• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakorkowana droga będzie dwukierunkowa. Na razie na próbę

szym
27 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (96)
Droga będzie dwukierunkowa - na razie na próbę. Ale niewykluczone, że taka organizacja ruchu zostanie wprowadzona na stałe. Droga będzie dwukierunkowa - na razie na próbę. Ale niewykluczone, że taka organizacja ruchu zostanie wprowadzona na stałe.

Korki przy Uniwersyteckim Centrum Klinicznym będą mniejsze? Od piątku, 28 czerwca, ul. Marii Skłodowskiej-CurieMapka na całej swojej długości będzie dwukierunkowa. Drogowcy zapowiadają, że na zmianie tymczasowej organizacji ruchu drogowego powinni zyskać przede wszystkim mieszkańcy, jak i osoby korzystające z usług placówek opieki zdrowotnej oraz studenci.



Czy zmiana powinna zostać na stałe?

Ul. Skłodowskiej-Curie będzie dwukierunkowa. Na jak długo?



Obecnie na ul. Skłodowskiej-Curie w dwóch kierunkach można poruszać się tylko na odcinku od ul. Dębinki do ul. Hoene-Wrońskiego.

Drugi odcinek od Traktu Konnego do ul. Hoene-Wrońskiego jest jednokierunkowy w relacji do ul. Dębinki, z wyłączeniem pojazdów poruszających się na teren pobliskiej budowy. Po zmianach także na tym fragmencie pojazdy do 3,5 t będą mogły poruszać się w obie strony.

- Nowa organizacja ruchu drogowego zostanie wprowadzona na kilka najbliższych miesięcy. Jeżeli rozwiązanie skutecznie poprawi płynność ruchu, a jednocześnie nie wpłynie na pogorszenie aspektów bezpieczeństwa, będzie analizowane pozostawienie go na stałe - mówi Patryk Rosiński, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Oni skorzystają na zmianach



Zdaniem drogowców zmiana wpłynie pozytywnie na kierowców, którzy jadąc od strony szpitala UCK oraz z Aniołków, zyskają drugą trasę dojazdową do Traktu Konnego i al. Zwycięstwa.

- Pozwoli to tym samym na odciążenie dolnego odcinka ul. Smoluchowskiego, na którym po wyznaczeniu na nim kontrapasa autobusowego ruch w stronę al. Zwycięstwa odbywa się jednym pasem - zauważa Rosiński.


Mniejsze natężenie ruchu na ul. Smoluchowskiego to przede wszystkim ułatwienie w dojeździe i wyjeździe karetek pogotowia na teren kompleksu szpitalnego.

- Zmiany odczują zmotoryzowani pacjenci UCK, jak również pasażerowie komunikacji miejskiej. Zmniejszenie zatorów drogowych na ul. Smoluchowskiego skróci czas jadących nią do al. Zwycięstwa autobusów. Wskazane zmiany w organizacji ruchu drogowego spowodowane są chęcią poprawy warunków ruchu w rejonie szpitala oraz uczelni - podsumowuje rzecznik GZDiZ.
szym

Opinie (96) 4 zablokowane

  • Oho , przeczytałem tytuł i już wiem ...

    ... będzie się działo , suweren ruszył do piór!

    • 1 4

  • A wystarczyłoby nie robić buspasa na Smoluchowskiego

    ten najstarszy układ był sprawniejszy, dwa pasy w dół Smoluchowskiego i dwa pasy do góry Skłodowskiej. Korków było dużo mniej, ale oczywiście ktoś się musiał wykazać robieniem buspasa.

    • 9 2

  • zakaz zatrzymywania

    Rozumiem ze na całe długości będzie zakaz zatrzymywania się na jezdni

    • 1 1

  • (9)

    Jak ograniczyć ruch samochodów w centrum miasta? Zwiększyć ilość ulic i pasów. Zwróćcie uwagę że te ruchy miasta w kierunku napraw ulic i usprawnienia ruchu dzieją się tylko przy nowych inwestycjach deweloperskich

    • 5 4

    • (8)

      Nie rozumiem czy to ma być ironiczne, czy nie. Wiadomym za to jest, że im więcej zrobi się pasów, tym więcej pojawi się na tych pasach samochodów (i tym bardziej uciążliwa stanie się okolica dla mieszkańców).

      • 2 5

      • Oczywiście że tak (7)

        XD Ahh te wasze komunistyczne myślenie. Rozumiem że wraz z budową nowych ulic aut przybywa przez pączkowanie?

        • 5 2

        • (5)

          Jak ułatwisz ludziom dojazd samochodem, to po chwili (kwestia tygodni) ludzi w samochodach pojawi się więcej, bo ludziom z większej odległości zacznie się opłacać dojeżdzanie (kolejne osiedla bez infrastruktury wybudowane w polu). Gdybyś za pieniądze które się wydaje na rozbudowę dróg, rozbudował sieć kolejową czy zapewnił dobrą siatkę połączeń autobusowych, to byłoby mniej samochodów w mieście (nie trzeba ich parkować), mniej zanieczyszczeń i hałasu, a więcej potencjalnych beneficjentów (ludzie nie posiadający samochodów, dzieci które nie mają prawa jazdy a potrzebują dojechać do szkoły czy na inne zajęcia itd.)

          • 2 4

          • Bzdura (4)

            zapewne pijesz do mitu popytu indukowanego (czyli że pusty asfalt rodzi samochody) tyle że korelacja nie świadczy o przyczynowości a większy ruch nie jest przez to, że są nowe drogi, tylko przez to, że nowych mieszkań (=mieszkańców=samochodów) jest jeszcze więcej niż nowych dróg.
            Na Armii Krajowej masz idealny przykład co się dzieje, gdy władze wierzą w te mity i pozwalają na budowę nowych osiedli bez rozbudowy dróg - korki rozlewają się na drogi osiedlowe, które kiedyś przez lata były spokojne (w przypadku Armii Krajowej na Sikorskiego i Witosa).
            To z komunikacją miejską też jest bez sensu, bo jedyna alternatywa dla samochodu to SKM lub metro jeżdżące co kilka minut, ale w Gdańsku nie ma metra a SKM nie należy do Urzędu Miasta Gdańska, więc ewentualne oszczędności pójdą na kolejną linię tramwajową, która już teraz jest zbyt rozbudowana a tramwaj jest zbyt wolny i jest alternatywą co najwyżej dla chodzenia pieszo czy jazdy rowerem, ale nie dla samochodu.

            • 3 2

            • W życiu nie słyszałem większej bzdury. (1)

              Więcej dróg to więcej mieszkań z dala od centrum.
              Więcej mieszkań z dala od centrum to więcej samochodów na trasie do centrum.

              Prościej się chyba nie da...

              • 2 3

              • Gdzie ty chcesz budować w centrum?

                Przecież ledwo wystarcza przestrzeni żeby psa na spacer wyprowadzić. Ty chyba chcesz tam jakieś betonowe getto zrobić, żeby dzieci widziały drzewa czy trawę tylko na zdjęciach.

                • 1 0

            • (1)

              Zanim nie wybudowano AK, nikomu nawet do głowy nie przyszło, żeby mieszkać w Kokoszkach i dojeżdżać codziennie samochodem do pracy.

              A teraz widzimy elegancko, jak poszerzenie Kartuskiej spowodowało jeszcze większy wysyp nowych osiedli...

              • 0 4

              • zanim nie wybubowano AK

                To ludzie tyle pieniędzy nie mieli żeby się tam budować. Stopa życiowa społeczeństwa wzrosła, to się pobudowali.
                najlepiej wszystkich wpędzić do familioków albo robotniczych szeregowców i 1 autobus do fabryki azbestu zapewnić. Po co tym ludziom więcej?!?!?!

                • 1 0

        • Wraz z budową nowych ulic mamy coraz większą zachętę do wyciągnięcia auta z garażu.

          A infrastruktury która pomieści wszystkich w autach zwyczajnie nie da się w mieście upchać.

          • 2 3

  • od lat

    dla mnie to od lat jest dwukierunkowa

    • 2 0

  • To sie nie sprawdzi

    Smoluchowskiego jest zapchana samochodami które chcą skręcić w lewo, w stronę Wrzeszcza. Jadąc MSC nie da się tego zrobić. Zresztą jak masz taka potrzebę to możesz zjechać Hoene Wrońskiego, Dębinki i Orzeszkowej

    • 4 1

  • Studenci!?

    A to dobre!

    • 4 0

  • Najłatwiej byłoby zrobić z tej ulicy woonerf (2)

    A mieszkańców wysiedlić. Miasto ma już wystarczająco dużo problemów z przypadkowymi mieszkańcami i ich irytującymi samochodami

    • 9 10

    • Zdecydowanie (1)

      Dodatkowo prawidła ekonomii kafejkowej mówią, że tylko kafejki przy woonerfach budują dobrobyt miast!

      • 3 0

      • Tam nie ma mieszkańców,

        Tylko budynki uniwersytetu, kościół, biurowiec, centrum onkologii i dwie kamieniczki wynajmowane studentom:)

        • 0 0

  • Takich ulic

    jest więcej do odkorkowania. Zapraszamy do Wrzeszcza!

    • 3 0

  • Zacznijcie id...i z zdiz od wyciecia rod za szpitalem zakaznym na parking co zmiesci ze 2 tys samochodow

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane