• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakaz wjazdu ciężarówek do dzielnicy

Michał Sielski
4 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (153)
Wąskie ulice na Olszynce nie są przystosowane do ruchu ciężkich pojazdów. Wąskie ulice na Olszynce nie są przystosowane do ruchu ciężkich pojazdów.

Ciężarówki nie wjadą na Olszynkę. Zakaz wjazdu ma zapobiec skracaniu przez kierowców drogi i przejeżdżaniu przez wąskie ulice tej dzielnicy. Na Olszynkę nie wjadą ciężarówki ważące powyżej 8 ton. To już kolejna dzielnica "uwolniona" od ruchu dużych i ciężkich samochodów.



Czy zakaz dla ciężarówek w dzielnicach to dobry pomysł?

Samochody ciężarowe coraz częściej skracały sobie drogę między ulicami Elbląską a Sandomierską, na co narzekali mieszkańcy Olszynki. Twierdzili, że wąskie, osiedlowe drogi nie są przystosowane do takich obciążeń. Efekt? Szybka degradacja ich stanu i coraz więcej dziur.

Urzędnicy posłuchali tych głosów i od 14 kwietnia w newralgicznych miejscach dzielnicy staną znaki zakazu, uniemożliwiające ruch pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 8 ton.

- Ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych na Olszynce to realizacja postanowień uchwały podjętej przez Radę Dzielnicy. Na jej podstawie opracowany został projekt zmian w organizacji ruchu, który po konsultacjach z przedstawicielami Rady Dzielnicy zyskał jej akceptację - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.


Samochody o masie całkowitej przekraczającej 8 ton nie wjadą na odcinek ul. Olszyńskiej między ulicami KrótkąMapka oraz MiedzaMapka. Tyle wystarczy, żeby tranzyt był możliwy, a nie ucierpią na tym pobliskie gospodarstwa rolne. Kierowcy nie będą też mogli się tłumaczyć, że nie ma jak zawrócić, bo znaki wyprzedzające staną już na ul. SandomierskiejMapkaMostowejMapka dla pojazdów jadących od strony Oruni, a także na ul. WspólnejMapka dla ciężarówek jadących od strony ul. Elbląskiej.

Kierowcy będą mogli objechać Olszynkę większymi drogami, przystosowanymi do ruchu ciężarowego: ulicą Elbląską, Trasą Sucharskiego oraz Obwodnicą Południową.



Ograniczenia w pozostałych dzielnicach Gdańska



Przypomnijmy, że już w 2019 r. obostrzenia wprowadzone zostały w Oliwie. Dzięki temu samochody ciężarowe o masie powyżej 8 ton nie jeżdżą już ulicami Opata Jacka Rybińskiego, Stary Rynek Oliwski, Spacerowej, Czyżewskiego, Opackiej i Polanki. Tam poruszać się mogą wyłącznie pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 8 ton.

Podobne ograniczenie obowiązuje na ulicach dojazdowych do Głównego Miasta, zabezpieczając przed wjazdem pojazdów ważących powyżej 12 ton, a w Strefie Ograniczonej Dostępności powyżej 3,5 ton. Ograniczenia tonażowe obowiązują także na ulicach Mickiewicza, Kościuszki i Chrobrego.

Opinie (153) 4 zablokowane

  • A Migowska też się nie nadaje, jest wąska i połatana, czasami się zapada, a autobusy jadą ...

    • 6 1

  • NP (4)

    A kiedy w końcu znikną ciężarówki z ul.Wyzwolenia w Nowym Porcie !!!!

    • 17 2

    • Nigdy. (1)

      Dopóki będzie WOC, to będą jeździć legalnie.

      • 0 1

      • Zamknąć Wyzwolenia dla ciężarówek,mieszkańcy mają dosyć smogu i hałasu!!!!Gdzie obwodnica dzielnicy NP?

        • 1 0

    • Miała być Nowa Wyzwolenia i dalej cicho,sza......

      • 1 0

    • Rady Dzielnicy ta sprawa już nie interesuje? Co z Nową Wyzwolenia?

      • 0 0

  • Noooo

    Niech urzędnicy planują rozbudowę ulic a nie blokują. jest dziura to nie łatają tylko ograniczenie prędkości i tak to działa

    • 10 3

  • A kiedy remont nawierzchni na Olszynce? Dziura na dziurze

    • 12 2

  • Jeszcze tylko (1)

    zakazać jeżdżenia rowerami i hulajnogami po chodnikach i życie w Gdańsku będzie do zniesienia.

    • 12 3

    • napisał aktywista, który niedługo uruchomi zbieranie podpisów pod apelem o zakaz parkowania samochodów na chodnikach

      • 1 0

  • Ciekawe że w sprawie objazdu Jaśkowej urzędnicy nie posłuchali

    Musiała się jezdnia zapaść. Dziwni ci urzędnicy...

    • 10 0

  • Jezdnia ulicy Wajdeloty (Wrzeszcz Dolny) dawniej miała szerokość pięć i pół metra, była pokryta asfaltem.Była dwukierunkowa. (5)

    Teraz to tylko 3,5 metra. Ulica jest jednokierunkowa. Ruch samochodów prawie zanikł. Teraz jest cicho. W lato mogę otworzyć okno i nie słyszę hałasu samochodów.

    • 9 9

    • I tak powinno być wszędzie (2)

      Zabronić samochodów

      • 6 10

      • zabrania się

        zabraniania...

        • 6 5

      • nie wszędzie, ale co najmniej w historycznej części miasta i na wielu ulicach osiedlowych

        • 1 0

    • a ja wybrałem takie miejsce do zamieszkania

      gdzie tego problemu (hałasu), po prostu, nie ma...

      Podziękuj urzędnikom od dogęszczania...

      • 5 2

    • to teraz wiesz, czym jest lansowana tak ostatnio

      zabudowa pierzejowa...

      Dzieciaki haratające w gałę i gwar piwopojów niesie się równie dobrze.

      • 6 1

  • a kiedy kanalizacja na Modrej? (1)

    • 4 0

    • Ciesz się że masz sławojkę w ogrodzie i rów za płotem.

      Wodę masz za darmo ze studni abisyńskiej, nikt ci wodomierza na wodę gruntową nie założy, żyjesz w swojej drewnianej willi ocieplonej supremą, położonej na niemałym areale, z ogrodem owocowo warzywnym, kury i kaczki biegają po podwórku, pies przy budzie ci domu pilnuje, to siedź cicho.
      Wielu ludzi chciało by mieć taki luksus w tych czasach.
      A jak jeszcze ci źle, to idź z tym do swojego sołtysa.

      • 1 1

  • Ulica Racławicka, Wrzeszcz Dolny. Codziennie dostawy do sklepów położonych na końcu ulicy Kościuszki, zwłaszcza do sklepu mięsnego, ciężkimi dostawczakami. Dostawczaki owe skręcają w Klonowicza, dalej w Racławicką, wyładowują towar i wyjeżdżają dalej w trasę jadąc przez Racławicką. Spowodowało to zapadanie się kotłowni podziemnej w bloku na przeciwko, kotłownia stara budowa, podpory drewniane, całkowicie spróchniałe. Na środku ulicy dziura w ziemi, strach tamtędy jeździć, była już kilka razy zasypywana, betonowana itd. Ciągle wraca.
    Koszt zlikwidowania kotłowni - setki tysięcy. Miasto umywa ręce.
    W końcu się to zapadnie, miejmy nadzieję, że bez tragedii.

    • 6 0

  • (2)

    Na Przerobce jest zakaz i co? Jada non stop

    • 11 0

    • (1)

      Tam jest do 12 ton, tylko zapomnieli zakłady na Siennickiej 25 zaorać

      • 2 1

      • 12 ton , a jadą 40tonowe kolosy. A do dawnego ZNTK włazd jest od Ku Ujściu, a nie przez Przeróbkę

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane