• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaklinowany prom

cyg
16 lipca 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Kilkuset widzów przybyło do Stoczni Północnej w Gdańsku aby obejrzeć wodowanie promu zbudowanego dla armatora norweskiego. Miała to być jedna z pierwszych tego typu operacji, odbywająca się w obecności nie tylko zaproszonych gości, ale także wycieczek młodzieży szkolnej. Niestety wodowanie się nie udało. Jak dowiedział się nieoficjalnie "Głos", nie zadziałały tak zwane "stopery", czyli urządzenia zwalniające jednostkę z pochylni.

Na razie nie wiadomo czy zawiódł człowiek, czy też był to przypadek "złośliwości rzeczy martwych". Jak ustalił "Głos" wczoraj wodowanie jednostki wstrzymano. Potwierdził to dyspozytor Stoczni Północnej.

Prom fiordowy "Basto III" przewozić będzie pasażerów pomiędzy leżącymi na obu brzegach Oslofiordu miastami Horten i Moss. Prom budowany w Stoczni Północnej na zamówienie Gdańskiej Stoczni "Remontowa" im. Józefa Piłsudskiego dla armatora norweskiego zabierać będzie na pokład 212 samochodów i 550 pasażerów. Nowa jednostka zaprojektowana została w biurze konstrukcyjnym "Remontowej", ma 116 metrów długości, 19,5 m szerokosci i pływać bedzie z prędkością 16,7 węzłów. Kierownikiem projektu jest Jerzy Konieczny, a generalnym projektantem - Dariusz Jaguszewski.
Głos Wybrzeżacyg

Opinie (88)

  • Rozłożymy to się w grobie, siła ściągająca jest gdy ściągam galoty, płoza napiera i następuje tarcie he he...Zawsze byłem cienki z fizy ale nadrabiałem humorem... matko jedyna to co czeski napisał to dla mnie czarna magia, wolę chemię.

    • 0 0

  • Art,

    no to masz 1!!!! Było uczyć się fizyki, hihihi.

    • 0 0

  • tak sobie... dla zmiany tematu

    http://www.torun.twoje-miasto.pl/artykuly.php?miasto=87-100&op=views&miasto=87-100&id=0000004484

    • 0 0

  • Ale ona jest taka nudna...i te wzory to nie dla mnie, nie jestem ścisłowcem raczej humanistą, wiesz lubię historię, gerę. No ale fizyką świat żyje i można ją znaleźć w każdej dziedzinie życia, ale dla mnie to za zawiłe. Ale zrehabilituję się i zamiast 1 dasz mi 2 jak podam ci wzór na prędkość: V = S/t, na drogę S=Vxt.

    • 0 0

  • No Baltazar - nie wyprowadzaj Ty mnie z nerw :)
    Ciekawe ile tac zebrał ojczulek Tadzik ...?
    I niech mi jeszcze raz ktoś powie o skromności, pobożności itp. itd. księży.
    Wstyd, ojcze dyrektorze, wstyd ...

    • 0 0

  • pytanie do czeskiego

    panie czeski mam proste pytanie czy to co pan przepisal z ksiazek to pan rozumie. stwierdzam . przeciez pan nie widzial ani razu wodowania .

    • 0 0

  • Oj. Kasiu

    Jesteś w błędzie.W dyskusji.która tutaj była nie zabierałem głosu.Ale powiem.Statek zjeżdża po specjalnych wózkach.Sa dwa rodzaje wodowania -boczne i rufowe.A tarcie występuje tylko w hamulcach.Co było przyczyną nieudanego wodowania niewiem bo mnie tam nie było.Odnośnie wykładu to brak w nim szczególnie rysunków.Po szczegółowe infirmacje bardzo zapraszam wam@vp.pl Dziękuję za zainteresowanie

    • 0 0

  • za wodowanie można uznać zalanie jednostki pływającej w suchym doku
    osoba nie odróżniająca statku od okrętu to szczur lądowy

    • 0 0

  • z TBO pamietam niewiele:) pamietam, że blachy do spawania ukosuje się w V U i X
    ale wodowanie jest albo udane albo nie
    rozmawiałem wczoraj z dziennikarzem i twierdził, że nie wysokość wody w kanale ale owe nieszczęsne "stopery" były przyczyną niezwodowania jednostki (jednostki powtarzam)
    przesądność marynarzy jest znana dlatego próba ukrycia faktu uchylenia półdupasów przez "stoperowych":)))
    a czy jeszcze w formułce wypowiadanej przez matke chrzestną jest "..sław imię polskiego marynarza i stoczniowca..."?
    albo ukryj plame:)

    • 0 0

  • :))

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane