• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakorkowana droga będzie dwukierunkowa. Na razie na próbę

szym
27 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (96)
Droga będzie dwukierunkowa - na razie na próbę. Ale niewykluczone, że taka organizacja ruchu zostanie wprowadzona na stałe. Droga będzie dwukierunkowa - na razie na próbę. Ale niewykluczone, że taka organizacja ruchu zostanie wprowadzona na stałe.

Korki przy Uniwersyteckim Centrum Klinicznym będą mniejsze? Od piątku, 28 czerwca, ul. Marii Skłodowskiej-CurieMapka na całej swojej długości będzie dwukierunkowa. Drogowcy zapowiadają, że na zmianie tymczasowej organizacji ruchu drogowego powinni zyskać przede wszystkim mieszkańcy, jak i osoby korzystające z usług placówek opieki zdrowotnej oraz studenci.



Czy zmiana powinna zostać na stałe?

Ul. Skłodowskiej-Curie będzie dwukierunkowa. Na jak długo?



Obecnie na ul. Skłodowskiej-Curie w dwóch kierunkach można poruszać się tylko na odcinku od ul. Dębinki do ul. Hoene-Wrońskiego.

Drugi odcinek od Traktu Konnego do ul. Hoene-Wrońskiego jest jednokierunkowy w relacji do ul. Dębinki, z wyłączeniem pojazdów poruszających się na teren pobliskiej budowy. Po zmianach także na tym fragmencie pojazdy do 3,5 t będą mogły poruszać się w obie strony.

- Nowa organizacja ruchu drogowego zostanie wprowadzona na kilka najbliższych miesięcy. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, a jednocześnie nie wpłynie na pogorszenie aspektów bezpieczeństwa, będzie analizowane pozostawienie go na stałe - mówi Patryk Rosiński, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Oni skorzystają na zmianach



Zdaniem drogowców zmiana wpłynie pozytywnie na kierowców, którzy jadąc od strony szpitala UCK oraz z Aniołków, zyskają drugą trasę dojazdową do Traktu Konnego i al. Zwycięstwa.

- Pozwoli to tym samym na odciążenie dolnego odcinka ul. Smoluchowskiego, na którym po wyznaczeniu na nim kontrapasa autobusowego ruch w stronę al. Zwycięstwa odbywa się jednym pasem - zauważa Rosiński.


Mniejsze natężenie ruchu na ul. Smoluchowskiego to przede wszystkim ułatwienie w dojeździe i wyjeździe karetek pogotowia na teren kompleksu szpitalnego.

- Zmiany odczują zmotoryzowani pacjenci UCK, jak również pasażerowie komunikacji miejskiej. Zmniejszenie zatorów drogowych na ul. Smoluchowskiego skróci czas jadących nią do al. Zwycięstwa autobusów. Wskazane zmiany w organizacji ruchu drogowego spowodowane są chęcią poprawy warunków ruchu w rejonie szpitala oraz uczelni - podsumowuje rzecznik GZDiZ.
szym

Opinie (96) 4 zablokowane

  • Powinien zostać ruch jednokierunkowy z kontr ruchem dla rowerów (6)

    W mieście tylko rower!

    • 5 53

    • Brawo! Chorzy na rowery!

      Znaczna cześć ruchu w tym rejonie to dojazd do UCK.

      • 26 2

    • (2)

      Zatkać uszy!Zaraz ogłuchniemy od trzasku pękających ...up chorych na samochodozę.

      • 1 8

      • Na razie wrzeszczą cykliści (1)

        A jak zwykle najmniej mają do powiedzenia

        • 7 0

        • Gdzie ty tu masz cyklistów?

          Przecież to troll od samochodzikowych raktywistów.

          • 0 6

    • Powinniśmy zaorać szpital pod parking.

      W końcu najważniejszy jest dojazd samochodzikiem.

      • 2 9

    • Chory pacjent przyjedzie do UCK na rowerze Mevo. Brawo.

      • 8 0

  • Stworzyli problem, aby po latach go rozwiązać. Brawo (10)

    • 166 7

    • Zaraz znowu ulica się zatka i znowu będą rozwiązywać problem. (6)

      Ta jednokierunkowa nie powstała tam bez powodu.

      • 9 8

      • Wystarczyło nie robić buspasa na dolnym odcinku Smoluchowskiego (5)

        Autobus jedzie raz na godzinę a cały ruch tłoczy się przez Dębinki

        • 19 2

        • Akurat autobus powinien mieć zawsze priorytet. (3)

          Nie każdy chory jest w stanie jechać samochodem.

          • 2 10

          • Samochodem,chory do UCK bez parkingu,dobrze się czujesz? (2)

            • 12 0

            • Nie ma miejsca na parking, więc dajmy priorytet samochodom.

              Co może pójść nie tak?

              • 4 5

            • Jak do UCK to pewnie nie czuje się najlepiej , tam jeżdżą ludzie z problemami zdrowotnymi więc nie wiem skąd to zdziwienie

              • 7 0

        • 115 co 15 minut, 283 co 40

          i 131 co 40.
          Mi wychodzi 8 na godzinę, nie wiem jak policzyłeś że jest jeden

          • 1 7

    • Przeczytaj najpierw dlaczego tak jest

      zamiast siać zamęt

      • 0 7

    • Ale to dobrze czy niedobrze.?

      • 3 2

    • Jeszcze nie wiadomo czy to zda egzamin

      Chłopie ci "co stworzyli problem " dawno nie pracują albo juz nie żyją , daj szansę nowym

      • 1 7

  • Kiedy miasto pomyśli o parkingu dla pacjentów? (12)

    Pacjenci onkologiczni mają przyjechać rowerem?

    • 47 2

    • Pacjenci onkologiczni mają prowadzić samochód? (5)

      Dobrze się czujesz?

      • 4 12

      • Jestem pacjentem onkologicznym (3)

        Pracuję jako kierowca zawodowy. Nie mam z tym problemu.

        • 12 3

        • Ale z przejściem 200m do szpitala z tramwaju już masz, tak? (2)

          • 4 9

          • Szpital jest pół kilometra od tramwaju pod górę (1)

            • 12 3

            • Od przystanku autobusowego jest 40m w dół.

              Co ciekawe, od dzikiego parkingu przy Lechii jest ponad kilometr pod górę, a jakoś nikomu to nie przeszkadza jeździć samochodem.

              • 5 9

      • Nie muszą osobiście, może ich ktoś przywieźć. Tak trudno na to wpaść?

        • 2 0

    • jestem pacjentem onkologicznym (1)

      wielokrotnie przyjeżdżałem do UCK rowerem.

      • 2 6

      • Rak mózgu?

        Przykre ale co zrobić

        • 5 3

    • Ważne żeby rowerowi pacjenci mieli dobry dojazd

      Niestety nie ma dobrej DDR do szpitala na Srebrzysku

      • 5 1

    • A gdzie byś ten parking wyznaczył ? W którym miejscu byś chciał zaparkować swoje cudo?

      • 0 5

    • (1)

      Na Jana z Kolna stoi pusty

      • 0 4

      • Na Jana z Kolna?

        Szkoda, że nie w Bydgoszczy

        • 0 0

  • Powinien tam powstać deptak z ruchem całkowicie wyłączonym dla samochodów. (5)

    Idealne miejsce na knajpki dla studentów, pacjentów i ich rodzin. Nie potrzeba tylu dojazdów do samego szpitala, a brakuje dobrej gastronomii w okolicy.

    • 10 39

    • Taki piękny woonerf proponuję na Srebrzysku

      Ten szpital jest zapewne najczęściej odwiedzany przez aktywiszcza.

      • 22 2

    • Minusy dają ludzie bez poczucia humoru. (3)

      • 3 8

      • Trudno o poczucie humoru, jak chory nie może podjechać po szpital i nie ma gdzie zaparkować.

        • 16 1

      • Jeśli to była ironia to minusy traktuj jak plusy.

        • 5 0

      • Raczej ludzie ostrożni

        Czasy takie, że ciężko odróżnić ironię od prawdziwej wypowiedzi jakiegoś aktywiszcza.

        • 7 0

  • na tej drodze sa spore zapadnięcia nawierzchni (1)

    zanim zrobicie dwu kierunek to naprawcie jezdnię

    • 23 0

    • To jest nawierzchnia brukowa

      Dziury są pod opieką konserwatora zabytków

      • 0 0

  • Zostawcie te samochody (17)

    Wsiądźcie na rowery, świat będzie piękniejszy, gwarantuje :)

    • 9 31

    • Lobby big oil nigdy nie dopuści do zostawienia samochodów. (8)

      Tak wyprali mózgi niektórym, że gruza za 50k uważają za szczyt dobrobytu, byle palił paliwo :)

      • 2 11

      • (7)

        Jakie lobby big oil? Samochody po prostu są lepsze, szybsze, wygodniejsze. Tak naprawdę jedyną wadą samochodów jest to, że są tak dobre, że każdy chce je mieć. Nawet nie trzeba dawać żadnych punktów czy nagród za jeżdżenie samochodem czy pozwalać im jeździć pod prąd czy przymykać oko na przejeżdżanie na czerwonym - i tak większość wybierze samochód.

        • 7 3

        • Brawo towarzyszu. (6)

          Powiedz jeszcze, że stare samochody, które dużo paliły i nie miały prawie wcale mocy są o wiele lepsze, a elektryki to próba zabrania Ci samochodu i będzie komplet :)

          • 2 6

          • Nie miały prawie mocy? (5)

            Dziecko, ty nie wiesz co piszesz

            • 5 1

            • No, dziadziusiu ile mocy miała dwulitrówka 20 lat temu? Żałosne 100kW? (4)

              Jak chciałeś mieć 150, to już trzeba było szukać przynajmniej 3 litrowego V6. Teraz tyle (i lepszy czas do setki) ma moje 1.4, paląc w mieście 4 a nie 14 litrów.

              • 0 8

              • Podaj jeszcze z jaką prędkością mogła jechać i ile trwało tankowanie (3)

                19-letni VW Passat 2.0 TSI może jechać 235km/h i wśród samochodów spalinowych ten wynik nie robi wrażenia.
                Nowy elektryczny następca Passata, czyli VW ID.4 w sportowej wersji GTX może jechać aż 180km/h i to jest bardzo dobry wynik jak na elektryki. Co prawda jadąc z taką prędkością po chwili skończy się prąd i trzeba będzie stanąć na kilka godzin w jakiejś dziurze na końcu świata, no ale przynajmniej będziesz miał czas pograć w gierkę na telefonie. Passata też trzeba zatankować ale nawet nie zdążysz wyciągnąć telefonu. Tak wygląda postęp technologiczny i rozwój cywilizacji.

                • 5 2

              • Ciołku, porównałem spalinówkę do spalinówki xD

                Swoją drogą, dalej widać jak propaganda działa.

                Po co masz jechać 120km/h i spalić 6l/100km, jak możesz 235, paląc 30l/100km.

                • 0 3

              • Wysoka maksymalna prędkość spalinówek to efekt użycia silnika, który nie nadaje się do napędzania samochodów. (1)

                Moment jest nie tam, gdzie jest potrzebny, tylko gdzieś na końcu obrotomierza, więc masz do wyboru - albo skrzynia zestrojona pod bezużyteczną prędkość 200+, albo pałowanie na wysokich obrotach na autostradzie.

                W dodatku, jeżeli mocy silnika używasz, spalanie rośnie dwu, albo trzykrotnie, a komponenty zużywają się w kosmicznym tempie.

                • 0 4

              • PS. ID4 ładuje się do 80% w nieco ponad 20 minut.

                Nigdy nie udało mi się w weekend zatankować i zapłacić na trasie w takim czasie...

                • 0 2

    • Do szpitala rowerem. Genialny pomysł. (7)

      Czemu pogotowie nie korzysta z rowerów? Przecież są lepsze i bardziej ekologiczne niż karetki pogotowia.

      • 10 1

      • Na razie przesiadają się na motocykle, bo samochodziki blokują karetki. (6)

        • 2 8

        • Gdzie się przesiadają? (1)

          Bo chyba nie w Trójmieście

          • 3 1

          • "Motocyklowe Ratownictwo Medyczne (MRM) wywodzi się z sp zoz stacji Pogotowia Ratunkowego w Gdańsku.
            W 2002 roku z inicjatywy dr n. med. Piotra Kołodzieja powstał pierwszy w Polsce motocykl ratunkowy zabudowany na jednośladzie Harley Davidson Dyna Super Glide T- Sport.
            Dziś w skład MRM wchodzą dwa motocykle Honda ST 1300 użytkowane przez dyplomowanych i licencjonowanych ratowników medycznych.
            Pojazdy te wyposażone są w niezbędny sprzęt medyczny do samodzielnej pracy w systemie Państwowego Ratownictwa Medycznego (PRM)."

            • 0 2

        • Napisz jeszcze jak tymi motocyklami dowożą ludzi do szpitala. (3)

          Chętnie bym zobaczył takiego zaintubowanego nieprzytomnego pacjenta na noszy jak jedzie motocyklem do szpitala.

          • 3 0

          • Wolę napisać ilu ludzi nie dojechało na czas do szpitala, bo priorytetem są samochodziki. (2)

            • 0 6

            • Proszę bardzo, napisz ile ludzi zmarło bo karetka nie mogła dojechać przez pozwężane ulice, za wąskie na korytarz życia (1)

              ale co tam karetki, ważne że jest miejsce na rowerki i miasto ufortyfikowane tak, żeby nawet karetka nie wjechała na nietykalne ścieżki rowerowe.

              • 4 1

              • Wiadomo, przez zastawione samochodami drogi karetka się teleportuje.

                Co prawda czasem spali się jakiś blok, bo droga pożarowa zastawiona szrotami i strażacy nie mogą dojechać, ale samochodowym raktywistom bardziej przeszkadza stojak na rowery...

                • 0 5

  • W czasie egzaminu na prawko w 1987 (1)

    Jechałem w dół i cały czas miałem włączony lewy kierunek bo omijałem stojące po prawej auta.
    Egzaminator do mnie "co ja taki nerwowy". Mimo to szczęśliwie dojechałem do LOK na Kopernika.

    • 6 0

    • Kiedyś jeszcze w gimbazie był taki Michał co zawsze był przygotowany na lekcje, zawsze miał zadania domowe, dobrze się uczył itp. Pewnego dnia pojechałem na rower i koło Biedronki jak chciałem przejechać na drugą stronę ulicy(jechałem po ścieżce rowerowej przy chodniku) patrzę na prawo- nic nie jedzie, na lewo też no to jadę, a że światło miałem zielone to niczego się nie bałem i później jeszcze przez park jechałem i w końcu do domu.

      • 3 0

  • Geniusze (4)

    Czym to skończy było wiadomo wiele temu gdy wpadali na pomysł zrobić jednokierunkową!
    To samo jest z ich pomysłami na Traugutta-przez lata dwukierunkowa, potem nagle jedno, a teraz jedno ale jak autobusy to dwukierunkowa.
    Geniusze inżynierii ruchu świetnie się bawią za co reszta stoi w korkach, łapie wk, traci czas i zdrowie itd

    • 72 6

    • Poczekaj do piątku, a zobaczysz o co chodziło.

      Przecież ta droga jest cały czas zwężona do jednego pasa przez januszy - dostawców.

      • 5 2

    • Dobrze prawdziwego geniusza co to wszystko wie poczytać . Ale dobrze pisz , rodzina będzie z ciebie dumna dlatego że wszystko wiesz najlepiej - zuch!

      • 2 4

    • Ja tam nie widzę możliwości ruchu w dwóch kierunkach

      Przecież na M S-C jest bonanza parkingowa. Żeby wprowadzić ruch w dwóch kierunkach należałoby ograniczyć parkowanie.

      • 1 5

    • To akurat bzdura, tam powinna być jednokierunkowa, dwukierunkowa nic nie zmienia

      Ci, co chcą jechać w kierunku Gdańska i tak jadą orzeszkowej.
      Tu zysk jest rzędu pół minuty. Natomiast korki są przez buspas na Smoluchowskiego. Wcześniej była to jednokierunkowa w dół z dwoma pasami. Teraz cały ruch w kierunku wrzeszcza stoi w korku na jednej uliczce. Korków przed jego powstaniem praktycznie nie było, nawet w godzinach szczytu. Teraz ok. 14-15 z uck w kierunku wrzeszcza szybszy wyjazd jest przez wspomniana orzeszkowej do bramy oliwskiej (!) Ale trudno jest się przyznać, że buspas dla dwóch autobusów na godzinę jest bez sensu.

      • 3 0

  • a co z przejściem dla pieszych???? (6)

    Szkoda tylko, że nikt nie pomyślał o pieszych, którzy chcą przejść przez ulicę na wysokości Hoene-Wrońskiego. Już teraz jest kłopot, a pasy są przy kościele i następne dopiero na końcu ulicy...

    • 10 9

    • jag rzydź ?

      • 1 2

    • (3)

      a ja bym jeszcze chciał przejście niżej żebym do parku mógł przejść a co?!

      • 0 1

      • (2)

        Widać, że do tamtego parku nie chodzisz bo przejście "niżej" jest.

        • 1 0

        • fakt nie chodzę ale ja bym chciał w innym miejscu, niech jest!

          • 0 0

        • Jak przejście 100m dalej nie przeszkadza, to zamknijmy też górę Skłodowskiej.

          Niech sobie samochody jadą Wrońskiego i Dębinki, po co ma być ciągłość drogi?

          • 0 0

    • Jak nie ma pasów

      to wszędzie są pasy.
      Tylko nie ma pierszeństwa.

      • 0 0

  • to miejsce wymaga radykalnej zmiany... (1)

    Zamiast pokracznych rozwiazan i cwiercsrodkow na Do Studzienki i BGW...

    Przestrzen nie jest z gumy i wypelnianie kazdego centymetra swiatyniami medycznego bizancjum moze zaspokoi ambicje "koryfeuszy" gdanskiego establishmentu, ale nie zapewni sprawnego dzialania... Rowniez sportowi dzialacze powinni posunac sie i udostepnic miejsce dla komunikacji. Teren jest miejski...
    Estakada nad Dolina Krolewska to znacznie lepszy pomysl niz tunel w jej zboczu...

    Inaczej pacjencka tluszcze bedzie sie trzymac za murem a podejscie pod medyczne wzgorze bedzie pierwszym etapem selekcji.

    Nie doszedl, nie rokowal...

    • 2 7

    • ale cię wzięło!

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane