• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakaz wjazdu ciężarówek do dzielnicy

Michał Sielski
4 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (153)
Wąskie ulice na Olszynce nie są przystosowane do ruchu ciężkich pojazdów. Wąskie ulice na Olszynce nie są przystosowane do ruchu ciężkich pojazdów.

Ciężarówki nie wjadą na Olszynkę. Zakaz wjazdu ma zapobiec skracaniu przez kierowców drogi i przejeżdżaniu przez wąskie ulice tej dzielnicy. Na Olszynkę nie wjadą ciężarówki ważące powyżej 8 ton. To już kolejna dzielnica "uwolniona" od ruchu dużych i ciężkich samochodów.



Czy zakaz dla ciężarówek w dzielnicach to dobry pomysł?

Samochody ciężarowe coraz częściej skracały sobie drogę między ulicami Elbląską a Sandomierską, na co narzekali mieszkańcy Olszynki. Twierdzili, że wąskie, osiedlowe drogi nie są przystosowane do takich obciążeń. Efekt? Szybka degradacja ich stanu i coraz więcej dziur.

Urzędnicy posłuchali tych głosów i od 14 kwietnia w newralgicznych miejscach dzielnicy staną znaki zakazu, uniemożliwiające ruch pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 8 ton.

- Ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych na Olszynce to realizacja postanowień uchwały podjętej przez Radę Dzielnicy. Na jej podstawie opracowany został projekt zmian w organizacji ruchu, który po konsultacjach z przedstawicielami Rady Dzielnicy zyskał jej akceptację - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.


Samochody o masie całkowitej przekraczającej 8 ton nie wjadą na odcinek ul. Olszyńskiej między ulicami KrótkąMapka oraz MiedzaMapka. Tyle wystarczy, żeby tranzyt był możliwy, a nie ucierpią na tym pobliskie gospodarstwa rolne. Kierowcy nie będą też mogli się tłumaczyć, że nie ma jak zawrócić, bo znaki wyprzedzające staną już na ul. SandomierskiejMapkaMostowejMapka dla pojazdów jadących od strony Oruni, a także na ul. WspólnejMapka dla ciężarówek jadących od strony ul. Elbląskiej.

Kierowcy będą mogli objechać Olszynkę większymi drogami, przystosowanymi do ruchu ciężarowego: ulicą Elbląską, Trasą Sucharskiego oraz Obwodnicą Południową.



Ograniczenia w pozostałych dzielnicach Gdańska



Przypomnijmy, że już w 2019 r. obostrzenia wprowadzone zostały w Oliwie. Dzięki temu samochody ciężarowe o masie powyżej 8 ton nie jeżdżą już ulicami Opata Jacka Rybińskiego, Stary Rynek Oliwski, Spacerowej, Czyżewskiego, Opackiej i Polanki. Tam poruszać się mogą wyłącznie pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 8 ton.

Podobne ograniczenie obowiązuje na ulicach dojazdowych do Głównego Miasta, zabezpieczając przed wjazdem pojazdów ważących powyżej 12 ton, a w Strefie Ograniczonej Dostępności powyżej 3,5 ton. Ograniczenia tonażowe obowiązują także na ulicach Mickiewicza, Kościuszki i Chrobrego.

Opinie (153) 4 zablokowane

  • (1)

    super!
    Szkoda Olszynki, żeby ją rozjechały tiry

    • 31 6

    • trudno aby w jej przemysłowej części

      nie było ciężarówek.

      • 0 1

  • Na Olszynce

    Budują dwa nowe osiedla, gdzie to dopiero początek, dlatego miasto zaczyna interesować się zapomnianą dzielnicą..

    • 7 2

  • (2)

    A autobusy mogą?

    • 1 1

    • (1)

      Autobusy to wyjątek.Ta Wyzwolenia była kiedyś drogą lokalną,dla osobówek.Siłowo,wbrew woli mieszkańców miasto wprowadziło tranzyt do portu i uliczka stała się autostradą portową.Wokół powstają nowe osiedla mieszkaniowe,a miejsca na dojazd do portu gdańskiego zabrakło?

      • 0 1

      • biedny ten Nowy Port,powietrze ma zgniłe,coraz gorsze !!!

        • 0 0

  • Ul.Wyzwolenia w Nowym Porcie

    Kiedy zakażą rozjeżdżać ciężarowym samochodom ul.Wyzwolenia,środek osiedla mieszkaniowego?Bramy portowe są przecież na ul Oliwskiej!!!!!

    • 7 0

  • (1)

    "Dzięki temu samochody ciężarowe o masie powyżej 8 ton nie jeżdżą już ulicami Opata Jacka Rybińskiego, Stary Rynek Oliwski, Spacerowej, Czyżewskiego, Opackiej i Polanki."
    Oj, jeżdżą, jeżdżą. Może mniej, może i rzadziej, ale jeżdżą. U nas prawo nie działa tak, że jak postawi się znak, to wszyscy od prazu go respektują.

    • 3 0

    • Ciekawe czy odróżniasz ciezarowke do 8 ton z taką powyżej

      • 3 0

  • (2)

    Dzielnica z wieloma firmami gdzie potrzebne są ciężarówki, to zakażemy! Bo jeszcze zniszczą drogę stuletnią!
    Olszynka wygląda jak jakaś osada 500km na północ od Ułan Ude, śmieci, dziury i porażka władz miasta. Był tam kiedyś Owicz? Była Ola?
    W cywilizowanych krajach ue, była by tam droga na takiej mieszance że zestawy po 100 ton by tam mogły jeździć. Jakiś objazd gdanskiego korkowiska do s7 by się tam przydał. Ludzie jak ten gdansk wygląda?!?!?!

    • 13 5

    • Zgadzam się! Najlepiej zamknąć, zamiast naprawić, poszerzyć itp

      • 3 2

    • Coraz lepiej

      • 1 0

  • Na Legnickiej zróbcie to samo!!!

    Inaczej spalimy te śmierdzące pudła, które będą próbowały wjechać na naszą spokojną uliczkę!

    • 2 1

  • co z dalszymi ulicami na olszynce/???ta (2)

    taki zakaz powinien obowiązywać też dalej ulice jak .. wspólna. na szańcach ..osiedle !! i dalej te ulice to są osiedlowe są na terenie bagiennym i samochody powyżej 8 ton nie powinno tam być ulice nie mają odpowiedniego utwardzenia jezdnie się zapadają .są dziury kierowcy nie przestrzegają prędkości 30 km .. panie radne ,,tam też ludzie mieszkają i boją się o swoje życie żeby dom się nie zawalił !!!

    • 5 0

    • (1)

      Co z dostawami paletowymi ? Kto ma je realizować? Helikopter ? Ludzie zamawiają sprzęty, wegiel, drewno, płytki to jezdzi na paletach, co wtedy ?

      • 0 2

      • dostawczak wystarczy

        • 1 0

  • Czy będą wagi w drodze umieszczone i monitorowane?

    Samo zawieszenie znaku nic nie da jeśli nikt nie będzie mandatów wystawiać.

    • 6 2

  • (1)

    Pytanie co z dostawami do domów prywatnych czy firm które są na tych wyłączonych ulicach. Np. Tonowa paleta z płytkami? Mniejsze auto, ze względu na ładowność tego nie zabierze...

    • 7 2

    • Przecież dostawczak do 3,5 tony wystarczy

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane