opinie (86) 2 zablokowane
-
2017-05-25 11:19
Fuszerka (1)
Remont na całego ale czy ktoś tego pilnuje? Nowe elementy z betonu ułożone są niedbale, nierówno, na różnym poziomie-to nie mają być schody tylko droga do pociągu.Elementów o które można się potknąć jest bardzo dużo, popękanych i wyszczerbionych też cała masa.
- 1 0
-
2017-06-07 22:36
Re: Fuszerka
Dokladnie czesto przygladamy sie temu co tam wyprawjaja i wlos sie na głowie jeży wszystko krzywo polożone materialy z odzysku bo inaczej tego nie mozna nazwac
- 0 0
-
2017-05-25 11:19
Fuszerka
- 0 0
-
2017-05-25 11:24
Fuszerka
Tu pytanie! Czy są już pieniądze na remont peronu po zakończeniu inwestycji.Bo jak tak dalej "solidnie"będą remontować to peron niewiele będzie się różnił od pierwotnego stanu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.